Springen naar inhoud


Foto

Probleem om via de webif op mijn PC de HD op mijn ET8000 te benaderen

ET8000 webif Windows 10 enigma herstart vanzelf

  • Please log in to reply
Er zijn 15 reacties in dit onderwerp

#1 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 berichten

+9
Neutral

Geplaatst op 6 april 2016 - 22:14

Mijn Box = ET8000

OpenPli 4 image van 03/04/2016

Hij is via Ethernet verbonden met mijn Windows 10 (64bits) PC (vast IP nummer)

Alles werkte perfect tot ik een paar weken geleden problemen begon te krijgen met het volgende :

 

Ik wil vanaf de webif op mijn PC kijken welke opgenomen films ik staan heb op de HD van mijn box (media/HDD/movie).

Vroeger reageerde de box practisch ogenblikkelijk.

Toen ging dit plots een heel stuk trager :

- eerst een wieltje dat begint te draaien (in de webif maar ook op de box/tv zelf)

- soms komt daar geen einde aan en Enigma herstart gewoon vanzelf.

Het voelt aan alsof de HD niet opgestart geraakt of zoiets

 

Waar begin ik de oorzaak en vooral de oplossing voor dit probleem te zoeken ?

 

Bij voorbaat dank

 

 


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Probleem om via de webif op mijn PC de HD op mijn ET8000 te benaderen #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 7 april 2016 - 12:38

Het wieltje betekent gewoon dat de box bezig is en ergens op wacht. Dat op zich kan geen herstarts veroorzaken.

 

Als enigma crasht en herstart is er een groen scherm en een error file, heb je die? Is het enigma die herstart of de hele box?

 

Wat je kunt doen:

- inloggen op de box met telnet

- enigma stoppen via het commando "init 4"

- enigma in console mode starten via "/usr/bin/enigma2.sh"

 

Je ziet dan alle log output op het console voorbij komen. Als je daarna dezelfde actie probeert, en enigma gaat weer onderuit, dan moet je in je telnet terminal de laatste log meldingen vinden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Probleem om via de webif op mijn PC de HD op mijn ET8000 te benaderen #3 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 16974 berichten

+635
Excellent

Geplaatst op 7 april 2016 - 14:07

Als dit een enkele keer gebeurt, dan zou ik er niet teveel aandacht aan besteden.

Echter een box die regelmatig "spontaan" herstart  (en ik bedoel iedere dag wel eens) is er iets mis.  Je kunt dit wel gaan uitvogelen, waarbij logs en telnet terminal vensters zoals hierboven beschreven kunnen helpen, maar meestal komt het erop neer dat de box moet herflashed worden.

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Probleem om via de webif op mijn PC de HD op mijn ET8000 te benaderen #4 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 berichten

+9
Neutral

Geplaatst op 7 april 2016 - 17:11

Het wieltje betekent gewoon dat de box bezig is en ergens op wacht. Dat op zich kan geen herstarts veroorzaken.

 

Als enigma crasht en herstart is er een groen scherm en een error file, heb je die? Is het enigma die herstart of de hele box?

 

Wat je kunt doen:

- inloggen op de box met telnet

- enigma stoppen via het commando "init 4"

- enigma in console mode starten via "/usr/bin/enigma2.sh"

 

Je ziet dan alle log output op het console voorbij komen. Als je daarna dezelfde actie probeert, en enigma gaat weer onderuit, dan moet je in je telnet terminal de laatste log meldingen vinden.

 

Wat bedoel je met - enigma in console mode starten via "/usr/bin/enigma2.sh" ?

Ik weet niet hoe ik dat moet doen


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Probleem om via de webif op mijn PC de HD op mijn ET8000 te benaderen #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 7 april 2016 - 17:18

Via telnet een verbinding maken met de box (met Windows is het het meest simpele om daar PuTTY voor te gebruiken).

 

En eens ingelogd dit in te tikken:

init 4
/usr/bin/enigma2.sh

beide regels gevolgd door [Enter].


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Probleem om via de webif op mijn PC de HD op mijn ET8000 te benaderen #6 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 berichten

+9
Neutral

Geplaatst op 7 april 2016 - 20:21

@wanwizard en @doglover

 

Ik denk dat ik weet wat ik bij de twee laatste flashes fout gedaan heb sedert het begin van dit jaar.

 

Ik had de USB key met de flash ingeplugd en dan via het menu de box herstart.

De flash is telkens geïnstalleerd maar misschien niet helemaal zoals het hoort.
Vanaf dan heb ik die problemen beginnen krijgen wanneer ik er goed over nadenk.

Daarnet heb ik een nieuwe flash geïnstalleerd met een harde power down (knop aan de achterkant van de box) en het ziet er naar uit dat het probleem verdwenen is.

 

Ik bekijk het nu een paar dagen en laat jullie vervolgens weten of het inderdaad opgelost is.

 

Dank voor de hulp.


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Probleem om via de webif op mijn PC de HD op mijn ET8000 te benaderen #7 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 berichten

+9
Neutral

Geplaatst op 8 april 2016 - 21:25

@wanwizard en @doglover

 

Er was uiteindelijk meer aan de hand dan dat.

 

Zowel mijn Router, de Netwerk adapter van mijn PC en de ET8000 kunnen allemaal 1Gbps aan over Ethernet.

Daarom had ik de speed&duplex instelling van de netwerkkaart in mijn PC ingesteld op 1Gbps/Full Duplex ipv de standaard setting Auto Negociation.

 

En dat werd blijkbaar niet geapprecieerd.

 

Alles werkt weer vlekkeloos nu.


Veranderd door pluizebol, 8 april 2016 - 21:27

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Probleem om via de webif op mijn PC de HD op mijn ET8000 te benaderen #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 9 april 2016 - 11:09

Mooi dat het opgelost is!


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Probleem om via de webif op mijn PC de HD op mijn ET8000 te benaderen #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 14 april 2016 - 19:24

En waar staat-ie nu op dan? Hij zou nu net zo goed op 1 Gbps moeten uitkomen?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Probleem om via de webif op mijn PC de HD op mijn ET8000 te benaderen #10 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 berichten

+9
Neutral

Geplaatst op 15 april 2016 - 06:46

En waar staat-ie nu op dan? Hij zou nu net zo goed op 1 Gbps moeten uitkomen?

Hij staat nu op Auto-negotiation.

Het resultaat is inderdaad hetzelfde als met een 1GB Full Duplex setting.

 

Copy file van Box naar PC = 45MB/s

Copy file van PC naar Box = 36MB/s


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Probleem om via de webif op mijn PC de HD op mijn ET8000 te benaderen #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 15 april 2016 - 08:23

En daarom denk ik dus dat dit eigenlijk niet het probleem is.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Probleem om via de webif op mijn PC de HD op mijn ET8000 te benaderen #12 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 berichten

+9
Neutral

Geplaatst op 15 april 2016 - 13:38

En daarom denk ik dus dat dit eigenlijk niet het probleem is.

 

Je hebt gelijk Erik want ik heb dit probleem eigenlijk nog steeds - niet iedere keer, maar toch af en toe.

 

  • Wanneer ik een opgenomen programma wil starten dan gebeurt het (te) vaak dat het cirkeltje links boven begint te draaien met uiteindelijk een restart van Enigma2 als gevolg.
  • De HDD van mijn box staat ook als een mapped network drive in mijn Windows File Explorer en het gebeurt ook nu en dan dat het effekes (eigenlijk best lang in mijn ogen) duurt tot ik de HDD-folder list te pakken krijg wanneer ik hem in Windows Explorer oproep.

Ik kan mij niet herinneren vanf wanneer dit probleem begonnen is.

Mijn box is qua settings, applicaties/extensies eigenlijk heel banaal en basic (autobackup, Rytec EPG, and that's about it).

 

Indien jij een idee hebt in welke richting ik van mijn kant kan gaan zoeken hoor ik het graag, want het is best irritant.


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Probleem om via de webif op mijn PC de HD op mijn ET8000 te benaderen #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 15 april 2016 - 13:44

Als de HDD in slaapstand staat is het heel logisch dat je dan even een spinner krijgt, of dat de verbinding vanuit Windows even op zich laat wachten. Dat mag best een paar seconden duren.

 

Maar Enigma mag er niet van onderuit gaan. Als je het kunt reproduceren, door bijvoorbeeld 10 opnamen van 5 minuten in te plannen met 5 minuten tussenruimte, dan is het wellicht handig om Enigma eens van de commandline te starten en te kijken naar de debug messaages...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Probleem om via de webif op mijn PC de HD op mijn ET8000 te benaderen #14 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 berichten

+9
Neutral

Geplaatst op 15 april 2016 - 14:03

Als de HDD in slaapstand staat is het heel logisch dat je dan even een spinner krijgt, of dat de verbinding vanuit Windows even op zich laat wachten. Dat mag best een paar seconden duren.

 

Maar Enigma mag er niet van onderuit gaan. Als je het kunt reproduceren, door bijvoorbeeld 10 opnamen van 5 minuten in te plannen met 5 minuten tussenruimte, dan is het wellicht handig om Enigma eens van de commandline te starten en te kijken naar de debug messaages...

 

Hi

Die 10 opnames programeren kan ik doen, geen probleem.

Maar hoe en wanneer Enigma van de commandline te starten en de debug messages te bekijken gaat mijn pet te boven WanWizard : leg je me dat even zo simpel mogelijk uit ?


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Probleem om via de webif op mijn PC de HD op mijn ET8000 te benaderen #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 15 april 2016 - 14:19

Kun je met telnet een verbinding maken met je box?

 

Zo ja, voer dan deze commando's in:

init 4
/usr/bin/enigma2

dan laat je je terminal scherm open staan, en zul je alle debug output over je scherm zien rollen. Tools als PuTTY hebben de mogelijkheid om dat op te vangen in een logfile, wellicht wel handig. Geen idee of andere tools dat ook kunnen.

 

Als de boel dan gecrashed is, dan heb je de commandline weer terug. Plaats je de laatste 100 regels of zo hier, en kun je de boel weer normaal opstarten met het commando

init 3

Als de boel om e.o.a. reden dit keer niet crashed, dan kun je in het menu gewoon kiezen voor restart enigma, dan kom je ook terug op de commandline.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Probleem om via de webif op mijn PC de HD op mijn ET8000 te benaderen #16 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 berichten

+9
Neutral

Geplaatst op 15 april 2016 - 15:29

Kun je met telnet een verbinding maken met je box?

 

Zo ja, voer dan deze commando's in:

init 4
/usr/bin/enigma2

dan laat je je terminal scherm open staan, en zul je alle debug output over je scherm zien rollen. Tools als PuTTY hebben de mogelijkheid om dat op te vangen in een logfile, wellicht wel handig. Geen idee of andere tools dat ook kunnen.

 

Als de boel dan gecrashed is, dan heb je de commandline weer terug. Plaats je de laatste 100 regels of zo hier, en kun je de boel weer normaal opstarten met het commando

init 3

Als de boel om e.o.a. reden dit keer niet crashed, dan kun je in het menu gewoon kiezen voor restart enigma, dan kom je ook terug op de commandline.

 

Daar gebruik ik DCC_E2 voor.

Ik zal het proberen en kom dan terug.


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France




Also tagged with one or more of these keywords: ET8000, webif, Windows 10, enigma herstart vanzelf

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers