Springen naar inhoud


Foto

Geen Ondertitels bij afspelen van mkv files

mkv ondertitels subtitels

  • Please log in to reply
Er zijn 33 reacties in dit onderwerp

#1 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 22 juli 2015 - 14:20

Goedemiddag,

 

Ik heb wat van mijn dvd's met Make MKV  geconverteerd naar MKV files en heb een probleem.

 

VLC media player speelt deze mkv bestanden prima af compleet met ondertitel. 

 

Op de Vu+ Duo kan ik prima afspelen maar geen ondertitel. De gele toest geeft toegang tot het ondertitel menu waar de VOB optie is aangekruist. Ik druk op ok en geen ondertitels...

 

Als ik dan nog een keer vanaf gewoon beeld op de gele toets druk krijg ik alleen maar de audio keuze... geen ondertitel keuze meer???

 

Ook op een Maxdigital XP1000 heb ik hetzelfde probleem.

 

Omdat HD mkv files wel gewoon afspelen met ondertitels neem ik aan dat ik alle benodigde plugins en extensies heb. 

 

Het verschil lijkt mij in de resolutie te zitten en hoe de mediaspeler hier mee om gaat... (leken opinie)

 

Doe ik iets fout? Of mis ik iets?

 

Nice

 



Re: Geen Ondertitels bij afspelen van mkv files #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 22 juli 2015 - 17:22

Gstreamer (die enigma gebruikt voor het afspelen van media) kan geen grafische ondertitels weergeven, zoals die op DVD's en BluRay's gebruikt worden. Die constatering is dus correct.

 

Als je media gaat omzetten naar mkv (of mp4), dan moet je daarom ook meteen even ergens de bijbehorende srt file downloaden en die in de mkv stoppen. SRT subs zijn tekstueel en kunnen wel worden afgebeeld. Bijkomend voordeel, enigma rendert ze ook nog eens veel mooier dan normaal gesproken DVD ondertitels.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Geen Ondertitels bij afspelen van mkv files #3 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5781 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 22 juli 2015 - 19:08

Tip: download MKVToolNix (freeware) mux (zeg maar samenvoegen) je de ondertitel (srt) erin en als prettige bijkomstigheid gaat gelijk het vooruit skippen nu heel soepel!

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Geen Ondertitels bij afspelen van mkv files #4 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 23 juli 2015 - 09:05

Goedemorgen Erik en 40H3X,

 

Dank u voor uw antwoorden!

 

Dus wat ik eigenlijk moet doen is de ondertitel eruit halen (hij zit er wel in) en die dan met MKVToolNIx in de bestaande mkv file zetten....

 

Eigenlijk zou MAKEMKV dat moeten doen.... Ik zal het daar op het forum ook eens melden...



Re: Geen Ondertitels bij afspelen van mkv files #5 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 23 juli 2015 - 11:45

En dit is het antwoord dat ik dan krijg:

 

http://www.makemkv.c....php?f=7&t=9420

 

 

In het kort stelt men dat het probleem bij Gstreamer ligt en ik ben geneigd het daarmee eens te zijn.

 

Met name gezien het feit dat VLC player en MPC de gemaakte MKV files wel met ondertitels afspelen....

 

 

Enige kans dat Gstreamer dit in de toekomst ook gaat kunnen of bestaat er misschien een mkv player extension die het wel kan?

 

TIA



Re: Geen Ondertitels bij afspelen van mkv files #6 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5781 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 23 juli 2015 - 14:48

Even een aantal stappen op een rijtje:

 

1. Je zet een DVD om met het programma MakeMKV naar MKV en gezien deze DVD's van jezelf zijn is het een "legale" reserve kopie ;) ten minste in Nederland.

2. Dan open je de gemaakte MKV met MKVToolNix https://www.bunkus.o...ols/mkvtoolnix/.

3. Als het goed is zie je dan video, audio en ondertitels.

4. Je kunt nu een keuze maken welke je wilt behouden en/of je er ondertitels aan wilt toevoegen dit kan in de vorm van srt bestanden (er zijn heeft wat sites om deze van te downloaden).

 

NB. Gstreamer is "onder de kap" van Enigma2 (lees OpenPLi) het programma dat externe video bestanden kan af spelen (dus niet de opengenomen TV programma's), zoals je MKV en met MKV's heb ik nog nooit problemen gehad, mits de ondertitels erin zijn gemuxt.

 

Wat nog een probleem kan zijn is dat MakeDVD alle ondertitels meeneemt cq. audio bestanden tijdens de conversie, als je deze onder MKVToolNix ziet zou ik alle overbodige verwijderen!


Veranderd door 40H3X, 23 juli 2015 - 14:50

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Geen Ondertitels bij afspelen van mkv files #7 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 23 juli 2015 - 18:09

Hoi 40H3X,

 

Als ik die tool open dan zie ik gewoon de VOB ondertitel staan... Heb er even een SRT ondertitel van een site bijgehaald en ja die wordt wel zichtbaar na remuxen maaaaarrrrrr..

 

Heeft een vertraging van 20 seconden ten opzichte van het beeld.... Het snelmenu gaat wel tot 20 seconden (en verder?) maaaaarrrr bij een waarde groter dan 2 seconden + of - raakt de ondertitel volledig zoek....

 

Ik heb dus 7 seizoenen van de mentalist omgezet en voel er weinig voor om 161 keer de ondertitels te gaan syncen....

 

Dat tooltje kan trouwens geen srt uit de mkv halen correct?



Re: Geen Ondertitels bij afspelen van mkv files #8 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5781 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 23 juli 2015 - 18:49

Hoi 40H3X,
 
Als ik die tool open dan zie ik gewoon de VOB ondertitel staan... Heb er even een SRT ondertitel van een site bijgehaald en ja die wordt wel zichtbaar na remuxen maaaaarrrrrr..
 
Heeft een vertraging van 20 seconden ten opzichte van het beeld.... Het snelmenu gaat wel tot 20 seconden (en verder?) maaaaarrrr bij een waarde groter dan 2 seconden + of - raakt de ondertitel volledig zoek....
 
Ik heb dus 7 seizoenen van de mentalist omgezet en voel er weinig voor om 161 keer de ondertitels te gaan syncen....
 
Dat tooltje kan trouwens geen srt uit de mkv halen correct?


De srt moet wel bij het type/kwaliteit van de opname passen, dus een 720p bij een 720p en dvd bij een dvd dat heeft met de frames per second (fps) te maken te maken. Match je de verkeerde krijg je delay's

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Geen Ondertitels bij afspelen van mkv files #9 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 24 juli 2015 - 12:12

 

 

In het kort stelt men dat het probleem bij Gstreamer ligt en ik ben geneigd het daarmee eens te zijn.

 

Met name gezien het feit dat VLC player en MPC de gemaakte MKV files wel met ondertitels afspelen....

 

 

Enige kans dat Gstreamer dit in de toekomst ook gaat kunnen of bestaat er misschien een mkv player extension die het wel kan?

 

TIA

 

 

@40H3X

Wat je voorsteelt is wel leuk voor als je eens een filmpje wil ondertitelen... maar voor 161 films???

 

 

Gezien het feit dat VLCplayer en MPC de MKV container wel goed afspelen wil ik toch graag nog maals de volgende vraag stellen:

 

 

Enige kans op een aanpassing van Gstreamer?

 

 

 

TIA



Re: Geen Ondertitels bij afspelen van mkv files #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 24 juli 2015 - 16:32

Niceguy en 40H3X. Ik zal het nog maar eens een keer zeggen dan. Enigma kan géén grafische ondertitels afspelen. De ondertitels die bij DVD zitten zijn grafisch. Als je DVD gaat omzetten naar matroska of mp4 heb NIKS aan de ondertitels, die kun je weggooien. De enige weg is srt ondertitels downloaden en toevoegen.

 

Gstreamer (die enigma gebruikt voor het afspelen van media) kan geen grafische ondertitels weergeven, zoals die op DVD's en BluRay's gebruikt worden. Die constatering is dus correct.

 

Als je media gaat omzetten naar mkv (of mp4), dan moet je daarom ook meteen even ergens de bijbehorende srt file downloaden en die in de mkv stoppen. SRT subs zijn tekstueel en kunnen wel worden afgebeeld. Bijkomend voordeel, enigma rendert ze ook nog eens veel mooier dan normaal gesproken DVD ondertitels.

 

Ik dacht dat het toch wel duidelijk omschreven was.

 

En dit is het antwoord dat ik dan krijg:

 

http://www.makemkv.c....php?f=7&t=9420

 

 

In het kort stelt men dat het probleem bij Gstreamer ligt en ik ben geneigd het daarmee eens te zijn.

 

Met name gezien het feit dat VLC player en MPC de gemaakte MKV files wel met ondertitels afspelen....

En ook dat had ik al gemeld dacht ik toch?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Geen Ondertitels bij afspelen van mkv files #11 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 24 juli 2015 - 16:55

Hallo Erik,

 

Ja je hebt gelijk dat had je allemaal al gezegd... Eigenlijk gingen wij off-topic om te proberen om de tekortkoming heen te werken.

 

Niet om eigenwijs te zijn maar ik meen gelezen te hebben dat men met een nieuwe versie van Gstreamer, Gst-1, bezig is toch?

 

Misschien zou die nieuwe versie deze functionaliteit wel kunnen ondersteunen?

 

Maar dat is mischien teveel gevraagd.

In ieder geval bedankt voor je antwoord... Ik zet wel images van de DVD op de NAS... dat werkt in ieder geval wel.


Veranderd door Niceguy, 24 juli 2015 - 16:55


Re: Geen Ondertitels bij afspelen van mkv files #12 Alain_sat

  • Senior Member
  • 637 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 24 juli 2015 - 17:07

Probeer eens met Freemaker video convertor of je het daarmee kunt. Van DVD heb ik nog nooit geprobeerd.

Sukses


ET9000 en XP1000 VU+ Duo met OpenPli, veruit de beste decoder die ik de laatste jaren gekocht heb.
 


Re: Geen Ondertitels bij afspelen van mkv files #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 24 juli 2015 - 17:11

Niet om eigenwijs te zijn maar ik meen gelezen te hebben dat men met een nieuwe versie van Gstreamer, Gst-1, bezig is toch?

 

Misschien zou die nieuwe versie deze functionaliteit wel kunnen ondersteunen?

Nee, gaat niet uitmaken. Gstreamer 1 biedt maar heel weinig nieuws.

 

Er zijn wel programma's (windows) die de grafische ondertitels gaan OCR'en en omzetten naar SRT, met wisselend succes.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Geen Ondertitels bij afspelen van mkv files #14 christophecvr

  • Senior Member
  • 3131 berichten

+140
Excellent

Geplaatst op 24 juli 2015 - 18:24

Voor allen ,

 

Ik ben nu bezig met de basis core enigma2 player voor gstreamer-1.0.

 

Voorheen zijn er inderdaad pogingen gedaan om de vob subtitles te laten lopen met gstreamer. Dit nog met de oude gstreamer-0.10 . Jammer genoeg niettegenstaande dat het wel werkte , kwamen er nare effecten bij voornamelijk sync problemen. Het gevolg was dat soms zelfs de srt subtitles niet meer werkten tot regelmatig complete box crashes. Vandaar is er bij enigma2 het gebruik van vob sub terug volledig gestopt....

 

Nu de basis grafische integratie is er nog steeds wel , en nee we gaan geen convertie gaan doen.

 

Ik ben nu bezig om de basis enigma2 player 100 % ok te hebben voor gstreamer 1.0. Daar zal ook vob subtitle support bij horen.

 

Maar het zal zeker nog tot september duren voor alles optimaal is.

 

Eenmaal het is zullen er vermoedelijk images pli4 met gst-1 uitkomen, maar heb nog even geduld.



Re: Geen Ondertitels bij afspelen van mkv files #15 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 25 juli 2015 - 16:44

Thanks Christophecvr!,

 

I will be very patient!

 

Good to hear that someone is working on the player, because the present player does have some quirks...

 

Thanks all!



Re: Geen Ondertitels bij afspelen van mkv files #16 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5781 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 25 juli 2015 - 17:16

Niceguy en 40H3X. Ik zal het nog maar eens een keer zeggen dan. Enigma kan géén grafische ondertitels afspelen. De ondertitels die bij DVD zitten zijn grafisch. Als je DVD gaat omzetten naar matroska of mp4 heb NIKS aan de ondertitels, die kun je weggooien. De enige weg is srt ondertitels downloaden en toevoegen.


@Erik dat bij DVD's ondertitels hardcoded waren wist ik niet (weer wat bijgeleerd)! Ik ben nooit zo geinteresseerd geweest in DVD's, heb het fenomeen van begin af aan als een tussen paus gezien, net als de beeldplaat (van vroeggahh ;) hier zijn ze ruime tijd geleden allemaal bij het plastic afval gezet.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Geen Ondertitels bij afspelen van mkv files #17 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 26 juli 2015 - 10:24

DVD's waren qua techniek al verouderd toen ze op de markt verschenen. BluRays in feite ook. Ik heb er nooit veel mee gehad. Ik heb maar heel kort een DVD-speler gehad. Als er nu iemand bij mij thuis komt die per sé een (meegenomen) DVD wil kijken, dan kan die in Playstation 3, voor de rest kan het nergens in. Als ik een DVD van iemand krijg, dan rip ik die naar h264 en voeg ik text-ondertitels toe, ziet er veel beter uit. Ik had laatst van iemand een DVD gekregen waar geen tekst ondertitels voor zijn, daarvan heb ik de DVD-ondertitels  maar in het beeld overlegd. Niet mooi, werkt wel.


Veranderd door Erik Slagter, 26 juli 2015 - 10:25

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Geen Ondertitels bij afspelen van mkv files #18 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5781 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 26 juli 2015 - 13:00

daarvan heb ik de DVD-ondertitels  maar in het beeld overlegd. Niet mooi, werkt wel.

 Je bedoeld overlay of iets anders...?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Geen Ondertitels bij afspelen van mkv files #19 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5781 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 26 juli 2015 - 13:03

 

 

@40H3X

Wat je voorsteelt is wel leuk voor als je eens een filmpje wil ondertitelen... maar voor 161 films???

 

Je kunt met MKVToolNix "jobs" aanmaken zo voeg je ze allemaal toe en dan een "go". Zo heb ik aan ca. 100 MKV's titels toegevoegd ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Geen Ondertitels bij afspelen van mkv files #20 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 16974 berichten

+635
Excellent

Geplaatst op 26 juli 2015 - 15:12

Ik heb voor als test een DVD geript naar een MKV file met de tools die ik al jaren kende.

 

Rippen DVD naar één vob file met Smartripper : 13 minuten

Opzoeken van de bijhorende ondertitel (Ned): 1 minuut  (via http://www.subtitleseeker.com/)

Checken of de gedownloade srt file paste bij de DVD titel: 2 minuten

Muxen van de vob file + ondertitels met MKVtoolnix GUI : 1'15"

 

Je hebt dan een MKV die speelt met ondertitels in de enigma2.  Het beeld is nog steeds MPEG2 gecodeerd.  De klank is in AC3 codering.

 

Nochtans verkies ik om de film te converteren met Avanti GUI naar een h264 codering voor het beeld.  De klank behoud ik.

De benodigde tijd hiervoor is PC afhankelijk. 

 

Willy


Veranderd door doglover, 26 juli 2015 - 15:12

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*




Also tagged with one or more of these keywords: mkv, ondertitels, subtitels

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers