Jump to content


Photo

Startershulp m.b.t. keuze ontvangers.

DVB-C/T2 Enigma2 OpenPLi Betaalkanalen Ziggo

  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Msdk

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 21 July 2015 - 17:13

Hi allen,

 

Als reeds nieuw lid op het forum, en compleet nieuw in de OpenPLi-wereld, zou ik graag jullie hulp willen.

De vragen zijn vrij simpel (voor jullie), maar ik kom er zelf even niet uit.

 

Mijn doel:

Het bekijken van betaalzenders zonder extra kosten.

Het bekijken van basis-zenders uit Denemarken.

 

 

Wat ik denk:

Ik zou een DVB-C/T2 kabeltuner/decoder/ontvanger aan moeten schaffen met Enigma2, waar ik zelf eventueel OpenPLi op moet zetten. Vervolgens een zenderlijst downloaden, deze installeren en hupsakee?

Graag zou ik hulp willen met het bereiken van mijn doel, in dit geval gaat het om bijvoorbeeld Fox Sports, HBO, Film1 en Sport1. Daarnaast zou ik graag Deense zenders willen ontvangen zoals DR1 en 2 en Viasat3+.

 

Wat ik wél kan:

Een PS3 jailbreaken is geen probleem, maar hier heb ik toch meer moeite mee, ook het modifien van diverse software van games kan ik bijna met mijn ogen dicht.

 

Mijn vraag aan jullie:

Wat heb ik nodig, wat moet ik doen en hoe krijg ik het voor elkaar?

 

In bezit:

Momenteel heb ik een abonnement van Ziggo, met een Humax decoder.

 

 

Alle info is welkom, behalve over pannenkoeken bakken, dat weet ik al.

 

 



Re: Startershulp m.b.t. keuze ontvangers. #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 21 July 2015 - 17:51

Mijn doel:
Het bekijken van betaalzenders zonder extra kosten.
Het bekijken van basis-zenders uit Denemarken.
 
In bezit:
Momenteel heb ik een abonnement van Ziggo, met een Humax decoder.
 
Alle info is welkom, behalve over pannenkoeken bakken, dat weet ik al.

Welkom op het OpenPLi Supportboard. De eerste tip die ik je geef is het lezen van de boardregels. Daarin staan vermeld dat het illegaal kijken via cardsharing hier niet besproken wordt. Bak tijdens het lezen een paar pannenkoeken, dan heb je alvast te eten voor vanavond. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Startershulp m.b.t. keuze ontvangers. #3 Msdk

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 21 July 2015 - 18:14

 

Mijn doel:
Het bekijken van betaalzenders zonder extra kosten.
Het bekijken van basis-zenders uit Denemarken.
 
In bezit:
Momenteel heb ik een abonnement van Ziggo, met een Humax decoder.
 
Alle info is welkom, behalve over pannenkoeken bakken, dat weet ik al.

Welkom op het OpenPLi Supportboard. De eerste tip die ik je geef is het lezen van de boardregels. Daarin staan vermeld dat het illegaal kijken via cardsharing hier niet besproken wordt. Bak tijdens het lezen een paar pannenkoeken, dan heb je alvast te eten voor vanavond. ;)

 

Mijn excuses! Daar kwam ik achter nadat ik mijn post al had bevestigd. Helaas kon ik het niet editten. Bedankt voor de tip! :)



Re: Startershulp m.b.t. keuze ontvangers. #4 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 21 July 2015 - 18:22

Om het dus legaal te doen heb je voor bijv. Fox Sports, HBO, Film1 en Sport1 een abonnement bij Canal Digitaal nodig. Voor de Deense zenders heb je twee opties: Viasat zendt de uit op de Sirius-satelliet op 5 oost en Canal Digital Nordic (die alleen in naam overeenkomt met de Nederlandse aanbieder) zendt ze uit via de Thor-satelliet op 1 west. Ik vermoed dat een abonnement via CDN handiger kan zijn, omdat de Conax-codering iets vriendelijker is voor open ontvangers dan de Videoguard-codering, maar ik ken de details niet.

Je hebt dan ook een schotel nodig die de 19 oost en 23 oost voor de Nederlandse zenders ontvangt, evenals de 1 west en of 5 oost voor de Deense zenders. Van 1 west naar 23 oost is een hele afstand die niet iedere schotel kan overbruggen. Je hebt iets van een Wavefrontier nodig, maar het hoeft geen hele grote schotel te zijn. De Wavefrontier T55 zou volstaan.

Re: Startershulp m.b.t. keuze ontvangers. #5 Msdk

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 21 July 2015 - 18:24

Hi allen,

 

Als reeds nieuw lid op het forum, en compleet nieuw in de OpenPLi-wereld, zou ik graag jullie hulp willen.

De vragen zijn vrij simpel (voor jullie), maar ik kom er zelf even niet uit.

 

Mijn doel:

Het bekijken van betaalzenders zonder extra kosten.

Het bekijken van basis-zenders uit Denemarken.

 

 

Wat ik denk:

Ik zou een DVB-C/T2 kabeltuner/decoder/ontvanger aan moeten schaffen met Enigma2, waar ik zelf eventueel OpenPLi op moet zetten. Vervolgens een zenderlijst downloaden, deze installeren en hupsakee?

Graag zou ik hulp willen met het bereiken van mijn doel, in dit geval gaat het om bijvoorbeeld Fox Sports, HBO, Film1 en Sport1. Daarnaast zou ik graag Deense zenders willen ontvangen zoals DR1 en 2 en Viasat3+.

 

Wat ik wél kan:

Een PS3 jailbreaken is geen probleem, maar hier heb ik toch meer moeite mee, ook het modifien van diverse software van games kan ik bijna met mijn ogen dicht.

 

Mijn vraag aan jullie:

Wat heb ik nodig, wat moet ik doen en hoe krijg ik het voor elkaar?

 

In bezit:

Momenteel heb ik een abonnement van Ziggo, met een Humax decoder.

 

 

Alle info is welkom, behalve over pannenkoeken bakken, dat weet ik al.

Andere vraagstelling:

Ik zoek een DVB-C/T2 met Enigma2 en een handleiding hoe ik OpenPLi er op moet zetten, zodat ik mijn eigen zenderlijst kan toevoegen.



Re: Startershulp m.b.t. keuze ontvangers. #6 Msdk

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 21 July 2015 - 18:28

Om het dus legaal te doen heb je voor bijv. Fox Sports, HBO, Film1 en Sport1 een abonnement bij Canal Digitaal nodig. Voor de Deense zenders heb je twee opties: Viasat zendt de uit op de Sirius-satelliet op 5 oost en Canal Digital Nordic (die alleen in naam overeenkomt met de Nederlandse aanbieder) zendt ze uit via de Thor-satelliet op 1 west. Ik vermoed dat een abonnement via CDN handiger kan zijn, omdat de Conax-codering iets vriendelijker is voor open ontvangers dan de Videoguard-codering, maar ik ken de details niet.

Je hebt dan ook een schotel nodig die de 19 oost en 23 oost voor de Nederlandse zenders ontvangt, evenals de 1 west en of 5 oost voor de Deense zenders. Van 1 west naar 23 oost is een hele afstand die niet iedere schotel kan overbruggen. Je hebt iets van een Wavefrontier nodig, maar het hoeft geen hele grote schotel te zijn. De Wavefrontier T55 zou volstaan.

Tnx voor je reply. Als ik het goed begrijp is het dus niet mogelijk om een dergelijke decoder aan te schaffen, hier een eigen zenderlijst aan toe te voegen en eureka? Mijn idee was om dit allemaal zonder schotel te doen namelijk.

Ik heb verschillende collega's er over gehoord dat zij hun 'eigen' zenders hebben zonder cardsharing of schotel.



Re: Startershulp m.b.t. keuze ontvangers. #7 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 21 July 2015 - 18:47

Nou ja, je moet je signaal ergens vandaan halen. Dit soort ontvangers hebben wel bepaalde mogelijkheden om streams van internet te ontvangen. Je kunt bijvoorbeeld RTV Noord-Holland op een dergelijke ontvanger bekijken waarbij het signaal van internet komt, zonder dat daar enig abonnement voor nodig is. Premiumzenders als HBO en Film1 zijn natuurlijk niet officieel via internet te bekijken en publieke omroepen in de regel alleen officieel in hun eigen land. Satelliet is dus de enige officiële ontvangstwijze van buitenlandse zenders. Als je een abonnement hebt, kaartje in je ontvanger en beeld.

Illegale ontvangstvormen concentreren zich vooral op het illegaal delen van het satellietsignaal. Het distribueren van het complete signaal via internet is niet gebruikelijk. Omdat het vaak om maffiapraktijken gaat zal het je op zware kritiek op veel forums komen te staan als je je daar mee bezig houdt.

Edited by Zuppelan, 21 July 2015 - 18:48.


Re: Startershulp m.b.t. keuze ontvangers. #8 Msdk

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 21 July 2015 - 18:54

Nou ja, je moet je signaal ergens vandaan halen. Dit soort ontvangers hebben wel bepaalde mogelijkheden om streams van internet te ontvangen. Je kunt bijvoorbeeld RTV Noord-Holland op een dergelijke ontvanger bekijken waarbij het signaal van internet komt, zonder dat daar enig abonnement voor nodig is. Premiumzenders als HBO en Film1 zijn natuurlijk niet officieel via internet te bekijken en publieke omroepen in de regel alleen officieel in hun eigen land. Satelliet is dus de enige officiële ontvangstwijze van buitenlandse zenders. Als je een abonnement hebt, kaartje in je ontvanger en beeld.

Illegale ontvangstvormen concentreren zich vooral op het illegaal delen van het satellietsignaal. Het distribueren van het complete signaal via internet is niet gebruikelijk. Omdat het vaak om maffiapraktijken gaat zal het je op zware kritiek op veel forums komen te staan als je je daar mee bezig houdt.

Dit is de informatie die ik zocht! Ik ben namelijk niet van plan allerlei illegale praktijken door te voeren. In het verleden had ik een betaald abonnement waarbij ik livestreams kon bekijken van eerder genoemde zenders, echter bestaat de site (om onduidelijke reden) niet meer. Vandaar dat ik een alternatief zoek.



Re: Startershulp m.b.t. keuze ontvangers. #9 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,469 posts

+118
Excellent

Posted 21 July 2015 - 21:52

Spreek je collega's daar dan ook maar even op aan ;)


on the Glassfibre 1GB DVB-C...




Also tagged with one or more of these keywords: DVB-C/T2, Enigma2, OpenPLi, Betaalkanalen, Ziggo

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users