Springen naar inhoud


Foto

Openpli 4.0 upgrade icm backup tool

upgrade vu+solose

  • Please log in to reply
Er zijn 8 reacties in dit onderwerp

#1 mysat

  • Senior Member
  • 153 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 19 juli 2015 - 20:12

Het huis bezit twee Vu+ solose die op twee dingen na "af" zijn.

 

1) Wil graag de laatste versie van Openpli

2) De mediaspeler moet weer werken (defect na een upgrade)

 

Als extra's heb ik de boel zo geconfigureerd dat ik kan opnemen naar een NAS, een look-en-feel OpenATV skin, Oscam en startupscript en nog wat andere kleine zaken.

 

Upgraden naar de laatste versie is gelukt, maar het terugzetten van al het extra's wil maar niet lukken. Wat is hier de beste en snelste manier ? Iedereen heeft het over het zeer eenvoudige restoren, echter mij is het niet gelukt.... ( of mss durf ik niet genoeg..).

 

Omdat ik twee indentieke boxen heb (muv passw en ipadres) kan ik eenvoudig een backup van de ene maken (is nog wel de oudere Openpli 4.0 versie) en deze mogelijk gebruiken bij het restoren. Doel is dus om zo min mogelijk weer alles met de hand de installeren.

 

Wie heeft de tip of handleiding ?



Re: Openpli 4.0 upgrade icm backup tool #2 metoo

  • Senior Member
  • 1573 berichten

+33
Good

Geplaatst op 19 juli 2015 - 21:32

Autobackupgebruiken en in het menu van autobackup autoinstall activeren

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: Openpli 4.0 upgrade icm backup tool #3 mysat

  • Senior Member
  • 153 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 20 juli 2015 - 11:42

Ik ben al wat verder... Maar het is het nog niet helemaal...

 

Via autobackup plugin heb ik een backup gemaakt. Zodra ik in autobackup plugin en ik druk opnieuw op de "Menu" knop voor de extra autobackup opties, selecteer ik de "te backuppen" directories en maak een backup op USB. Dit doe ik van een werkende VUsolose.

 

Restore vindt plaats op een geupgraded openpli 4.0 vu+ solose box en wederom via de zelfde stappen "restore" ik nu de backup. Dat lijkt echter maar ten dele te werken want mijn sateliet configuratie komt niet mee over vanuit de backup (6 lnbs geconfigureerd)....

 

Doe ik iets verkeerd of is dit idd altijd zo. Indien dit zo is, in welke bestanden vind ik de tuner configuratie voor de box ?



Re: Openpli 4.0 upgrade icm backup tool #4 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5782 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 20 juli 2015 - 12:02

Die keuze van directories lijkt me meer iets voor gevorderden (hier bedoeld ik niks denigrerends mee) . Ik zou het volgende doen:

 

  1. Je hebt een, naar jouw mening, goed geconfigureerde box.
  2. Je zet in Autobackup autoinstall op ja, als je geen HD geef je aan dat deze naar USB moet
  3. Maak nu handmatig  een Backup
  4. Bewaar deze USB sick
  5. Op een andere stick zet je op de juiste manier de uitgepakte zip van http://openpli.org/d...d/vu /vusolose/
  6. Je zet je box uit met schakelaar achter op het apparaat
  7. De stick met de Image erop steek je erin
  8. Je zet je box aan met schakelaar achter op het apparaat
  9. Als hij klaar is haal je de stick met de image eruit.
  10. Dan stop je de USB stick met de Autobackup erin
  11. Herstarten daarna kan het even duren (soms wel 15 min) dat je weer beeld hebt afhankelijk hoeveel netwerkinstellingen, picons, app, timers, etc. je hebt geïnstalleerd.

Veranderd door 40H3X, 20 juli 2015 - 12:03

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Openpli 4.0 upgrade icm backup tool #5 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5782 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 20 juli 2015 - 12:04

Die keuze van directories lijkt me meer iets voor gevorderden (hier bedoeld ik niks denigrerends mee). Ik zou het volgende doen:

 

1. Je hebt een, naar jouw mening, goed geconfigureerde box.

2. Je zet in Autobackup autoinstall op ja, als je geen HD hebt moet je aangeven dat de backup naar USB moet

3. Maak nu handmatig  een Backup

4. Indien je voor USB hebt gekozen bewaar deze USB sick

5. Op een andere stick zet je op de juiste manier de uitgepakte zip van http://openpli.org/d...d/vu /vusolose/

6. Je zet je box uit met schakelaar achter op het apparaat

7. De stick met de Image erop steek je erin

8. Je zet je box aan met schakelaar achter op het apparaat

9. Als hij klaar is haal je de stick met de image eruit.

10. Dan stop je de USB stick met de Autobackup erin

11. Herstarten daarna kan het even duren afhankelijk hoeveel picons, app etc. je hebt geïnstalleerd.


Veranderd door 40H3X, 20 juli 2015 - 12:06

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Openpli 4.0 upgrade icm backup tool #6 mysat

  • Senior Member
  • 153 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 22 juli 2015 - 17:28

Die keuze van directories lijkt me meer iets voor gevorderden (hier bedoeld ik niks denigrerends mee). Ik zou het volgende doen:

 

1. Je hebt een, naar jouw mening, goed geconfigureerde box.

2. Je zet in Autobackup autoinstall op ja, als je geen HD hebt moet je aangeven dat de backup naar USB moet

3. Maak nu handmatig  een Backup

4. Indien je voor USB hebt gekozen bewaar deze USB sick

5. Op een andere stick zet je op de juiste manier de uitgepakte zip van http://openpli.org/d...d/vu /vusolose/

6. Je zet je box uit met schakelaar achter op het apparaat

7. De stick met de Image erop steek je erin

8. Je zet je box aan met schakelaar achter op het apparaat

9. Als hij klaar is haal je de stick met de image eruit.

10. Dan stop je de USB stick met de Autobackup erin

11. Herstarten daarna kan het even duren afhankelijk hoeveel picons, app etc. je hebt geïnstalleerd.

 

En toch loopt dit bij mij niet automatisch. Daarom handmatig vanuit autobackup mijn backup teruggezet...

 

Ik zie dus wel mijn settings verschijnen maar dat is het ongeveer. Mijn sateliet configuratie is bijvoorbeeld net zo nieuw als een nieuw te installeren box (otw ik moet aangeven welke config ik wil gaan gebruiken). Zou het de 1stage bootloader kunnen zijn ? (ik zie nog steeds een OPENATV logo in eerste instantie.... Maar je procedure heb ik (tenminste dat denk ik wel heel zeker ;-) ) precies gevolgd

 

Wie-o-Wie



Re: Openpli 4.0 upgrade icm backup tool #7 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4631 berichten

+225
Excellent

Geplaatst op 22 juli 2015 - 18:07

Het OpenATV logo zit in het feit dat OpenATV zijn eigen logo mee levert, Openpli doet dat niet en daarom blijf je OpenATV zien. Dit is wel op te lossen, zoek maar even op splash.bin i.c.m. VU.

Als je één goeie ontvanger/configuratie hebt kan je eventueel ook een full back-up maken van de juiste ontvanger en flashen op de andere ontvanger. Beide ontvangers zijn dan identiek aan elkaar.

 

Je kunt daarvoor b.v. de plugin BackupSuite gebruiken, te vinden onder: Menu->Applicaties->Groene knop/Downloaden->Extensions->Backupsuite



Re: Openpli 4.0 upgrade icm backup tool #8 metoo

  • Senior Member
  • 1573 berichten

+33
Good

Geplaatst op 22 juli 2015 - 18:40

  ik gebruik autobackup al jaren, gebruik de standaard instellingen , ga nooit mappen oid selecteren, en na flashen wordt alles settings/plugins automatisch terug gezet, hoef ik niets aan te doen, gaat vanzelf.

op de et10000 staat de autobackup file op de hdd, op de 6000 en 7000 staat de autobackup op usb stick.

Autobackup kan ook op dezelfde stick staan waar je ook het nieuwe image mee flasht, loopt automatisch achter elkaar door, hoeft niets handmatig te doen.

 

Ik ben al wat verder... Maar het is het nog niet helemaal...

 

Via autobackup plugin heb ik een backup gemaakt. Zodra ik in autobackup plugin en ik druk opnieuw op de "Menu" knop voor de extra autobackup opties, selecteer ik de "te backuppen" directories en maak een backup op USB. Dit doe ik van een werkende VUsolose.

 

Restore vindt plaats op een geupgraded openpli 4.0 vu+ solose box en wederom via de zelfde stappen "restore" ik nu de backup. Dat lijkt echter maar ten dele te werken want mijn sateliet configuratie komt niet mee over vanuit de backup (6 lnbs geconfigureerd)....

 

Doe ik iets verkeerd of is dit idd altijd zo. Indien dit zo is, in welke bestanden vind ik de tuner configuratie voor de box ?


Veranderd door metoo, 22 juli 2015 - 18:41

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: Openpli 4.0 upgrade icm backup tool #9 mysat

  • Senior Member
  • 153 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 26 juli 2015 - 09:43

Het is gelukt......

 

Mijn belangrijkste conslusie was dat je echt voor elke cycle moet wachten totdat de VuSoloSE echt knippert (1-2 minuten) bij het flashen van welke image dan ook en voor het terugzetten van de backup wacht je nog langer (het lijkt alsof er een Enigma restart plaats vindt). 

 

Een paar opmerkingen zoals ik ze nu zie in mijn situatie:

- Skin settings

- Oscam (in /usr/bin)

 

Gaan (nog) niet vanzelf mee. Oscam config was er wel.

 

Maar het belangrijkste was er (sateliet configuratie en de rest) en ik kan weer films afspelen zoals voorheen

 

Thnx iedereen

 

P.s: Oh ja, het OpenATV logo heb ik opgelost door eerst een originele image te flashen en daarna OpenPli


Veranderd door mysat, 26 juli 2015 - 09:44




Also tagged with one or more of these keywords: upgrade, vu+solose

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers