Jump to content


Photo

VU+ solo2 geüpdate: problemen instellingen

Solo2 tv Vlaanderen triple lnb tunerinstellingen update PLI 3.0 naar 4.0

  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Björn112

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 24 July 2016 - 12:56

Hoi,

 

gisteren avond heb ik voor de eerste maal een update van mijn VU+ Solo2 met USB gedaan (wegens regelmatig een groen scherm met foutmeldingen tijdens het veelvuldig zappen).  Wat ik dacht dat gewoon snel een standaard software-update ging zijn, bleek dit toch niet het geval te zijn.  Ik gebruik een gewone Triax-schotel met triple quad LNB van TV Vlaanderen/CD.

 

Eerst heb ik de versie van gisteren geïnstalleerd, maar als ik naar fastscan wou gaan, kreeg ik telkens het groene scherm (foutmelding die op het forum al gesignaleerd werd en ondertussen al opgelost zou zijn).  Daarna enkele keren een oudere versie geïnstalleerd.

 

Mijn STB draaide nog op Opel PLI 3.0 (na wat het forum geraadpleegd te hebben, begrijp ik ondertussen waarom een update via bekabeld netwerk niet lukte).  Ik heb de STB in 2013 geconfigureerd gekocht, dus heb er indertijd geen werk aan gehad.  Heb evenwel ook voor de update niets genoteerd van instellingen (wel 2 weken tijdje geleden snel doorlopen) en dom genoeg ook geen autobackup met autoinstall functie gedaan.  Volledig vanaf nul starten dus en daar wringt het nu.

 

Ben ondertussen al ver gevorderd, maar geraak er niet helemaal uit.  Daarom roep ik even jullie hulp in (als leek in deze materie):

- hoe moet ik mijn tuner configureren?  "Geavanceerd" en "tuner B gelijk aan tuner A" kan ik me nog herinneren.  Ik wil gebruik maken van de ASTRA 1, 2 en 3 (triple LNB).  Discq gebruiken?

- fastscan lukt niet: foutmelding "mislukt" (zal volgens ander topics ondertussen wel opgelost zijn in versie van vandaag)

- CCCam geeft niet standaard het boeket van TV Vlaanderen.  Hoe krijg ik deze er toch in (of komt dit automatisch als de fastscan werkt?

 

Op het forum zie ik vaak de raadgeving "vers flashen" bij gelijkaardige vragen verschijnen.  Wat wordt hier juist mee bedoeld?.  Nogmaals met USB updaten?

 

Bedankt alvast.

 

Groeten



Re: VU+ solo2 geüpdate: problemen instellingen #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,583 posts

+1,738
Excellent

Posted 24 July 2016 - 15:29

Via USB kun je geen update doen, dan doe je een herinstallatie (in het engels heet dat flashen). En dan ben ik inderdaad alles kwijt (net als je je PC opnieuw zou installeren). Normaal doe je een update via menu - setup - software update.

 

Je kunt je settings en andere configuratie veilig stellen door middel van de autobackup plugin. Die kan elke nacht een backup maken op bijvoorbeeld een USB stick of de harde schijf. Een herinstallatie herkent deze backup en zal deze automatisch terugzetten zodat je gelijk weer verder kunt.

 

Als je twee tuners hebt met elk een eigen kabel, en je gebruikt de Canaal Digitaal Triple LNB, dan is je configuratie van tuner A als in bijlage. Tuner B stel je dan in als "gelijk aan A".

 

CCcam maakt geen bouquetten, die leest alleen je smartcard. De fastscan maakt het bouquet, maar daarvoor moet dus eerst je tuner instelling weer in orde zijn.

Attached Files


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ solo2 geüpdate: problemen instellingen #3 Björn112

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 24 July 2016 - 18:04

Heel hartelijk bedankt WanWizard!!!  Met jouw info was het in 1-2-3 gefixt - zo zie je maar, met de kennis in huis stelt het niets voor.

 

Na wat zoekwerk op het forum heb ik gebruik gemaakt van OSCam i.p.v. CCCam.  Fastscan nemen was eveneens geen probleem meer en na de fastscan verscheen "TV Vlaanderen" tussen mijn favorieten.

 

Problem solved dus.

 

Nogmaals bedankt!!!

 

Groeten



Re: VU+ solo2 geüpdate: problemen instellingen #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,583 posts

+1,738
Excellent

Posted 24 July 2016 - 19:16

Ik heb hier tovallig ook een box met zo'n triple-LNB, dus een screenshot was snel gemaakt. ;) Graag gedaan.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ solo2 geüpdate: problemen instellingen #5 stattler

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 26 July 2016 - 10:44

Ik heb dezelfde opstelling, maar na hetzelfde gedaan te hebben als hierboven, met uitzondering van OSCam werkt bijna alles, maar vervelend genoeg geen beeld op Motors TV. Heb jij weer motors tv aub?



Re: VU+ solo2 geüpdate: problemen instellingen #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 26 July 2016 - 10:54

MotorsTV werkt niet meer zonder meer in Oscam.
Dan zal de trukendoos open moeten, en dat scenario zal je hier niet vinden.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ solo2 geüpdate: problemen instellingen #7 stattler

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 26 July 2016 - 11:48

Dank U

 

En heeft U een idee op welke plaats men mij kan helpen? De enige reden waarvoor ik mijn schotel heb is Motors TV :(



Re: VU+ solo2 geüpdate: problemen instellingen #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,583 posts

+1,738
Excellent

Posted 26 July 2016 - 11:51

Smartcard in een CI module stoppen is de oplossing denk ik. Dat zal voor steeds meer zenders het geval gaan worden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ solo2 geüpdate: problemen instellingen #9 stattler

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 26 July 2016 - 12:19

OK dank U.... grrr weer kosten dus, maar wat doe je eraan natuurlijk.... Ben die bende van TV Vlaanderen beu aan het worden hoor!!!



Re: VU+ solo2 geüpdate: problemen instellingen #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,583 posts

+1,738
Excellent

Posted 26 July 2016 - 16:35

Ik vrees dat ze (op termijn) allemaal die kant op gaan.

 

Je kunt beter al die illegale share-ders de schuld geven, want die zorgen ervoor dat deze security maatregelen nodig zijn, en verpesten het daarmee voor de gewone gebruiker...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ solo2 geüpdate: problemen instellingen #11 stattler

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 28 July 2016 - 19:12

beste,

 

Ik heb uw raad opgevolgd, en éénmaal 80€ lichter (dank u schotelshop.be) een ci+ module aangeschaft. In mijn VU+ solo2 geflikkerd, én inderdaad, ik heb weer motors tv! dank voor de tip.

 

Er is nu echter wel een nieuw probleem: met de ci module kan ik niet meer zappen naar een andere zender dan degene die ik opneem= Als ik zap zie ik wel dat er overgeschakeld wordt op tuner B, ik heb ontvangst en zie de epg informatie, maar het scherm blijft zwart. Op alle zenders. En als ik mijn smartcard terug in de ingebouwde kaartlezer stop werkt dat weer, maar ja, geen motors tv meer natuurlijk.

 

Toevallig een tip voor mij? Alvast bedankt :)

 

En inderdaad foei aan de shareders, maar wat doe je eraan hé... Is zoals popcorn tim en zo... Ik heb nog braaf een Netflix abonnement ;)



Re: VU+ solo2 geüpdate: problemen instellingen #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,583 posts

+1,738
Excellent

Posted 28 July 2016 - 20:46

Dat is inderdaad helaas het nadeel van een CI module.Deze kan maar 1 transponder tegelijk decoderen.

 

Sommige boxen kunnen offline decoderen, dat wil zeggen opnemen met encryptie, en dan later, bijvoorbeeld bij afspelen, alsnog decoderen. Helaas is er geen enkele VU+ die dat kan (hardware beperking).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




Also tagged with one or more of these keywords: Solo2, tv Vlaanderen, triple lnb, tunerinstellingen, update PLI 3.0 naar 4.0

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users