Jump to content


Photo

Vu Duo stopt en staat vast


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 satfrico

  • Member
  • 18 posts

+1
Neutral

Posted 9 February 2014 - 21:06

Hallo allemaal,

 

Mijn Vu Duo staat ineens stil tijdens een uitzending.
Met de afstandbediening is er geen beweging meer in te krijgen.

Op het display van de vu duo zie ik gewoon letters staan en een groene stip die oplicht als ik de afstandbediening indruk.

Ook merk ik dat wanneer ik in de ochtend beneden kom de display op 4.30 uur staat en hij weer niet op kan starten met de afstandbediening.

Het is dus niet de welbekende rode led die blijft branden.

Ik draai met PLi 4, iemand een idee?


Vu duo, Pli 4, 1.20 dish, Rotor Sat HH120, CCcam 2.04, 12- gig hdd


Re: Vu Duo stopt en staat vast #2 Dishmagic66

  • Senior Member
  • 1,132 posts

+3
Neutral

Posted 9 February 2014 - 21:24

Het zelfde probleem hier op de Duo ( in de ochtend de tijd van vastlopen vast op t display), Ik moet bekennen dat het de laatste 4 weken slechts een enkele keer is voorgekomen.  Eerder hing het ding bijna dagelijks en soms meerdere keren per dag. Ongeveer 2 maanden geleden had ik "rode led" en heb toen de elco vervangen, maar dit lijkt geen invloed op die hangers te hebben,

Ik gebruik wel de fan control plugin om de fan minder te laten draaien in standby.  Ik zal die eens wat actiever zetten om te kijken of het dan weg is. Zo ja dan is het een temperatuurprobleem.


Mijn Enigma2 doos bevat een P(Licentie) Vu+ Duo with 500GB hdd & Vu+ Solo

Re: Vu Duo stopt en staat vast #3 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 9 February 2014 - 21:28

Importeer je toevallig (veel) EPG omstreeks 04.30 uur?



Re: Vu Duo stopt en staat vast #4 Dishmagic66

  • Senior Member
  • 1,132 posts

+3
Neutral

Posted 9 February 2014 - 23:57

Ik in ieder geval niet.  De box haalt puur de epg van de transponder binnen.


Mijn Enigma2 doos bevat een P(Licentie) Vu+ Duo with 500GB hdd & Vu+ Solo

Re: Vu Duo stopt en staat vast #5 satfrico

  • Member
  • 18 posts

+1
Neutral

Posted 10 February 2014 - 00:00

Importeer je toevallig (veel) EPG omstreeks 04.30 uur?

 

Dat zou ik eens na moeten kijken.
Moet ik even de tijd nemen om te kijken waar dat precies staat.


Vu duo, Pli 4, 1.20 dish, Rotor Sat HH120, CCcam 2.04, 12- gig hdd


Re: Vu Duo stopt en staat vast #6 satfrico

  • Member
  • 18 posts

+1
Neutral

Posted 10 February 2014 - 00:01

Het zelfde probleem hier op de Duo ( in de ochtend de tijd van vastlopen vast op t display), Ik moet bekennen dat het de laatste 4 weken slechts een enkele keer is voorgekomen.  Eerder hing het ding bijna dagelijks en soms meerdere keren per dag. Ongeveer 2 maanden geleden had ik "rode led" en heb toen de elco vervangen, maar dit lijkt geen invloed op die hangers te hebben,

Ik gebruik wel de fan control plugin om de fan minder te laten draaien in standby.  Ik zal die eens wat actiever zetten om te kijken of het dan weg is. Zo ja dan is het een temperatuurprobleem.

 

het lijkt er inderdaad wel op bij mij dat de box warmer aanvoelt.
maar dat is gekomen dan na een nieuwe image die ik erop had gezet.

Waar vind ik die instellingen?


Vu duo, Pli 4, 1.20 dish, Rotor Sat HH120, CCcam 2.04, 12- gig hdd


Re: Vu Duo stopt en staat vast #7 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 10 February 2014 - 07:11

Ik denk dat het een gevoel is dat de box warmer aanvoelt, na het vervangen van een image.

 

Ik denk dat je de warmte ontwikkeling ergens andere moet zoeken, vaak staat een box op een plek waar de ventilatie slecht is.

Daardoor verouderd een box veel sneller en drogen elco's nog sneller uit.

 

Mijn Duo2 staat op een plek waar de warme lucht zonder problemen weg kan, de box voelt nog niet lauw aan, maar ik heb geen harddisk gemonteerd welke ook nog eens extra warmte kan produceren.

 

Ook kan het een aaneenschakeling van 'hardware problemen' zijn welke een box ineens rare kuren laat vertonen en het 'rode led' probleem veroorzaakt.

Ga er maar van uit dat de box het niet fijn vind als er ergens een wisselspannings component zit door slecht werkende elco's en/of daardoor minder stabiel werkende spanningsregelaars.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vu Duo stopt en staat vast #8 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 10 February 2014 - 07:52

@Tech,

Dit gaat over een Duo en niet over een Duo2, waar jij naar refereert. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vu Duo stopt en staat vast #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 10 February 2014 - 19:45

Klopt, ik geef antwoord welke wel slaat op een duo, alleen vertel ik dat mijn duo2 op een 'open' plek staat en daardoor niet warm wordt.

Het deel over de rotte componenten is namelijk (nog) niet van toepassing op de duo2 ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vu Duo stopt en staat vast #10 Jimmy1987

  • Senior Member
  • 96 posts

+1
Neutral

Posted 11 February 2014 - 21:04

Dit probleem komt me bekend voor...

 

Kameraad van me had ook deze problemen sinds de driver update van december.

Ik heb zijn vu+ voorzien van drivers van eerder in 2013, en sindsdien heeft hij geen vastlopers meer....

Vermoed dus weer eens een driverprobleempje bij vu+ ?

 

grtzz



Re: Vu Duo stopt en staat vast #11 satfrico

  • Member
  • 18 posts

+1
Neutral

Posted 18 February 2014 - 10:08

Dit probleem komt me bekend voor...

 

Kameraad van me had ook deze problemen sinds de driver update van december.

Ik heb zijn vu+ voorzien van drivers van eerder in 2013, en sindsdien heeft hij geen vastlopers meer....

Vermoed dus weer eens een driverprobleempje bij vu+ ?

 

grtzz

 

Zou je mij misschien kunnen vertellen welke drivers ik dan moet installeren en waar ik die kan vinden.

Ik zou je zeer erkentelijk zijn, want mijn gezin, maar ik ook worden helemaal gek van de problemen


Vu duo, Pli 4, 1.20 dish, Rotor Sat HH120, CCcam 2.04, 12- gig hdd


Re: Vu Duo stopt en staat vast #12 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 19 February 2014 - 01:06

http://archive.vuplu...wnload/drivers/
Hier staan de drivers

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Vu Duo stopt en staat vast #13 Autodelta

  • Senior Member
  • 356 posts

+12
Neutral

Posted 19 February 2014 - 19:25

check of de duo zram gebruikt, inloggen met telnet en met comando free kan je het zo zien. of zram gebruikt word.
Ik draaide ook een image van eind december met zram.

 

Deze draaide wel maar je moest niet gaan opnemen en streamen tegelijk dan ging de box om het kwartier onderuit.

Algelopen zondag topgear opnemen en voetbal kijken was teveel van het goede. 

 

Met de image van zondag loopt alles weer als een zonnetje.


Vu+Solo2 PLi 4.0 1 TB HD Triax 88 28, 23.5, 19.2, 13


Re: Vu Duo stopt en staat vast #14 Mevades

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 21 February 2014 - 12:51

Ook mijn VU+Duo loopt meerdere malen per avond vast.

Ik heb al verschillende versies van open PLI geprobeerd.

Bij alles blijft mijn VU+Duo vastlopen.

Daarnaast heb ik het probleem dat ik wel 10 minuten moet wachten alvorens hij na uitzetten opnieuw kan worden opgestart.

dat het iets is om gek van te worden.

Graag zinvolle tips en/of suggesties



Re: Vu Duo stopt en staat vast #15 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 21 February 2014 - 13:55

@Mevades

Welkom op het OpenPLi support board.
Jouw eerste posting doet vermoeden dat jouw probleem puur OpenPLi gerelateerd is. Althans jouw bericht klinkt redelijk 'verwijtend'. Als jij, alvorens een posting te plaatsen, nu gewoon eens eerst de zoekfunctie gebruikt had, dan had jij al meer geweten. Vooral de opmerking dat jij soms 10 min moet wachten voordat de box iets doet nijgt naar de onderstaande oplossing.
Jouw Duo is dus rijp om voorzien te worden van nieuwe elco's. Zoek maar eens op rode led.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vu Duo stopt en staat vast #16 Mevades

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 27 February 2014 - 12:17

@Mevades

Welkom op het OpenPLi support board.
Jouw eerste posting doet vermoeden dat jouw probleem puur OpenPLi gerelateerd is. Althans jouw bericht klinkt redelijk 'verwijtend'. Als jij, alvorens een posting te plaatsen, nu gewoon eens eerst de zoekfunctie gebruikt had, dan had jij al meer geweten. Vooral de opmerking dat jij soms 10 min moet wachten voordat de box iets doet nijgt naar de onderstaande oplossing.
Jouw Duo is dus rijp om voorzien te worden van nieuwe elco's. Zoek maar eens op rode led.

Frenske, bedankt voor je reactie.

Ik heb niet bedoelt om verwijtend te zijn.

Misschien had ik me meer kunnen verdiepen alvorens te posten.

Dit forum is nieuw voor mij en is iets waar ik in algemene zin weinig gebruik van maak.

De kop van dit item komt overeen met mijn probleem, vandaar mijn posting.

Ga nu zoeken op rode led; bedankt hiervoor




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users