Springen naar inhoud


Foto

Streaming naar Samsung SmartTV 2012 model

streaming samsung smart tv bouquet lists epg

  • Please log in to reply
Er zijn 20 reacties in dit onderwerp

#1 Ph0enix

  • Member
  • 9 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 29 juni 2014 - 16:53

Hoi,

 

Ik wil graag ook op de Samsung Smart TV (Model 2012) in mijn slaapkamer satelliet tv kijken, ik heb daar alleen 1 GBit netwerk kabel beschikbaar en dus heb ik het internet afgezocht voor een app die als streaming client kan dienen, maar niet echt iets bruikbaars gevonden.

 

Het beste wat ik tegenkwam was een Smart TV app die de lijst met kanalen in de app code had staan. Niet zo handig en zeker niet als je een vriendin hebt die nogal de gewoonte heeft om de favouriten lijst nogal eens te willen wijzigen.

 

Dus ... heb ik 2 weken geleden maar eens de samsung SDK gedownload om zelf een app te maken ... 2 weekeinden verder en de basis functionaliteit lijkt te werken:

 

Bij het opstarten checked to app of er verbinding met het ingestelde IP adress van de OpenPli box kan maken en zo nee, dan krijg je de mogelijkheid om het IP adress om mee te connecten in te stellen.

 

Als er wel verbinding gemaakt kan worden, dan wordt de lijst met Bouquets opgehaald, en voor elke Bouquet lijst de Channels.

 

Pijltjes links / rechts kan je mee door je Bouquet lijsten wandelen, pijltjes omhoog / omlaag door de Channels.

 

Van het ge-highlighte Channel wordt ook de EPG opgehaald en getoond.

 

Als je het channel selecteerd wordt hij gestreamed en via de samsung interne player afgespeeld.

 

Deze player doet het niet altijd helemaal lekker met Channels die een afwijkende resolutie zijn, dat resulteerd in zwarte balken aan de zijkant.

 

Maar al met al toch wel redelijk bruikbaar.

 

 

Zijn er meer mensen met interesse in de app, en zo ja mag ik die app dan op dit forum als attachement posten of is dat tegen de regels ?

 

 

 

 

Bijgevoegde Bestanden



Re: Streaming naar Samsung SmartTV 2012 model #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 29 juni 2014 - 17:55

Mij lijkt het wel interssant als jij jouw probeersels hier wilt posten. En met een beetje mazzel krijg je dermate interessante terugkoppeling dat er uiteindelijk iets fraais ontstaat.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Streaming naar Samsung SmartTV 2012 model #3 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9048 berichten

+56
Good

Geplaatst op 29 juni 2014 - 18:50

Ik heb wel geen Samsung TV, maar ik vind het wel een aardig idee.


Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: Streaming naar Samsung SmartTV 2012 model #4 Ph0enix

  • Member
  • 9 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 29 juni 2014 - 21:22

OK,

 

Ik heb een Zip file attached, deze bevat een widgetlist.xml file en een directory Widget met daarin de package zip file: OpenPliStreamClient_1.03_Europe_20140629.zip

 

Als je deze in de root van je webserver zet, (Dus de widgetlist.xml file & de Widget directory met daarin de package zip file) dan kan je via het developer account van je TV de app installeren vanaf je web server.

 

Let er wel op dat in de xml file een download link staat die de TV zal gebruiken om de app te downloaden, hier moet je dus wel even het IP adress aanpassen zodat hij naar je eigen web server wijst anders zal de TV vanaf het verkeerde ip de package zip file proberen te downloaden.

 

Voor het geval dat niet duidelijk was, de app maakt gebruik van de Enigma2 web interface op de satelliet decoder om zijn informatie op te halen.

 

Succes en laat weten wat je er van vind en met welke hardware je het gebruikt.

 

 

Bijgevoegde Bestanden



Re: Streaming naar Samsung SmartTV 2012 model #5 mobb

  • Member
  • 7 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 29 juni 2014 - 23:19

smart hub loopt vast bij het opstarten van de app



Re: Streaming naar Samsung SmartTV 2012 model #6 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7766 berichten

+184
Excellent

Geplaatst op 30 juni 2014 - 03:45

Dit is natuurlijk een heel interessant experiment. Als het werkt scheelt het velen een extra STB die alleen maar voor streamen wordt gebruikt.

 

Zijn er ook andere (eventueel aanvullende) mogelijkheden? Ik denk hierbij aan DNLA en/of de plugin 'tuner server'.



Re: Streaming naar Samsung SmartTV 2012 model #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 30 juni 2014 - 08:57

Ik vind het ook een heel mooi idee (ook al zou ik het zelf niet gebruiken), petje af dat je het helemaal aan de praat hebt weten te krijgen!


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Streaming naar Samsung SmartTV 2012 model #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 30 juni 2014 - 10:45

Ik vind het zeker interessant en heb twee samsungs met smarthub.
Als ik weer thuis ben ga ik er eens mee experimenteren.

Ik vind het ook een prestatie dat je dit aan de gang gekregen hebt, petje af. :)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Streaming naar Samsung SmartTV 2012 model #9 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33469 berichten

+118
Excellent

Geplaatst op 30 juni 2014 - 10:47

Heb je een linkje naar hoe dit op te zetten voor de Samsung tv?

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Streaming naar Samsung SmartTV 2012 model #10 jbnl

  • Senior Member
  • 282 berichten

+8
Neutral

Geplaatst op 30 juni 2014 - 11:00

Een super leuk idee !!!



Re: Streaming naar Samsung SmartTV 2012 model #11 Edgar

  • Senior Member
  • 292 berichten

+7
Neutral

Geplaatst op 30 juni 2014 - 14:57

Ik denk dat je hier wel wat aan hebt. Het gaat om de werkwijze hoe de tv in te stellen, zodat deze een applicatie kan downloaden.

http://www.ugsamsung...oorbereidingen/

http://www.ugsamsung...pp-installeren/

 

Bovenstaande komt van een website waar je een programmagemist app kunt ophalen en op een Samsung televisie kunt tonen.


VU+ Duo 4K DVB-S2X en DVB-C met Open PLi 7.0


Re: Streaming naar Samsung SmartTV 2012 model #12 Ph0enix

  • Member
  • 9 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 5 juli 2014 - 12:57

Heb je een linkje naar hoe dit op te zetten voor de Samsung tv?

 

 

Het volgende YouTube Filmpje legt uit hoe je het developer account toevoegd zodat je vanaf je webserver een app kan installeren:

 



Re: Streaming naar Samsung SmartTV 2012 model #13 Ph0enix

  • Member
  • 9 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 5 juli 2014 - 13:10

Dit is natuurlijk een heel interessant experiment. Als het werkt scheelt het velen een extra STB die alleen maar voor streamen wordt gebruikt.

 

Zijn er ook andere (eventueel aanvullende) mogelijkheden? Ik denk hierbij aan DNLA en/of de plugin 'tuner server'.

 

DLNA heb ik nooit naar gekeken.

 

Wat bedoel je precies met de plugin tuner server ?



Re: Streaming naar Samsung SmartTV 2012 model #14 Ph0enix

  • Member
  • 9 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 5 juli 2014 - 13:13

smart hub loopt vast bij het opstarten van de app

 

Vreemd, bij de eerste keer opstarten heeft hij een seconde of wat nodig om er achter te komen dat hij geen sat box kan vinden op het default IP adress, maar daarna zou je in de setup van het ip adress moeten komen. Welk model TV heb je ?



Re: Streaming naar Samsung SmartTV 2012 model #15 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7766 berichten

+184
Excellent

Geplaatst op 5 juli 2014 - 14:25

Tunerserver zet allemaal m3u-tjes klaar (voor elk kanaal eentje), zodat een speler daarmee het kanaal kan vertonen.
En met DNLA zou het mogelijk moeten zijn opnames af te spelen (mogelijk pas na simpelweg hernoemen van de TS naar MPEG).

Veranderd door SatKiekerd, 5 juli 2014 - 14:25


Re: Streaming naar Samsung SmartTV 2012 model #16 Ph0enix

  • Member
  • 9 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 5 juli 2014 - 16:27

Ah, ik heb wel wat ge-experimenteerd om de recordings van de box ook in een lijstje zichtbaar te maken en af te kunnen spelen, het is nog niet helemaal klaar, maar in princiepe heb ik het wel al enigzins werkend. Het gaat me alleen niet meer lukken deze week om er tijd aan te besteden, dus het duurt nog even voordat ik dat kan delen.



Re: Streaming naar Samsung SmartTV 2012 model #17 openplikoen

  • Member
  • 3 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 5 juli 2014 - 21:16

Ik heb de app geinstalleerd maar krijg steeds de melding dat hij satbox niet kan vinden.

Tv is een UE37D6530 en de ontvanger een xtrend et9xxx, IP adres is juist ingesteld.

Enig idee wat ik fout doe?



Re: Streaming naar Samsung SmartTV 2012 model #18 Ph0enix

  • Member
  • 9 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 6 juli 2014 - 11:55

Ik heb de app geinstalleerd maar krijg steeds de melding dat hij satbox niet kan vinden.

Tv is een UE37D6530 en de ontvanger een xtrend et9xxx, IP adres is juist ingesteld.

Enig idee wat ik fout doe?

 

Vreemd als test wordt de services lijst opgehaald via de web interface met een timeout van 1 seconde, kan me haast niet voorstellen dat dit langer duurt.

 

Probeer eens vanaf een web browser op je computer de volgende link en kijk eens of dat werkt, dan weten we in iedergeval dat de et9xxx het doet zoals verwacht:

 

 

http://ip.van.je.box/web/getservices?sRef=
 

 

 

 

Kijk ook even of je TV wel met je eigen netwerk is verbonden als hij draadloos verbonden is, en niet met die van bijvoorbeeld de buren, als hij in een ander netwerk hangt vind hij de et9xxx ook niet.


Veranderd door hemertje, 6 juli 2014 - 15:42
url in [code] gezet zodat deze leesbaar is


Re: Streaming naar Samsung SmartTV 2012 model #19 openplikoen

  • Member
  • 3 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 6 juli 2014 - 21:29

Via webbrowser werkt het blijkbaar wel, zie hieronder.

 

This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below.
<e2servicelist>
<e2service>
<e2servicereference>
1:7:1:0:0:0:0:0:0:0:FROM BOUQUET "userbouquet.TéléSAT.tv" ORDER BY bouquet
</e2servicereference>
<e2servicename>TéléSAT</e2servicename>
</e2service>
<e2service>
<e2servicereference>
1:7:1:0:0:0:0:0:0:0:FROM BOUQUET "userbouquet.CanalDigitaal.tv" ORDER BY bouquet
</e2servicereference>
<e2servicename>Canal Digitaal</e2servicename>
</e2service>
<e2service>
<e2servicereference>
1:7:1:0:0:0:0:0:0:0:FROM BOUQUET "userbouquet.TVVlaanderen.tv" ORDER BY bouquet
</e2servicereference>
<e2servicename>TV Vlaanderen</e2servicename>
</e2service>
<e2service>
<e2servicereference>
1:7:1:0:0:0:0:0:0:0:FROM BOUQUET "userbouquet.favourites.tv" ORDER BY bouquet
</e2servicereference>
<e2servicename>Favourites (TV)</e2servicename>
</e2service>
<e2service>
<e2servicereference>
1:7:1:0:0:0:0:0:0:0:FROM BOUQUET "userbouquet.LastScanned.tv" ORDER BY bouquet
</e2servicereference>
<e2servicename>Last Scanned</e2servicename>
</e2service>
</e2servicelist>
 
 
 
Tv is zeker met mijn netwerk verbonden, kan bestanden op mijn home server afspelen.
 


Re: Streaming naar Samsung SmartTV 2012 model #20 openplikoen

  • Member
  • 3 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 7 juli 2014 - 12:46

Na nogmaals opnieuw het IP adres in te stellen lukt het nu om verbinding te maken met de et9xxx.

Als een ik een zender selecteer krijg ik nu echter het bericht " kan bestand niet afspelen ", en dit bij gelijk welke zender die ik probeer.





Also tagged with one or more of these keywords: streaming, samsung smart tv, bouquet lists, epg

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers