←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

New HbbTV 2.1 werkt niet meer.

's foto Sagitarius † 7 aug 2014

Hallo, ik probeer New HbbTV op mijn ET8000 te openen, dat werkt om voor mij onbekende reden ineens niet meer. :wacko:

Heb de laatste update gedaan maar het probleem blijft, plug-in gede-installeert en weer opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft.

Als ik HbbTV activeer via de blauwe knop dan gebeurd er niets, druk ik op exit dan komt de HbbTV navigatie balk bovenin beeld, selecteer ik een bookmark dan gebeurd er verder niets. Ik hoop niet dat het gezeur weer begint zoals met de vorige versies en ik de hele boel opnieuw moet flashen. :mellow:

Citeren

's foto Rob van der Does 7 aug 2014

Euuhhhh, 'de hele boel opnieuw flashen' kost je ongeveer 7 minuten. Ruim genomen.

En bovendien: als je update, zorg je toch altijd voor een back up?

Citeren

's foto S_Hopper 7 aug 2014

Hier ook niet meer na laatste update met een ET10k. Browser wordt gestart volgens het display, maar daarna niets meer.
Citeren

's foto Sagitarius † 7 aug 2014

Hier ook niet meer na laatste update met een ET10k. Browser wordt gestart volgens het display, maar daarna niets meer.

Gelukkig ben ik niet de enige.....het heeft een tijdje goed gewerkt maar nu niet meer, ik heb mijn backup al teruggezet maar dan nog werkt HbbTV niet. :(

Citeren

's foto Erik Slagter 7 aug 2014

Hebben jullie wel allemaal transparante, totaal ongefilterde internet-toegang bij je provider? En dan heb ik het niet over tcp poort 80...
Citeren

's foto Sagitarius † 7 aug 2014

Erik, dat heb ik, mijn webstreams werken wel gewoon of zou het nu weer hierin zitten net als bij eerdere versies.........

Heeft er denk ik niet veel met transparant internet te maken want ook zonder internet start hij hier niet goed op, hij start alleen als ik op exit druk, en als ik daarna op een bookmark druk gebeurd er niets.


Veranderd door Sagitarius, 7 augustus 2014 - 14:59
Citeren

's foto S_Hopper 7 aug 2014

Heb er de back-up van gisteren opgezet. toen werkte HbbTv ook al niet. Ik heb het deze week nog gebruikt. Zal zo nog een dag terug gaan, kijken wanneer het exact begonnen is.
Citeren

's foto wortellica 7 aug 2014

Hier werkt het ook niet meer op de  ET-8000 geen update gedaan, en afgelopen weekend werkte het nog.

Citeren

's foto S_Hopper 7 aug 2014

Het vreemde is dat het nu ineens niet meer gaat met een back-up van begin juli. Ergo het verhaal van Erik zou inderdaad waar kunnen zijn. Mijn provider is Ziggo en die zou dan zeer recentelijk iets veranderd moeten hebben. Ten overvloede, de VU Ultimo op de slaapkamer geeft wel HbbTV.
Citeren

's foto Sagitarius † 7 aug 2014

Het ligt echt niet aan het internet of provider, het regent overal weer meldingen er komt vast een nieuwe update aan http://www.xtrend-al...hbbtv-21/page-3 waardeloos dat Xtrend dan de oude versie gewoon uitzet d.m.v. een tijd(bom) klok. :angry:


Veranderd door Sagitarius, 7 augustus 2014 - 16:24
Citeren

's foto wortellica 7 aug 2014

Ik heb ook Ziggo?

Citeren

's foto Sagitarius † 7 aug 2014

Heeft niets met Ziggo te maken, ik heb hier 100/100 glasvezel van XMS.

Citeren

's foto Tech 7 aug 2014

Het ligt echt niet aan het internet of provider, het regent overal weer meldingen er komt vast een nieuwe update aan http://www.xtrend-al...hbbtv-21/page-3 waardeloos dat Xtrend dan de oude versie gewoon uitzet d.m.v. een tijd(bom) klok.

 

Het ligt niet aan het internet of aan een foute update van OpenPLi maar aan een ntpserver die niet meer te bereiken is.

Citeren

's foto Sagitarius † 7 aug 2014

Tech dank voor de uitleg ik verwijt pli ook niets hoor, ik heb daarom eens even zitten googelen op ntpserver, ik wist niet eens wat het was. :rolleyes:

Maar hoe weet je nu dat er een specifieke ntp server niet te bereiken is, er staan er nogal wat in Nederland , en aangezien dat er in Duitsland ook de nodige staan gezien de uitval van HbbTV meldingen daar, snap ik niet dat de NewHbbTV plugin daardoor ineens niet meer werkt. Ik kan me niet voorstellen dat in een ntp netwerk 1 ntp server niet te bereiken is (dan neemt een andere server dat toch over?), deze HbbTV plugin in meerdere landen plat gaat. :(

Ik hoop dat dit gauw verholpen wordt door Xtrend. :)

Citeren

's foto WanWizard 7 aug 2014

Het is de plugin die via die server de correcte tijd op haalt, onafhankelijk van de tijd van de box. Om e.o.a. reden is de plugin time-limited, en hij doet het nu niet omdat hij de tijd niet kan ophalen...

Citeren

's foto Rick Hunter 7 aug 2014

Xtrend is op de hoogte van het probleem. Er wordt aan gewerkt.

Citeren

's foto Patrick80 8 aug 2014

En de oplossing is er al  :D

http://www.et-view.n...bs/notice/23282

Citeren

's foto Sagitarius † 8 aug 2014

Hij werkt weer na een volledige herstart. :wub: Toch wel klungelig van Xtrend dat er geen koppeling is aan de systeem tijd dan heb je dit gezeur toch niet. :wacko:

Citeren

's foto Rob van der Does 8 aug 2014

Veel klungeliger dat er überhaupt zo'n tijdbom in zit....

Citeren

's foto WanWizard 8 aug 2014

De system tijd is te faken, dus daarom zullen ze dat wel niet doen. Maar het had logischer geweest om pool.ntp.org te nemen, ipv e.o.a. obscure NTP server...

Citeren