Jump to content


Photo

Tunerprobleem VU+ Ultimo?

VU+ Ultimo Tuner

  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1 JvdK

  • Member
  • 36 posts

0
Neutral

Posted 8 February 2015 - 17:35

Ik update regelmatig de software van mijn V+ Ultimo, maar heb al meer een paar maand veel problemen waneer er gelijktijdig meerdere opnames gemaakt worden. Het gaat regelmatig mis waneer ik het acht uur Journaal opneem en twee programma's die om 20.25 gestart worden. Er is dus een moment waarop drie progamma's gelijkertijd opgenomen worden. Tot november vorig jaar was dat nooit een probleem, maar nu gaat dat vaak fout.

 

Ik wil de een opname bekijken die om 20.25 uur gestart is en die nog loopt, maar de opname is niet goed: 2 seconden beeld, 1 seconde stilstaand beeld, 2 seconden beeld, 1 seconde stilstaand beeld, enzv.

Wanneer ik naar het life beeld zap, dan heeft deze hetzelfde probleem, en vaak loopt de onvanger op dat moment vast als ik verder zap. Ik ken het probleem dat er maar 4 streams gedecodeerd kunnen worden met een CD kaart, maar volgens mij is hier iets anders aan de hand. De ontvanger zit echt vast; ik kan niet naar fta kanalen zappen.

Na een herstart van de ontvanger wordt de opname van de twee programma's zonder problemen voortgezet, maar het begin is dus niet om naar te kijken.

Als ik de situatie probeer na te bootsen door eenzelfde scenario te programmeren, worden de programma's zonder problemen opgenomen. Lastig om te debuggen dus.

 

Vorige week heb ik een schone installatie uitgevoerd, waarbij ik niet automatisch instellingen en plug-ins teruggezet heb. Hierbij had ik direct al een probleem. Als ik DiSEqC A/B/C/D instale op 19.2, 23.5, 28.2 en "niets aangesloten", wordt de configuratie gecontroleerd en zie ik alleen maar "Tuner failed". Ik heb daarna de settings uit de oude preference file gekopieerd:

 

config.Nims.1.diseqcB=235
config.Nims.1.configMode=equal
config.Nims.0.diseqcMode=diseqc_a_b_c_d
config.Nims.0.powerMeasurement=false
config.Nims.0.diseqcA=192
config.Nims.0.diseqcB=235
config.Nims.0.diseqcC=282
config.Nims.0.diseqcD=3601

 

diseqcD is wel raar, maar de ontvanger werkte weer.... totdat de familie weer wat wilde opnemen en ik weer bovenbeschreven situatie kreeg, met als gevolg mislukte opnames.

 

Ik heb ten einde raad de software van 5-12-2014 geïnstalleerd die ik nog had en de setting terugget. Dat draait nu een week, en ik heb geen problemen meer gehad. Maar ik heb er niet zo op gelet of dezelde situatie zich weer heeft voorgedaan.

 

Ik heb net nog geprobeerd om diseqcA op automatisch te zetten, maar dat resulteert alleen in tuner failed. Waarna A/B/C/D op "niets aangesloten" komt te staan.

 

Vraag: doe ik wat verkeerd en hoe kan ik het oplossen?

 

Jan


VU+Ultimo met 2 x DVB-S2 tuners



Also tagged with one or more of these keywords: VU+ Ultimo, Tuner

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users