Springen naar inhoud


Foto

ET 4000 loopt vast met Usals

usals 4000 xtrend

  • Please log in to reply
Er zijn 7 reacties in dit onderwerp

#1 Adjelectronics

  • Member
  • 1 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 30 maart 2015 - 13:15

ik heb hier een xtrend ET 4000 staan. Zodra ik Usals inschakel begint de motor even te lopen en daarna blokkert de gehele xtrend. Beeld blijft stil staan op wat er voor is en verder is hij niet meer te bedienen. Lijkt er op dat de software vast loopt. Maar nu het vreemde, als ik de tuner van de spanning afhaal en er weer op zet, doet hij nog steeds hetzelfde. beeld staat stil en de tuner is in zijn geheel niet meer te bedienen. de tuner is alleen weer aan de praat te krijgen wanneer ik er weer een nieuwe openpli opzet.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Op diseq draait de xtrend goed.



Re: ET 4000 loopt vast met Usals #2 chazzo

  • Senior Member
  • 27 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 4 mei 2015 - 18:35

Ik heb sinds een week een Moteck aangesloten op de Xtrend. En inderdaad: Er is dan niks meer mee te beginnen dan een verse installatie.

Maar een oud (Engels) draadje gaf een tip die werkt: zorg ervoor dat je de ET4000 altijd opstart dan met een verticale transponder zoals RTL4HD, dan gaat het altijd goed.

 

Het is iets wat met de hardware te maken heeft.

 

Trouwens iemand nog tips, behalve verhuizen en de paal volstorten met zand (wat ik deed vanmorgen al ging er niet veel in...), om het motorgeluid van de Moteck SG-2100A in te dammen? Het zoemt als een malle door de schotel heen.


Veranderd door chazzo, 4 mei 2015 - 18:36

* Xtrend ET-4000 + XSarius Fusion HD * SAB 10/1 switch met 28.2E/23.5E/19.2E/16E/13E/9E/7E/4.8E/0.8W/5W (niet actief)

* Maximum E85 schotel met 3 Multifeed Megasat, 2 Inverto Black Ultra en 4 Inverto Multiconnect (niet actief) *SAB 97cm met Moteck SG2100A en Inverto Black Ultra


Re: ET 4000 loopt vast met Usals #3 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 4 mei 2015 - 19:38

ik heb hier een xtrend ET 4000 staan. Zodra ik Usals inschakel begint de motor even te lopen en daarna blokkert de gehele xtrend. Beeld blijft stil staan op wat er voor is en verder is hij niet meer te bedienen. Lijkt er op dat de software vast loopt. Maar nu het vreemde, als ik de tuner van de spanning afhaal en er weer op zet, doet hij nog steeds hetzelfde. beeld staat stil en de tuner is in zijn geheel niet meer te bedienen. de tuner is alleen weer aan de praat te krijgen wanneer ik er weer een nieuwe openpli opzet.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Op diseq draait de xtrend goed.

Dat ligt niet aan de sw maar ik denk dat je rotor teveel stroom trekt doordat hij te zwaar loopt of een te grote schotel moet trekken, de voeding van een ET4000 is wat krap bemeten. :mellow:


Veranderd door Sagitarius, 4 mei 2015 - 19:39

73's

PE1AQZ


Re: ET 4000 loopt vast met Usals #4 chazzo

  • Senior Member
  • 27 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 4 mei 2015 - 20:45

Het probleem van niet willen doorstarten is toch enkel aanwezig als er een horizontale transponder opstart.

Inderdaad ligt dit niet aan OpenPli (ook een andere hierop gebaseerde image had het euvel).

 

Dit forumtopic in het Engels kwam ik hier tegen: http://forums.openpl...+usals +problem


* Xtrend ET-4000 + XSarius Fusion HD * SAB 10/1 switch met 28.2E/23.5E/19.2E/16E/13E/9E/7E/4.8E/0.8W/5W (niet actief)

* Maximum E85 schotel met 3 Multifeed Megasat, 2 Inverto Black Ultra en 4 Inverto Multiconnect (niet actief) *SAB 97cm met Moteck SG2100A en Inverto Black Ultra


Re: ET 4000 loopt vast met Usals #5 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 5 mei 2015 - 11:13

 

Het probleem van niet willen doorstarten is toch enkel aanwezig als er een horizontale transponder opstart.

Inderdaad ligt dit niet aan OpenPli (ook een andere hierop gebaseerde image had het euvel).

 

Dit forumtopic in het Engels kwam ik hier tegen: http://forums.openpl...+usals +problem

Bij normaal opstarten zal je geen probleem hebben of hij nu op horizontaal of verticaal staat, maar als jij de rotor (sneller) laat draaien op een horizontale polarisatie (18 volt) zal je rotor teveel stroom opnemen dan bij verticale polarisatie (13 volt) en zal je ontvanger ermee stoppen omdat de voeding het niet aan kan. Je ontvanger zal dan opnieuw gaan doorstarten en blijft in een loop. :( Dit ligt dus niet aan de image maar aan de te krappe voeding van de ET4000 zoals ik al eerder schreef. Ik zou zelf nooit een rotor aansluiten op een low budget ET4000, dat is hetzelfde als een lelijke eend met een spoiler aan de achterkant. :rolleyes:  


73's

PE1AQZ


Re: ET 4000 loopt vast met Usals #6 GvdP

  • Senior Member
  • 469 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 6 mei 2015 - 04:40

Raar.
Een maat van me heeft ook een et4000 met motor.
Werkt vlekkeloos.

Re: ET 4000 loopt vast met Usals #7 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 6 mei 2015 - 07:17

Raar.
Een maat van me heeft ook een et4000 met motor.
Werkt vlekkeloos.

Welke motor en lnb gebruikt hij dan en hoe groot is de schotel die hij draait, allemaal factoren die het stroomverbruik kunnen beïnvloeden.

Mijn good old Nokia 9500 had ook problemen met bepaalde rotoren en bepaalde lnb's, een Stab HH100 werkte prima maar andere rotoren weer niet. :mellow:


Veranderd door Sagitarius, 6 mei 2015 - 07:18

73's

PE1AQZ


Re: ET 4000 loopt vast met Usals #8 GvdP

  • Senior Member
  • 469 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 6 mei 2015 - 12:13

Zal ik hem es vragen.



Also tagged with one or more of these keywords: usals, 4000, xtrend

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers