Springen naar inhoud


Foto

Meerdere kanalen opnemen op een Vu+ solo se v2 via Ziggo.

Ziggo opnemen kabel Vu+ solo se v2

  • Please log in to reply
Er zijn 9 reacties in dit onderwerp

#1 Boskabouter

  • Senior Member
  • 30 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 22 november 2015 - 19:59

Weet iemand of het mogelijk is om op een Vu+ solo se v2, op meer dan twee kanalen tegelijk op te memen?

Op dit moment kan ik maar op twee kanalen opnemen en een derde zender bekijken, mits deze in een van deze frequentie pakketten zitten.

Het gaat hier om een kabel decoder i.s.m. Ziggo.

Op het Forum lees ik soms dat er mensen zijn die op 5~6 kanalen tegelijk opnemen......
Ander type decoder?

Kan dit te maken hebben met de instelling om het decoderen achteraf te laten plaatsvinden, waardoor je de beide tuners niet nodig hebt voor deze actie. Hierdoor zou het misschien wel moeten lukken, of heb ik het mis?

Ps wat is het voordeel anders van het achteraf decoderen? En is dit aan te bevelen op deze tuner?


Zoals je ziet heb ik nogal wat vragen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten.....

Re: Meerdere kanalen opnemen op een Vu+ solo se v2 via Ziggo. #2 catastrofus

  • Senior Member
  • 3440 berichten

+43
Good

Geplaatst op 22 november 2015 - 20:08

Ik heb hier een et10k met 3 x dvb-c + 1 x dvb-s2 staan en kan opnemen wat ik wil, voor zover de transport streams dat toelaten. Dus meer dan 3 opnames bij mij kan zolang die extra opnames maar plaats vinden in de 3 transport streams.

Gebruik cccam en achteraf decoderen heeft hier niets mee te maken.


Veranderd door catastrofus, 22 november 2015 - 20:09

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Meerdere kanalen opnemen op een Vu+ solo se v2 via Ziggo. #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 22 november 2015 - 20:12

Een Vu+ solo se v2 is toch een twin tuner?

 

Dus dan is de beperking 2 transport streams. Er zitten geen beperkingen in Enigma, de hardware is de beperkende factor (aantal en type tuners, opslag medium, etc).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Meerdere kanalen opnemen op een Vu+ solo se v2 via Ziggo. #4 Boskabouter

  • Senior Member
  • 30 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 22 november 2015 - 20:18

Hoi WanWizard, dit is inderdaad een twintuner.

Maar hoe kan het dan zo zijn dat het bij een Et10k wel lukt?
Bij Catastrofus zitten er tenslotte ook maar 3 kabeltuners in.......

Zijn dit dan misschien de verschillen in de hardware beperkingen van een Vu+ t.o.v. Een Xtrend?

Re: Meerdere kanalen opnemen op een Vu+ solo se v2 via Ziggo. #5 catastrofus

  • Senior Member
  • 3440 berichten

+43
Good

Geplaatst op 22 november 2015 - 20:49

Je geeft zelf het antwoord al: "Op dit moment kan ik maar op twee kanalen opnemen en een derde zender bekijken, mits deze in een van deze frequentie pakketten zitten."

Die feature gebruik ik ook en jij dus ook. Je kan wel meer dan 2 opnames maken maar dan moeten die wel binnen die andere 2 transport streams zitten.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Meerdere kanalen opnemen op een Vu+ solo se v2 via Ziggo. #6 Boskabouter

  • Senior Member
  • 30 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 22 november 2015 - 21:12

Ok, dit zal ik dan toch nog eens gaan proberen.

Tot nu toe kreeg ik alleen maar conflicten als ik meerdere programma's tegelijk ging opnemen.

Als ik nu twee programma's opneem dan zal ik eens kijken welke zenders er nog meer te bekijken zijn en deze dan eens gaan opnemen.

Ik zal mijn bevindingen nog wel even terugkoppelen.


Bedankt voor jullie snelle reacties.

Groet

Re: Meerdere kanalen opnemen op een Vu+ solo se v2 via Ziggo. #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 23 november 2015 - 15:35

Het ligt er maar net aan hoe de zenders die jij wilt kijken verdeeld zijn over de complexen ("frequenties"). Bij Ziggo in ex-UPC-gebied hebben ze bijvoorbeeld NPO1, NPO2, NPO3 allemaal in één complex. Dat betekent dat je die allemaal tegelijk kunt kijken/opnemen met maar één tuner. Als jouw zenders ongelukkig verdeeld zijn over de complexen, dan heb je per zender een tuner nodig.

 

Waarom denk je dat er ontvangers bestaan waar vier tuners in kunnen ;)

 

Ik heb zelfs een aparte extra ontvanger met nóg eens vier tuners er in die als remote fallback tuner ook nog ingeschakeld kunnen worden (8 tuners in totaal dus...)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Meerdere kanalen opnemen op een Vu+ solo se v2 via Ziggo. #8 Boskabouter

  • Senior Member
  • 30 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 25 november 2015 - 20:26

Inderdaad, 5 kanalen tegelijk opnemen is geen probleem zolang ze maar in een en dezelfde stream zitten.

Bedankt voor jullie hulp.

Re: Meerdere kanalen opnemen op een Vu+ solo se v2 via Ziggo. #9 rj23777

  • Senior Member
  • 70 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 16 december 2015 - 14:35

ik heb een vraag over deze VU+ solo se V2 : om optimaal van de dual tuner gebruik te maken van deze decoder , moeten er aan de achterkant van deze box dan ook 2 coax kabels aangesloten worden?

Ik heb ziggo en wel deze VU aanschaffen maar dan uiteraard maar 1 coax kabel er op aansluiten. Kun je dan ook 1 zender opnemen en 1  andere zender kijken tegelijkertijd?

Worden beide tuners automatisch doorgelust en verbonden of moet je hiervoor iets doen?



Re: Meerdere kanalen opnemen op een Vu+ solo se v2 via Ziggo. #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 16 december 2015 - 14:38

Ik meen dat de dual tuner intern al is doorgelust, dit is in elk geval wel zo bij de vusolo4k dvb-c dual tuner.

Ik heb daar dus maar één coax op aangesloten en kan beide tuners onafhankelijk van elkaar gebruiken.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....




Also tagged with one or more of these keywords: Ziggo, opnemen, kabel, Vu+ solo se v2

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers