Jump to content


Photo

Tuner kaapt upstream internet

ET9000

  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 ReneW

  • Senior Member
  • 160 posts

0
Neutral

Posted 31 January 2015 - 21:42

Ik ben al een tijdje bezig met het zoeken naar een oplossing waarom mijn upstream iedere keer zo veel verbruikt werd, totdat ik op het genieuze idee kwam om eens de kabels los te halen van des betreffende hubjes. En hierbij kwam ik dus op de hubje waar mijn tuner op staat.

 

Als ik de UTP kabel voor de tuner eruit haal, dan zakt de upstream direct tot minimaal, en wanneer ik deze er weer in plug, schiet het even later weer enorm omhoog.

 

Tevens staat het opname lampje ook heel vaak te draaien zelfs wanneer ik de tuner uit staan heb, en geen opnames bezig zijn.

 

Is er iemand die mij hiermee kan helpen dit op te lossen?

 

Geinstalleerde applicaties:

Audio Sync Setup

Autobackup

Autotimer

CCcam info

EPGImport

EPGRefresh

EPGSearch

Mediascanner

Mediaspeler

Multi Quickbutton

OSD 3D Setup

OSD Position setup

Open Uitzending gemist

OpenWebif

Setup Quickbutton

Slideshow

Softwarebheeer

Web Browser

 

Software Kernel version: 3.8.7 Firmware version: 2015-01-31 10:14:53 Gui version: 2014-10-09

 



Re: Tuner kaapt upstream internet #2 satenkabelgluurder

  • Senior Member
  • 141 posts

+2
Neutral

Posted 31 January 2015 - 22:31

opname lampje gaat ook aan als iemand remote via je ontvanger kijkt.

Je hebt waarschijnlijk poort 8001 openstaan, zodat iemand vanaf het internet via jouw ontvanger TV kijkt.



Re: Tuner kaapt upstream internet #3 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 31 January 2015 - 22:52

Of heb je nog een ontvanger meer in huis staan die als client draait?

Re: Tuner kaapt upstream internet #4 ReneW

  • Senior Member
  • 160 posts

0
Neutral

Posted 31 January 2015 - 23:23

Had 8001 wel open staan, heb deze nu uitgezet, kijken hoe het verloopt

 

Bedankt



Re: Tuner kaapt upstream internet #5 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,052 posts

+56
Good

Posted 1 February 2015 - 02:29

Had je naast 8001 ook nog andere poorten naar jouw ontvanger open staan? Ik heb zo'n vermoeden dat 80 en/of 443 ook nog open staan... Hoe kan iemandd anders zo maar de correcte url weten?
Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: Tuner kaapt upstream internet #6 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 1 February 2015 - 08:31

Paar weken geleden had iemand (ik dacht hier ) een link geplaatst naar een website die poorten kan scannen op het internet , op naam ,bv openwebif.

Ik kan die link alleen niet meer vinden.

Misschien dat de ts daar slachtoffer van is geworden?

Oh zo belangrijk om geen poorten te openen.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Tuner kaapt upstream internet #7 ReneW

  • Senior Member
  • 160 posts

0
Neutral

Posted 1 February 2015 - 09:45

Het lijkt erop met het uitzetten van poort 8001 al heel stuk helpt.

 

Ik blijf het nog even tijdje in de gaten houden, maar heb me upstream nog niet weer van die uitschieters zien maken



Re: Tuner kaapt upstream internet #8 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 1 February 2015 - 09:56

Als ik jou was zou ik de box volledig opnieuw flashen. Geen idee wat ze nog verder geflikt hebben, beter 10 minuten besteden aan even opnieuw installeren dan straks je bankrekening geplunderd...
Real musicians never die - they just decompose

Re: Tuner kaapt upstream internet #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 1 February 2015 - 10:05

Ik zie cccam info in het rijtje staan.... Misschien dat van buiten iemand aan je cccam aan het leechen is?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Tuner kaapt upstream internet #10 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,011 posts

+639
Excellent

Posted 1 February 2015 - 10:48

Als je opnieuw flasht, dan niets overnemen van eventuele backups.

Alles vers installeren.  Ook config files.

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Tuner kaapt upstream internet #11 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 1 February 2015 - 14:16

Ik mis hier nog de opmerking dat je je box never nooit niet direct aan het i-net zet, hoe anders bereikt iemand je box? Mocht er wel een router tussen zitten is er meer aan de hand.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Tuner kaapt upstream internet #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,957 posts

+541
Excellent

Posted 1 February 2015 - 14:59

Bijna altijd als je een router van je provider krijgt staat die als "eenweg" ingesteld. Connecties die vanaf binnen worden opgezet worden toegestaan, connecties vanaf buiten worden geweigerd. Dit geeft aardig wat veiligheid. Op het moment dat je gaten gaat slaan in deze basic beveiliging met port forwards of dnat, dan moet je ook zorgen voor adequate beveiliging en dat is voor een "gewone" gebruiker bijna nooit haalbaar, gewoon niet doen dus. Alleen poort 22 (ssh) is redelijk veilig, maar dan wel met public key authentication, niet met een wachtwoord.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Tuner kaapt upstream internet #13 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,052 posts

+56
Good

Posted 1 February 2015 - 20:39

Paar weken geleden had iemand (ik dacht hier ) een link geplaatst naar een website die poorten kan scannen op het internet , op naam ,bv openwebif.

Ik kan die link alleen niet meer vinden.

Misschien dat de ts daar slachtoffer van is geworden?

Oh zo belangrijk om geen poorten te openen.

Let wel een beetje op dat poortscannen.. Dat wordt nl niet zo gewaardeerd door internet providers.

 

Wat je het beste kunt doen is even de shieldsUP draaien: https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Of https://www.grc.com/default.htm en dan Shields up.. mocht de URL dynamisch zijn.


Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: Tuner kaapt upstream internet #14 jacques1971

  • Senior Member
  • 57 posts

0
Neutral

Posted 13 February 2015 - 15:45

Ik heb precies het zelfde gehad. In eerste instantie merkte ik het niet, vanwege een dubbele tuner in de VU solo2...

Echter zelfs na het wijzigen van het password, bleef toch de stream van buitenaf binnen te halen. Hoe dat kan snap ik niet.

Naar mijn weten, heb je om de steam op te bouwen, het login en password nodig van de box...

Uiteindelijk heb ik poort 8001 dicht gezet..

 

Ik vermoed toch dat er ergens een "lek" zit.



Re: Tuner kaapt upstream internet #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 13 February 2015 - 16:49

Authenticatie op de box is niet hetzelfde als authenticatie op de stream. Daar zijn aparte settings voor.

Iets openzetten op het internet, om het even wat, is een slecht idee. Zelfs met password.

 

Gebruik een VPN, de meeste routers en elke PC biedt daar ondersteuning voor.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Tuner kaapt upstream internet #16 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 13 February 2015 - 17:33

Of tunnel via ssh... Gaat ook prima...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Tuner kaapt upstream internet #17 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,957 posts

+541
Excellent

Posted 13 February 2015 - 18:57

Een password is snel genoeg gekraakt. Ik zal er nog maar eens op hameren: op apparaten/poorten/services die bereikbaar zijn vanaf internet is een password volstrekt onvoldoende!


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Tuner kaapt upstream internet #18 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 13 February 2015 - 20:21

Je hebt geluk gehad dat de inbreker alleen maar TV wou kijken. Hij had ook via de box de rest van je thuisnetwerk kunnen doorzoeken, en op je PC gaan vissen naar bijvoorbeeld je bankgegevens.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Tuner kaapt upstream internet #19 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,957 posts

+541
Excellent

Posted 14 February 2015 - 10:52

Ik vraag me wel eens af hoe we kunnen voorkomen dat mensen zonder enig benul alles wagenwijd open zetten naar internet. Iets van een filter bij de provider die alle packets met SYN zonder ACK richting de gebruiker dropt, tenzij je dat filter expliciet laat verwijderen, dat helpt al weer iets tenminste.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Tuner kaapt upstream internet #20 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 14 February 2015 - 15:01

Default gedrag van alle routers/modems die ik ken is om alle inkomende connecties te blokkeren. Om te sharen moet je zelf actief een gat prikken. Dus standaard een "opt in" zeg maar.

Van OpenPLi uit zou het nuttig kunnen zijn om een firewall (iptables) aan te bieden op de boxen, dan kun je ze ook rechtstreeks aan het internet hangen voro die zeldzame providers die geen modem met ingebouwde NAT router gebruiken.
Real musicians never die - they just decompose



Also tagged with one or more of these keywords: ET9000

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users