Jump to content


Photo

Hbbtv


  • Please log in to reply
86 replies to this topic

#1 Vantage1

  • Senior Member
  • 63 posts

+1
Neutral

Posted 12 November 2015 - 08:44

Ik heb het forum al eens rondgezocht ivm de mogelijkheden tot uitgesteld kijken met de VU+ duo2 (hbbtv). Maar ik geraak er niet wijs uit.

Ik heb getracht om de hbbtv-plugin te downloaden, maar deze vind ik dan niet terug in de lijst van gedownloade plugins; ik zie daar dan wel de opera-plugin verschijnen.

 

Is dit normaal? Ik las ergens op het forum dat hbbtv ook werkt met Opera, maar als ik deze open heb ik niet meteen een idee wat ik daarmee kan aanvangen.

Kan iemand me wat meer op weg helpen?



Re: Hbbtv #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 12 November 2015 - 11:31

Voor de VU+ ontvangers is er gewoon een hbbtv plugin, van VU+ zelf, in de feeds. Als je 'm niet in de feeds ziet, dan is die waarschijnlijk al geinstalleerd. Als je openopera hebt geinstalleerd, moet je die eerst de-installeren.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hbbtv #3 Vantage1

  • Senior Member
  • 63 posts

+1
Neutral

Posted 13 November 2015 - 11:37

No offence, maar ik vind de info op het forum dan wel verwarrend, want elders (http://forums.openpl...bbtv-gebruiken/) las ik dat je Openopera moest downloaden. En - dat wil ik nog eens herhalen - ik merk wel dat bij het downloaden van de hbbtv- plugin bij de applicaties geen hbbtv verschijnt, maar precies openopera. Dus toch wat vreemd.

Nu ik heb geprobeerd openopera te verwijderen, maar dat lukt niet.

 

Ik heb ook nog een ander probleem: om hbbtv op een zender op te roepen moet je op de rode knop drukken, zo heb ik verstaan. Ik gebruik deze echter voor de Cooltvguide via multiquickbutton. Ik zou deze cooltvguide willen onderbrengen onder de epgknop op de AB. Ik las daarover (http://forums.openpl...tv-verwijderen/) dat je dit kan door lang te drukken op die epgknop, en dan ergens via menu de cooltvguide (een van de aangeboden epg's) als default in te stellen. Bij mij is dit echter niet van toepassing want de menuknop kan niet geactiveerd worden in het scherm dat verkregen wordt na lang drukken op de epgknop. Je kan er alleen kiezen tussen de verschillende aangeboden epg's, en de gekozene wordt dan geen default epg. Dus hier raak ik ook niet verder (om de rode knop vrij te maken en toch de cooltvguide te behouden).



Re: Hbbtv #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 13 November 2015 - 12:03

multiquickbutton is ook zo'n antieke plugin die je beter zo snel mogelijk kunt verwijderen.

 

Soortgelijke functionaliteit zit al een tijdje standaard in OpenPLi (ff zoeken op "hotkey"). En dan ben je ook gelijk de rest van je knop problemen kwijt, want die plugin bemoeit zich met de bediening, en daar heb je nu last van...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hbbtv #5 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 13 November 2015 - 12:49

No offence, maar ik vind de info op het forum dan wel verwarrend, want elders (http://forums.openpl...bbtv-gebruiken/) las ik dat je Openopera moest downloaden. En - dat wil ik nog eens herhalen - ik merk wel dat bij het downloaden van de hbbtv- plugin bij de applicaties geen hbbtv verschijnt, maar precies openopera. Dus toch wat vreemd.

Dat is in een topic over de et9x000...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hbbtv #6 Vantage1

  • Senior Member
  • 63 posts

+1
Neutral

Posted 16 November 2015 - 09:30

Ik heb dit weekend de zaak van hbbtv nog eens trachten op te starten, maar het lukt echt niet.

 

Wat heb ik gedaan?

 

Ik heb multiquickbutton er af gedaan, en hotkey geprogrammeerd. Terzelfder tijd heb ik ook openopera er af gesmeten. Gevolg: hotkey werk goed, maar ik kon de rode knop niet koppelen aan hbbtv omdat de betreffende plugin niet te vinden was. Ik heb toen opnieuw de hbbtv plugin gedownload. Gevolg: ik zie bij applicaties opnieuw openopera verschijnen, maar geen hbbtv. Ik kan nu wel met hotkey de rode knop aan hbbtv koppelen (want daar zie ik hbbtv wel onder de plugins).

 

Bij het drukken op de rode knop verschijnt nu een scherm met links bovenaan de mededeling 'Please choose a hbbtv application'. Er worden echter geen keuzemogelijkheden aangeboden.

 

Ik heb de indruk dat ik verder geraak, maar ik ben er wel nog niet...



Re: Hbbtv #7 knalgoed

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 16 November 2015 - 11:25

Ik heb bij mijn nieuwe vu duo2 hetzelfde probleem


VU+ DUO2 (OpenPLI)    Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO   4x Venton Rocket quad LNB EXL-QS


Re: Hbbtv #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 16 November 2015 - 17:56

Al een vers geflashed, zonder backup en zonder multiquickbutton en andere "meuk" ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hbbtv #9 Vantage1

  • Senior Member
  • 63 posts

+1
Neutral

Posted 17 November 2015 - 09:11

Zonder backup, Dan ben ik de zenderlijsten kwijt. Dat wil ik toch voorkomen. En wat bedoel je met 'meuk'? Ook zaken zoals Youtube of cooltvguide?



Re: Hbbtv #10 golfdiesel

  • Senior Member
  • 448 posts

+10
Neutral

Posted 17 November 2015 - 09:26

Altijd eerst helemaal schoon beginnen inderdaad. Dan kijken of het werkt. Als je daarna één voor één de overige plug-ins installeert weet je als het mis gaat waar het aan ligt.

Re: Hbbtv #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 17 November 2015 - 11:22

Zenderlijsten kun je voordat je begint altijd even met een tool als DreamboxEdit op je PC veilig stellen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hbbtv #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 17 November 2015 - 13:07

Met "meuk" bedoel ik voornamelijk 3rd party plugins, die vanalles kunnen verstieren.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hbbtv #13 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 18 November 2015 - 03:40

Met "meuk" bedoel ik voornamelijk 3rd party plugins, die vanalles kunnen verstieren.

Zoals 'cool', die je absoluut niet nodig hebt.



Re: Hbbtv #14 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 18 November 2015 - 13:27

Persoonlijk heb ik 1 plugin nl. Backupsuite en voor de rest nada, mocht er dan "iets" zijn is het zéér waarschijnlijk dat het vanuit PLi, de softcam of de drivers komt. In deze volgorde neemt de waarschijnlijkheid, als oorzaak, logaritmisch toe ;)

 

Mocht je dan toch applicaties willen dan zou ik het advies van Golfdiesel volgen en dan alleen apps vanuit de feed installeren.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Hbbtv #15 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 18 November 2015 - 15:16

Zelfs die heb ik niet. Alleen de xmltvimporter. Dat komt de stabiliteit aardig ten goede ;) (niks slechts over backupsuite, ik doe het alleen anders).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hbbtv #16 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 18 November 2015 - 15:18

Zelfs die heb ik niet. Alleen de xmltvimporter. Dat komt de stabiliteit aardig ten goede ;) (niks slechts over backupsuite, ik doe het alleen anders).

 

;) Hoe dan...?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Hbbtv #17 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 18 November 2015 - 15:42

Wil je dat echt weten?

 

Ik moet hier vrij rap (d.w.z. met niet al teveel moeite, anders gaat de lol er snel van af) een ontvanger vanuit doos naar helemaal operationeel kunnen krijgen. En bij mij is operationeel iets meer dan bij de meeste gebruikers. Er moet worden aangekoppeld aan m'n server met NFS, mijn eigen zenderlijst moet er in zitten (die niet gekopieerd maar gelinkt wordt, waardoor die ik maar op één plaats hoef bij te houden, anders gaat de lol er ook wel snel af), inclusief lamed, idem plugins en instellingen, cam, timers, etc.

 

Dus ik heb wat scriptjes die hetgeen je normaal met de hand doet bij het installeren, helemaal automatisch doen. En dat is dan inclusief ook instellingen van o.a. enigma terugzetten.

 

Niet echt voor "algemeen" gebruik ;)

 

Om backupsuite te kunnen gebruiken moet je lokale media hebben (stick of schijf) en dat heb ik nooit, alleen NFS.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hbbtv #18 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 18 November 2015 - 16:07

Dank voor de toelichting, hou ik het voorlopig bij the BackupSuite ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Hbbtv #19 knalgoed

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 20 November 2015 - 09:23

Heb de vu+ duo2 schoon geflashed alleen oscam en picon plugin gebruikt maar hbbtv geeft hetzelfde resultaat.


VU+ DUO2 (OpenPLI)    Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO   4x Venton Rocket quad LNB EXL-QS


Re: Hbbtv #20 Vantage1

  • Senior Member
  • 63 posts

+1
Neutral

Posted 20 November 2015 - 11:32

Had ik wel gedacht. De functies die niet echt "basis" zijn (tv kijken en opnemen) zijn (nog) niet stabiel. Dat is wat ik ondervind. Getranscodeerd streamen draait bvb geregeld in de soep.

 

Ik heb nog niet schoon geflashed (omdat ik vrees weer een deel van de zenders te moeten installeren en de desbetreffende satellieten te scannen, zoals ik al heb ondervonden na gebruik van dreambox edit), wel eerst zo goed als alle plugins gedesinstalleerd, dan een back up gemaakt, geflashed en daarna de hbbtv plugin (van Vu+) gedownload, maar de boodschap op het scherm blijft na drukken op de rode knop hetzelfde: 'choose a hbbtv application'.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users