Springen naar inhoud


Foto

Canal Digitaal software update for DSR ontvangers


  • Please log in to reply
Er zijn 30 reacties in dit onderwerp

#1 Quinten

  • Senior Member
  • 179 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 18 augustus 2016 - 21:16

Ontving een email van CD met daarin iets wat mijn aandacht trok
 

In de maand augustus biedt CanalDigitaal nieuwe software aan voor onderstaande ontvangers. De software-update is nodig om te voldoen aan verscherpte eisen van zenders.


Nou is dit natuurlijk niet iets wat mijn ontvanger aangaat, maar ik ben wel nieuwsgierig wat er dan precies gaat veranderen op de verzonden transmissies dat deze DSR ontvangers op dit moment nog niet kunnen behandelen...  Iemand hier die er meer verstand heeft dan ik?


 
Awooga!!!
Vu+ Solo 4K [19.2E/23.5E/28.2E]

Vu+ Duo


Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #2 theparasol

  • Senior Member
  • 4157 berichten

+198
Excellent

Geplaatst op 18 augustus 2016 - 22:40

In zelfde bericht stond ook een opmerking over niet meer werken van smart wi en clone+ adapters....

 

Dus lijkt mij uitfasering van de seca layer op alle officiele ontvangers en omschakeling naar de nagra merlin layer zoals bv de M7 801 al deed.

Als de omschakeling van de officiële ontvangers lukt dan kunnen ze vervolgens met een druk op de knop direct alle cardservers en softcams op zwart zetten door de seca layer te deactiveren. Of alleen deactiveren voor bepaalde "premium" kanalen.

 

Enfin, koffiedik kijken voor iedereen. Maar hier zat ik aan te denken toen ik het bewuste emailje las ;)


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #3 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1605 berichten

+24
Neutral

Geplaatst op 19 augustus 2016 - 09:46

Ja, dat was ook mijn eerste gedachte, maar daar zitten nog wel een paar haken en ogen aan.

 

1 De officiële CI modules zullen dan vervangen moeten worden door V3.5 in ieder geval voor de 'getroffen'  kanalen.

2 Het omzetten van seca naar nagra zal ook voor de cardservers een fluitje van een cent zijn, even later draaien ze weer. (M 1817:00006A 0100:00006A )



Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #4 MastaG

  • Senior Member
  • 1531 berichten

+118
Excellent

Geplaatst op 19 augustus 2016 - 10:14

Ik denk dat je voor punt 1 wel gelijk hebt.

Ze zullen hun officiële hardware de ondersteuning voor nagra moeten geven middels een software/firmware-update en anders omwisselen voor nieuwe hardware.

 

Maar volgens mij is het mappen van de nagra modus naar seca niet mogelijk als ze de seca-modus uitfasseren.

Er was op streamboard een hele lange thread met allerlei technische details over nieuwe nagra drm (cak7/merlin) wat mij veel te ver ging.

Uiteindelijk had ik het idee dat een aantal knappe koppen het voor elkaar hebben gekregen voor hun provider.

Alleen heeft niemand zijn werk publiek gemaakt en dus ook niet gecommit naar de officiële oscam streamboard svn.

 

Wellicht dat voor de nieuwe nagra merlin layer ook allerlei info (pairing sleuteltjes?) uit de officiele hardware moeten worden uitgelezen.

Dus zelfs als de ondersteuning voor merlin in de officiële oscam zit, moet je dan eerst iemand zoeken die jouw hardware uitleest..

Misschien dat theparasol ons hier iets meer over kan vertellen?



Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #5 theparasol

  • Senior Member
  • 4157 berichten

+198
Excellent

Geplaatst op 19 augustus 2016 - 10:16

een simpele mapping ga je het niet meer werkend mee krijgen.
En als je geen geschikte CI module bezit kun je natuurlijk de CI met geïntegreerde Orca card aanschaffen...

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #6 MastaG

  • Senior Member
  • 1531 berichten

+118
Excellent

Geplaatst op 19 augustus 2016 - 10:23

Is dat deze module? http://webshop.canal...odule-cam-701-2

Vind hem wel duur, een meiertje aftikken voor de camping..



Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #7 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1605 berichten

+24
Neutral

Geplaatst op 19 augustus 2016 - 10:34

Ja, als de kaart niet meer in de seca modus kan draaien lukt de mapping truc uiteraard niet. Maar als ze alleen de seca codering uitschakelen...



Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56258 berichten

+691
Excellent

Geplaatst op 19 augustus 2016 - 14:05

Volgens mij gaat met de kaart in Nagra mode alles gecodeerd tussen kaart en ontvanger.... Tja.....


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #9 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1605 berichten

+24
Neutral

Geplaatst op 19 augustus 2016 - 14:18

Dan vallen inderdaad alle niet-goedgekeurde ontvangers 'om'. Het zou een run op de CI  modules V3.5 veroorzaken, maar een nog grotere golf opzeggingen.  Om die reden verwacht ik niet dat ze zo ver gaan.



Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #10 theparasol

  • Senior Member
  • 4157 berichten

+198
Excellent

Geplaatst op 19 augustus 2016 - 14:32

Volgens mij gaat met de kaart in Nagra mode alles gecodeerd tussen kaart en ontvanger.... Tja.....

 

Klopt Idd... en een klein foutje in commando volgorde, opbouw of checksum en de kaart staakt de communicatie en moet opnieuw geinit worden.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #11 dannyboyke

  • Senior Member
  • 60 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 19 augustus 2016 - 16:10

Vraag me af als het eigenlijk niet stom is uitgebreid over technische uiteenzettingen te praten hier openbaar?

Ben er vast zeker van dat die hier wel is komen kijken en een lichtje opsteken want ooit maakt men ze hier slimmer dan dat ze zelf zijn

dus laat ze het zelf uitzoeken :-)



Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #12 MastaG

  • Senior Member
  • 1531 berichten

+118
Excellent

Geplaatst op 19 augustus 2016 - 16:50

Ja maar goed, als ik dan voor mezelf mag spreken.

Enigma2 ontvangers vind ik zelf een leuke hobby wat juist zo'n kick geeft dat je er naast "normaal tv kijken" ook zoveel andere leuke dingen mee kan doen.

Als dan ineens het normale tv kijken niet meer werkt door dit soort maatregelen is de lol er wel een beetje af..

Moeten we dus allemaal een nieuwe ontvanger kopen die met CI overweg kan en een nieuwe CI module van meijer... lekker dan.



Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #13 cobus

  • Senior Member
  • 4754 berichten

+69
Good

Geplaatst op 19 augustus 2016 - 16:53

echt niet! hier niet voor niets nu Ziggo FTA erbij.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #14 MastaG

  • Senior Member
  • 1531 berichten

+118
Excellent

Geplaatst op 19 augustus 2016 - 16:54

Ja maar bij Ziggo zijn toch enkel NPO1, 2 en 3 FTA?



Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #15 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1605 berichten

+24
Neutral

Geplaatst op 19 augustus 2016 - 17:11

Het gebied waar Ziggo ontvangen kan worden is verwaarloosbaar klein in vergelijking met de Astra3 footprint. ;)



Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #16 cobus

  • Senior Member
  • 4754 berichten

+69
Good

Geplaatst op 19 augustus 2016 - 17:12

nee hoor een hele reeks zenders alleen zijn niet in hd


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68544 berichten

+1736
Excellent

Geplaatst op 19 augustus 2016 - 17:32

Het management van M7 gaat er blind vanuit dat zowat iedereen een M7 ontvanger heeft. Dat heeft namelijk iedereen gezegd toen er naar gevraagd werd, er werd zelfs op shit4all gezegd dat je dat moest doen.

 

Dus voor M7 bestaat de open ontvanger markt niet, en is er dus ook geen probleem.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #18 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 19 augustus 2016 - 17:46

MastaG, on 19 Aug 2016 - 17:54, said:

Ja maar bij Ziggo zijn toch enkel NPO1, 2 en 3 FTA?

FTA weet je wel wat je schrijft? Free To Air dat heb je toch niet bij de kabel. :rolleyes: Ongecodeerd is een beter benaming. ;)


73's

PE1AQZ


Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #19 Quinten

  • Senior Member
  • 179 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 19 augustus 2016 - 17:53

De helft van de uitleg gaat ver boven mijn pet, maar als ik het goed begrijp is dat nadat deze updates gedaan zijn het wel eens heel goed mogelijk zou kunnen zijn dat ik hier in Engeland (waar ik woon) dus niet meer mijn Vu-tje kan gebruiken om mijn (door mijn in NL woonachtige ouders gesponsorde) CD kaartje te kijken naar de 'verscherpte' zenders?  Dan hoop ik maar dat deze verscherpte zenders de Premium kanalen zijn, want als het NL1, enz. betaamt, dan vrees ik dat ik hier niet veel mogelijkheden heb, anders dan een officieele ontvanger (met alle beperkingen) te bestellen.  Zou ik erg jammer vinden.


 
Awooga!!!
Vu+ Solo 4K [19.2E/23.5E/28.2E]

Vu+ Duo


Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #20 theparasol

  • Senior Member
  • 4157 berichten

+198
Excellent

Geplaatst op 19 augustus 2016 - 17:58

We wachten eerst maar eens af. Voorlopig zijn de OTA firmware updates even op hold gezet. Wat ik hoor aan geruchten is dat er ontvangers zijn die door de nieuwe firmware in een bootloop komen.

 

Ha. ha... ik moest direct even aan ons rode stoplicht denken ;)


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers