←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

Opendag bij de transponder

Sjekkie2's Photo Sjekkie2 16 Oct 2015

31 oktober is het weer zover, de transponder houd dan weer hun jaarlijkse opendag.

De zaal is open vanaf 10.00 uur.

Voor het volledige programma klik op deze link http://www.detranspo.../open-dag-2015/


Edited by Sjekkie2, 16 October 2015 - 17:18.
Quote

Tech's Photo Tech 16 Oct 2015

Ik ga zeker kijken of er ruimte in mijn drukke agenda is, is die er, ben ik zeker van de partij :)
Quote

gerard0610's Photo gerard0610 24 Oct 2015

Het programma voor de opendag is wat aangepast.

 

Zie  http://www.detranspo.../open-dag-2015/

Quote

Tech's Photo Tech 24 Oct 2015

Ik zie dat de Vu+4k die dag wordt gedemonstreerd, tot volgende week, ik zal er zeker zijn. :)

Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 25 Oct 2015

Ik zie dat de Vu+4k die dag wordt gedemonstreerd, tot volgende week, ik zal er zeker zijn. :)

Jij heb 'm al lang gezien ;) Welke partij komt er mee eigenlijk?

Quote

Tech's Photo Tech 25 Oct 2015

Als ik de agenda zo doorlees zie ik dat Koos, een medewerker van Astrasat, de 4k komt demonstreren.
Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 25 Oct 2015

Ben benieuwd of ze al die speciale FBC-LNB's hebben.

Quote

Rob van der Does's Photo Rob van der Does 25 Oct 2015

Bestaan die al dan?

Quote

Rob van der Does's Photo Rob van der Does 26 Oct 2015

Ben benieuwd of ze al die speciale FBC-LNB's hebben.

Dat is niet eens nodig: een Unicable LNB voldoet prima. Met één Unicable LNB geldt:

1 FBC tuner = 4 'ouderwetse' tuners

Dat maakt met gebruik making van één Unicable-LNB de box dus meteen een 8 tuner box met de mogelijkheid een extra (ouderwetse) (DUAL) DVB-S/C/T tuner in te bouwen.

Je bent dan natuurlijk wel wat beperkt in het aantal satellieten.

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 26 Oct 2015

Wel jammer dat je straks aan al dat moois helemaal niks meer hebt, als de providers ons massaal CI+ door de strot gaan drukken. Want dan houdt het bij 1 transponder op...

Quote

Rob van der Does's Photo Rob van der Does 26 Oct 2015

Dat gaat nog wel even duren. Dan is de STB allang versleten of om andere redenen (8k??) vervangen.

Quote

littlesat's Photo littlesat 26 Oct 2015


Dat gaat nog wel even duren.

Voor de Nederlanders is dat nu wel al een feit wat betreft FoxSports 2, Mezzo HD en Motors HD.... Die nu al zonder CI niet te bekijken... Dus dat even is eigenlijk nu al!

Quote

theparasol's Photo theparasol 26 Oct 2015

Mja, tja, het zijn nu nog net niet de kanalen waar iedereen gebruik van maakt. Zodra bv de NPO kanalen de nano01 opgeschakelt krijgen wordt het andere koek.

 

Maar irritant is het wel als je een full unrestricted abbo bij canaldigitaal afneemt en je kunt nu net niet die 3 kanalen bekijken met je enigma ontvanger zonder de kaart in een ci module te moeten duwen :(

Quote

Henksat's Photo Henksat 27 Oct 2015

Dat wordt dan het moment om M7 de deur uit te doen.

Ooit satelliet gaan kijken omdat de beeldkwaliteit beter was dan de lokale kabelboer, maar dat is al 10-15 jaar geleden, en dat het beeld beter was is allang niet meer.

Quote

Frenske's Photo Frenske 27 Oct 2015

Een ander meermaals voorkomend euvel is uitval van het signaal terwijl het hier niet regent maar wel in Hilversum of in Luxemburg. Ook dat probleem kent de kabel niet. ;)

Wij dwalen af. Het gaat hier tenslotte over de open dag bij de Transponder. ;)
Quote

zeeteefje's Photo zeeteefje 27 Oct 2015

Ik weet niet of die uitval statistisch bezien wel groter is dan uitval doordat een 'iemand' een kabel kapot trekt met een grondwerker of blikseminslag in/nabij de lokale versterker.

Quote

Pedro_Newbie's Photo Pedro_Newbie 31 Oct 2015

En hoe was de open dag?
Iemand die er iets over kan zeggen?
Quote

Tech's Photo Tech 31 Oct 2015

Gezellig :)
Quote

theparasol's Photo theparasol 31 Oct 2015

Pas maar op,  voor je het weet staat er in de volgende UP/DOWNLINK te lezen:

 

Wederom een geslaagde opendag 2015 OpenPli coremember Tech vond het "Gezellig :)"

 

Je heb toch wel een T-Shirt van ze gekocht?

Quote

Geuze's Photo Geuze 1 Nov 2015

Inderdaad het was gezellig.

Je kon er veel informatie krijgen.

Quote