Jump to content


Photo

Fox via TV-Vlaanderen te bekijken op Enigma 2?

IPTV TV Vlaanderen Fox

  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Bramboos

  • Senior Member
  • 93 posts

+3
Neutral

Posted 30 May 2016 - 16:51

Beste ontwikkelaars en forumbezoekers,

 

Sinds eind april '16 biedt TV-Vlaanderen de zender Fox aan.

Helaas kan dit enkel via IP bekeken worden en dus niet via de schotelantenne.

 

FOX is "interactief" beschikbaar op nummer 21. Dat betekent dat we deze tv-zender doorsturen via het internet naar onze interactieve hd-ontvangers in plaats van de satelliet.

FOX is beschikbaar in alle zenderpakketten in combinatie met een interactieve hd-ontvanger van het type MZ-101 of MP-201, die verbonden is met het internet van je eigen internetprovider.

 

 

Bestaat er een mogelijkheid om deze zender ook via OpenPli te kunnen bekijken?

Jammergenoeg vind ik geen IP gegevens terug van deze zender.

 

Misschien hebben jullie hierover meer informatie?

Alvast bedankt!


- VU+ Duo met OpenPli.
- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2
- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Re: Fox via TV-Vlaanderen te bekijken op Enigma 2? #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 30 May 2016 - 17:09

Tuurlijk niet!

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Fox via TV-Vlaanderen te bekijken op Enigma 2? #3 Bramboos

  • Senior Member
  • 93 posts

+3
Neutral

Posted 30 May 2016 - 20:26

Tja, excuses hè. 't was maar een vraag.


- VU+ Duo met OpenPli.
- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2
- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Re: Fox via TV-Vlaanderen te bekijken op Enigma 2? #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 3 June 2016 - 08:54

Haha, je moet Littlesat antwoord zien in z'n context, van frustratie over dat steeds meer content op een zodanige manier wordt aangeboden dat je er met een open ontvanger niks mee kunt.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Fox via TV-Vlaanderen te bekijken op Enigma 2? #5 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 3 June 2016 - 10:19

Nou, je hoeft toch alleen maar "even " te loggen wat een officiële ontvanger allemaal doet om naar die zender te kunnen kijken en dat vervolgens kopiëren op een E2 ontvanger.... Wellicht hebben ze het heel simpel gehouden. :)



Re: Fox via TV-Vlaanderen te bekijken op Enigma 2? #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 3 June 2016 - 10:21

M7 kennende... Die hebben nog nooit iets simpel gehouden. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Fox via TV-Vlaanderen te bekijken op Enigma 2? #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 3 June 2016 - 10:23

En niet om de voor de hand liggende reden  ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Fox via TV-Vlaanderen te bekijken op Enigma 2? #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 3 June 2016 - 10:23

Nou, je hoeft toch alleen maar "even " te loggen wat een officiële ontvanger allemaal doet om naar die zender te kunnen kijken en dat vervolgens kopiëren op een E2 ontvanger.... Wellicht hebben ze het heel simpel gehouden. :)

Als alles zo werkte dan zou het kraken van een CI+ module + kaart ook een eitje zijn  :P  ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Fox via TV-Vlaanderen te bekijken op Enigma 2? #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 3 June 2016 - 14:46

In Nederland werkt de stream in ieder geval totaal niet daar er zover ik zie een IP GEO lock op zit.... En bovendien ben ik 'bang' dat de stream ook nog Viaccess Orca gecodeerd is.... 


Edited by littlesat, 3 June 2016 - 14:46.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Fox via TV-Vlaanderen te bekijken op Enigma 2? #10 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 3 June 2016 - 15:08

Natuurlijk, alleen in Orca, dus als het al zou lukken moet de internetstream door een CI module. Daar zijn E2 dozen niet voor.



Re: Fox via TV-Vlaanderen te bekijken op Enigma 2? #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 3 June 2016 - 16:26

Het is niet per definitie dat dat niet kan, overigens. Ligt er aan hoe de fabrikant het gerouteerd heeft. Een redelijk aan ontvangers kan ook achteraf decoderen, waarbij een externe source (dat kan een file zijn, maar kan ook een internet stream zijn) in de demux gestopt wordt en daarbij dan ook meteen langs een descrambler komt. Dat is dan de descrambler binnen de demux, maar een CI module zou je ook op een zodanige manier kunnen routeren dat je er achteraf een stream doorheen kunt trekken. Zeg nooit nooit dus...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Fox via TV-Vlaanderen te bekijken op Enigma 2? #12 Bramboos

  • Senior Member
  • 93 posts

+3
Neutral

Posted 5 June 2016 - 10:25

Bij deze dank ik jullie allen heel graag voor de heldere uitleg.

Ik snap inderdaad best wel de frustratie dat alles meer en meer dicht getimmerd wordt.

Helaas vind ik het als 'trouwe' abonnee wel verontrustend dat ze hierdoor de vrije hardwarekeuze meer en meer aan banden leggen.

Eerst was er door het Franse Canal + de verplichting om de witte module te gebruiken voor Mezzo, France 2, Motors TV en nu brengen ze Fox enkel via IP-TV.

Hopelijk stopt 't hiermee. 


- VU+ Duo met OpenPli.
- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2
- Panasonic TX-P46G10 full HD.



Also tagged with one or more of these keywords: IPTV, TV Vlaanderen, Fox

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users