←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

CCcaminfo crashed

edmund's Photo edmund 19 Oct 2016

Hallo allemaal,

 

Na een tijdje weer eens een verse Pli geinstalleerd en cccaminfo geeft alleen groene schermen en reboots.

 

Ik denk dat het beter is om voor andere geconstateerde problemen en ontbrekende plugins aparte items te maken maar

ik mis wel eea dat er "vroeger" wel was.

 

 

Quote

Dimitrij's Photo Dimitrij 19 Oct 2016

crash log?

Quote

Tech's Photo Tech 19 Oct 2016

Inderdaad zal er een crashlog moeten zijn, zonder die log is het glazen bol werk.

 

Los van dat moet je je afvragen of je nog wel iets met CCcam wilt, oscam in combinatie met oscam-info is een mooi alternatief...... ze staan beide in de feeds.

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 19 Oct 2016

Voor zover ik weet is er in "dogs years" niks aangepast in die plugin, net zoals CCcam ook al jaren oud is?

Quote

edmund's Photo edmund 19 Oct 2016

Heren ik weet niet of er iets aangepast is, ik weet alleen dat het "vroeger" in Pli werkte en nu ik opnieuw Pli installeer werkt het niet meer.

Antwoorden als "neem maar iets anders" of er zijn alternatieven mag iedereen voor zich houden, dat is GEEN antwoord.

Als het niet meer werkt, zeg dat dan gewoon of nog beter haal het uit de lijst met plugins, het slaat helemaal nergens op plugins op in de downloads te zetten die niet werken.

Als iemand hier iets mee kan hoor ik het graag.

 

<  3406.875> [SKIN] Parsing embedded skin <embedded-in-'CCcamInfoMain'>
<  3408.268> action ->  CCcamInfoActions ok
<  3408.278> Traceback (most recent call last):
<  3408.279>   File "/usr/lib/enigma2/python/Components/ActionMap.py", line 66, in action
<  3408.279>   File "/usr/lib/enigma2/python/Components/ActionMap.py", line 46, in action
<  3408.280>   File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/CCcamInfo/plugin.py", line 1126, in okClicked
<  3408.293>     self.keyNumberGlobal(self["menu"].getSelectedIndex())
<  3408.294>   File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/CCcamInfo/plugin.py", line 1071, in keyNumberGlobal
<  3408.305>     getPage(self.url).addCallback(self.showCCcamGeneral).addErrback(self.getWebpageError)
<  3408.305>   File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/CCcamInfo/plugin.py", line 96, in getPage
<  3408.307>     factory = HTTPClientFactory(url, *args, **kwargs)
<  3408.307>   File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/client.py", line 347, in __init__
<  3408.308>   File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/client.py", line 373, in setURL
<  3408.308>   File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/client.py", line 608, in fromBytes
<  3408.309> ValueError: too many values to unpack

 

Edmund

Quote

Tech's Photo Tech 19 Oct 2016

Poe poe, lekker hoog van de toren blazen als iemand je op de goede richting in wil wijzen.
Er is sinds jaar en heugenis niets gewijzigd aan die zaken maar het is bekend dat CCcam onderuit gaat op een hoop kanalen, dan is een alternatief een betere keuze dan lopen aanrommelen met een stokoude CCcam.

Verder is er niets mis met die plugins en is er (voorlopig) geen reden de bewuste plugins uit de feeds te halen.
Quote

catastrofus's Photo catastrofus 19 Oct 2016

Volgens mij werkt dit ding (<blauwe knop> --> <CCcam Info 1.3c>) nog steeds gewoon op m'n et10k's. In ieder geval zonder groene schermen te produceren... ;)

Vanmiddag ge-update trouwens.


Edited by catastrofus, 19 October 2016 - 19:38.
Quote

edmund's Photo edmund 19 Oct 2016

@ catastrofus

 

Cccam1.3c, die had ik ook dacht ik. Nu via de pli plugins 1.4 en die doet niets anders dan groene schermen maken.

Hoe kan het dat jij cccam 1.3c hebt en ik 1.4?

 

ps

Ik merkte al dat er verschillende plugins ontbraken die er "vroeger" wel waren.

bv EPG import  en CCcam1.3

 

Moet ik hiervoor ergens iets handmatig instellen ofzo?

 

Edmund

Quote

edmund's Photo edmund 19 Oct 2016

Poe poe, lekker hoog van de toren blazen als iemand je op de goede richting in wil wijzen.
Er is sinds jaar en heugenis niets gewijzigd aan die zaken maar het is bekend dat CCcam onderuit gaat op een hoop kanalen, dan is een alternatief een betere keuze dan lopen aanrommelen met een stokoude CCcam.

Verder is er niets mis met die plugins en is er (voorlopig) geen reden de bewuste plugins uit de feeds te halen.

Ik weet niet wat je bedoelt met cccam die onderuit gaat op bepaalde kanalen. Ik melde dat ccamINFO groene schermen geeft, niet cccam.

Ook begrijp ik niet wat je bedoelt met "er is niets mis" als het alleen maar groene schermen geeft. Er staat dat cccaminfo, info geeft over cccam. Er staat niet

"u krijgt een groen scherm en we gaan rebooten" :-)

Quote

Tech's Photo Tech 19 Oct 2016

Er is niets mis aan de plugin, dat schrijf ik dus.
Misschien moet je eens overwegen je box opnieuw te flashen, aangezien je de enige bent die dit meldt denk ik eerder dat het een lokaal probleem is dan dat de plugin in de feeds de oorzaak is.
Quote

edmund's Photo edmund 19 Oct 2016

Er is niets mis aan de plugin, dat schrijf ik dus.
Misschien moet je eens overwegen je box opnieuw te flashen, aangezien je de enige bent die dit meldt denk ik eerder dat het een lokaal probleem is dan dat de plugin in de feeds de oorzaak is.

Eergisteren gedaan en het probleem was er meteeen, de rest werkt voorzover ik gebruikt heb, prima.

Hoe kan ik cccam 1.4 hebben en catastrofus versie 1.3 ?

 

Edmund

Quote

Dimitrij's Photo Dimitrij 20 Oct 2016

Simple need update version python-twisted.

Quote

predatortje's Photo predatortje 20 Oct 2016

Hoi,

Ik had ook last van cccam,
Heb mijn cccam.cfg in de /etc map verwijderd.
Een oude backup van dit bestand terug geplaatst.
Werkt weer als vanouds.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Quote

edmund's Photo edmund 20 Oct 2016

Simple need update version python-twisted.

OK, hoe simpel is dat, wat is het, waar vind ik dat, hoe doe ik dat en waarom krijg ik die update niet bij "sofware update"?

 

Edmund

Quote

edmund's Photo edmund 20 Oct 2016

Ik vond elders cccam 1.3c die heb ik geinstalleerd en werkt probleemloos.

 

Edmund

Quote

Dimitrij's Photo Dimitrij 20 Oct 2016

cccam 1.3c is same code where an error

<  3408.308>   File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/client.py", line 608, in fromBytes
<  3408.309> ValueError: too many values to unpack
Quote

WanWizard's Photo WanWizard 20 Oct 2016

Hoe kan ik cccam 1.4 hebben en catastrofus versie 1.3 ?

 

Jij bent up to date, en hij niet. Kun je eens inloggen op je box, en dit uitvoeren?

opkg info python-twisted

@Dimitrij,

 

python-twisted 13.2 is in the feeds, is that the correct one? And if so, how come the TS has an incorrect version, I assume it is updated as a dependency somewhere?

Quote

Dimitrij's Photo Dimitrij 20 Oct 2016

Need update version python-twisted as https://github.com/o...isted_16.4.0.bb

Quote

littlesat's Photo littlesat 20 Oct 2016

Or we need a CCcaminfo that parces the webinterface from CCcam in a different way.... Or parses via telnet instead...

Quote