Jump to content


Photo

display toont booting, maar box werkt

et9x00

  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 27 March 2015 - 15:18

Ik heb een ET9x00 met de OpenPLi 4.0 van vandaag. Al een paar dagen toont het klein display booting, maar de box werkt en ik kan gewoon televisie kijken. Bijwerken van de box verhelpt het probleem niet.


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: display toont booting, maar box werkt #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 27 March 2015 - 15:36

Ik zag ergens iets over een probleem met de vfd, maar die persoon meldde dat het probleem zich vanzelf heeft opgelost?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: display toont booting, maar box werkt #3 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 27 March 2015 - 15:49

Probeer het eens met een compleet nieuwe flash.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: display toont booting, maar box werkt #4 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 27 March 2015 - 17:29

Nieuw flashen helpt niet.Bedankt voor het meedenken.


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: display toont booting, maar box werkt #5 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 27 March 2015 - 18:31

Ik heb ergens naar arte hd gezapt en ineens stond in het display arte hd.  Maar kiez ik dan een ander station, dan verandert het klein schermpje niet en toont nog steeds arte hd.


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: display toont booting, maar box werkt #6 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 27 March 2015 - 18:38

Dan zit er dus wel beweging in want in je eerste post stond dat "booting" in het display stond en nu "arte HD"

Re: display toont booting, maar box werkt #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 27 March 2015 - 18:38

Dat was precies wat "die andere" aangaf dat voor hem na een update en reboot opgelost was.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: display toont booting, maar box werkt #8 cheapwatcher

  • Senior Member
  • 169 posts

+5
Neutral

Posted 30 March 2015 - 10:16

Dat was precies wat "die andere" aangaf dat voor hem na een update en reboot opgelost was.

Bij mij was het probleem verholpen na een reboot.

De flash had ik gedaan voordat het probleem zich voordeed.


Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+


Re: display toont booting, maar box werkt #9 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 30 March 2015 - 17:13

Sorry voor de laate antwoord. Mijn box gaat s'avonds naar deep standby en s'ochtends wordt ze opnieuw opgestart. Ik heb net weer geflasht en zelfs een extra reboot gedaan:

Indien ik nu de zenderlijst open en met pijl omhoog of pijl omlaag scroll werkt het klein displaytje en toont het actuele zender. Scroll ik zonder zenderlijst alleen met pijl rechts of links  dan verandert wel het zender, maar dat display wordt niet meegesynchroniseerd.

 

Helpt dat verder?


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: display toont booting, maar box werkt #10 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 8 April 2015 - 20:10

Dit probleem is nog niet verholpen. Kan ik iets testen?


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: display toont booting, maar box werkt #11 Alain_sat

  • Senior Member
  • 637 posts

+1
Neutral

Posted 9 April 2015 - 10:52

Bij mij is het dus niet opgelost. Ik hab geflashed met de versie van 5/4 eerst en daarna van 6/4.

Verschillende reboots gedaan via deep sleep of via on/off knop.

Niets aan te doen, de display volgt niet altijd en als je hem afzet dan vertoond hij niet de klok maar wel de laatste gekozen zender.

Vandaar dus voorlopig terug mijn backup geplaatst.

 

zie hier

http://forums.openpl...chter-na-flash/


Edited by Alain_sat, 9 April 2015 - 10:53.

ET9000 en XP1000 VU+ Duo met OpenPli, veruit de beste decoder die ik de laatste jaren gekocht heb.
 


Re: display toont booting, maar box werkt #12 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 11 April 2015 - 15:57

Wat Alain_Sat schrijft klopt. Bij mij is er verschil of ik met de lijst ga zappen (dus met de toetsen pijl boven en pijl beneden) of met de toets pijl rechts of pijl links.

 

Maar wat erger is: indien ik probeer tussen mijn LAN adapter en WLAN adapter om te schakelen, dan werkt het internet soms wel, soms niet.

 

Terwijl de netwerk test altijd aangeeft dat het werkt. Ik kan meestal de LAN adapter wel pingen. De WLAN adapter pingen lukt soms wel, meestal niet.

Herstarten helpt niet betrouwbaar. Kunnen jullie misschien nog een keer de build van een maand geleden beschikbaar stellen voor de et9x00?


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: display toont booting, maar box werkt #13 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 11 April 2015 - 18:33

Wat Alain_Sat schrijft klopt. Bij mij is er verschil of ik met de lijst ga zappen (dus met de toetsen pijl boven en pijl beneden) of met de toets pijl rechts of pijl links.
 
Maar wat erger is: indien ik probeer tussen mijn LAN adapter en WLAN adapter om te schakelen, dan werkt het internet soms wel, soms niet.
 
Terwijl de netwerk test altijd aangeeft dat het werkt. Ik kan meestal de LAN adapter wel pingen. De WLAN adapter pingen lukt soms wel, meestal niet.
Herstarten helpt niet betrouwbaar. Kunnen jullie misschien nog een keer de build van een maand geleden beschikbaar stellen voor de et9x00?


Waarom heb je een LAN en WLAN adapter (nodig), want dan heb je ook 2 gateways?

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: display toont booting, maar box werkt #14 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 12 April 2015 - 07:40

De bedoeling is om de et9x00 via WLAN aan te sluiten en de televisie via een LAN kabel. Gezien de box problemen heeft met betrouwbaar kunnen pingen via WLAN schakel ik soms over van draadloos op bedraad.


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: display toont booting, maar box werkt #15 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 12 April 2015 - 08:06

Als je al een kabel hebt voor je tv, zou ik gewoon even een kleine switch neerzetten, werkt altijd veel beter dan wlan.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: display toont booting, maar box werkt #16 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 12 April 2015 - 09:41

Ik vroeg het omdat ik zelf nooit voor een WLAN zou kiezen, als ik de keuze had voor LAN. Mocht je toch om wat voor reden wel WLAN willen gebruiken, ga dan IMHO helemaal niet aan de slag met een wifi extender allereerst wordt de snelheid gehalveerd en is het qua stabiele datastroom nooit een succes, ga dan eerder aan de slag met een wireless bridge (zoals hier), maar goed zoals ik al aangaf zelf zou ik, als ik de keus had, altijd voor een bekabelde verbinding gaan. Kortom zoals Erik al voorstelde zet je er een switch tussen dan ben je voor 1 a 2 tientjes klaar. ;)

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: display toont booting, maar box werkt #17 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 26 April 2015 - 17:48

Het probleem is hier niet de LAN of WLAN snelheid. Netflix werkt goed op LAN, en de box kan zich prima bijwerken met WLAN.

 

Het probleem is nog steeds niet opgelost, maar het is al minder erg geworden.

 

Scrollen met pijl boven en pijl beneden werkt en het display toont dan de aktuele zender.

Scrollen via de lijst en naar stations ver af de courante positie werkt en het display toont dan de aktuele zender.

 

Scrollen met pijl link of pijl rechts werkt, maar het display wordt NIET bijgewerkt.


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: display toont booting, maar box werkt #18 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 6 May 2015 - 19:20

Mijn bericht van 26 april is nog actueel. Geen verbetering sindsdien. Jammer!


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: display toont booting, maar box werkt #19 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 6 May 2015 - 20:06

Ik vrees toch echt dat jouw box een if ander vreemd (hardware)probleempje heeft. Ik heb in de tussentijd hier verschillende ET9000's van nieuwe firmware voorzien en allen lopen perfect.
Heb jij al eens gespeeld met een andere skin?

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: display toont booting, maar box werkt #20 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 6 May 2015 - 22:31

Kan het zijn dat je een display skin middels een (auto)backup terug hebt gezet?

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users