Jump to content


Photo

LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken


  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#1 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 17 August 2015 - 16:23

Voor alle personen die vuduo2 of solo2 gebruiken (en misschien enkele andere boxen die LCD4linux gebruiken).

Het huidige programma dat pli4 gebruikt komt van . :   https://github.com/e...had-source-copy

 

Wanneer treed het probleem op ? Wel voornamelijk als je movie  media anders dan gewoon tv kijken wil doen en het geen zelf opgenomen films zijn.

Dus het komt voor bij :  iptv, dvd's, dvd iso',mkv's en m4v container movies.

 

Wat geurt er :

 

Met een beetje geluk enkel een enigma2 crash en autorestart. Je probeerd je film opnieuw en doorgaans werkt het dan wel.

Maar doorgaans zal je box compleet blokeren zandloper zichtbaar. Het enige dat je kan doen is power off met switch off gewoon stroom kabel uit trekken.

 

Het is een ongeloofelijk smerig probleem daar je nauwelijks weet van waar het komt. Wel inherent voor vuduo2 en solo2.

Ik heb de oorzaak uiteindelijk gevonden.  Het is echt toevallig dat ik eindelijk een log heb gehad daat aantoonde van waar het probleem kwam.

Daarop heb ik van mijn box LCD4Linux verwijderd , en inderdaad nooit kwam dit probleem meer voor. Bij geen één media meer.

 

Dankzij de log heb ik de fout in de code kunnen vinden. IK heb uiteindelijk de verantwoordelijke def ervan geinformeerd. Hem een tijdelijke oplossing voorgesteld.

Wel peanuts hij weigert vierkant. Uiteindelijk in kontakt gekomen met één van de competente mede deveoppers van de plugin. En ja zij hebben de fout erkend en me zelfs bedankt voor die te vinden.

 

Wel de verantwoordelijke dev hier bij pli weigerd vierkant van de aanpassing te maken. die ik heb doorgegeven.

 

Dus voor alle vuduo2/solo2 die plots voor één of andere onbekende reden crashen maar doorgaans gewoon blokeren met soms de zandloper soms zelfs zonder zandloper, wel vewrijder LCD4Linux plugin. Herstart en je problemen zijn opgelost. Zolang de verantwoordelijke dev voor die plugin weigert van deze te verbeteren om een zéér zéér zware bug eruit te nemen kan je enkel veilig werken op een vuduo2 en solo2 zonder plugin LCD4Linux


Edited by christophecvr, 17 August 2015 - 16:26.


Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #2 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 17 August 2015 - 16:27

Waarom lost de verantwoordelijke dev dit niet op dan ?

Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 17 August 2015 - 16:41

Het is geen plugin van ons, dus er kan ook nooit een verantwoordelijke OpenPLi dev voor zijn. Problemen aan de bron (laten) fixen aub.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #4 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 17 August 2015 - 17:09

Het is geen plugin van ons, dus er kan ook nooit een verantwoordelijke OpenPLi dev voor zijn. Problemen aan de bron (laten) fixen aub.

Dat de verantwoordelijkheid bij pli4 team ligt heb ik nooit gezegd. Nee de fout is wel degelijk in de plugin en het is echt geen kleine . Maar op zich elke progammer maakt deze al eens . Het is meer een vergetelheid met .... grote gevolgen.

 

Maar er is gewoon een while (xxx) loop gemaakt die nooit zal kunnen stoppen door een eigenlijke zéér kleine vergetelheid. Nu pech ja maar net de vuduo2 en solo2 aktiveren onder bepaalde omstandigheden deze loop  en bingo .... gedaan met alles.

 

Het probleem is wel dat pli4 deze foute plugin zonder enige korektie blijft gebruiken nadat erop gewezen is. En bovendien het is een plugin die pli4 standaard installeerd en aktiveerd voor een vuduo2 en solo2. dus ......



Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 17 August 2015 - 17:13

Je zegt van niet, maar nu doe je het weer.

 

Nogmaals, als niemand hem aanpast hebben wij geen nieuwe versie. Het is of deze gebruiken, of geen gebruiken. En in beide gevallen wachten tot de auteur de boel heeft aangepast.

 

Dit is geen actie die (iemand van) OpenPLi dient te nemen!


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #6 joergm6

  • Senior Member
  • 31 posts

+1
Neutral

Posted 17 August 2015 - 17:43

1. Het is mijn plugin.
2. Wat moet ik doen met het is mijn probleem.
3. Als er een fout in het, pech.
4. Als er geen logs worden weergegeven, kan er niets worden gecorrigeerd.
5. Niemand wordt gedwongen om de plugin te gebruiken.
6. Voor fouten kan iedereen een beschuldiging te maken.
7. Er is geen foutloze software.
8. Van streek over, helpt niet.
9. Ik weet niet alles begrijpen. ;-)
10. Men moet niet alles zo serieus.
;)  :)  :D  :lol:  :rolleyes: *ren weg*
 
sorry, vertaald door Google


Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #7 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 17 August 2015 - 18:12

Stuur een patch of pull request.

Veel efficienter dan lange verhalen.
Real musicians never die - they just decompose

Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #8 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 17 August 2015 - 18:19

@joergm6

 

Het is aboluut niet tegen U hoor , U bent een der werkers voor de overigens goede maar zeer moeilijke plugin. Anderzijds heb ik jammerlijk vastgesteld dat deze in bepaalde omstandigheden zo'n zware bug heeft en toevallig zijn het vooral vuduo2 en solo2 die getroffen zijn. Maar het is uitendelijk een kleine vergetelheid in code. Ik heb U het getoond met een crash log.

 

Maar mijn probleem is dat sommige dev's willens en wetens zulke code inlaten en zoals gewoonlijk morgen weer zeggen ............ het is een probleem van de driver.



Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #9 mirakels

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 7,598 posts

+62
Good

Posted 17 August 2015 - 18:49

Moderator actie: title gewijzigd, persoonlijke berichten verwijderd,

Graag bij onderwerp houden en  geen verwijten!


Geen wonder... Had slechts een dm7000, maar wel ook een rotor. eigenlijk al een tijdje ook een dm600 en dm7025. Maar nu kijkend met een et9000 en vuduo

Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #10 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 17 August 2015 - 19:38

Stuur een patch of pull request.

Veel efficienter dan lange verhalen.

 Heb ik gedaan, grappig dat sommige devs niet van een verbetering willen weten.

 

https://github.com/e...rce-copy/pull/1



Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #11 joergm6

  • Senior Member
  • 31 posts

+1
Neutral

Posted 17 August 2015 - 21:08

Trouwens. Al ongeveer 2,5 jaar bug ontstaan. (copy / paste fout)
Niemand merkte tot nu toe. :)


Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #12 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 17 August 2015 - 22:30

 

Trouwens. Al ongeveer 2,5 jaar bug ontstaan. (copy / paste fout)
Niemand merkte tot nu toe. :)

 

Ja dat kan ik best geloven. En zo'n fout bij mensen die echt aktief werken tot verbetering en nieuwe implementatie gebeurd wel eens meer. En je het hoort nu eenmaal bij evolutie en mensen die daar voor werken :)

 

Het probleem is van de mensen die nadat zo'n severe bug is gevonden nog geen eens moeite doen om dit gelijk te verhelpen en beginnen te zeggen het is de driver en het is .... enfin i.pv. van te zoeken zoals ik gedaan heb (zowat 6 maanden lang)

 

Tja ... een vb van enkele pli4 devs' :(



Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 18 August 2015 - 05:44

Ik wil er niet al te diep op in gaan,

het heeft niets met Pli devs te maken, het is een plugin van derden, daar kunnen wij weinig aan doen, en om dat ding nu te weren van de feeds gaat ook te ver, er zitten wel meer plugins tussen die de zaak instabiel kunnen maken.

 

Het verzoek bij de maker van de plugin neerleggen is de snelste en degelijkste oplossing.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #14 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 18 August 2015 - 07:27

 Het verzoek bij de maker van de plugin neerleggen is de snelste en degelijkste oplossing.

En naar het schijnt is dat verzoek inmiddels bij de maker neergelegd.

Wie es sich ansieht ist die Bitte, um dies im Plugin zu ändern, beim Hersteller angekommen. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #15 joergm6

  • Senior Member
  • 31 posts

+1
Neutral

Posted 18 August 2015 - 07:33

@Tech: goedkeuring

Fouten zijn niet altijd makkelijk te vinden of toe te wijzen.

Een dank aan christophecvr voor hardnekkige zoeken.


Edited by joergm6, 18 August 2015 - 07:35.


Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #16 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 18 August 2015 - 09:50

Bestaat er trouwens alleen bijgewerkte lijst tav hardware?

Gebruik al een paar jaar de samsung 107, maar zoek eigenlijk een die een herstart aan kan.


VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #17 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 22 August 2015 - 13:52

Grappig we zijn nu reeds 4 dagen later, Nog steeds worden de gebruikers van vuduo2 en solo2 getrakteerd op een (default installed plugin) die regelmatig de boxen freezed.

En de blaam hiervoor zijn niet de plugin ontwikkelaars de oplossing is goed en wel bekend en kan onmiddellijk worden toegepast, tot dat de makers de tijd hebben gehad voor verdere analyzes en de code volledig hebben kunnen aanpassen.



Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #18 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 22 August 2015 - 14:32

Wellicht heb ik eroverheen gelezen, maar kan je me de oplossing wijzen?



Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #19 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 22 August 2015 - 14:48

Blijkbaar is de oplossing, een paar keer #

https://github.com/e...py/pull/1/files

 

Allesbehalve een oplossing denk ik zo, krijg je na een paar bugs zo op te lossen, wel een zeer stabiele plugin met enkel comments.



Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #20 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 22 August 2015 - 15:05

Wel hier de gewone final patch .

 

 

Attached Files




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users