Springen naar inhoud


Foto

OSCam 1.20 op oeroude DM800 i.c.m. OpenPli 2.1

Dm800 OpenPli 2.1

  • Please log in to reply
Er zijn 18 reacties in dit onderwerp

#1 goldeneye

  • Senior Member
  • 1030 berichten

+14
Neutral

Geplaatst op 25 september 2015 - 22:44

Heb een oeroude DM800 die het prima doet. Heb hem eerst getest op OpenATV 4.2 i.c.m. OSCam 10970. Werkte uitstekend met een Ziggo kaart. Helaas na de basis installatie nog maar 1% vrij. En dat geeft problemen bij de kleinste aanpassingen.
Dus even terug naar OpenPli 2.1. In die feed staat de OSCam 1.10 die het op zich doet, maar met een entitlement fout (verkeerde datum). Zoek nu een .ipk om een nieuwere OSCam in de DM800 te plaatsen.

Heb de OSCam r1.20 10.970 gedownload vanaf de Streamboard site. Uitgepakte file omgenoemd naar oscam-unstable en gekopieerd naar /usr/bin. Attributen op 755 en box laten hetstarten. Daarna geen OSCam meer.

Zoek naar een .ipk die alle benodigde bestanden correct installeert..

Re: OSCam 1.20 op oeroude DM800 i.c.m. OpenPli 2.1 #2 dolphs

  • Senior Member
  • 980 berichten

+8
Neutral

Geplaatst op 26 september 2015 - 04:09

om oscam te simplebuilden, zie collega board: klik

Voorts in init.d kijken waar je script staat voor oscam als je wilt updaten, beetje je fantasie gebruiken en dan moet je er toch wel uitkomen als hobbyist


Veranderd door dolphs, 26 september 2015 - 04:11


Re: OSCam 1.20 op oeroude DM800 i.c.m. OpenPli 2.1 #3 goldeneye

  • Senior Member
  • 1030 berichten

+14
Neutral

Geplaatst op 26 september 2015 - 09:31

Die init.d had ik bekeken. Vandaar dat ik de oscam heb gerenamed naar oscam-unstable omdat de init.d deze vraagt... Maar ga nog even pluizen....

Re: OSCam 1.20 op oeroude DM800 i.c.m. OpenPli 2.1 #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 26 september 2015 - 10:12

Waarom overschrijf je de oscam binairy niet met een recenter exemplaar? (Of had je dat al gedaan, als ik goed lees heb je dat geprobeerd)
Gewoon de oude ipk gebruiken en oscam zelf vervangen, alhoewel ik me afvraag of er niet teveel in de libs is gewijzigd dat het niet gaat werken....

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OSCam 1.20 op oeroude DM800 i.c.m. OpenPli 2.1 #5 goldeneye

  • Senior Member
  • 1030 berichten

+14
Neutral

Geplaatst op 26 september 2015 - 11:45

@Tech
Precies wat ik gedaan heb! Oude Oscam-1.10 stable 69xx uit de oude OpenPli 2.1 feed. Werkt overigens ook wel, ware het niet dat de Irdeto datums fout zijn (2009). De WebIf geeft aan CARDOK (no entitlements). Uiteraard werkt de Ziggo kaart prima, het is puur een cosmetische fout.

In /usr/bin staat de file oscam-stable met rechten 755. Heb een recente 1.20 build 10970 bij streamboard vandaan gejast. Deze uitgepakt en gerenamed naar oscam-stable. Die vervolgens naar /usr/bin gekopieerd met rechten 755. Box laten herstarten. Daarna geen oscam meer. De WebIf geeft dan "pagina niet gevonden" en gecodeerde kanalen blijven zwart.

Zou dus een library probleem kunnen zijn vandaar mijn posting hier..

Veranderd door goldeneye, 26 september 2015 - 11:46


Re: OSCam 1.20 op oeroude DM800 i.c.m. OpenPli 2.1 #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 26 september 2015 - 12:42

Ik denk dat een recente Oscam niet eens start, maar ik begrijp je dus goed dat alles wel werkt.

 

Het is dus eigenlijk een webif 'issue' die de info niet meer laat zien omdat de webif denkt dat de kaart verlopen is, die wordt dan inderdaad niet meer getoond.

 

In jouw geval is het jammer dat de webif volledig in oscam gebakken zit, anders was die wel te 'tweaken' ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OSCam 1.20 op oeroude DM800 i.c.m. OpenPli 2.1 #7 goldeneye

  • Senior Member
  • 1030 berichten

+14
Neutral

Geplaatst op 26 september 2015 - 23:32

Toch een klein succesje. Heb de Softcam op "geen" gezet en even de box op NPO 1 gezet en daarna laten herstarten. Vervolgens de oude OSCam v1.10 verwijderd. Vervolgens uit /usr/lib alle bestanden met datum 24-09-2015 verwijderd (Pure gok). Daarna een telnet sessie opkg && update uitgevoerd. Daarna via ipk een oscam v1.20 7368 geinstalleerd. Box laten herstarten. Daarna via menu de softcam geselecteerd en laten herstarten. Zie daar! Deze versie draait en geeft keurig de Ziggo entitlements keurig weer.

Daarna in pure euforie de laatste v1.20 11011 gedownload. Uitgepakt en via FTP naar de box. Rechten op 755 gezet. Box laten herstarten. OSCam meteen weer 'plat'. Geen WebIf en uiteraard geen beeld... Valt op dat de werkende versie ruim 900k groot is en de nieuwe slechts 630k. Er mist dus een bepaald deel... Simpelweg een nieuwe OSCam binary kopiëren naar /usr/bin werkt dus niet..

Maar blij dat de 'oude' versie 1.20 nu goed draait en correct weergeeft....

Re: OSCam 1.20 op oeroude DM800 i.c.m. OpenPli 2.1 #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 27 september 2015 - 12:09

Ach ja, de aanhouder wint :) Toch leuk dat er uiteindelijk alsnog een positief resultaat wordt geboekt.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OSCam 1.20 op oeroude DM800 i.c.m. OpenPli 2.1 #9 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 16974 berichten

+635
Excellent

Geplaatst op 28 september 2015 - 07:44

Valt op dat de werkende versie ruim 900k groot is en de nieuwe slechts 630k. Er mist dus een bepaald deel...

 

 

Hoeft niet, kan ook zijn dat bij de kleinste compressie is ingeschakeld, en bij de grootste de compressie uit staat.

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: OSCam 1.20 op oeroude DM800 i.c.m. OpenPli 2.1 #10 goldeneye

  • Senior Member
  • 1030 berichten

+14
Neutral

Geplaatst op 28 september 2015 - 09:30

@honden-liefhebber

Die compressie is natuurlijk voor het downloaden. Eenmaal in de box is hij niet meer gecomprimeerd (neem ik aan). Ik geef de bestandsgrootte van oscam aan in de folder van de DM800HD-PVR.... Of is oscam in een soort van auto-extractor ingepakt?? Meen te hebben gezien in de log-file van oscam dat in elk geval de WebIf wel wordt uitgepakt...

Hoe dan ook. Het werkt en dat is (voor dochterlief) het belangrijkste.. Ik wilde de entitlements goed weergegeven hebben voor het geval dochterlief gaat bellen als er iets niet werkt. Heb dan in elk geval een correcte visuele controlemogelijkheid.. Ze zal over de telefoon in elk geval begrijpen "Druk op de blauwe toets" en ga met de pijl naar "oscam-status" en druk op "OK"...

Re: OSCam 1.20 op oeroude DM800 i.c.m. OpenPli 2.1 #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 28 september 2015 - 10:19

Waarsschijnlijk is de ene versie tijdens het compilien van oscam anders 'gestripped' of de ene versie heeft alle opties van oscam aan boord en de ander niet.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OSCam 1.20 op oeroude DM800 i.c.m. OpenPli 2.1 #12 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 16974 berichten

+635
Excellent

Geplaatst op 28 september 2015 - 13:49

Wanneer jezelf een Oscam compileerd met Simple build van Gorgone, kun je als laatste optie vragen om de executable te comprimeren (ik weet ook niet wat dat juist doet).  Je kunt ook een niet gecomprimeerde versie vragen. In ieder geval draait die gecomprimeerde versie identiek aan de niet gecomprimeerde versie.

 

Compileer je Oscam met de bouwversie van OpenPLi dan is de executable standaard niet comprimeerd.

 

De versies die je download van http://download.oscam.cc zijn gecomprimeerd.

 

Willy


Veranderd door doglover, 28 september 2015 - 13:50

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: OSCam 1.20 op oeroude DM800 i.c.m. OpenPli 2.1 #13 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14042 berichten

+298
Excellent

Geplaatst op 28 september 2015 - 14:37

Comprimeren (als dat echt is wat hij doet) is een slecht idee voor executables.

 

Het bestandssysteem op de box comprimeert zelf al, en compressie over compressie werkt averechts.

 

Code die zichzelf moet uitpakken in RAM neemt bovendien extra RAM geheugen in. Omdat het OS niet weet waar de data vandaan komt, kan het OS de overbodige delen van de code niet zomaar "weggooien", wat hij met executables die gewoon op disk staan wel kan doen.


Real musicians never die - they just decompose

Re: OSCam 1.20 op oeroude DM800 i.c.m. OpenPli 2.1 #14 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1605 berichten

+24
Neutral

Geplaatst op 28 september 2015 - 17:33

Ik dacht dat de gecomprimeerde executable juist gebruik maakt van de ondersteuningscompressie van de box zelf. Het voordeel is dat het bestand minder ruimte inneemt in flash, in ram maakt de compressie geen verschil.

Oscam wordt gecomprimeerd met het commando: upx64bit -q --ultra-brute --best  oscamversie



Re: OSCam 1.20 op oeroude DM800 i.c.m. OpenPli 2.1 #15 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14042 berichten

+298
Excellent

Geplaatst op 28 september 2015 - 19:17

Voor flash maakt 't weinig uit (wordt toch wel gecomprimeerd). In RAM maakt 't wel degelijk verschil (google op "backing store" en "virtual memory").

(Als 't echt zou helpen zou men daar toch alles mee comprimeren, want de veel machines kunnen sneller decomprimeren dan lezen van disk of flash).
Real musicians never die - they just decompose

Re: OSCam 1.20 op oeroude DM800 i.c.m. OpenPli 2.1 #16 theparasol

  • Senior Member
  • 4157 berichten

+198
Excellent

Geplaatst op 28 september 2015 - 19:59

Hoe zit dat dan met oude receivers als de dbox2? Comprimeren die ook al standaard alles wat in flash wordt gezet?


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: OSCam 1.20 op oeroude DM800 i.c.m. OpenPli 2.1 #17 master64nl

  • Senior Member
  • 72 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 29 september 2015 - 05:42

Toch een klein succesje. Heb de Softcam op "geen" gezet en even de box op NPO 1 gezet en daarna laten herstarten. Vervolgens de oude OSCam v1.10 verwijderd. Vervolgens uit /usr/lib alle bestanden met datum 24-09-2015 verwijderd (Pure gok). Daarna een telnet sessie opkg && update uitgevoerd. Daarna via ipk een oscam v1.20 7368 geinstalleerd. Box laten herstarten. Daarna via menu de softcam geselecteerd en laten herstarten. Zie daar! Deze versie draait en geeft keurig de Ziggo entitlements keurig weer.

Daarna in pure euforie de laatste v1.20 11011 gedownload. Uitgepakt en via FTP naar de box. Rechten op 755 gezet. Box laten herstarten. OSCam meteen weer 'plat'. Geen WebIf en uiteraard geen beeld... Valt op dat de werkende versie ruim 900k groot is en de nieuwe slechts 630k. Er mist dus een bepaald deel... Simpelweg een nieuwe OSCam binary kopiëren naar /usr/bin werkt dus niet..

Maar blij dat de 'oude' versie 1.20 nu goed draait en correct weergeeft....

Hoe doe je dit: Daarna een telnet sessie opkg && update uitgevoerd.


1 x DM800SE, 1 x DM800SEV2, 1 x DM520, 1 x SAB SKY 4900 HD, Visiosat with Astra1, Hotbird, Astra2 and Astra3, Philips 56pfl9954h_12

 


Re: OSCam 1.20 op oeroude DM800 i.c.m. OpenPli 2.1 #18 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 berichten

+20
Neutral

Geplaatst op 29 september 2015 - 06:54

http://www.opensat4a...elnet-commands/

bron: http://wiki.openpli.org/DM800

 

kijken of er updates zijn:

opkg update && opkg list-upgradable

updates uitvoeren:

init 4 && opkg update && opkg upgrade --force-overwrite && reboot

reboot deze niet op de prompt opnieuw reboot ingeven


Veranderd door Jan Gruuthuse, 29 september 2015 - 06:58

Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: OSCam 1.20 op oeroude DM800 i.c.m. OpenPli 2.1 #19 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 29 september 2015 - 17:59

Hoe zit dat dan met oude receivers als de dbox2? Comprimeren die ook al standaard alles wat in flash wordt gezet?

Ik dacht niet dat de dbox2 (al) squashfs gebruikte, wel cramfs. DMM heeft volgens mij later squasfs toegevoegd en die deed inderdaad compressie. Maar dat was dan op ietsje minder flash dan je nu hebt. Je had dan ook geen mogelijkheid tot schrijven in de flash zoals nu. Dat vind ik toch wel een enorme vooruitgang.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




Also tagged with one or more of these keywords: Dm800, OpenPli 2.1

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers