Springen naar inhoud


Foto

Welke recenste image werk zonder te crashen op de DM500HD ?

DM500HD CRASH

  • Please log in to reply
Er zijn 14 reacties in dit onderwerp

#1 Vaako

  • Senior Member
  • 240 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 22 januari 2015 - 12:20

Hoi Allemaal,

 

Kan iemand hier even opsommen welke OpenPLi 4.0 images werken op de DM500HD zonder dat hij vast loopt?

 

Ik kan reeds met zekerheid zeggen dat deze versies niet werken:

 

OpenPLi-4.0-beta-dm500hd-20150114 tot en met 20150122

bij deze bovenstaande boot de box maar als men de kanalen lijst wil openen crasht hij.

 

Ik zou graag nog een ander image willen testen maar de enige die ik nog heb is van 20141213

 

Kan iemand mij releases na 13-12-2014 bezorgen?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

 


Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Welke recenste image werk zonder te crashen op de DM500HD ? #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 22 januari 2015 - 12:39

Als hij crasht, dan heb je een foutmelding en een log.

 

Het is verstandiger op die hier te plaatsen, zodat het probleem kan worden opgelost, in plaats van workarounds te verzinnen...

 

Ik kan me overigens niets voorstellen bij een crash tijdens het openen van de kanalenlijst, anders dan een serieuze bug in de code (en dan hadden alle boxen daar last van, en werd er wel meer geklaagd) of een plugin die zich niet gedraagd of niet compatible is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Welke recenste image werk zonder te crashen op de DM500HD ? #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 22 januari 2015 - 13:06

Ook kan het belangrijk zijn te melden  of dit met de standaard skin gebeurt.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Welke recenste image werk zonder te crashen op de DM500HD ? #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 22 januari 2015 - 18:40

Mede door het zeer summiere geheugen van de DM500HD V1 box is het installeren en inrichten van een moderne image bijna onmogelijk. De OpenPli is al zo'n 50Mb, De DreamOE2 al bijna 58Mb.. Heel veel ruimte blijft er niet over: zenderlijst, softcam, minimale applicaties, picons, wat netwerk support...

Wat ik met de DM500HD gedaan heb, is een USB printje ingebouwd. FlashExpander geladen.. Zo is er nog wat ruimte om wat te spelen...

Eigenlijk zou je deze box moeten gaan vervangen voor iets moderners (en vooral sneller)
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Welke recenste image werk zonder te crashen op de DM500HD ? #5 Vaako

  • Senior Member
  • 240 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 22 januari 2015 - 19:03

Als hij crasht, dan heb je een foutmelding en een log.

 

Het is verstandiger op die hier te plaatsen, zodat het probleem kan worden opgelost, in plaats van workarounds te verzinnen...

 

Ik kan me overigens niets voorstellen bij een crash tijdens het openen van de kanalenlijst, anders dan een serieuze bug in de code (en dan hadden alle boxen daar last van, en werd er wel meer geklaagd) of een plugin die zich niet gedraagd of niet compatible is.

 

In welke directory kan ik deze log file vinden?

 

Ook kan het belangrijk zijn te melden  of dit met de standaard skin gebeurt.

 

Ik gebruik de standaard skin.

 

Mede door het zeer summiere geheugen van de DM500HD V1 box is het installeren en inrichten van een moderne image bijna onmogelijk. De OpenPli is al zo'n 50Mb, De DreamOE2 al bijna 58Mb.. Heel veel ruimte blijft er niet over: zenderlijst, softcam, minimale applicaties, picons, wat netwerk support...

Wat ik met de DM500HD gedaan heb, is een USB printje ingebouwd. FlashExpander geladen.. Zo is er nog wat ruimte om wat te spelen...

Eigenlijk zou je deze box moeten gaan vervangen voor iets moderners (en vooral sneller)

 

Ik heb reeds een USB-Mod printje ingebouwd waarop ik twee USB poortjes heb, een intern en een extern waarop de interne een 8gb usb-stick waar hij de backups plaatst.

Is handig als ik een slechte image flash dan flash ik via de recovery en zet hij al mijn instellingen terug ;-)

Wat betreft die FlashExpander is mij niets van bekend, hoe activeert of installeert men dit?


Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Welke recenste image werk zonder te crashen op de DM500HD ? #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 22 januari 2015 - 19:36

FlashExpander parkeert de usr/var op een aangesloten medium. In ons geval dus een USB stick. Hierdoor worden toepassingen op de USB opgeslagen i.p.v. De interne flash. Werkte uitmuntend... Wel oppassen! Veel plugins installeren ook een deel in de flash waardoor het wel vol kan lopen...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Welke recenste image werk zonder te crashen op de DM500HD ? #7 Vaako

  • Senior Member
  • 240 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 22 januari 2015 - 22:07

mimisiku, on 22 Jan 2015 - 19:36, said:

FlashExpander parkeert de usr/var op een aangesloten medium. In ons geval dus een USB stick. Hierdoor worden toepassingen op de USB opgeslagen i.p.v. De interne flash. Werkte uitmuntend... Wel oppassen! Veel plugins installeren ook een deel in de flash waardoor het wel vol kan lopen...

 

@mimisiku

Hoe groot moet de USB-Stick zijn volgens jou mening?

 

 

@WanWizard of iemand die er iets mee is heb ik de enigma2_crash log file aangehangen.

 

Wat betreft de crash, dit gebeurde na de update van vandaag "OpenPLi-4.0-beta-dm500hd-20150122"

Toen hij aan het booten was kreeg ik ook opeens een groen scherm en kan mij enkel dit herinneren:

 

Component: VPS-Plugin

 

Ik heb hem toen uit en aan gezet maar als hij opgestart was moest ik enkel maar de kanalen lijst te drukken en hij hing vast.

Bijgevoegde Bestanden


Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Welke recenste image werk zonder te crashen op de DM500HD ? #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 22 januari 2015 - 23:14

Issue is obvious:

No space left on device.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Welke recenste image werk zonder te crashen op de DM500HD ? #9 Vaako

  • Senior Member
  • 240 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 22 januari 2015 - 23:57

Is dit dan te verhelpen met die FlashExpander ?


Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Welke recenste image werk zonder te crashen op de DM500HD ? #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 23 januari 2015 - 01:07

Geen idee.

 

Hij loopt volgens de log vast in het updaten van packages, ik kan hiervandaan niet beoordelen waarom. Ik heb ook al jaren geen DMM meer, en die flashexpander nooit nodig gehad.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Welke recenste image werk zonder te crashen op de DM500HD ? #11 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 23 januari 2015 - 07:13

De interne flash is slechts 64Mb! Een kleine USB stick (1Gb) is al meer als genoeg :)


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Welke recenste image werk zonder te crashen op de DM500HD ? #12 Vaako

  • Senior Member
  • 240 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 23 januari 2015 - 08:55

De interne flash is slechts 64Mb! Een kleine USB stick (1Gb) is al meer als genoeg :)

 

Kun je even vertellen hoe je die FlashExpander hebt installeert? 

Ik kan het niet vinden in de OpenPLi Plugin lijst.

 

Welke image gebruik jij op de DM500HD ?


Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Welke recenste image werk zonder te crashen op de DM500HD ? #13 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 23 januari 2015 - 09:44

Ik gebruikte de DreamOE2 Experimental van Dream Multimedia. In de feeds van deze image staat hij er gewoon bij. Je installeert hem, box herstarten, Via Plugins op FashExpander drukken. Daar geeft je dan het medium op wat als expander moet dienen. Dat wordt dan je interne USB stick. Daarna box weer herstarten en klaar..

 

Gebruikte de DreamOE2 Experimental om eens HbbTV te testen. Open OpenPli werkt dat gewoon niet (goed).. Op de DM500HD werkte het met deze image wel maar uiteraard heeeeeeeeeeeel erg traag.. Maar het werkte..

 

OpenPli was daarentegen een stuk gelikter om te zien, kon daar ook de Picons e.d. werkend zien. Bij de DreamOE2 experimental nooit werkend gezien....


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Welke recenste image werk zonder te crashen op de DM500HD ? #14 Vaako

  • Senior Member
  • 240 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 23 januari 2015 - 10:02

Hmm, ik zou graag bij OpenPLi willen blijven voor al mijn dreamboxen.

 

Voor de developers hier, weten jullie als het mogelijk zou zijn om deze FlashExpander plugin te installeren via Telnet op een OpenPLi image?

 

De plugin bestand "flashexpander_0.33-r0_all.ipk" word naar /tmp geplaatst.

Met dit commando word de plugin installeert: opkg install /tmp/flashexpander*

Na de installatie moet de box herstart worden maar de vraag is waar is deze plugin dan te vinden in OpenPLi?


Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Welke recenste image werk zonder te crashen op de DM500HD ? #15 Vaako

  • Senior Member
  • 240 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 10 maart 2015 - 16:38

Update:

 

Vandaag OpenPLi-4.0-beta-dm500hd-20150310.zip 2015/03/10 04:05 - 47.36MB  installeert op de DM500HD en het werkt goed !!!! 


Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's




Also tagged with one or more of these keywords: DM500HD, CRASH

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers