←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

HDMI CEC & LG Smart tv met WEBOS

's foto Appie58 2 feb 2015

Zouden jullie mij misschien kunnen helpen. ??

Ik heb een Xtrend ET6000. En ik heb pas geleden een LG smart tv gekocht met WEB OS.

Nu wil ik HDMI-CEC gebruiken (LG Simplink) maar ik heb hier problemen mee.

 

In de instellingen van mijn tv heb ik simplink aan staan en de optie aan/uit zetten staat ook aan, ik heb ook nog een blue-ray speler maar die werkt prima met simplink.

Bij mijn Xtrend heb ik bij HDMI-CEC instellingen aanstaan wat ik nodig heb. TV herkende mijn Decoder gelijk als et6x00! tot hier gaat het goed.

Nu gebeurd dit:

Bij het aan en uit zetten van mijn decoder gebeurd er niks met mijn TV. Ik heb even geprobeerd om via TV mijn decoder te bedienen maar er viel mij iets op.. Als ik op de power knopje klik bij lg simplink apparaten et6x00 dan gaat mijn decoder naar Menu.. en het lijkt erop dat mijn decoder wordt gezien als Mediaspeler? ik zie vooruit spoelen en volgende hoofdstuk tekentjes en power knopje.. 

 

HDMI-CEC staat standaard op 1.0.0.0 in mijn decoder.

 

Ik snap er echt niks van. 

Citeren

's foto Appie58 3 feb 2015

Hier een aantal afbeeldingen..

 

Help me please..  :blink:

Bijgevoegde Bestanden

Citeren

's foto cobus 3 feb 2015

De lg is een van de vele waarmee hdmi cec niet goed werkt heb er hier ook een LG 55lm640s en dat is idd klxte met de lg's die hebben een net niet standaard systeem. :(

Citeren

's foto Frenske 3 feb 2015

Hier idem met een LG. Jammer, maar het is nu eenmaal zo. Ik kan ermee leven. ;)
Citeren

's foto cobus 3 feb 2015

Ikke ook het is toch niet anders ;)

Citeren

's foto Appie58 3 feb 2015

Bedankt voor jullie reacties, ben dus niet de enige.  -_- 
Hopen dat LG binnenkort een update uitbrengt voor meerdere apparaten. Alle decoders staan er in behalve Xtrend  :wacko:

Citeren