Jump to content


Photo

OpenPli 4.0 aan einde Latijn?

Dreambox vu+

  • Please log in to reply
80 replies to this topic

#1 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 6 December 2014 - 15:25

Wat ik nu ga zeggen is op puur persoonlijke noot en weerspiegelt op generlei wijze de mening van anderen..

Zie nu al weken de problemen van klein naar groot naar onwerkbare images. Niet alleen voor de Dreamboxen (wat niet meer dan te verwachten was/is), maar ook voor nagelnieuwe en nog volop ondersteunde boxen als de Xtrend, VU+ e.d. Naar mijn idee begonnen met de "big update" van de C-libraries. Ik heb het al eens in andere posts aangekaard. Is het voor OpenPli niet handiger/beter om zich te beperken tot de meest populaire machines i.p.v. "Liefst iedere STB" te supporten als een soort marketing product? Kwaliteit en werkbaarheid is momenteel naar een absoluut dieptepunt gedaald.. Misschien zelfs een optie om maar helemaal met OpenPli te stoppen? Of is dat te drastisch gesteld?
Met één been in het graf..... Helaas

Re: OpenPli 4.0 aan einde Latijn? #2 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 6 December 2014 - 15:58

Ik bouw zelf lees toppic :

 

http://forums.openpl...obleem-updaten/.

 

Het zal morgen wel terug ok zijn

 

Het is allemaal niet zo eenvoudig steun geven aan verschillende kernels (de kernels zijn door de stb makers gecompileerd en zijn dikwijls verre van perfect).

 

Als je niet tevreden bent neem dan toch gewoon een ouder image . En volg deze website. Update enkel als nodig is.



Re: OpenPli 4.0 aan einde Latijn? #3 JohnBr

  • Member
  • 14 posts

0
Neutral

Posted 6 December 2014 - 15:58

Er is volgens mij nog steeds geen sprake van een niet werkend product. het pli team waarschuwt heel duidelijk dat, als wij onze behoefte willen bevredigen, er altijd een risico is om nightly's te installeren.

Ik ben tot nu toe nog steeds zeer tevreden wat het pli team ons, als een product van hun hobby, voorschotelt. 

 

Er is uiteraard niemand die je zal weerhouden om met een ander image aan de slag te gaan. Het gras lijkt vaak groener bij de buren, zeker nadat je het bij jezelf net geverticuteerd hebt. Maar dat verticuteren doe je wel met een reden: om het gras op termijn er beter uit te laten zien.

 

Groeten,

 

John



Re: OpenPli 4.0 aan einde Latijn? #4 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 6 December 2014 - 16:13

Wat ik nu ga zeggen is op puur persoonlijke noot en weerspiegelt op generlei wijze de mening van anderen..

Zie nu al weken de problemen van klein naar groot naar onwerkbare images. Niet alleen voor de Dreamboxen (wat niet meer dan te verwachten was/is), maar ook voor nagelnieuwe en nog volop ondersteunde boxen als de Xtrend, VU+ e.d. Naar mijn idee begonnen met de "big update" van de C-libraries. Ik heb het al eens in andere posts aangekaard. Is het voor OpenPli niet handiger/beter om zich te beperken tot de meest populaire machines i.p.v. "Liefst iedere STB" te supporten als een soort marketing product? Kwaliteit en werkbaarheid is momenteel naar een absoluut dieptepunt gedaald.. Misschien zelfs een optie om maar helemaal met OpenPli te stoppen? Of is dat te drastisch gesteld?

 

Snap niet waar je je druk overmaakt !!   al jouw boxen draaien op OpenATV..

 

Attached File  Naamloos.jpg   20.96KB   12 downloads


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: OpenPli 4.0 aan einde Latijn? #5 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 6 December 2014 - 16:34

 

Misschien zelfs een optie om maar helemaal met OpenPli te stoppen?

Dit is het tweede vreemde voorstel van jouw wat ik op dit forum lees,tenzij jij de motor van Openpli bent.

 

Wat wordt jij er beter van ,als Openpli zou stoppen?


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: OpenPli 4.0 aan einde Latijn? #6 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 6 December 2014 - 16:50

begrijp het probleem niet, alles werkt hier, tvkijken, opnemen, afspelen , streamen, crasht niets.

 

misschien is het de beste optie voor mimisiku om helemaal te stoppen met pli dan, je mag het gebruiken, hoeft niet,  niemand dwingt je, ga als het je niet bevalt


ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: OpenPli 4.0 aan einde Latijn? #7 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 6 December 2014 - 17:13

Mimisiku gebruikt ook al geen OpenPli meer... Heb ook (naar mijn idee) netjes beargumenteerd waarom. In het kort: OpenPli test de firmware niet op basis werkzaamheid. Argument was dat niemand van het team nog Dreamboxen gebruikt en ze simpelweg niet kúnnen testen. Maar de modernere ontvangers als VU+, eXtrend hebben ze wel en die vallen ook uit. Dus wordt ook niet getest. Gewoon omdat het klaarblijkelijk te veel moeite is. Nee hoor, laat de gebruiker maar testen en een niet bootende box hebben. Kleine foutjes a la, moet kunnen. Maar een niet werkende box is gewoon not done! Dat vind ik dus ernstig laskbaar en dat was voor mij de reden om over te stappen naar OpenATV.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: OpenPli 4.0 aan einde Latijn? #8 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,469 posts

+118
Excellent

Posted 6 December 2014 - 17:14

fijn dat je je statement gedaan hebt.

 

klaar!


on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: OpenPli 4.0 aan einde Latijn? #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 6 December 2014 - 17:36

Er wordt wel degelijk getest... Maar momenteel is het even heel lastig met die nieuwe oe omgeving om het publieke bouwproces goed te krijgen. De eigen baksels werken hier gewoon...
Aan het probleem wordt met manen macht gewerkt. Uiteindelijk komt het allemaal wel weer goed... Aleen soms kost het wat tijd...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: OpenPli 4.0 aan einde Latijn? #10 beebee

  • Senior Member
  • 452 posts

+4
Neutral

Posted 6 December 2014 - 17:39

Aan het probleem wordt met manen macht gewerkt. Uiteindelijk komt het allemaal wel weer goed... Aleen soms kost het wat tijd...

respect voor alle inspanning, er zijn er altijd wel die wat te drammen hebben.

Eigenlijk niet op reageren..


Beebee
______________________________________________________________________
DM8000 + mutifeed 13E+19.2E+23.5E+28.2E en ook nog de rotor werkend op Tuner A.

Re: OpenPli 4.0 aan einde Latijn? #11 dirkjan73

  • Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 6 December 2014 - 17:48

Respect voor de builders!Zorgen dat alle machines goed draaien en gel*l aanhoren van klagers...Ik doe ze niet na

Re: OpenPli 4.0 aan einde Latijn? #12 Patrick80

  • Senior Member
  • 105 posts

0
Neutral

Posted 6 December 2014 - 21:09

Ik ben erg blij met Openpli, en met de mensen die dit mogelijk maken. en iets wat gratis is en waar het team veel privé tijd in stopt moet je niet over lopen zeuren


Edited by Patrick80, 6 December 2014 - 21:10.

Xtrend Et10000 Openpli 4.0 Bose Lifestyle 510 Home entertainment. LG 42LA6908 Smart TV. Zelfbouw mediacenter XBMC


Re: OpenPli 4.0 aan einde Latijn? #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 6 December 2014 - 22:39

Het is altijd de makkelijkste weg om stennis te schoppen zonder enige inhoudelijke kennis van achterliggende zaken te hebben.

Ik bouw ook thuis, zonder een enkel probleem, dus aan de sources ligt het echt niet.

 

 

Wel jammer dat je signature hebt aanpast nadat je erop gewezen werd dat al je boxen op OpenATV draaien.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPli 4.0 aan einde Latijn? #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 6 December 2014 - 22:40

De bestaande problemen hebben niks te maken met het aantal te ondersteunen boxen. Ook met een enkel image voor een enkele box zou je dit probleem gehad hebben.

 

Het heeft namelijk niks met de image te maken, maar met het bouw process dat veranderd is. Een van de nadelen van een nightly build is dat je dat dan direct merkt.

Misschien moeten we maar weer gewoon terug naar twee keer per jaar releasen, stopt dan het gezeur?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPli 4.0 aan einde Latijn? #15 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 6 December 2014 - 22:44

Ik ben er inderdaad voor om tweemaal per jaar te releasen, net zoals dat vroeger ging, dat scheelt een hoop vrije tijd en gezever.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPli 4.0 aan einde Latijn? #16 beebee

  • Senior Member
  • 452 posts

+4
Neutral

Posted 7 December 2014 - 01:12

Niet doen, jammer voor de goedwillende positieve gebruikers.

 

Je moet negatieve figuren eigenlijk een vinkje in hun profiel kunnen zetten, zodat ze alleen oude (stabiele) kunnen downloaden.

Dan houden ze vanzelf wel op. :lol:

 

Moeten ze zelf maar een build omgeving gaan maken, gaan ze jullie wel meer waarderen denk ik.


Edited by beebee, 7 December 2014 - 01:13.

Beebee
______________________________________________________________________
DM8000 + mutifeed 13E+19.2E+23.5E+28.2E en ook nog de rotor werkend op Tuner A.

Re: OpenPli 4.0 aan einde Latijn? #17 HansK

  • Senior Member
  • 56 posts

+5
Neutral

Posted 7 December 2014 - 08:16

Ik begrijp het niet doordachte statement van mimisiku niet eerlijk gezegd. Duizenden zijn op een (h)eerlijke manier bezig met hun hobby. Een van die hobby-uitingen is het al dan niet dagelijks updaten van de firmware wat niet hoeft maar wat wel één van de leuke dingen van een hobby is nl. het er mee bezig zijn. En dat het een keer niet "loopt" hoort erbij. Een puzzel van 10.000 stukjes leg je ook niet in één keer. Ik kan alleen maar respect hebben voor het bouwteam wat, ondanks het incidentele geklaag gelukkig door gaat met het finetunen van het mooie product Open PLI. Ik had al lang het bijltje erbij neer gegooid. Om nu tijdens enkele bij mimisiku klaarblijkelijk aanwezige stroevigheden te roepen "stop er maar mee" vind ik een  uiting van minachting voor niet alleen het bouwteam maar voor alle enthousiaste hobbyisten. Mijn eenvoudige ET5000 overigens draait als een tierelier.......met dank aan het bouwteam . Het zij gezegd !  :)



Re: OpenPli 4.0 aan einde Latijn? #18 adrouven

  • Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 7 December 2014 - 08:41

De heren (dames?) van het bouw en ontwikkelteam trek je niks aan dit soort terpentijn pissers. Hulde voor jullie geduld en vooral al jullie werk voor nop!! Vele met mij proberen de laatste build en als dat niet werkt pak je toch even een oudere versie op een USB en 5 minuten later ben je klaar. Dit krijgen we allemaal gratis en voor niks aangeboden met verzoek voor een kleine vrijwillige bijdragen (die zal dit figuur waarschijnlijk ook nog nooit gedaan hebben gevalletje dubbeltje op de eerste rij). Hoe anders is dit bij dure M$ producten.
Ik schat zo in dat deze persoon zo'n zware en dik betaalde job heeft dat 10 minuten extra werk voor een oudere image hem tienduizenden euro's aan inkomsten kost. Hij is blijkbaar erg onmisbaar. Sneue sukkel. Advies ga je euro's verdienen en maak plaats op dit forum voor leuke en positieve mensen! Voor zowel het team als de gebruikers vele malen positiever!

 


ET9500; vaste opstelling 80cm 4 duo LNB 13, 19, 23 & 28

Re: OpenPli 4.0 aan einde Latijn? #19 golfdiesel

  • Senior Member
  • 448 posts

+10
Neutral

Posted 7 December 2014 - 09:00

Voor sommige mensen is het ook nooit goed... In het begin waren er twee releases per jaar en dan krijg je mensen die klagen dat er niet vaak genoeg updates komen en als de nightlies beschikbaar komen gaan ze zeuren als er een keer wat uitdagingen voor de devs zijn.
Als het werkt, update dan niet! Pak een build van voor de grote C-library update en gebruik die gewoon.
De devs doen dit allemaal als hobby en moeten er ook nog bij werken... Kom op, laat de devs gewoon hun werk doen en stop met dit domme geklaag.

Re: OpenPli 4.0 aan einde Latijn? #20 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 7 December 2014 - 09:04

@Pli Team

 

laat je niet ontmoedigen door een enkeling die niet beseft dat dit een hobby is.

de meeste onder ons staan nog steeds voor 100% achter jullie, en hebben enorm veel respect voor al het

werk en vrije tijd die jullie kosteloos steken in het image. ;)

 

wat de updates betreft, laat ze maar elke dag komen, wij vinden het juist spannend om te zien wat er nu weer

toegevoegd/veranderd is.

 

wij weten ook goed dat updaten altijd op eigen risico is, en doen dit ook niet zonder een backup achter de hand te hebben.

 

bij deze een hart onder de riem, en doe vooral zo verder. ;)

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 




Also tagged with one or more of these keywords: Dreambox, vu+

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users