Springen naar inhoud


Foto

Kabel scan voor ieder image


  • Please log in to reply
Er zijn 36 reacties in dit onderwerp

#1 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 berichten

+41
Good

Geplaatst op 7 augustus 2016 - 11:49

De combinatie DVB-S2 met DVB-C/T2 is erg in trek.
Sommige images van OpenPLi hebben de optie ‘Kabel scan’. Sommige niet.
 
Zelf heb ik een VU+ Duo. Deze heb ik voorzien van een Sundtek usb voor DVB-C/T.
Ik mis de optie ‘Kabel scan’. Kan deze worden toegevoegd?

Veranderd door gerard0610, 7 augustus 2016 - 11:50


Re: Kabel scan voor ieder image #2 hro

  • Senior Member
  • 2557 berichten

+756
Excellent

Geplaatst op 7 augustus 2016 - 11:55

ik wil dit graag ondersteunen, ook graag deze optie voor de Mutant HD51.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kabel scan voor ieder image #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68598 berichten

+1739
Excellent

Geplaatst op 7 augustus 2016 - 12:02

Cablescan is een plugin, dus die kun je gewoon installeren als dat al niet het geval is?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kabel scan voor ieder image #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68598 berichten

+1739
Excellent

Geplaatst op 7 augustus 2016 - 12:05

Nog even gecontroleerd, hij staat in de feed van alle boxen.

 

Het lijkt me logisch dat deze niet standaard geinstalleerd is op boxen als een VuDuo, deze heeft immers alleen sat tuners, en geen uitbreidingsslots. Het is niet PLi standaard om iets voor te installeren wat (bijna) nooit nodig is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kabel scan voor ieder image #5 hro

  • Senior Member
  • 2557 berichten

+756
Excellent

Geplaatst op 7 augustus 2016 - 12:06

Waar?

 

Image voor Mutant HD51 gecheckt, niet gevonden bij Applicaties. Niet bij extensions en niet bij system plugins.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kabel scan voor ieder image #6 hro

  • Senior Member
  • 2557 berichten

+756
Excellent

Geplaatst op 7 augustus 2016 - 12:06

Nog even gecontroleerd, hij staat in de feed van alle boxen.

 

 

kun je iets specifieker zijn?


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kabel scan voor ieder image #7 WTE

  • Senior Member
  • 821 berichten

+36
Good

Geplaatst op 7 augustus 2016 - 12:29

De applicatie is al geïnstalleerd op de HD51. Je kan de plugin kunnen vinden in de applicatie menu bij de "verwijderen" plugins.

 

Mut@nt, Linux kernel en Openpli kunnen geen support geven op closed source devices zoals sundtek dvb-c stick.

Je kan beter een goedkopere 20/25$ dvb-usb ct2 device gebruiken welk wordt aangeboden op het Chinese marktplaats.


Veranderd door WTE, 7 augustus 2016 - 12:30

Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: Kabel scan voor ieder image #8 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7766 berichten

+184
Excellent

Geplaatst op 7 augustus 2016 - 14:15

Waarbij je vergeet te zeggen dat de ondersteuning door Sundtek altijd uitstekend is. Zij melden zich regelmatig op allerlei forums als daar problemen met hun apparatuur worden gemeld, zo ook op het PLi-forum, en komen vaak heel snel met een goede oplossing (technische gebruikersondersteuning of aangepaste soft- en firmware).



Re: Kabel scan voor ieder image #9 hro

  • Senior Member
  • 2557 berichten

+756
Excellent

Geplaatst op 7 augustus 2016 - 16:03

Waar?

 

Image voor Mutant HD51 gecheckt, niet gevonden bij Applicaties. Niet bij extensions en niet bij system plugins.

vanmorgen NIET gezien, zojuist wel in het rijtje van Zenders zoeken... spooky...

Bijgevoegde Bestanden


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kabel scan voor ieder image #10 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27395 berichten

+394
Excellent

Geplaatst op 7 augustus 2016 - 16:33

Daar is niets spooky aan Hans. Zoals WTE al aangaf was deze al geinstalleerd, alleen wordt deze pas zichtbaar in het menu 'zenders zoeken' als er daadwerkelijk een DVB-C tuner gevonden is.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Kabel scan voor ieder image #11 hro

  • Senior Member
  • 2557 berichten

+756
Excellent

Geplaatst op 7 augustus 2016 - 16:56

Die zat er ook altijd in Frenske... maar valt soms uit (zie eerdere melding)... Sundtek...

 

Wil best een betere kopen, maar de tip 'Chinese marktplaats' (#7, WTE) is me te vaag. Liever een directe link.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kabel scan voor ieder image #12 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27395 berichten

+394
Excellent

Geplaatst op 7 augustus 2016 - 20:13

Daar kan ik mij iets bij voorstellen. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Kabel scan voor ieder image #13 WTE

  • Senior Member
  • 821 berichten

+36
Good

Geplaatst op 7 augustus 2016 - 22:07

Reclame voor producten is verboden op Openpli. Als je de hints niet snapt dan kan je altijd PM'en

 

Groetjes

 

"***" en de veertig rovers ;)


Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: Kabel scan voor ieder image #14 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27395 berichten

+394
Excellent

Geplaatst op 8 augustus 2016 - 07:30

Ik had het sowieso al begrepen zonder de betreffende hint. ;)
Heb jij nog een tip betreffende een bepaald type DVB-C stick of heb jij daar geen ervaring mee?

Persoonlijk heb ik er geen belangstelling voor. Al is het maar vanwege de vaak teleurstellende resultaten.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Kabel scan voor ieder image #15 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7766 berichten

+184
Excellent

Geplaatst op 8 augustus 2016 - 10:31

Beter is het Sundtek even te contacten; die zijn altijd zeer enthousiast en effectief in het helpen (als dit draadje Engelstalig was, hadden zij waarschijnlijk al gereageerd).

Zou ook zonde zijn om een goede en dure stick in de lade te leggen en een 40-rovers stick te gaan uitproberen.



Re: Kabel scan voor ieder image #16 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56272 berichten

+691
Excellent

Geplaatst op 8 augustus 2016 - 10:37

De Cablescan zit altijd in het image... en wordt alleen zichtbaar als er een of meerdere DVB-C tuners zijn... 


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Kabel scan voor ieder image #17 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7766 berichten

+184
Excellent

Geplaatst op 8 augustus 2016 - 12:00

De Cablescan zit altijd in het image... en wordt alleen zichtbaar als er een of meerdere DVB-C tuners zijn... 

Vandaar dat Hans hem niet altijd ziet: zijn tuner wordt niet altijd herkend.



Re: Kabel scan voor ieder image #18 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 berichten

+41
Good

Geplaatst op 8 augustus 2016 - 12:16

 

De combinatie DVB-S2 met DVB-C/T2 is erg in trek.
Sommige images van OpenPLi hebben de optie ‘Kabel scan’. Sommige niet.
 
Zelf heb ik een VU+ Duo. Deze heb ik voorzien van een Sundtek usb voor DVB-C/T.
Ik mis de optie ‘Kabel scan’. Kan deze worden toegevoegd?

 

Gevonden en mijn dank :-)



Re: Kabel scan voor ieder image #19 sundtek

  • Senior Member
  • 170 berichten

+8
Neutral

Geplaatst op 8 augustus 2016 - 13:33

If any Sundtek user has questions or demands just post it in our forum support.sundtek.com

We support all our devices since 2008 as far as possible (we can only support German and English requests)



Re: Kabel scan voor ieder image #20 hro

  • Senior Member
  • 2557 berichten

+756
Excellent

Geplaatst op 8 augustus 2016 - 15:30

Zojuist een uur met Markus van Suntek via remote gechat en hem mijn Mutant laten bekijken (Telnet).

De Sundtek driver bleek maar half geïnstalleerd te worden. Foutje dus. Niet aangepast aan de ARM processor.

 

Markus heeft gemuteerd. Als het goed is moet de driver van Sundtek nu geupdate zijn voor receivers met deze processor, zoals de Mutant.

Grote dank!

 

De laatste driver kan zowel van de site van Sundtek gehaald worden maar ook volgens hem via OpenPLi, deze haalt van de Sundtek-site de driver.

 

Mocht je dus nog problemen ervaren: even driver opnieuw installeren.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers