Springen naar inhoud


Foto

tuner defect ?

tuner defect

  • Please log in to reply
Er zijn 7 reacties in dit onderwerp

#1 Ruudb

  • Senior Member
  • 151 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 10 mei 2014 - 16:48

Ik heb een twintuner (ET9000).

 

Gisteren heb ik mijn schotel verplaatst. Daarvoor moest ik de satellietkabels verlengen. Terwijl ik eraan gewerkt heb heb ik de tuner uitgezet (stroom eraf)..

 

Na alles weer aangesloten te hebben blijkt 1 tuner niet te werken.

 

Op mijn tuner zie ik tuner A groengekleurd en tuner B blijft grijs. Ook als ik een kanaal wil opnemen en op een ander kanaal afstem (verschillende transponder) blijkt dit niet te werken.

 

Eerst dacht ik nog aan een niet goed verbonden kabel of een los contact. Ook heb ik de satellietkabel die op tuner B was aangesloten doorgemeten maar meet geen kortsluiting tussen de beide draden (aarde en binnenkabel).

 

Ik heb vervolgens de kabel die op tuner A is aangesloten op tuner B aangesloten. Maar ook dan krijg ik geen signaal via tuner B.

 

Ik heb niets aan de tunerconfiguratie gedaan (Tuner B als tuner A). Dus daar kan het ook niet aan liggen.

 

Ik denk dat de enige conclusie is dat tuner B (om welke reden dan ook) defect is.

 

Eens?

 

 

 

 


Box:
ET10000

Schotel:
gewone Triaxx 80cm met een triple quad LNB


Re: tuner defect ? #2 cobus

  • Senior Member
  • 4747 berichten

+69
Good

Geplaatst op 10 mei 2014 - 17:03

De kabels heb je verlengt zeg je dan zit daar het probleem ben ik bang voor wat je nog wel kunt proberen is tuner B handmatig instellen en niet als tuner A


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: tuner defect ? #3 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7766 berichten

+184
Excellent

Geplaatst op 10 mei 2014 - 17:46

Als je de kabels hebt verwisseld en het probleem wisselt niet mee, ben ik bang dat ik het met je eens moet zijn.



Re: tuner defect ? #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 10 mei 2014 - 18:43

Had je toevallig kabels losgemaakt zonder de ontvanger uit te zetten? Dan kan dit inderdaad gebeuren. Meestal is standby tegenwoordig voldoende, maar niet bij alle ontvangers.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: tuner defect ? #5 cobus

  • Senior Member
  • 4747 berichten

+69
Good

Geplaatst op 10 mei 2014 - 18:47

En met de et9x00 heb je wel een probleem want die zitten vast jammer genoeg.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: tuner defect ? #6 Ruudb

  • Senior Member
  • 151 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 10 mei 2014 - 19:35

Als je de kabels hebt verwisseld en het probleem wisselt niet mee, ben ik bang dat ik het met je eens moet zijn.


Ben toch nog eens verder gaan speuren en heb dank cobus nog eens de configuratie van tuner b handmatig ingesteld. En het blijkt dat als ik dan tuner a uitschakel en de goede kabel op tuner b aansluit ik toch gewoon beeld heb.

Maar zodra ik ook tuner a configureer terwijl ik er geen kabel op aansluit ik geen beeld heb.

Dus ik ga morgen eerst eens die tweede kabel goed nakijken.

Box:
ET10000

Schotel:
gewone Triaxx 80cm met een triple quad LNB


Re: tuner defect ? #7 Ruudb

  • Senior Member
  • 151 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 11 mei 2014 - 17:05

Het was toch een kwestie van een niet goede aansluiting.

Maar toch raar dat als er 1 kabel geen signaal geeft en je beide tuners configureert dat je dan, ook als je de goed werkende kabel op een andere tuner aansluit je toch geen signaal krijgt. Pas als je of de ene of de andere tuner niet configureert dan pas blijkt dat je de goed werkende kabel op de geconfigureerde tuner kunt aansluiten en beeld krijgt.

Maar zodra je ook een niet goed werkende kabel aansluit (of maar 1 kabel aansluit) èn beide tuners configureert gaat een van de tuners niet werken, egaal welke kabel je er op aansluit.

Het is een beetje lastig uit te leggen maar ik ben blij dat ik toch even verder heb gezocht en de schijnbaar kapotte tuner handmatig geconfigureerd heb en de andere tuner niet geconfigureerd heb (dus uitgeschakeld).

Dus dank voor jullie reacties. Ze hebben me op weg geholpen.

Veranderd door Ruudb, 11 mei 2014 - 17:07

Box:
ET10000

Schotel:
gewone Triaxx 80cm met een triple quad LNB


Re: tuner defect ? #8 cobus

  • Senior Member
  • 4747 berichten

+69
Good

Geplaatst op 11 mei 2014 - 17:35

Mooi dat je het opgelost heb. :)


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 




Also tagged with one or more of these keywords: tuner, defect

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers