Jump to content


Photo

openpli en et4000

et4000 xtrend openpli

  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 cevap

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 22 March 2014 - 20:17

Heb hulp nodig,

 

Ik heb recent een xtrend et4000 gekocht , openpli 4 eropgezet.

 

de vraag is hoe kan  ik het customizen, ik lees op internet over skins , plugins , etc, kanaaleditor. hoe kan ik deze eropzetten ?

heb me vermoeid gekeken op internet maar vond niks dat duidelijk is. Ik ben een beginner op dit vlak. ( ze spreken over mappen aanmaken etc onder x map zetten ... hoe kan ik een map aanmaken met alleen een afstandbediening?en een usb geheugen?)

 

is er een mogelijkheid via de pc op de et4000 te geraken en zo iets aan te veranderen?

 

wat zijn de mogelijkheden van openpli ? als ik goed begrepen heb is het een besturingsysteem voor satelliet ontvangers linux based.

 

En hoe stel in internetinstelling van et4000 zodat ie verbinding heeft met internet ?

 

mvg, 

 

cevap

 

 



Re: openpli en et4000 #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 23 March 2014 - 08:41

Welkom bij OpenPLi.

 

Een kanaaleditor is een applicatie die je op een PC draait (veelal Windows), die haalt via FTP de zenderlijsten van de box op zodat je op de PC kunt bewerken. Hiervoor heeft de box een netwerk aansluiting nodig.

 

Voor wat betreft plugins, skins, etc, zou je eens kunnen beginnen met kijken wat er allemaal in het standaard aanbod zit. Dat kan gewoon via de afstandbediening, menu - plugins (hier heb je een internet aansluiting voor nodig). Het handmatig installeren van zaken is voor gevorderen, en iets waar je erg voor moet uitkijken, want veel van wat je op het internet vind is niet compatibel met OpenPLi. Installatie daarvan kan er voor zorgen dat de box crasht of niet meer opstart, en dan is het opnieuw installeren (flashen). Via het menu en het internet kun je ook een software update van de box doen.

 

De box heeft een netwerk aansluiting, net als een PC. Kabel er in, en klaar, standaard zal deze, net als de PC, via DHCP een IP adres krijgen van je internet router. Via het menu kun je de netwerk instellingen bekijken of aanpassen. Eens verbonden met het netwerk kun je gewoon inloggen via telnet of ssh, net zoals met elk ander linux systeem.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: openpli en et4000 #3 cevap

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 23 March 2014 - 20:14

dank je voor de info , ik zal eens proberen .





5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users