Springen naar inhoud


Foto

ET8500 HDD probleem

ET8500

  • Please log in to reply
Er zijn 15 reacties in dit onderwerp

#1 pitje1

  • Member
  • 4 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 19 april 2015 - 13:47

Net een ET8500 aangeschaft . Visiosatschotel met momenteel 2 geinstalleerde LNB's  (28,19,5).  Tuner A= DVB/C/T2  en tuner B= DVB/S2. Originele software V3  X trend.

Nieuwe 2,5 Harddisk   WD 1T in lade  , herkend door het toestel. zie foto.

Probleem:  In het instellingenmenu komt "harddisk" niet voor.  Timer en Timeshift geven beide een  rode cirkel met streep in  de rechterbovenhoek. 

Hoe kan dit opgelost worden ?

Herladen van een nieuwere image  (april 15) ?

Iemand soms een ideetje,

Overigens, een schitterende beeldkwaliteit !!!

greets

PB

Bijgevoegde Bestanden



Re: ET8500 HDD probleem #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 19 april 2015 - 13:54

xtrend image?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: ET8500 HDD probleem #3 goldeneye

  • Senior Member
  • 1030 berichten

+14
Neutral

Geplaatst op 19 april 2015 - 14:01

Plaatje zegt alles! HDD 1TB -1 Mb vrij. HDD is nog niet geconfigureerd voor ext3 of ext4 gebruik. Ga naar je menu voor de HDD en kies voor Initialiseren / configureren. Daarna box herstarten en opnieuw proberen. De mappen HDD/Media of HDD/Movie zijn niet gevonden...

Re: ET8500 HDD probleem #4 pitje1

  • Member
  • 4 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 19 april 2015 - 15:40

Het betreft de originele X trend image zonder updates.  

mijn probleem = Er is geen enkel "item" in het systeemmenu , die toelaat om de HDD te initialiseren !



Re: ET8500 HDD probleem #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 19 april 2015 - 17:07

Als jij een originele image hebt geplaatst, dan begrijp ik jouw vraagstelling niet echt aangezien het hier toch echt OpenPLi betreft. ;)
Ik zou eerst eens de laatste bootloader plaatsen mocht die er nog niet op staat, en daarna eens lekker gaan experimenteren met verschillende images.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: ET8500 HDD probleem #6 pitje1

  • Member
  • 4 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 19 april 2015 - 18:00

Om het toch even duidelijk te stellen. Ik heb zelf geen image geplaatst.  Toestel uit de doos. HDD in de lade geschoven, en alleen vastgesteld,dat de HDD niet kan geinitialiseerd worden ,door een gebrek aan een menu item.

Ik zal eerst de laatste image van Xtrend  ,daterend van 5 april plaatsen, en kijken of ik de HDD geinstaleerd krijg.  Ik vermoed dat dit kan zonder aan de originele bootloader te morrelen ?

houd U op de hoogte .

vrgr

PB



Re: ET8500 HDD probleem #7 goldeneye

  • Senior Member
  • 1030 berichten

+14
Neutral

Geplaatst op 19 april 2015 - 18:01

Ik bezit geen Xtrend dus daarover kan ik geen uitspraak doen. Feit is dat de HDD niet het correcte formaat heeft om nu gebruikt te worden in de Xtrend. Tip: als het een PC geformatteerde schijf betreft. Even in een PC hangen en alle partities wissen. Daarna weer in de Xtrend hangen. Wellicht dat bij het opnieuw booten een ongeinitialiseerde HDD wordt gezien en de image nu wel vraagt om deze schijf in te delen... Voor de rest zou ik het advies van Frenske ter harte nemen: Xtrend forum raadplegen

Re: ET8500 HDD probleem #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 19 april 2015 - 18:04

Of OpenPLi installeren, dan kun je hier je vragen kwijt.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: ET8500 HDD probleem #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 19 april 2015 - 22:52

En die schijf krijg je echt wel aan de gang zonder dat die in een pc gehangen wordt.

Bij mijn weten ondersteund winddoof helemaal geen formattering in ext3 of ext4 formaat......

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: ET8500 HDD probleem #10 goldeneye

  • Senior Member
  • 1030 berichten

+14
Neutral

Geplaatst op 20 april 2015 - 04:18

Windhoos hoeft hem ook niet te formatteren, slechts de partities eraf te halen.... Dat was mijn insteek...

Re: ET8500 HDD probleem #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 20 april 2015 - 09:03

Dat kan ook uitstekend in de box, daar heb je dus helemaal geen pc met windhoos voor nodig, dat was eigenlijk mijn insteek :)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: ET8500 HDD probleem #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 20 april 2015 - 18:37

telnet ontvanger

fdisk /dev/sda


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: ET8500 HDD probleem #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 20 april 2015 - 21:29

Ik denk niet dat iedereen bekend is met fdisk maar dat is de meest eenvoudige manier om de harddisk te partioneren.

 

Als je fdisk start kan je met behulp van de m alle opties oproepen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: ET8500 HDD probleem #14 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 22 april 2015 - 14:49

Ik wil maar zeggen dat dat absoluut niet per se op een "ander" apparaat hoeft (als een PC).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: ET8500 HDD probleem #15 pitje1

  • Member
  • 4 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 25 april 2015 - 07:40

Hdd geformat in EXT4 met  gratis progje "mini tool partition" op windows 8.1.

Eerste  werkende opname gemaakt ,echter nog steeds met de originele X trend softw. 

Ga nu het avontuur aan met  pli !! 

stapje per stapje dus !!



Re: ET8500 HDD probleem #16 alias haha

  • Senior Member
  • 357 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 25 april 2015 - 19:50

Ik had vandaag een maxdigital geinstalleerd, de heeft een externe hdd, klant heeft hem vorig jaar gekocht, in oktober ergens, HDD er aan, geinitialiseerd/geformatteerd en heeft altijd kunnen opnemen en afspelen, in maart eens geupdate, via usb stick, en HDD was nergens meer te bekennen in openpli.

Vandaag nog eens een update gedaan en HDD was nog nergens te bekennen, in ieder geval ook niet te formatteren, in telnet fdisk /dev/sda ingevoerd, NO HDD gaf telnet.

Terwijl ik van te voren met een fat32 geformatterde stick waar de fw op stond deze wel kon zien en eventueel gebruiken in de file list en opnemen.

Heb hem via minitool alle partities er af gehaald en hem alles maar mee gegeven en thuis nog maar eens een poging wagen om HDD te initialiseren/formatteren.

De HDD word dus niet gezien als EXT4 zoals het met oudere fw ooit geformateerd werd?

In mijn duo2 met openatv kom ik dit probleem nooit tegen, hoe vaak ik hem ook flash.


Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90




Also tagged with one or more of these keywords: ET8500

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers