Jump to content


Photo

Alternatief voor Sundtek DVB-C Stick?


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 roymarja

  • Senior Member
  • 243 posts

+4
Neutral

Posted 15 March 2014 - 12:01

Hallo,

 

Helaas blijf ik problemen houden met mijn beide Sundtek DVB-C sticks in de vorm van (kortdurende) freezers op met name de HD-kanalen.

Blijft eventueel de mogelijkheid de sticks via een NAS naar de Dreambox te laten streamen maar het Sundtek-forum puilt bijna over van issues die daarbij kunnen optreden.

 

Bevindt zich in de feed van OpenPLi wellicht een DVB-C driverpakket voor een alternatieve stick?

En zo ja, om welke stick gaat het daarbij?

 

Bedankt voor eventuele reacties!



Re: Alternatief voor Sundtek DVB-C Stick? #2 MastaG

  • Senior Member
  • 1,531 posts

+118
Excellent

Posted 15 March 2014 - 12:50

Ik heb zelf een WinTV HVR-930: http://www.linuxtv.o..._WinTV-HVR-930C

En een Pinnacle PCTV 520e: http://www.linuxtv.o...Stick-nano_520e

 

Ze werken beide prima onder Linux met MythTV en TVHeadend.

De ervaring is echter dat deze sticks een stuk gevoeliger zijn voor een te zwak of juist te sterk coax signaal dan de interne tuner van bijvoorbeeld mijn Dreambox.

Ze hebben beide ook geen hardware descrambler, dus in mijn geval worden de dvb-streams in software gedecodeerd met libdvbcsa en dat is een flinke aanslag op mijn CPU wanneer ik  HD kanalaen kijk.

Ik kreeg het om die reden ook niet vloeiend aan de praat op mijn raspberry pi.

 

Ik weet echter niet of de drivers ook in jouw receiver zitten.

De driver voor de pinnacle stick zit in Linux kernel 3.4 of hoger, voor de WinTV weet ik het niet.

Ze werken in ieder geval niet op mijn dm800se met kernel 3.2.

 

Als jouw receiver voorzien is van kernel 3.4 of hoger en de mogelijkheid heeft om de dvb-streams (afkomstig uit de usb-tuner) te decoderen op de hardware descrambler, dan geef ik het een goeie kans.



Re: Alternatief voor Sundtek DVB-C Stick? #3 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,284 posts

+691
Excellent

Posted 15 March 2014 - 13:08

Ze werken in ieder geval niet op mijn dm800se met kernel 3.2.

En laat nu net dit het zijn wat de mogelijkheden wat dit betreft beperkt....


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Alternatief voor Sundtek DVB-C Stick? #4 MastaG

  • Senior Member
  • 1,531 posts

+118
Excellent

Posted 15 March 2014 - 13:11

Ja dat is gewoon iets wat ik echt klote vind aan die Dreamboxen.

Ze geven wel driver updates van tijd tot tijd, maar zullen nooit eens de kernel een bump geven.



Re: Alternatief voor Sundtek DVB-C Stick? #5 roymarja

  • Senior Member
  • 243 posts

+4
Neutral

Posted 15 March 2014 - 13:15

Bedankt voor jullie reacties!

Tja, wat is jullie mening over streaming van zo'n sticks via een NAS?

(heb zojuist een -op het eerste gezicht- duidelijke howto gevonden: http://www.itfragen....ehen-tvheadend/)

 

Ik geef het graag nog een kans(je) maar ben een absolute newbie.

Mocht ik de Sundtek-sticks werkend krijgen dan zijn opnames (natuurlijk?) alleen mogelijk op de harde schijf van de NAS, toch?



Re: Alternatief voor Sundtek DVB-C Stick? #6 sundtek

  • Senior Member
  • 170 posts

+8
Neutral

Posted 15 March 2014 - 16:44

If you would read the emails which we sent to you then I guess you would figure out your problem, but it seems like you ask and skip the reply which makes us wonder why you ask at all.

 

There is definitely no other USB Tuner available which has a better sensitivity than our one at the moment since we are using new chipsets, and are not using cheap components either for the new devices.

 

http://sundtek.de/su...00hdse_mtv3.mp4

 

The tuner also has been tested with OpenPLI, and Dreambox OE 2.0. OE1 we did not test.

 

 

And for using the device on the NAS of course you have to connect it to the NAS it won't work magically without connecting it to it... it's all so weird, how can someone think to use the device on a NAS without connecting it to it..

 

 

Anyway you have all the information you need in your mail account, you just need to read it.

 

 

Bedankt voor jullie reacties!

Tja, wat is jullie mening over streaming van zo'n sticks via een NAS?

(heb zojuist een -op het eerste gezicht- duidelijke howto gevonden: http://www.itfragen....ehen-tvheadend/)

 

Ik geef het graag nog een kans(je) maar ben een absolute newbie.

Mocht ik de Sundtek-sticks werkend krijgen dan zijn opnames (natuurlijk?) alleen mogelijk op de harde schijf van de NAS, toch?



Re: Alternatief voor Sundtek DVB-C Stick? #7 roymarja

  • Senior Member
  • 243 posts

+4
Neutral

Posted 15 March 2014 - 23:24

Wat een interessante reactie en dat zelfs van de fabrikant/ontwikkelaar himself!

 

Voor de waarheidsvinding nog even het volgende:

Inderdaad heeft mijn zoon een hele exercitie per e-mail doorlopen met als doel onze (pseudo) NAS gereed te maken voor streaming.

De heer Rechberger heeft mijn zoon (16 jaar en bepaald niet achterlijk) daarbij cruciale gegevens onthouden.

Zo blijkt de Synology USBstation2 helemaal niet geschikt te zijn voor dit doel om maar te zwijgen over de onmogelijkheid daarin een videoplatform als TVHeadend te kunnen installeren.

Nee, met alle respect, die vorm van support, hoe goed bedoeld ook, verdient bepaald geen schoonheidsprijs.

En om daar in een gebruikersforum op hilarische toon op terug te komen nog veel minder!

 

Terug naar het eigenlijke probleem: (HD) beeld staat geregeld even stil.

De heer Rechberger doet voorkomen of dit fenomeen uniek zou zijn en dat mijn Dreambox er op de een of andere wijze debet aan zou zijn.

Dit laatste aspect kan ik, als leek, niet uitsluiten maar een feit is wel dat een vanmiddag bij mijn satboer geleende VU-Duo2 exact hetzelfde fenomeen toont.

Toeval?

Wie het eventueel weet, mag het graag zeggen......



Re: Alternatief voor Sundtek DVB-C Stick? #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 17 March 2014 - 11:13

Wat sundtek ook niet vermeld is dat de USB-implementatie op STBen zowiezo al niet bijzonder goed/efficient is, en dat hun sticks, daarboven nog eens, vereisen dat de processor de hele transportstream "rondpompt". Dat is aardig wat data. De xp1000, bijvoorbeeld, heeft daar gewoon niet genoeg processorkracht voor.

 

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel "nobel" dat je een systeem bedenkt waarvoor je geen drivers in de kernel nodig hebt (vooral als je een dmm-ontvanger hebt...), maar het is technisch niet zo super.


Edited by Erik Slagter, 17 March 2014 - 11:14.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Alternatief voor Sundtek DVB-C Stick? #9 roymarja

  • Senior Member
  • 243 posts

+4
Neutral

Posted 17 March 2014 - 11:34

Erik Slagter: de processorbelasting, met name op HD-kanalen, loopt i.d.d. heel hoog op.

Mijn zoon heeft gisteravond tijdelijk een ander image ingeladen (Dreamelite) waarbij, zonder van Telnet gebruik te moeten maken, de CPU-belasting op te roepen is.

Die schiet om de haverklap naar de 100%.....en dat slechts bij live-tv kijken en zonder lopende opnames.

Technisch gaat het boven mijn pet maar wat ik niet begrijp dat er kennelijk toch een hele schare tevreden gebruikers van dergelijke tuners moet zijn.

En waarom gaat het soms tot 30-45 minuten goed waarna het beeldfenomeen opeens optreedt?

 

Heb jij wellicht enig idee welke ontvanger qua processor beter geschikt zou zijn?

Of blijft een onberispelijke werking altijd een gok, ongeacht de gebruikte decoder?

 

Bedankt!



Re: Alternatief voor Sundtek DVB-C Stick? #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 17 March 2014 - 11:43

Nee sorry, weinig tips. Ik kan alleen maar aanraden, dat als je DVB-C wilt kijken, dat je een ontvanger koopt waar dat al gewoon in zit (meestal met een insteektuner), dan werkt het zeker.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Alternatief voor Sundtek DVB-C Stick? #11 roymarja

  • Senior Member
  • 243 posts

+4
Neutral

Posted 7 April 2014 - 11:12

Nog even voor de statistiek het vervolg op de exercitie:

 

Dankzij de niet aflatende verbetenheid van mijn zoon én de hulp van Sundtek, is het uiteindelijk toch gelukt om twee DVB-C sticks werkend te krijgen op een, daartoe speciaal aangeschafte, NAS.

M.b.v. de daarin geladen applicatie TVheadend worden de C-zenders nu naar de PVR gestreamed.

 

Wel een heel dure oplossing achteraf gezien maar toch leuk dat alle moeite beloond is...



Re: Alternatief voor Sundtek DVB-C Stick? #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 7 April 2014 - 19:44

Dank je voor de update.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users