Jump to content


Photo

Knippen in opnames (reclame verwijderen)


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 18 April 2016 - 21:00

Is er een plugin/applicatie waarmee ik stukken tussen de video uit kan knippen (reclame).

Ja ik weet dat ik reclame kan skippen met 1-3, 4-5 en 7-9 toeten maar ik bedoel de reclame permanent wegknippen.


Edited by rocco99, 18 April 2016 - 21:01.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Knippen in opnames (reclame verwijderen) #2 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,470 posts

+118
Excellent

Posted 18 April 2016 - 21:02

ja


on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Knippen in opnames (reclame verwijderen) #3 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 18 April 2016 - 21:08

moviecut

Re: Knippen in opnames (reclame verwijderen) #4 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 18 April 2016 - 22:27

moviecut

 

Heb ik iets over gevonden. Alleen hoe werkt het?

 

Kan die plugin overigens niet vinden bij Menu>Applicaties>Downloaden


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Knippen in opnames (reclame verwijderen) #5 alrjordan

  • Senior Member
  • 323 posts

+3
Neutral

Posted 18 April 2016 - 23:41

Kun je controleren bij menu>applicaties>verwijderen.(dan is die al beschikbaar op je box.)

Zie pvr :

een opname kiezen(om te knippen)>menu>selecteer moviecut(daarin heb je nog verschillende opties,even mee experimenteren)

daarna "execute cuts"(dacht ik??)



Re: Knippen in opnames (reclame verwijderen) #6 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 19 April 2016 - 04:12

Heb dat geprobeerd, maar vind dat erg traag en omslachtig. Oké, ik heb een DM8000 en die CPU's zijn inmiddels zo'n beetje de traagste als je dat vergelijkt met de huidige STB's. Ik gebruik DVR-Studio HD4 inmiddels en dit draait op een PC. Dus eerst film overzetten naar de PC, dan editen en weer bewaren.... Werkt uitstekend...

Re: Knippen in opnames (reclame verwijderen) #7 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 19 April 2016 - 06:26

VideoReDo TVSuite version 5

 

http://www.videoredo...en/Download.htm


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Knippen in opnames (reclame verwijderen) #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,223 posts

+691
Excellent

Posted 19 April 2016 - 06:55

Inderdaad... Dit op de box doen is nogal spartaans....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Knippen in opnames (reclame verwijderen) #9 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 19 April 2016 - 09:20

Ik gebruik het gratis  videpub op de pc. Het werkt snel en dirty, reklame wordt geknipt en de stukken 'aan elkaar geplakt' zonder opnieuw te renderen, daarom is het snel. Het kan zelfs automatisch de reklame verwijderen als het verdwijnen en terugkeren van een zenderlogo gebruikt kan worden als reklame 'trigger'.



Re: Knippen in opnames (reclame verwijderen) #10 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 19 April 2016 - 09:57

Avidemux is ook leuk & gratis, op windows, os x en linux: http://www.avidemux.org/

Kleine demo in echt tijd: Fast Edit with Copy Mode

Andere demos: oa fast forward in 720p 5 1/2 hour video

Zelf bouwen via source kan uiteraard ook: https://github.com/mean00/avidemux2

;)


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: Knippen in opnames (reclame verwijderen) #11 satjunk

  • Senior Member
  • 239 posts

+1
Neutral

Posted 19 April 2016 - 10:11

Is er een plugin/applicatie waarmee ik stukken tussen de video uit kan knippen (reclame).

Ja ik weet dat ik reclame kan skippen met 1-3, 4-5 en 7-9 toeten maar ik bedoel de reclame permanent wegknippen.

Ik gebruik "Freemake Video Converter" om reclames weg te knippen en eventueel omzetten naar andere resolutie of container.

Eenvoudig, simpel en gratis.


VU+ Duo4K SE


Re: Knippen in opnames (reclame verwijderen) #12 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 19 April 2016 - 12:09

MKVmerge gebruikte ik ook weleens maar dan wordt het bestand wel meteen omgezet naar MKV. En het werkt ook erg omslachtig.

 

Weet er iemand trouwens ook een tool voor Linux??


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Knippen in opnames (reclame verwijderen) #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 19 April 2016 - 12:11

Knippen met de cutlist editor en dan de moviecutter op je server draaien :)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Knippen in opnames (reclame verwijderen) #14 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 19 April 2016 - 13:43

MKVmerge gebruikte ik ook weleens maar dan wordt het bestand wel meteen omgezet naar MKV. En het werkt ook erg omslachtig.

 

Weet er iemand trouwens ook een tool voor Linux??

 

Avidemux is ook leuk & gratis, op windows, os x en linux: http://www.avidemux.org/


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: Knippen in opnames (reclame verwijderen) #15 Sateunis

  • Senior Member
  • 41 posts

0
Neutral

Posted 26 January 2017 - 22:39

Ik gebruik het gratis  videpub op de pc. Het werkt snel en dirty, reklame wordt geknipt en de stukken 'aan elkaar geplakt' zonder opnieuw te renderen, daarom is het snel. Het kan zelfs automatisch de reklame verwijderen als het verdwijnen en terugkeren van een zenderlogo gebruikt kan worden als reklame 'trigger'.

 

Thanks!!!

Goede tip, Geen toeters of bellen maar doet wat het moet doen.

Lekker makkelijk met de laptop knippen als het bestand op de box staat.en ook nog behoorlijk snel.

 

Groet,

Sateunis


Vu+ Solo 4K


Re: Knippen in opnames (reclame verwijderen) #16 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 27 January 2017 - 13:06

Knippen met de cutlist editor en dan de moviecutter op je server draaien :)


Ik draai 't gewoon op de box. Werkt goed zat, en makkelijker dan de meeste PC programma's.

Je zou moviecutter kunnen aanpassen om met ext4 syscalls "gaten te prikken" in het videobestand. Dan zou je in een paar seconden klaar zijn met knippen. Alleen expandeert het resultaat dan wel naar de originele grootte als je 'm kopieert.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Knippen in opnames (reclame verwijderen) #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,508 posts

+1,733
Excellent

Posted 27 January 2017 - 13:31

Ik moet zeggen dat die moviecutter redelijk snel zijn werk doet, geen klagen over. Zeker in niet vergelijking tot de tijd die je kwijt bent om alle markers op precies de goede plek te zetten....


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Knippen in opnames (reclame verwijderen) #18 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 27 January 2017 - 18:32

 

Knippen met de cutlist editor en dan de moviecutter op je server draaien :)


Ik draai 't gewoon op de box. Werkt goed zat, en makkelijker dan de meeste PC programma's.

Je zou moviecutter kunnen aanpassen om met ext4 syscalls "gaten te prikken" in het videobestand. Dan zou je in een paar seconden klaar zijn met knippen. Alleen expandeert het resultaat dan wel naar de originele grootte als je 'm kopieert.

Die server heb ik niet meer als zodanig, maar dat was dus de server waar ook de disks van de NFS in zaten, dus reken maar uit ;) De execute cuts binary draaide er ongeveer 100x zo snel op.


Edited by Erik Slagter, 27 January 2017 - 18:33.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users