Jump to content


Photo

Signaalzoeker

signaalzoeker

  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 AdjeP07

  • Senior Member
  • 43 posts

+3
Neutral

Posted 13 October 2014 - 20:37

De sterkte ontvangst weergave in Signaalzoeker is bij mij gaande de dag niet gelijk (onafhankelijk van gekozen tuner). Ik gebruik openpli4 op mijn ET9000. Ik heb vrij zicht met mijn Triax schotel met vier losse LNB's (13,19,23,28). Heeft dit te maken met het draaien van de aarde? In principe staan de satellieten toch stationair tov mijn schotel? Ik heb de hellinghoek van mijn LNB rails al geprobeerd wat minder scherp te zetten, maar dat leek niet de oplossing...  moet ik de hellinghoek van de schotel wellicht aanpassen of zoek ik de oplossing - if any - totaal in de verkeerde richting?

 

Moet ik de signaalzoekerweergave in standaard weergave (gebruiker gedefinieerde transponder dacht ik) by the way interpreteren als dat de tuner alle transponders van de betreffende satelliet pakt?



Re: Signaalzoeker #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 14 October 2014 - 14:46

De basis van schotel uitrichten is héél simpel (uitvoering is weer wat anders), je zoekt de transponder met de slechtste ontvangst (laagste SNR, AGC moet je negeren!) en je gaat vervolgens zolang aan alles draaien tot de ontvangst maximaal is.

Dat de ontvangst een deel van de dag beter of slechter is, ga je niet kunnen corrigeren met uitrichting.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




Also tagged with one or more of these keywords: signaalzoeker

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users