Jump to content


Photo

openwebif probleem

dreambox openpli 4 openwebif remote app

  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 Hotspace

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 25 March 2015 - 23:22

Sinds een grote update van openpli 4 krijg ik de volgende foutmeldingen (zie bijlage)

 

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan oplossen? Ik vermoed dat deze niet werkende plugin(s) er tevens voor zorgen dat mijn remote app op mijn iphone voor de dreambox sinds enkele weken niet meer werken.

 

Ben helaas geen pro met openpli dus een duidelijk uitleg wat ik bijvoorbeeld in telnet moet typen zou ik zeer op prijs stellen.

Attached File  Foutmelding Dreambox 8000.jpg   104.54KB   19 downloadsIk wil liever niet opnieuw flashen.

 

 



Re: openwebif probleem #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 26 March 2015 - 00:00

Remove bonjour..

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: openwebif probleem #3 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 26 March 2015 - 04:18

Niks telnet, gewoon bij applicaties, rode knop en bonjour verwijderen.

Re: openwebif probleem #4 Hotspace

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 27 March 2015 - 23:59

Hoi,

 

Dank voor jullie reacties het verwijderen van bonjour en/of openwebif lost helaas mijn probleem niet op. Ik kan nog steeds niet de dreambox benaderen in mijn internetbrowser via een ip-adres. Remote apps op mijn telefoon werken derhalve ook niet. Moet ik misschien een actuele openwebif installeren? Zo ja waar kan ik een openwebif versie voor de dreambox vinden die ik als ipk bestand kan installeren?



Re: openwebif probleem #5 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 28 March 2015 - 06:06

Je schrijft dat je de box liever niet opnieuw wilt flashen maar ik zou dat wel doen met de nieuwste image.
Duurt een half uurtje inclusief alles weer in te stellen zoals je wenst.
Je hebt dan een echt "schone" installatie en ik ben er vrijwel zeker van dat alles dan weer werkt.

Als je niet weet hoe de box te flashen dan vindt jij je antwoorden hier op het forum, gewoon even zoeken.

Re: openwebif probleem #6 Hotspace

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 3 April 2015 - 15:26

Inmiddels heb ik -op advies- de dreambox 8000 opnieuw geclasht. Leek goed te gaan. Echter, na de flash en reboot start de dreambox niet meer op/door.

Wat nu te doen?



Re: openwebif probleem #7 Hotspace

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 3 April 2015 - 20:28

Dreambox weer aan de praat gekregen dankzij iDreamX (Mac). Het bleek een eerder geïnstalleerde plugin te zijn die ervoor zorgde dat de dreambox niet goed opstartte.

Ik had verwacht dat na het flashen alle  instellingen en plugins verwijderd zouden zijn. Echter, alle bouquets en instellingen zijn gewoon blijven staan. Helaas is mijn probleem dus ook nog steeds niet opgelost. Ik kan de dreambox met openpli niet benaderen met een ip-adres in mijn browser en ook mijn remote-apps om de dreambox te bedienen werken niet, eenvoudigweg omdat deze geen connectie kunnen krijgen met de dreambox.

Iemand een idee hoe ik alsnog mijn probleem kan oplossen danwel een "schone flash" kan doen?



Re: openwebif probleem #8 Hotspace

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 3 April 2015 - 22:08

Deze foutmelding krijg ik in mijn browser.

Gateway Timeout: can't connect to remote host



Re: openwebif probleem #9 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 4 April 2015 - 06:56

Netwerkinstellingen? Gateway verwijst normaal naar je internet modem/router. Kijk op je computer naar de netwerkinstellingen en vergelijk op je dreambox (Standaard) Gateway / Default Route. Kan verschillen voor LAN of WiFi.

WiFi die gaat slapen?


Edited by Jan Gruuthuse, 4 April 2015 - 07:01.

Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: openwebif probleem #10 Hotspace

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 26 April 2015 - 23:16

Dank voor je reactie Jan.

 

Met mijn netwerk is echt niks mis en bovendien recentelijk ook niet gewijzigd. In mijn dreambox werkt mijn netwerk (zowel bedraad als draadloos) gewoon en krijg ik ook geen foutmeldingen bij een netwerktest. Ik vermoed derhalve dat de foutmelding in mijn browser niet zo secuur is.

 

Vraag blijft voor mij waarom ik niet langer mijn dreambox 8000 met mijn apps op telefoon kan bedienen. Heb ik in plaats van webif toch openwebif nodig? En zo ja, hoe kom ik aan een correct ipk bestand van openwebif voor mijn dreambox 8000?



Re: openwebif probleem #11 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 27 April 2015 - 06:23

Dus je dreambox kan in het lan. Klopt het gebruikte IP adres (vanuit je browser naar de dreambox)? Zit je telefoon op dezelfde LAN range van je dreambox, thuis IP adres range? bvb 192.168.0.1-254. ....

Kan je vanop je computer wel in de webif? Dan zou je normaal ook toegang vanop je tablet/telefoon dezelfde webif kunnen gebruiken.

Krijg je in de router wel toestemming (WiFi) om van je telefoon naar (dat) interne ip adressen te gaan? ....


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: openwebif probleem #12 Hotspace

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 30 April 2015 - 21:25

Dank voor je reactie Jan.

 

1. Bij een ip-scan van alle netwerkapparaten zie ik zowel de lan als de wifi van dreambox. Welke ik ook activeer of uit zet maakt niet uit.

2. In heb mij netwerk niet veranderd. alle apparaten zitten in dezelfde range en ik heb geen enkele belemmering in mijn router staan om toegang te krijgen tot de dreambox.

3. Ik kan zowel via de internetbrowsers van mijn computer (mac) als mijn telefoon-apps geen toegang krijgen via de ip-adres(sen) van de dreambox. Wel zie ik in finder (zeg maar de verkenner van Mac mijn dreambox bij de netwerkapparaten staan). Voorheen kon ik echter ook via mijn browser toegang krijgen via een ip-adres tot de dreambox. Webif is geïnstalleerd op de dreambox. Openwebif niet (meer sinds een grote update?) aangezien ik geen recente/geschikte ipk kan vinden om dit te installeren. 

4. Via het programma idreamX (mac) heb ik vreemd genoeg wel connectie met de dreambox en kan ik de bouqets aanpassen en eventueel software installeren/verwijderen. Sommige commando's werken echter niet zoals de opdracht om te rebooten

5. Het opnieuw flashen van openpli 4 conform de instructies van de website heeft niet geleid tot een schone/nieuwe installatie, ondanks dat het installatieproces aangaf dat de installatie gelukt is.



Re: openwebif probleem #13 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 1 May 2015 - 07:46

Heb jij een backup ergens op je Hdd of USB staan? die kan ook problemen geven bij de eerste keer als je opnieuw gaat flashen. Dus verwijder de map backup en daarna opnieuw flashen dan gaat alles goed. Ik heb ook een DM8000 vandaar.

PS dit hoeft alleen wanneer er een grote verandering is geweest zoals  eind maart, bij gewoon opnieuw flashen is het niet nodig om de map backup te verwijderen.

suc6


Edited by Loui (PD1LOI), 1 May 2015 - 07:49.


Re: openwebif probleem #14 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 1 May 2015 - 07:59

Ik zag nog een opmerkelijke klein foutje in Webif namelijk wanneer je via je PC/laptop een berichtje stuurt naar je box dan zie je waarschuwing in beeld terwijl je op info hebt geklikt. en bij waarschuwing zie je dus info op je tv met het berichtje natuurlijk. Dus deze 2 taps zijn omgewisseld.



Re: openwebif probleem #15 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,469 posts

+118
Excellent

Posted 1 May 2015 - 10:11

Melden dan bij de WebIf makers

on the Glassfibre 1GB DVB-C...




Also tagged with one or more of these keywords: dreambox, openpli 4, openwebif, remote app

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users