Jump to content


Photo

Heel af en toe schokkend/haperend beeld

Vu+ Duo Openpli 4.0 Schokken Haperen

  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 19 February 2014 - 21:51

Mijn vu duo met openpli 4.0 welke ik ongeveer wekelijks update heeft sinds een paar maanden last van af en toe schokken van het beeld. Het beeld lijkt dan even frames te missen, vertraagd af te spelen, te haperen, het is lastig te omschrijven maar zoiets lijkt het wel. Het geluid gaat gewoon zonder problemen door. Totaal is het maar een 2a3 seconden en dan is het beeld weer normaal. Ook gebeurt het maar hooguit een paar keer per week, tenminste, ik zie het niet vaker. Verder merk ik eigenlijk geen problemen.
Ik vraag mij af of dit een bekend hardware of software gerelateerd verschijnsel is of dat ik weer eens iets speciaals heb ;)

Edited by siroj, 19 February 2014 - 21:52.


Re: Heel af en toe schokkend/haperend beeld #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 19 February 2014 - 22:43

Klinkt een beetje als de deinterlacer van je tv, die even de draad kwijt is, heb ik ook wel eens.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Heel af en toe schokkend/haperend beeld #3 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 20 February 2014 - 18:06

Aha, oke. Ik merkte het eigenlijk sinds ik een nieuwe TV heb, tegelijkertijd is echter ook de Vu Duo weg geweest voor reparatie en terug gekomen met Openpli 4.0 terwijl er daarvoor een oudere versie op stond. Ik had dus ff geen idee in welke richting ik het moest zoeken.
Bedankt voor de info!

Re: Heel af en toe schokkend/haperend beeld #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 20 February 2014 - 20:23

Zoals ik eerder vandaag in een ander topic zei, in UHD heb je als laagste profile 1080p50. Dat is een mode die de nieuwere satellietontvangers nu al weer kunnen geven (mits ze wel bij h264 blijven en voor deze zenders niet naar h265 gaan). Ik zou het zeer verwelkomen als dat ingevoerd zou worden. De interlacing is dan weg en daarmee ook het gedonder ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Heel af en toe schokkend/haperend beeld #5 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 20 February 2014 - 23:48

Is het bij direct tv kijken, of alleen bij opnames?
Wellicht een andere hdmi kabel proberen?

Re: Heel af en toe schokkend/haperend beeld #6 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 21 February 2014 - 09:21

Ik heb zelf nog nooit sync-problemen met HDMI kabels gezien. Wel random pixels die rood worden. De ontvanger gebruikt een PLL voor de TMDS-clock, dus die overleeft een paar glitches in het klok signaal wel.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Heel af en toe schokkend/haperend beeld #7 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 21 February 2014 - 10:43

Ik heb wel dat er af en toe 1 beeld wegvalt. Het beeld knippert dan even zwart. Dat is regelmatig als ik op de avr van input wissel, binnen 5 seconde nadat het beeld verschijnt is er dan een 'glitch', een streep door het beeld of een zwart frame. Ik kan me voorstellen dat tv's daar verschillend op reageren.

 

Of het is een probleem met de ontvangst van het sat-signaal, of problemen met de kaart. Ook al levert meestal blokken op ipv missende frames.



Re: Heel af en toe schokkend/haperend beeld #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 21 February 2014 - 10:50

Jij hebt denk ik iets anders dan ik. Ik heb echt met afwisseling tussen snel-bewegende beelden en stilstaande beelden, dat de deinterlacer de verkeerde mode kiest. Ik heb gemerkt dat hij bij stilstaande beelden nogal eens maar 1 field gebruikt. Daar krijg je een perfect stilstaand beeld van, maar wel met halve resolutie. Omschakelen tussen beide "modes" geeft soms even een hik in het beeld.

 

Ik benieuwd hoe het gaat als ik een ontvanger ga aansluiten die 50p kan uitsturen, of de deinterlacer dan minder actief wordt (zou in principe moeten).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Heel af en toe schokkend/haperend beeld #9 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 25 February 2014 - 11:07

Zou het helpen als ik de autoresolution pluging zou gebruiken? Ik zit niet helemaal in de materie dus ik ben even aan het gissen hier ;)



Re: Heel af en toe schokkend/haperend beeld #10 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 16 March 2014 - 09:40

Iemand die nog kan vertellen of de autoresolution plug-in hierin iets kan betekenen, als het idd de deinterlacer is?

Re: Heel af en toe schokkend/haperend beeld #11 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 16 March 2014 - 10:06

Iemand die nog kan vertellen of de autoresolution plug-in hierin iets kan betekenen, als het idd de deinterlacer is?

waarom probeer je het niet gewoon, schaden doet het niet. ;)

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: Heel af en toe schokkend/haperend beeld #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 16 March 2014 - 17:17

Precies. Deinterlacers zijn "magic", alleen uitproberen kan iets zeggen.

 

Overigens zit er geen deinterlacer in een STB, dat is een algemeen misverstand. Wel iets wat ervoor zorgt dat er geschaald kan worden zonder dat er vervelende kammen in het beeld komen, maar het beeld blijft interlaced en is dus geen deinterlacer.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Heel af en toe schokkend/haperend beeld #13 Jandj

  • Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 18 March 2014 - 12:40

Ik heb het zelfde verschijnsel met een net gekochte Xtrend 9500 alleen veel vaker. Het gebeurd alleen bij de CD kanalen en niet bij bv de Duitse zenders en niet bij BVN.

Lijkt er op dat het met de kaartcontrole te maken heeft. Als ik het zelfde probeer op een andere HD ontvanger is er geen probleem.Schotel staat goed afgesteld. 

Diverse keren een flash geprobeerd OpenPLi-3 en 4.0. Als ik Ned 1 stream naar de PC zie ik de zelfde haperingen schokken en of blokjes.

Heeft iemand een oplossing of een tip.

Mijn vu duo met openpli 4.0 welke ik ongeveer wekelijks update heeft sinds een paar maanden last van af en toe schokken van het beeld. Het beeld lijkt dan even frames te missen, vertraagd af te spelen, te haperen, het is lastig te omschrijven maar zoiets lijkt het wel. Het geluid gaat gewoon zonder problemen door. Totaal is het maar een 2a3 seconden en dan is het beeld weer normaal. Ook gebeurt het maar hooguit een paar keer per week, tenminste, ik zie het niet vaker. Verder merk ik eigenlijk geen problemen.
Ik vraag mij af of dit een bekend hardware of software gerelateerd verschijnsel is of dat ik weer eens iets speciaals heb ;)





Also tagged with one or more of these keywords: Vu+ Duo, Openpli 4.0, Schokken, Haperen

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users