Jump to content


Photo

Spookbestanden in GitHub?


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 9 December 2015 - 20:08

Ik heb onderstaande mail naar Hans (van de kanalenlijst Hans) gestuurd maar bij nader inzien had ik misschien ook hier moeten plaatsen omdat ik niet weet wie hier verbetering in aan kan brengen.

 

Willen de leden dit bericht bestuderen en graag hun reactie gegeven?

 

Bedankt.

 

--------------------------------------------

Ik heb Hans geschreven:

Hoi Hans,

 

Mijn satmaatje Rob en ik hebben gisteren flink zitten experimenteren.

We hebben ook enkele keren een nieuwe flash uitgevoerd ZONDER terugplaatsing van instellingen.

 

Daarbij viel ons op dat je bij de Combi-lijst toch weer “Spook” bestanden tegen kwam.

Zie figuur 1

Maar dit was niet zo indien we een schone flash uitvoerde en we de Combi-kanalenlijst ( vier vaste posities en rotating) van de website www.detransponder.nl (via DreamSet) in deze Image plaatsten.

 

Voorzichtige conclusie:

Het probleem zit dus niet in de Satelliet-Receiver of harddisk van de gebruiker maar het zit vermoedelijk ergens bij het downloaden bij OpenPLi.

 

Ik heb daarna in de Github gekeken https://github.com/haroo/HansSettings  en inderdaad zie je daar de spookbestanden staan!

Dit niet alleen bij de Combilijst maar ook bij de andere lijsten heb ik enkele spookbestanden gevonden. Zie figuur 2 t/ 6

Je moet anders maar eens je originele lijsten vergelijken met die bestanden die in deze Github staan. Dan vind je vermoedelijk meer spookbestanden in de diverse lijsten. Dus ook in de lijst met de vier vaste posities of in de 19/23East lijst alsmede de 19/23/28East lijst.

 

Samenvattend is mijn voorzichtige conclusie:

Bestanden die jij verwijderd hebt of een naamsverandering hebben gehad worden in de GitHub NIET verwijderd.

Is dit ook jou conclusie?

 

Kan jij bij GitHub bestanden weghalen of moet dat via het OpenPli team?

Eigenlijk zou je voordat je iets upload de GitHub leeg moeten halen (delete) en pas daarna een update moeten uitvoeren. Geen idee of zoiets kan.

 

Dit is voorlopig de conclusie zover wij die getrokken hebben.

 

Groet

Gerard

Attached Files



Re: Spookbestanden in GitHub? #2 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 9 December 2015 - 20:47

gerard0610, on 09 Dec 2015 - 20:08, said:gerard0610, on 09 Dec 2015 - 20:08, said:gerard0610, on 09 Dec 2015 - 20:08, said:

Ik heb onderstaande mail naar Hans (van de kanalenlijst Hans) gestuurd maar bij nader inzien had ik misschien ook hier moeten plaatsen omdat ik niet weet wie hier verbetering in aan kan brengen.

 

Willen de leden dit bericht bestuderen en graag hun reactie gegeven?

 

Bedankt.

 

--------------------------------------------

Ik heb Hans geschreven:

Hoi Hans,

 

Mijn satmaatje Rob en ik hebben gisteren flink zitten experimenteren.

We hebben ook enkele keren een nieuwe flash uitgevoerd ZONDER terugplaatsing van instellingen.

 

Daarbij viel ons op dat je bij de Combi-lijst toch weer “Spook” bestanden tegen kwam.

Zie figuur 1

Maar dit was niet zo indien we een schone flash uitvoerde en we de Combi-kanalenlijst ( vier vaste posities en rotating) van de website www.detransponder.nl (via DreamSet) in deze Image plaatsten.

 

Voorzichtige conclusie:

Het probleem zit dus niet in de Satelliet-Receiver of harddisk van de gebruiker maar het zit vermoedelijk ergens bij het downloaden bij OpenPLi.

 

Ik heb daarna in de Github gekeken https://github.com/haroo/HansSettings  en inderdaad zie je daar de spookbestanden staan!

Dit niet alleen bij de Combilijst maar ook bij de andere lijsten heb ik enkele spookbestanden gevonden. Zie figuur 2 t/ 6

Je moet anders maar eens je originele lijsten vergelijken met die bestanden die in deze Github staan. Dan vind je vermoedelijk meer spookbestanden in de diverse lijsten. Dus ook in de lijst met de vier vaste posities of in de 19/23East lijst alsmede de 19/23/28East lijst.

 

Samenvattend is mijn voorzichtige conclusie:

Bestanden die jij verwijderd hebt of een naamsverandering hebben gehad worden in de GitHub NIET verwijderd.

Is dit ook jou conclusie?

 

Kan jij bij GitHub bestanden weghalen of moet dat via het OpenPli team?

Eigenlijk zou je voordat je iets upload de GitHub leeg moeten halen (delete) en pas daarna een update moeten uitvoeren. Geen idee of zoiets kan.

 

Dit is voorlopig de conclusie zover wij die getrokken hebben.

 

Groet

Gerard

Die zgn spookbestanden komen doordat die oude bestanden niet overschreven worden maar blijven staan bij het het laden een nieuwe lijst van Hans via de pli feed. Met DBE kun je die oude bestanden makkelijk verwijderen, ik gooi dat soort bestanden er gelijk uit sommige zijn alleen tekst bestanden. En Github zit niet in je ontvanger dus die hoef je ook niet leeg te maken dat kun je gewoon zelf doen met DreamboxEdit. :rolleyes:


Edited by Sagitarius, 9 December 2015 - 20:48.

73's

PE1AQZ


Re: Spookbestanden in GitHub? #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 9 December 2015 - 21:05

Github moet je eerst pullen, dan de wijzigingen lokaal maken en vervolgens pushen, op die manier wordt de zaak op github gesynced met de lokale versie en zijn ze gelijk.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Spookbestanden in GitHub? #4 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 9 December 2015 - 21:54

@Sagitarius: dat weet menige hobbyist wel maar vergeet niet dat er veel gewone consumenten kijken via een enigma-2-receiver en het aangeleerd is dat via software-update een nieuwe Kanalenlijst Hans komt. Dit zijn gebruikers die niet met DBE of DreamSet moeten hoeven rommelen. Het moet meteen goed gaan.

 

Ik hoop dat Tech of en ander core member PLi er eens serieus naar kijkt. Er komen best veel klachten over en Hans... die kan het niet (ver)helpen...


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Spookbestanden in GitHub? #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 10 December 2015 - 00:06

En toch is hans de enige die dit op kan lossen (of iemand anders met schrijf rechten, maar die is er volgens mij maar 1).

 

Zoals Tech als schreef: een git pull doen, bestanden lokaal verwijderen, de wijzigingen lokaal committen, en een git push doen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Spookbestanden in GitHub? #6 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 10 December 2015 - 04:37

@Hans: kan je eens aangeven welke procedure jij nu precies volgt om een je repos te updaten? En welk programma gebruik je daarvoor?

 

Maar hoe dan ook: als je "pull - wijzig lokaal - commit&push" uitvoert, moet het goed gaan, dat kan gewoon niet anders (waarbij 'wijzig lokaal' ook inhoudt het verwijderen van vervallen bestanden).

 

Ik zie in je GIT-history dat er bij de update van 19/11 helemaal geen bestanden verwijderd zijn: klopt dat ook? Bij eerdere wijzigingen ziek ik wel verwijderde bestanden.



Re: Spookbestanden in GitHub? #7 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 10 December 2015 - 07:20

collega-kanalenlijst-maker HenkSat heeft mij in het verleden geleerd hoe ik via GitHub vanuit mijn pc bestanden moet uploaden. Ondertussen is GitHub wel iets veranderd (updates).

 

Na opstarten worden wijzigingen meegenomen vanaf mijn pc. Daarna klik ik op 'Sync'.  Het synchroniseren gaat dan plaatsvinden en alles lijkt goed te gaan.

 

Moet er dan tegenwoordig nog meer gebeuren? Ik zie rechtsboven nog een button 'Pull request'. Nooit gebruikt want daar is mij nooit op gewezen.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Spookbestanden in GitHub? #8 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 10 December 2015 - 07:37

Een 'pull request' is iets anders.

Maar ik heb nog geen idee welk programma je op je PC gebruikt. Bij de mij bekende programma's is 'synchronize' niet de aangewezen methode, maar moet je echt doen wat hierboven al door meerderen is gemeld.



Re: Spookbestanden in GitHub? #9 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 10 December 2015 - 08:36

Nog een kleine nuance: als je zelf de enige met schrijfrechten op de repos bent, zou je de eerste 'pull' kunnen overslaan, omdat je dan automatisch altijd de laatste wijzigingen in je lokale repos hebt.

Maar dat is wel een slechte praktijk die vraagt om problemen; en hoeveel moeite is het nu helemaal om even op 'pull' te drukken alvorens te committen?



Re: Spookbestanden in GitHub? #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 10 December 2015 - 12:45

Ach, de windoof generatie, die moet nog klikken om iets te pullen of te pushen.... ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Spookbestanden in GitHub? #11 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 10 December 2015 - 19:26

ooit is mij GitHub als programma door PLi 'aanbevolen', dat programma heeft zich wel eens ge-update. Op bureaublad staat een icoon met paars poesje.

Het programma schijnt up to date te zijn. Ik ben GEEN techneut. Verwacht dus niet van mij dat ik wel even weet hoe het moet. Als er geen stap-voor-stap aanwijzingen komen... pech, heb de kennis zelf niet in mijn hoofd.

 

Attached Files


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Spookbestanden in GitHub? #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 10 December 2015 - 19:50

Tsja, git is nou eenmaal een werkwijze, geen icoontje waar je even op klikt :mellow:


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Spookbestanden in GitHub? #13 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 10 December 2015 - 19:57

maar het programma werkt wel... anders kon ik niet uploaden. Zeg maar wat er anders moet, ik weet niet wat ik fout zou doen.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Spookbestanden in GitHub? #14 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 10 December 2015 - 20:08

Nou, ik denk dat het wel zou helpen als je even een beetje naar de werkwijze van git kijkt, zodat je een beetje weet wat er gebeurt. Wat pull'en en push'en is, wat een commit is enzo.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Spookbestanden in GitHub? #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 10 December 2015 - 21:53

git zorgt zelf wel dat e.e.a. in orde is. Je kunt geen push doen als je lokale repo niet bij is, dan krijg je een foutmelding. Dus je kunt er vanuit gaan dat als een push lukt, er geen pull nodig is.

 

Punt blijft dat er op github in de repository files staan die er blijkbaar niet thuishoren. En die moeten er dan lokaal bij jou ook staan. Als dat zo is dan moet je ze daar weggooien, dan een commit doen en een sync, en daarna zijn ze in de repo ook weg. Als ze daar niet meer staan, dan heb je je lokale wijzigingen niet gecommit, en dan komen deze ook niet op github terecht.

 

En mocht je wat tijd vrijhebben tussen de komende festiviteiten: dit is prima leesvoer: https://git-scm.com/...e-basis-van-Git


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Spookbestanden in GitHub? #16 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 11 December 2015 - 08:55

Dank. Je schrijft "En die moeten er dan lokaal bij jou ook staan". De map waaruit Github de bestanden haalt wordt door mij altijd eerst helemaal leeg gemaakt. Vervolgens vanuit een andere map waarin de vijf bewerkte lijsten staan gevuld. In die bronmap staat echt niet drie keer 'Gemaakt <datum>'. Toch komen die oude mappen enkel via software-update OpenPLi terug. Download maar eens een kanalenlijst gewoon via de site (forum of site De Transponder). Dat zijn de bronnen voor uploaden naar OpenPLi via Github.

 

Kan het zijn dat bij uploaden enkel nieuwe bestanden worden toegevoegd en oude blijven staan? Eigenlijk zou bij uploaden van een kanalenlijst de oude bestanden waaruit PLi put overschreven moeten worden. Kennelijk gebeurt dat niet.

 

Als ik tijd heb ga ik zeker je link bestuderen.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Spookbestanden in GitHub? #17 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 11 December 2015 - 10:32

Ik denk dat ik al weet wat het probleem is. Zomaar een file weggooien die al in git zit "mag" niet van git. Dat moet je git zelf laten doen. Op de command line zou je "git rm file" doen (inplaats van rm file) en weet git dat de file weg is en dat dat ook de bedoeling is. Nu moet je in jouw tool zien te vinden hoe je dat kunt doen. Anders blijven die files met de volgende pull gewoon weer terugkomen. Maar ook: eerst een commit maken, dat doet die tool toch zeker ook wel? Je kunt geen files pushen, alleen wijzigingen op files en die moeten dan in een commit zitten.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Spookbestanden in GitHub? #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 11 December 2015 - 19:00

Op zich is dat geen probleem, ik heb ook nog nooit een "git rm" gebruikt. Mijn GUI verteld me keurig dat er een file ontbreekt, en door die delete te comitten en te pushen moet deze ook remote verdwijnen.

 

Dan moet je dus continue met een working copy blijven zitten waar wijzigingen in zitten (namelijk al die vewijderde files), het lijkt me vreemd dat die Github GUI die niet laat zien?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Spookbestanden in GitHub? #19 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 11 December 2015 - 21:42

Ja zoiets. Er is geen git status variant op github?

 

Ik vind die web interface van github maar niks, ik gebruikt het alleen om naar/van te pushen/pullen. Zo'n web interface suggereert dat git "simpel" is en dat is het gewoon niet.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Spookbestanden in GitHub? #20 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 December 2015 - 06:31

Op zich is dat geen probleem, ik heb ook nog nooit een "git rm" gebruikt. Mijn GUI verteld me keurig dat er een file ontbreekt, en door die delete te comitten en te pushen moet deze ook remote verdwijnen.

Precies zo gaat het bij mij ook; nog nooit enig probleem gehad in dit opzicht.

Ik begrijp intussen dat Hans 'GITHUB-desktop' gebruikt; ik vraag me af of dat het handigste programma is. Ik denk dat 'SmartGit' een betere keuze is, maar er zijn er meer.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users