Springen naar inhoud


Foto

VU+ Solo2 geen beeld na update zaterdag

VU+ solo2

  • Please log in to reply
Er zijn 4 reacties in dit onderwerp

#1 T_I

  • Senior Member
  • 67 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 24 april 2016 - 17:37

Gisteren heb ik de VU+ Solo2 weer eens een update gegeven en nu geeft de box heel mooi het lente logo van openpli. Helaas is dat ook het enige dat ik te zien krijg, geen beeld op de zenders (rotor wordt ook niet bediend bij het selecteren van een andere satelliet) en op het selecteren van een opname krijg ik geen beeld en bij een mp3 file vanaf nas crasht de speler. Is er een mogelijkheid om de upgrade terug te draaien?

Jan Huijsmans
VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N


Re: VU+ Solo2 geen beeld na update zaterdag #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27379 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 24 april 2016 - 19:22

Hoe lang is het geleden dat je de vorige update had gedaan? Als dat te lang geleden was, dan is het flashen soms bittere noodzaak. Terugdraaien van een update is niet mogelijk.

Ach, het flashen van een nieuwe image stelt ivm autobackup toch geen laars voor. Binnen een minuut of vijf kan je weer online zijn.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ Solo2 geen beeld na update zaterdag #3 T_I

  • Senior Member
  • 67 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 24 april 2016 - 21:38

Dat wordt toch wat meer werk, autobackup stond blijkbaar weer eens uit en de vorige keer miste ik ook het een en ander. Ik geef wel weer een factory reset nadat ik m'n oscam configuratie heb veilig gesteld...

Jan Huijsmans
VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N


Re: VU+ Solo2 geen beeld na update zaterdag #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14597 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 25 april 2016 - 20:00

Een factory reset helpt niet, het enige wat die doet is de instellingen op default instellen.
De software en drivers worden dus niet op default ingesteld.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ Solo2 geen beeld na update zaterdag #5 T_I

  • Senior Member
  • 67 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 27 april 2016 - 08:56

Ik heb opnieuw geflast, hing weer op UBIFS update, maar na reset has ik weer beeld. de nfs mounts geven nog steeds issues, maar met de installatie en configuratie van autofs heb ik in lek geval weer een optie om erbij te komen.

Jan Huijsmans
VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N




Also tagged with one or more of these keywords: VU+ solo2

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers