←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

Map opnames hdd/movie wordt niet standaard...

Geuze's Photo Geuze 23 Mar 2015

Hallo

 

Ik tot nu toe geen problemen met mijn Xtrend 7500, nu heb een probleem met mijn opnames.

Ik heb mijn ssd geinitialiseerd en opgeslagen.

Opnames moet opgenomen worden op hdd/movie maar de opnames komen terecht op media/hdd.

Als ik in de lijst klik op hdd/movie krijg ik te zien map niet herkend.

Hoe los ik dit op?

 

Geuze

Attached Files

Quote

Geuze's Photo Geuze 23 Mar 2015

Hallo

 

Ik tot nu toe geen problemen met mijn Xtrend 7500, nu heb een probleem met mijn opnames.

Ik heb mijn ssd geinitialiseerd en opgeslagen.

Opnames moet opgenomen worden op hdd/movie maar de opnames komen terecht op media/hdd.

 

De instellingen:

Eerste regel: standaard opnamelocatie staat op hdd/movie;

tweede regel: opnamelocatie staat op standaard opnamelocatie;

derde regel: directe opnamelocatie staat op standaard opnamelocatie;

vierde regel: opnamelocatie timeshift staat op media/movie

 

Als ik in de lijst klik op hdd/movie krijg ik te zien: map niet herkend.

Hoe krijg ik de opnames weer op hdd/movie?

 

Geuze

Quote

DeBeek's Photo DeBeek 23 Mar 2015

map movie zelf even aanmaken ?

Quote

Geuze's Photo Geuze 23 Mar 2015

Hallo DeBeek

 

Ja, vanzelf. Bedankt.

 

Geuze

Quote

Stefan's Photo Stefan 23 Mar 2015

Een ssd schijf is niet echt aan te bevelen heb ik ergens gelezen voor dit soort handelingen de snelheid komt niet tot uitdrukking terwijl ze nogal prijzig zijn ,wel is het denk ik wel handig ze produceren niet heel veel warmte dat is dan een voordeel
Edited by Stefan, 23 March 2015 - 21:23.
Quote

catastrofus's Photo catastrofus 23 Mar 2015

Je bedoelt zeker dat een SSD wat overdone is (ipv niet aan te bevelen) in een stb. Het werkt wel maar aan die snelheid, van die ssd, heb je dus helemaal niets.

Weinig capaciteit voor veel geld of je gebruikt een gewone hdd waarbij geldt: veel capaciteit voor weinig geld...

Of je gebruikt gewoon een nas, dan ben je gelijk van dat gezeik, met interne schijven, af. :)

 

Een ssd schijf is niet echt aan te bevelen heb ik ergens gelezen voor dit soort handelingen de snelheid komt niet tot uitdrukking terwijl ze nogal prijzig zijn ,wel is het denk ik wel handig ze produceren niet heel veel warmte dat is dan een voordeel

Quote

Geuze's Photo Geuze 24 Mar 2015

Ik heb Samsung SSD bij nog een Xtrend 7500 en deze werkt al jaren perfect, lekker snel.

De Xtrend van hierboven is een andere heb ik ook een SSD geplaatst maar gaf problemen, oorzaak geen map aangemaakt voor hdd/movie.

Over het hoofd gezien, vandaar dat deze hdd/movie niet werkte.

Nu in orde.

 

Geuze

Quote

catastrofus's Photo catastrofus 24 Mar 2015

Grappig, als ik Milo goed begreep zou die map "movie" automagisch aangemaakt moeten worden. Waarschijnlijk bij de eerste opname of zo.

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 24 Mar 2015

Om precies te zijn: elke opname target wordt automatisch aangemaakt als deze bij het starten van een opname niet bestaat.

 

Uitdaging is natuurlijk wel dat op een nieuwe image er geen bookmarks zijn, en je geen bookmark (en dus opname target) kunt selecteren voor een folder die niet bestaat. En ik denk dat de default opname locatie /media/hdd is, die is er namelijk altijd.

Quote

Frenske's Photo Frenske 24 Mar 2015

Grappig, als ik Milo goed begreep zou die map "movie" automagisch aangemaakt moeten worden. Waarschijnlijk bij de eerste opname of zo.


Na eerdere wijzigingen, WanWizard refereert al naar de map /media/hdd/, is dit op enig moment niet meer zo heel 'automagisch'. ;)
Quote

MiLo's Photo MiLo 24 Mar 2015

Om het recht te trekken zou op ALLE disks een "movie" map aangemaakt worden.

Momenteel is de logica, omdat niet iedereen een interne hdd heeft, dat hij gewoon opneemt op het grootste "interne device" (en anders op de grootste share). Een USB disk is in deze terminologie ook "intern", ook als hij vier meter verwijderd is van de box.

Dat zorgt ervoor dat je niks hoeft in te stellen en alles gewoon werkt (disk erin en klaar).

Op een "maagdelijk" systeem maakt hij daardoor de "movie" map niet meer aan.
Quote

cobus's Photo cobus 24 Mar 2015

Zou dit laatste bericht niet even gepind bovenaan kunnen staan daar er meerdere mensen (vaak) met deze vraag hier komen dan weten ze ook wat ze moeten doen om het wel werkend te krijgen.

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 25 Mar 2015

Je kunt alleen topics pinnen, geen individuele berichten.

 

Pagina aanmaken in de wiki?

Quote

GvdP's Photo GvdP 27 Mar 2015

Voordeel van een ssd tov een schijf is ook dat je er picons op kunt zetten.
De schijf moet eerst opstarten wat daardoor traag zapt.
Ssd werkt direkt
Quote

T_I's Photo T_I 6 Jun 2015

Om precies te zijn: elke opname target wordt automatisch aangemaakt als deze bij het starten van een opname niet bestaat.

Uitdaging is natuurlijk wel dat op een nieuwe image er geen bookmarks zijn, en je geen bookmark (en dus opname target) kunt selecteren voor een folder die niet bestaat. En ik denk dat de default opname locatie /media/hdd is, die is er namelijk altijd.

Nop, die locatie is er niet en wordt ook niet aangemaakt als je voor het eerst iets opneemt, al dan niet met de timer. Ik heb zojuist het zelfde ontdekt terwijl ik m';n opname van gisteren wilde bekijken. Zelf aanmaken helpt voor net vervolg, maar ik mag nu helaas op jacht naar een fatsoenlijke opname van de Monty Python special van gisteren. (en nee, uitzending gemist is bagger kwaliteit, dus geen optie)

Ik zou verwachten dat er een simpele test is, bestaat de target directory als ik iets wil wegschrijven, dan doen, zo niet, eerst aanmaken. Die ontbreekt dus finaal. Geef desnoods een melding dat target dir er niet is, aanmaken ja/nee? Sorry dat ik het zeg, maar dit komt amateuristisch over. (les 1 bij programmeren, als je iets wil doen, check eerst of het mogelijk is om een actie uit te voeren voordat je die actie doet)
Edited by T_I, 6 June 2015 - 19:06.
Quote

WanWizard's Photo WanWizard 6 Jun 2015

Hey, je hoeft helemaal niet de schoolmeester uit te hangen! Als je het beter weet of kunt, de code is open source, het staat je vrij op het zelf aan te pakken.

 

Zoals ik al schreef, het zou zo ook moeten werken, dus als dat niet zo is dan heb je een bug gevonden die opgelost moet worden. Dan willen we op zijn minst een fatsoenlijk bug rapport, die zowel je situatie (welke box, interne disk, usb disk, netwerk mount), nieuwe setup of restore van een oude config, als welke handelingen leiden tot het probleem, etc. weergeeft.

 

Daarmee heb je meer kans op een oplossing dan met schoppen...

Quote

catastrofus's Photo catastrofus 6 Jun 2015

Blijkbaar geeen bug: http://forums.openpl...st/#entry483179

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 6 Jun 2015

Als daardoor een opname mislukt voor de niks vermoedende gebruiker, dan classificeer ik dat toch anders.

 

Je kunt toch niet van een willekeurige gebruiker verwachten dat deze na het kopen van een nieuwe glimmende box eerst gaat leren wat telnet is, om dan een "movie" folder aan te maken? Dat snapt toch helemaal niemand? Zie jij dat je ouders (bij mij het prototype van digi-beten) dat al doen?

Quote

catastrofus's Photo catastrofus 6 Jun 2015

Nu heb ik geen ouders meer maar Milo heeft er wel een reden voor het niet aanmaken van die 'movie' map.


Edited by catastrofus, 6 June 2015 - 20:36.
Quote

MiLo's Photo MiLo 7 Jun 2015

Ik zou verwachten dat er een simpele test is, bestaat de target directory als ik iets wil wegschrijven, dan doen, zo niet, eerst aanmaken. Die ontbreekt dus finaal.


Lees de code dan nog maar eens.

Sorry dat ik het zeg, maar dit komt amateuristisch over. (les 1 bij programmeren, als je iets wil doen, check eerst of het mogelijk is om een actie uit te voeren voordat je die actie doet)


Slechte programmeercursus geweest.
Quote