Jump to content


Photo

VuPlus duo blijft laden na update

update

  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 Eclipse007

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 2 July 2014 - 20:07

Beste forumleden, ik heb een probleem met mijn Vuplus duo.

 

Na een update via internet wil mijn ontvanger niet meer doorstarten, hij blijft in het mooie opstartscherm hangen, links bovenin draait het laad logo, en daar komt hij niet meer uit. ook niet na 15 minuten.

 

Hierna een usb stick geladen met bootloader en in voorste usb connector gedaan, update laad prima, hierna nieuwste image van nu ongeveer een week geleden op de usb stick gezet en geladen.

Reading USB gaat goed, erasing flash, programming gaat prima. Hierna geeft ontvanger aan dat het allemaal goed is gegaan, verwijder usb and reboot.

 

Dat uiteraard gedaan, en dan kont hij tot het mooie plaatje als opstartscherm, gaat linksboven dat kleine logotje draaien en dan blijft draaien, en het lijkt erop dat de ontvanger in een bootlus blijft hangen.

 

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? 

Een ander image Vuplus Black hole werkt zonder problemen,maar is niet de software die ik wil gebruiken....

 

Ik wil bij PLi blijven !

 

Alvast bedankt voor de informatie..

 

Groeten Ruud 



Re: VuPlus duo blijft laden na update #2 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 2 July 2014 - 20:29

Wellicht een gevalletje http://openpli.org/f...lles-over-c807/


Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: VuPlus duo blijft laden na update #3 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 2 July 2014 - 20:35

Wat gebeurt er als je gewoon een toets op de afstandbediening indrukt (menu of pvr oid), zodat er een menu getoond zou moeten worden? Misschien dat alleen de decryptie niet goed gaat.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VuPlus duo blijft laden na update #4 Autodelta

  • Senior Member
  • 356 posts

+12
Neutral

Posted 2 July 2014 - 20:43

Hen je ergens op HD of usb stick autobackup staan, die eens verwijderen en dan een volledige cleane installatie.


Vu+Solo2 PLi 4.0 1 TB HD Triax 88 28, 23.5, 19.2, 13


Re: VuPlus duo blijft laden na update #5 Eclipse007

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 2 July 2014 - 20:44

Ha HarmeN en Erik, ik ga dat eens even bekijken, ik zie aan het display op het front dat die om de paar minuten laden even knippert...

 

Het indrukken van een toets op de afstandsbediening heeft geen effect, helaas, maar ik snap niet waarom de andere image wel werkt...

 

Ik ga de C807 eens even bekijken, bedankt voor de snelle reacties !

 

Groeten Ruud



Re: VuPlus duo blijft laden na update #6 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 2 July 2014 - 20:48

Het feit dat een andere image wel werkt, geeft aan dat het niet het C807 probleem is. Er is een software probleem, geen hardware probleem.



Re: VuPlus duo blijft laden na update #7 Eclipse007

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 2 July 2014 - 20:48

Hmm, een autobackup staat wel op de HD..  Even eruit slopen en deleten? Ok dat kan niet zoveel tijd kosten...

 

Ik ga gewoon nog even een nieuwste image op een USB stick zetten en het helemaal nog eens proberen.  Desnoods even de HD loskoppelen...

 

Nogmaals bedankt allemaal...

Blijft ernstig behelpen met een oude Philips Canal Plus ontvanger... Wat een traag    *****  ding ! 

 

Ik ga aan het werk ...



Re: VuPlus duo blijft laden na update #8 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 2 July 2014 - 21:12

Bij mij gebeurd dit als de zenderlijst wordt aangepast.
Ik heb de startzender BVN in het mapje canaal digitaal.

Als dat mapje weg is, lijkt het of hij niet doorstart.

Edited by jort38, 2 July 2014 - 21:12.

Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: VuPlus duo blijft laden na update #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,508 posts

+1,733
Excellent

Posted 2 July 2014 - 21:25

Als je picons gebruikt, en die zitten in de update, dan kan het best wel eens 15-30 minuten duren voordat al die images en symlinks zijn vervangen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VuPlus duo blijft laden na update #10 Eclipse007

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 2 July 2014 - 22:34

Hallo lezers van dit item !

 

Het werkt weer, eerst nog even een ander image erop gezet (VTi) en die werkte ook in een keer prima.

 

Ik heb toen de laatste PLi op een USB stick gezet en geladen, dat ging allemaal zoals het hoort...

Bij de reboot heb ik de hardddisk losgemaakt en zonder HD opgestart, dat werkte !

 

Daarna keurig alles uitgeschakeld en de HD weer aangesloten... en ja hoor alles doet het weer..

 

Heb ik verdikke bijna 2 weken naar mijn Canal Plus Philips moeten kijken.. dat was zeker geen pretje..

 

Bedankt jullie allemaal voor de berichten, niet verwacht dat ik in zo'n korte tijd zoveel reacties zou gaan ontvangen..

 

 

Nogmaals : Hartelijk dank !  

 

Groeten Ruud 



Re: VuPlus duo blijft laden na update #11 ims

  • PLi® Core member
  • 13,617 posts

+211
Excellent

Posted 21 July 2014 - 20:23

Als je picons gebruikt, en die zitten in de update, dan kan het best wel eens 15-30 minuten duren voordat al die images en symlinks zijn vervangen...

@WanWizard ... (english - sorry): Time to time after restart GUI stops enigma on logo with spinner. When I try run it in debug mode, It seems, it is on checking picons path ... cca 10-15 minuts. Why ? I am using own picons on USB. What can I do, when I want not it ? I think, this was not there cca 2-3 month ago. After reboot box it seems, as this is turned off and loading enigma is ok.


Kdo nic nedělá, nic nezkazí!

Re: VuPlus duo blijft laden na update #12 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,223 posts

+691
Excellent

Posted 21 July 2014 - 20:25

The long load with picons and upgrade should not be an issue anymore...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VuPlus duo blijft laden na update #13 ims

  • PLi® Core member
  • 13,617 posts

+211
Excellent

Posted 21 July 2014 - 20:36

Since when ? 20 minuts ago I waited cca 10 minuts after restart GUI again...

Debug tells nothing... where can I looking for it ?


Edited by ims, 21 July 2014 - 20:37.

Kdo nic nedělá, nic nezkazí!

Re: VuPlus duo blijft laden na update #14 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,223 posts

+691
Excellent

Posted 21 July 2014 - 23:09

In between months ago...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W




Also tagged with one or more of these keywords: update

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users