Springen naar inhoud


Foto

Hoe kun je de volgorde waarin de Favorietenlijst staat wijzigen?

ET9000 Openpli4 settings volgorde

  • Please log in to reply
Er zijn 11 reacties in dit onderwerp

#1 smc

  • Member
  • 27 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 12 januari 2015 - 23:55

Ik kocht een tweedehands ET9000 ontvanger met Openpli 4 aan boord. Doel is vooral dat mijn partner ermee om kan gaan want zij zal de hoofdgebruiker worden. De zenderlijst die erin zat was ongelofelijk warrig, begon met Tsjechische streams en ergens rond de 100e plaats vond je dan uiteindelijk een lijstje Nederlands.

 

Ik deacht het gemakkelijk op te kunnen lossen door de zogenaamde Hanssettingslijst voor E2 te downloaden. Na er een aantal fouten uit te hebben gecorrigeerd heb ik hem in de ET9000 ge-upload. Op zich lukte het orima, en de door mij aangepaste lijsten voor Nederland en Duitsland staan er in de gode volgorde in. Maar dan heb ik het over de zenders binnen zo'n lijst! Nog steeds staan alle favorietenlijsten in een totaal chaotische volgorde terwijl ik in mijn versie de zaken keurig had ingesteld waarbij de eerste drie favorietenlijsten Nederland, Duitsland en Engeland heten.

 

Waarom dat zo gaat begrijp ik niet, ik heb het nooit eerder in andere lijsten meegemaakt. Het moet toch mogelijk zijn om de volgorde waarin de favorietenlijst staat aan te passen? Uit die enorme chaos van satellieten, streams en iptv's die allemaal dwars door elkaar heen staat moet je toch weg kunnen komen? Maar ik kan nog niet ontdekken hoe dat dan moet.

 

Overigens zou ik het liefste de eerste pakweg 30 zenders zo willen kunnen instellen dat je niet eens naar favorieten o.i.d. hoeft te kijken. Gewoon, via de afstandsbediening zo werken dat 1= NPO1, 2 = NPO2 enzovoorts. Ik gebruik een switch dus ik kan ook zenders van 19,2 en 28,2 Oost in zo'nzelfde lijst zetten zonder een schotel te hoeven draaien.

 

Ik weet, het zal wel een simpele beginnersvraag zijn, ik was nog nooit eerder tegen dit soort problemen aangelopen. De ontvanger is van Clarke Tech en juist met dit merk heb ik veel ervaring, ik had nooit gedacht dat het zoveel moelijker zou worden met een ET9000.

 

Wat ik overigens ook niet begrijp us hoe je een plugin kunt installeren waarmee je softcamkeys kunt gebruiken, iets wat ik altijd met gewone Clarke Tech ontvangers heb gedaan. Ik heb een plugin genaamd   enigma2-plugin-extensions-softcammanager_0.2-r0_all.ipk  via een USB stick in de ontvanger ingebracht maar als ik dan naar Hoofdmenu - Applicaties ga dan zie ik daar niets van terug, het lijkt een standaard lijstje te zijn dat niet verandert na het installeren van een plugin als deze. Maar waar ik dan wel zou moeten zoeken om te zien of die plugin (of wat dat betreft welke plugin dan ook) geactiveerd is? Ik kan het absoluut nergens vinden!

 

Nogmaals, mijn excuses als dit domme beginnelingsvragen zijn, ik ben er al een aantal dagen mee bezig zonder dat het me lukt om er zelf een antwoord op te vinden. Op zich vind ik OpenPli 4 een aantrekkelijk ogende besturingsvorm maar ik begrijp er nog te weinig van. Vandaar mijn allerhartelijkste dank aan wie me hiermee wat verder kan helpen!

 



Re: Hoe kun je de volgorde waarin de Favorietenlijst staat wijzigen? #2 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 berichten

+9
Neutral

Geplaatst op 13 januari 2015 - 00:05

Ken je het PC programma DreamboxEdit ?

Daarmee kun je het op jou PC allemaal netjes ordenen en vervolgens naar jou box sturen.

 

http://dreamboxedit....egory/download/


Veranderd door pluizebol, 13 januari 2015 - 00:05

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Hoe kun je de volgorde waarin de Favorietenlijst staat wijzigen? #3 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 13 januari 2015 - 08:51

Softcam manager heeft niets te doen met softcam.keys. In dit bestand staan keys voor de diverse kanalen. Het gebruik hiervan impliceert dat je naar kanalen wil kijken welke niet op jouw kaart staan. Het gebruik ervan derhalve wordt als illegaal bestempeld en mag hier niet besproken worden.

 

Saillant detail is dat dit voor de meeste providers ook niet meer werkt. Seca3/Nagra/Irdeto 2 veranderen heel frequent van code. Misschien nog een paar 'oude' Viaccess en BISS kanalen maar dan heb je het denk ik wel gehad. Viaccess willen ze zo snel mogelijk naar de nieuwe ORCA versleuteling tillen.. Dus of zo'n Softcam.key bestand nog veel zin heeft...


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Hoe kun je de volgorde waarin de Favorietenlijst staat wijzigen? #4 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4524 berichten

+140
Excellent

Geplaatst op 13 januari 2015 - 11:38

Ik kocht een tweedehands ET9000 ontvanger met Openpli 4 aan boord. Doel is vooral dat mijn partner ermee om kan gaan want zij zal de hoofdgebruiker worden. De zenderlijst die erin zat was ongelofelijk warrig, begon met Tsjechische streams en ergens rond de 100e plaats vond je dan uiteindelijk een lijstje Nederlands.

 

Ik deacht het gemakkelijk op te kunnen lossen door de zogenaamde Hanssettingslijst voor E2 te downloaden. Na er een aantal fouten uit te hebben gecorrigeerd heb ik hem in de ET9000 ge-upload. Op zich lukte het orima, en de door mij aangepaste lijsten voor Nederland en Duitsland staan er in de gode volgorde in. Maar dan heb ik het over de zenders binnen zo'n lijst! Nog steeds staan alle favorietenlijsten in een totaal chaotische volgorde terwijl ik in mijn versie de zaken keurig had ingesteld waarbij de eerste drie favorietenlijsten Nederland, Duitsland en Engeland heten.

 

Waarom dat zo gaat begrijp ik niet, ik heb het nooit eerder in andere lijsten meegemaakt. Het moet toch mogelijk zijn om de volgorde waarin de favorietenlijst staat aan te passen? Uit die enorme chaos van satellieten, streams en iptv's die allemaal dwars door elkaar heen staat moet je toch weg kunnen komen? Maar ik kan nog niet ontdekken hoe dat dan moet.

 

Overigens zou ik het liefste de eerste pakweg 30 zenders zo willen kunnen instellen dat je niet eens naar favorieten o.i.d. hoeft te kijken. Gewoon, via de afstandsbediening zo werken dat 1= NPO1, 2 = NPO2 enzovoorts. Ik gebruik een switch dus ik kan ook zenders van 19,2 en 28,2 Oost in zo'nzelfde lijst zetten zonder een schotel te hoeven draaien.

 

Ik weet, het zal wel een simpele beginnersvraag zijn, ik was nog nooit eerder tegen dit soort problemen aangelopen. De ontvanger is van Clarke Tech en juist met dit merk heb ik veel ervaring, ik had nooit gedacht dat het zoveel moelijker zou worden met een ET9000.

 

Wat ik overigens ook niet begrijp us hoe je een plugin kunt installeren waarmee je softcamkeys kunt gebruiken, iets wat ik altijd met gewone Clarke Tech ontvangers heb gedaan. Ik heb een plugin genaamd   enigma2-plugin-extensions-softcammanager_0.2-r0_all.ipk  via een USB stick in de ontvanger ingebracht maar als ik dan naar Hoofdmenu - Applicaties ga dan zie ik daar niets van terug, het lijkt een standaard lijstje te zijn dat niet verandert na het installeren van een plugin als deze. Maar waar ik dan wel zou moeten zoeken om te zien of die plugin (of wat dat betreft welke plugin dan ook) geactiveerd is? Ik kan het absoluut nergens vinden!

 

Nogmaals, mijn excuses als dit domme beginnelingsvragen zijn, ik ben er al een aantal dagen mee bezig zonder dat het me lukt om er zelf een antwoord op te vinden. Op zich vind ik OpenPli 4 een aantrekkelijk ogende besturingsvorm maar ik begrijp er nog te weinig van. Vandaar mijn allerhartelijkste dank aan wie me hiermee wat verder kan helpen!

Dit zelfde heb ik vandaag  nog meegemaakt op een DM8000 daar moest ook een nieuwe lijst in die van Hans. Lijst geladen zoals het hoort met DreamboxEdit, maar alles stond door elkaar Nederland ergens in het midden en een stream bovenaan. Opnieuw geprobeerd geen verandering terwijl de lijst opzicht wel goed is ingedeeld, was het op de box een puinhoop. Ik heb toen via FTP alle gewist in etc/enigma2 behalve movietags,profile,settings,skin_user.xml,en timers.xml. daarne de map van de settingslijst geopend en toen alle inhoud van de map naar etc/enigma2 gekopieerd. toen hen herstart en alles was weer normaal.



Re: Hoe kun je de volgorde waarin de Favorietenlijst staat wijzigen? #5 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 berichten

+41
Good

Geplaatst op 13 januari 2015 - 13:01

Bij een kanalenlijst gedownload via OpenPLi worden alleen die bestandsnamen overschreven die gelijk zijn voor zover ik het begrijp.

De (oude) namen die niet (meer) voorkomen blijven dus staan en veroorzaken deze rare zaken.



Re: Hoe kun je de volgorde waarin de Favorietenlijst staat wijzigen? #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 13 januari 2015 - 15:35

In de favorietenlijst staan.. menu drukken en voor 6 verplaatsen kiezen...  ;)


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Hoe kun je de volgorde waarin de Favorietenlijst staat wijzigen? #7 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 berichten

+41
Good

Geplaatst op 13 januari 2015 - 17:04

Bij een kanalenlijst gedownload via OpenPLi worden alleen die bestandsnamen overschreven die gelijk zijn voor zover ik het begrijp.

De (oude) namen die niet (meer) voorkomen blijven dus staan en veroorzaken deze rare zaken.

Zou het geen oplossing zijn dat (bij het updaten van de kanalenlijst via OpenPLi) OpenPli eerst alle bestanden in /etc/enigma2/ te laten verwijderen (dus helemaal leeg maken?) en dan de nieuwe bestanden toe te voegen?
Of moeten er bestanden blijven staan?

 

(mogelijk houd dit ook verband met de problematiek zoals vermeld in dit draadje: http://forums.openpl...kanalenlijsten/ ).



Re: Hoe kun je de volgorde waarin de Favorietenlijst staat wijzigen? #8 smc

  • Member
  • 27 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 13 januari 2015 - 18:11

Iedereen heel hartelijk dank voor jullie goede raad en suggesties. Even voor alle duidelijkheid: ik gebruikte dreamboxEdit en probeerde ook de editor van DCC-E2 maar die laatste laat geen verschuivingen in de volgorde van favorietenlijsten toe. Ik heb met dreamboxEdit de favorietenkopjes Nederland, Duitsland, Engeland en Nieuws naar de eerste vier plaatsen gehaald. Dat bleek echter geen gevolgen te hebben voor het feit dat tsjechische streams en een hele hoop ander spul toch nog gewoon bovenaan bleven staan hoewel ze binnen dreamboxEdit toch helemaal niet daar stonden maar eronder. Betekent dit dat er een andere dominantere editor is die die eerste tig-plekken gewoon voor zich in beslag neemt?

 

Wel ontdekte ik vannacht lang na het schrijven van mijn verhaal dat ergens halverwege de lange lijst favorieten wel die vier favorietenlijsten nu netjes onder elkaar stonden in plaats van verspreid zoals voorheen. Hoe nu verder te gaan weet ik nog niet zo heel zeker. Het is namelijk wel zo dat bijvoorbeeld die Tsjechnische stream lijst een hele hoop zenders, ook in HD, bevat die ik ook niet zomaar wil gaan weggooien. Dus het leeg maken van die lijsten is wat mij betreft (nog) geen optie. Niet dat ik Tsjechisch spreek maar het is altijd eens leuk om in anderman's tuin te grasduinen, nietwaar? Daarbij komt dat sommige dingen zoals muziek, cultuur, landschaps- en tekenfilms uiverseel zijn. Op een verloren moment eens te kijken hoe het tv aanbod elders eruit ziet kan nooit kwaad :-)

 

Daarom begin ik eerst maar eens met de suggestie van littlesat, het verplaatsen van de gewenste favorietenlijsten via de afstandsbediening.

 

Waar ik nog wel mee zit is de vraag hoe je apps kunt activeren c.q. hoe je kunt vaststellen of ze actief zijn of niet. Ik weet hoe dat in de software van de Openbox gaat (daar kies je gewoon menu - PlugIn en dan krijg je netjes de apps die je hebt geïnstalleerd op een rijtje staan met van elk de mededeling of ie gestart is en wat het ingestelde start type is <handmatig of automatisch> maar hoe je dat alles in OpenPli terug kunt vinden heb ik helaas nog niet kunnen ontdekken.

 

Tja, de antwoorden lezend realiseer ik me dus ook dat de settings van hans niet zaligmakend zijn en dat er vooral wat streams en IPTV lijsten betreft heel veel meer bestaat dan wat in zijn lijsten staat. Allereerst moet ik toegeven dat k niet eens weet wat het verschil tussen streams en IPTV is, en terwijl ik dacht te weten wat webcams zijn zie ik ook nog webcam lijsten waarin gewone tv zenders als het Amsterdamse AT5 (zelfs tweemaal) vermeld staan, mij interesse wel enorm gewekt is.

 

Uiteindelijk zal het er wel op neer komen dat ik enerzijds zelf aan de slag zal gaan om mijn satellietlijsten te blindscannen en daarnaast zeker ook een zo compleet mogelijke lijst van internet-gerelateerde beelden wil kunnen binnenhalen. Weet iemand misschien waar je de meest complete overzichten van dat laatste kunt ophalen en of je zulke lijsten binnen iets als dreamboxEdit aan een bestaande lijst kunt toevoegen?


Veranderd door smc, 13 januari 2015 - 18:13


Re: Hoe kun je de volgorde waarin de Favorietenlijst staat wijzigen? #9 smc

  • Member
  • 27 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 13 januari 2015 - 22:08

PS: ik weet niet of dit mag omdat het feitelijk niet meer bij de originele topic hoort, maar toen ik vanavond een proefje deed door te kijen of ik iets uit een stream kon opnemen kreeg ik als reactie "Kon niet opnemen vanwege een ongeldige service" met daarna de internet gegevens van de zender. Eerst dacht ik dat dat was omdat het een buitenlandse zender betrof maar toen ik hetzelfde probeerde met een Nederlandse publieke zender kreeg ik exact dezelfde reactie. Moet ik concluderen dat je dingen als streams, webcams en IPTV niet kunt opnemen of moet ik mijn ontvanger anders instellen? Het opnemen van satellietzenders gaat wel goed.


Veranderd door smc, 13 januari 2015 - 22:09


Re: Hoe kun je de volgorde waarin de Favorietenlijst staat wijzigen? #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 15 januari 2015 - 09:39

Inderdaad wel off topic, voor zulke vragen kan je beter een nieuw topic starten, en volgens mij heb ik deze vraag ook ergens voorbij zien komen.......

 

In elk geval is het niet mogelijk (vanwege hardwarematige beperkingen) die streams op te nemen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Hoe kun je de volgorde waarin de Favorietenlijst staat wijzigen? #11 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 berichten

+41
Good

Geplaatst op 18 januari 2015 - 15:25

 

Bij een kanalenlijst gedownload via OpenPLi worden alleen die bestandsnamen overschreven die gelijk zijn voor zover ik het begrijp.

De (oude) namen die niet (meer) voorkomen blijven dus staan en veroorzaken deze rare zaken.

Zou het geen oplossing zijn dat (bij het updaten van de kanalenlijst via OpenPLi) OpenPli eerst alle bestanden in /etc/enigma2/ te laten verwijderen (dus helemaal leeg maken?) en dan de nieuwe bestanden toe te voegen?
Of moeten er bestanden blijven staan?

 

(mogelijk houd dit ook verband met de problematiek zoals vermeld in dit draadje: http://forums.openpl...kanalenlijsten/ ).

 

Zou dit technisch gezien mogelijk zijn?



Re: Hoe kun je de volgorde waarin de Favorietenlijst staat wijzigen? #12 hulkman

  • Senior Member
  • 757 berichten

+10
Neutral

Geplaatst op 18 januari 2015 - 21:43

Ik vind dit allemaal verwarrend, maar wat ik begrijp is dat TS met dreamboxedit de boeketten bewerkt, maar na het wijzigen en opstarten staan er nog streams in zijn lijst. Ik neem aan dat hij hier dan URL streams mee bedoeld.

Dat kan dan helemaal goed kloppen, want dreambox edit doet niets met URL streams.

 

Mijn advies, maak een eigen nieuw boeket aan met je favoriete volgorde (kopieren uit andere lijsten of uit de alles-lijst) en zet die lijst om te beginnen bovenaan bij de boeketlijsten.

URL streams worden door dreamboxedit niet gezien, dus ook niet gewist of verplaatst. Ik heb wel gelezen dat er plannen zijn dit in dreamboxedit aan te passen.





Also tagged with one or more of these keywords: ET9000, Openpli4, settings, volgorde

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers