Jump to content


Photo

Beveiligen openwebif

openwebif beveiliging

  • Please log in to reply
40 replies to this topic

#1 marthijn009

  • Senior Member
  • 40 posts

0
Neutral

Posted 4 November 2016 - 09:40

Hallo allemaal,

 

Ik ben nieuw op dit forum, mijn naam is Marthijn en kom uit Weert.

 

Sinds kort ben ik in het bezit van een Mutant HD51. Dit i.c.m kabel TV.

Ik was al bekend met openpli van mijn ouders, zij hebben schotel.

 

Nu heb ik zelf alles ingesteld en ook de openwebif. Maar tot mijn grote verbazing zag ik na een aantal weken dat de 2e tuner bezet was terwijl ik er geen gebruik van maakte.

Beetje zitten googlen, het kon zo zijn dat ik ongewenste kijkers had op mijn box. Vervolgens heb ik de poorten van router dicht gegooid, opnieuw opgestart en het was verdwenen.

Ik had ook geen beveiliging, vervolgens heb ik dus beveiliging ingeschakeld in de openwebif, het root wachtwoord verandert en de poorten weer open gegooit.

Na een paar dagen kwam ik thuis en weer het zelfde verhaal. Nu had ik op internet een handleiding gevonden voor het beveiligen van je box met Putty en SSH alleen poort 22 moet dan open.

Dit is me gelukt en werkt zolang ik via de computer de box benader. Maar ik wil ook op de ipad/iphone met de app blackbox op mijn box kunnen kijken,

 

Nu zat ik me af te vragen of de gene die in mijn box is gekomen niet al een programmatje geinstalleerd heeft en er nu sowieso altijd in kan zolang mijn poorten open staan. Omdat ik in eerste instantie geen wachtwoord had. Dan zou ik het kunnen oplossen door de box opnieuw te flashen en vervolgens een wachtwoord in de openwebif in te stellen.

 

Maar goed graag zou ik van mensen horen die er meer verstand van hebben hoe hun de boel hebben dicht gespijkerd. Maar ik wil wel nog de ipad app kunnen gebruiken onderweg. Dus ik ontkom er niet aan om die poorten open te zetten denk ik (80 en 8001).

 

Alvast bedankt voor de tips en info.



Re: Beveiligen openwebif #2 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 4 November 2016 - 10:13

Gewoon een andere poort kiezen en een firewall gebruiken. 



Re: Beveiligen openwebif #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 4 November 2016 - 10:43

Dat helpt niks, die is ook zo gevonden. De box is geen security device, de box is ook niet secure (alles draait als root), en dus nooit op het internet zetten. Punt.

 

Gebruik een VPN als je er remote bij wilt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Beveiligen openwebif #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 4 November 2016 - 11:20

En flash je ontvanger maar even opnieuw.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Beveiligen openwebif #5 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 4 November 2016 - 11:22

Maar ik wil ook op de ipad/iphone met de app blackbox op mijn box kunnen kijken,

->

(Open)VPN is je vriend hier....


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Beveiligen openwebif #6 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 4 November 2016 - 19:11

Maar ik wil ook op de ipad/iphone met de app blackbox op mijn box kunnen kijken,

->

(Open)VPN is je vriend hier....

 

Volgens mij ben je zelfs wettelijk verplicht om de hele boel zo te versleutelen/dicht te timmeren dat je er alleen zelf gebruik van kunt maken, anders ben je namelijk gewoon een publiekelijke upstreamer (aanbieder van iptv) en dat is illegaal.

Dus het gebruik van dat soort vage appjes is wel leuk allemaal maar in principe zetten ze dus aan tot illegale activiteiten als ze mensen niet goed informeren hierover.


Edited by Dimmie, 4 November 2016 - 19:12.


Re: Beveiligen openwebif #7 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 4 November 2016 - 19:13

Met (OpenVPN) kan je gewoon gebruik maken van Blackbox op je ipad.... 


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Beveiligen openwebif #8 bril

  • Senior Member
  • 204 posts

+2
Neutral

Posted 4 November 2016 - 19:17

Zeer sterk dat er iemand van buiten heeft opgezeten. Lijkt me ergens een instelling op de box die niet goed staat.

Netwerk afkoppelen en dan zien of het dan ook nog fout gaat zo als voorgesteld wordt.


Mut@ntHD51 STB 4K 2x,  Openpli 7.1 release  , 60 cm schotel 2x duo-lnb, 19.2/23.5 vaste opstelling, Panasonic TXL55DT50E


Re: Beveiligen openwebif #9 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 4 November 2016 - 19:28

@Bril: Goed lezen!

 

Dat heeft Marthijn al lang uitgeprobeerd. Wachtwoord of geen wachtwoord op de webif helpt geen sier. Enkel op de router de poorten dichtzetten.

Maar dat doet hij liever niet omdat hij dan met zijn ipad onderweg niet meer tv kan kijken.

 

Ik zou gaan voor een router die ook VPN connecties ondersteunt. Wellicht kan die dat zelfs al.

 

@Marthijn: Welk merk + model router heb je?


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Beveiligen openwebif #10 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 4 November 2016 - 19:32

OpenVPN op je box instellen en configureren werkt ook. Alleen is dit nogal omslachtig...... Dus het is makkelijker en altijd nog beter om dit via de router te doen + nog belangrijker dan weet je met meer zekerheid dat "ze" ueberhaubt binnen komen.... 

 

Ook adviseer ik de VPN via poort 443 te regelen... dan werkt de boel ook in de meeste hotels... daar vaak de normale VPN poort op dit soort plekken geblokkeerd is....


Edited by littlesat, 4 November 2016 - 19:33.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Beveiligen openwebif #11 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 4 November 2016 - 19:33

Zeer sterk dat er iemand van buiten heeft opgezeten. Lijkt me ergens een instelling op de box die niet goed staat.

Netwerk afkoppelen en dan zien of het dan ook nog fout gaat zo als voorgesteld wordt.

Zo sterk is dat niet.

Ik weet even niet meer hoe het heet maar er is een website die scant het hele internet af naar openstaande poorten en daar zitten ook enigma2 boxen bij.

Er is hier op het forum een en ander over gezegd ,toen.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Beveiligen openwebif #12 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 4 November 2016 - 19:43

Als je geen server thuis hebt staan die publiek vanaf internet bezocht moet kunnen worden altijd alle poorten van wan -> lan dicht zetten.

Er wordt tegenwoordig zoveel geportscanned en ge-exploited het openzetten van poorten is niet meer vertrouwd.

Accesspoints, routers, ip cams, noem maar op niets is meer veilig als je poorten openzet. Ja misschien vandaag wel maar volgende week niet meer omdat er weer een of andere

nieuwe exploit ontdekt is die jouw tot dan toe veilige device degraded tot de zoveelste sitting duck.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Beveiligen openwebif #13 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 4 November 2016 - 20:32

Ik controleer regelmatig of mijn poorten openstaan met

http://www.ipscanner...jn_ipadres.html



Re: Beveiligen openwebif #14 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 4 November 2016 - 20:50

Die scanned alleen op meest gebruikte/bekende poorten en protocollen en zegt helemaal niets over veiligheid.

 

Die vind de webif echt niet als je die op een andere poort hebt geconfigureerd en/of geforward en 'open' hebt staan.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Beveiligen openwebif #15 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 4 November 2016 - 21:02

Alle poorten testen kan hier: https://www.grc.com en klik op shields up!


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Beveiligen openwebif #16 marthijn009

  • Senior Member
  • 40 posts

0
Neutral

Posted 4 November 2016 - 21:47

@Bril: Goed lezen!
 
Dat heeft Marthijn al lang uitgeprobeerd. Wachtwoord of geen wachtwoord op de webif helpt geen sier. Enkel op de router de poorten dichtzetten.
Maar dat doet hij liever niet omdat hij dan met zijn ipad onderweg niet meer tv kan kijken.
 
Ik zou gaan voor een router die ook VPN connecties ondersteunt. Wellicht kan die dat zelfs al.
 
@Marthijn: Welk merk + model router heb je?


@theparasol: nu nog de standaard router van KPN, maar ik krijg ziggo over een tijdje. Zo dat zeker de lijn actief blijft.
Heb nu namelijk officieel geen ziggo en geen TV ;)

Kan ik de box gewoon opnieuw flashen ? Heb deze voor geïnstalleerd gekregen, was plug en play.
Niet dat straks al mijn kanalen niet meer werken? Heb een HD51

Re: Beveiligen openwebif #17 marthijn009

  • Senior Member
  • 40 posts

0
Neutral

Posted 4 November 2016 - 22:06

Ik heb even gekeken in mijn router van kpn, het is een ZTE.

Maar zie niets van VPN.

 

Ik wil best een router aanschaffen als ik het hier mee kan oplossen. Het moet wel snel werken, geen gehaper op de ipad.

 

Welke router zou ik dan moeten nemen?



Re: Beveiligen openwebif #18 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 4 November 2016 - 22:44

Voor jouw situatie denk ik dat bv de Asus RT-N66U al prima voldoet, deze pik je al op voor nog net geen 100 euro

Gebruikt of weg wegens overcompleet zie ik ze ook wel eens staan voor de helft.

 

Vpn handleiding hier bv: http://eye-vision.ho...t-asus-rt-n66u/


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Beveiligen openwebif #19 marthijn009

  • Senior Member
  • 40 posts

0
Neutral

Posted 5 November 2016 - 00:52

Oké duidelijk, thanks. Dan kan ik dus alle poorten dicht laten.

Re: Beveiligen openwebif #20 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 5 November 2016 - 06:40

Alle poorten testen kan hier: https://www.grc.com en klik op shields up!

 

Reclame. Hier kun je programma kopen.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users