Jump to content


Photo

Zeer langzaam scrollen in EPG

et8000 epg scrollen

  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 5 November 2016 - 16:38

Hallo,

Ik ben meer gebruiker dan iemand die veel "klungelt" om het uiterste uit mijn ET8000 te halen.

Ik heb hen geïnstalleerd gekocht en in die twee jaar ben ik er best tevreden over.

Best omdat ik nog steeds niet precies weet waar ik mee bezig ben als ik naar de ontvangers kijk en de instellingen er van. Ook de afstandsbediening heeft nog steeds verborgen knoppen voor me.

Ook bij het verplaatsen van bestanden kun je soms alleen maar iets doen door op de toetsen te drukken en niet op de ok toets als de balk er op staat.

Als je een opname in een map wilt zetten verschijnt er een reeks mappen in hdd die je op dat moment niet kunt benaderen.

Maar dat ter zijde.

 

Sinds een tijdje is het programmeren over epg ontzettend traag. Ik meldde dat al in http://forums.openpl...d-traag-in-epg/

Ik heb de plug-ins die ik gebruikte verwijderd, maar....

 

Het is weer terug en een backup werkt niet meer dwz epg blijft traag.

Omdat de timer gegevens weg waren heb ik alles er opnieuw ingezet. Mag ik dan er van uitgaan dat die "illegale" karakters er niet meer in staan?

Kan ik die timer.xml  kopiëren naar mijn hdd en dan na flash weer terugzetten?

Waar vind ik de stabiele versies van openpli? ik vind alleen een beta lijst op http://openpli.org/d...d/xtrend/et8000

Verder doet de link installation  op  http://openpli.org/download/   het niet.

 

Heeft iemand wat links die ik kan bestuderen?


Edited by kostenzer, 5 November 2016 - 16:40.

Xtrend 10000


Re: Zeer langzaam scrollen in EPG #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 5 November 2016 - 16:51

Er zijn momenteel geen "stabiele" versies. Die gaan we binnenkort wel introduceren.

 

Gebruik je veel externe media (files die je download)? EPG data staat in het geheugen, het zo een out of memory kunnen zijn. Of heb je het ook gelijk na een restart?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zeer langzaam scrollen in EPG #3 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 5 November 2016 - 16:54

Die timers staan in de map etc/enigma2 maar ook de automounts indien je die hebt staan daar.

Die kun je ongestraft kopieeren naar PC en na flashen weer terugzetten.



Re: Zeer langzaam scrollen in EPG #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 5 November 2016 - 16:56

Het is me even onduidelijk waar die installation link bij downloads naar toe zou moeten wijzen, die komt me ook niet bekend voor.

 

Je zou ook hier (http://wiki.openpli.org/HomePage) eens kunnen kijken, hoewel veel verouderd is (omdat niemand bijdraagt en wij geen tijd hebben) staan er wellicht toch wel interessante zaken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zeer langzaam scrollen in EPG #5 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 5 November 2016 - 17:22

 

Gebruik je veel externe media (files die je download)?

 

Er staat wel e.e.a. gedownloads op mijn hdd, allemaal in een map en dan in submappen.

IK zie geen verband met het traag scrollen in de epg data naar een pagina op een later tijdstip.

Ook direct na een herstart, even geprobeerd, duurt het pakweg 30 seconden om in het epg scherm te komen.

20 seconden om horizontaal het volgende scherm te krijgen.


Edited by kostenzer, 5 November 2016 - 17:25.

Xtrend 10000


Re: Zeer langzaam scrollen in EPG #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 6 November 2016 - 12:51

20 tot 30 seconden om de erg data zichtbaar te maken cq door te scrollen is echt niet okee, ik kan daar op mijn et8000 dan ook niets van merken.
Heb je misschien iets met swap of iets dergelijks gedaan? De EPG data wordt in het geheugen geladen en als je een swapfile hebt gemaakt welke op ee extern medium is ingesteld, zou een vertraging kunnen veroorzaken maar ook weer niet zo extreem als je nu hebt.

In het ergste geval zal je de box moeten herflashen omdat er mogelijk ergens een misconfiguratie staat of er iets gemold is door een geïnstalleerde plug-in.
De timers kan je backuppen, die staan in /etc/enigma2/timers.xml

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Zeer langzaam scrollen in EPG #7 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 6 November 2016 - 15:00

Onbekend maakt onbemind.....

Herflashen? Nog niet gedaan bij dit soort spullen. PC/laptop wel.

Kwestie van dat zipbestandje OpenPLi-4.0-beta-et8000-20161106_usb uitpakken op een lege fat 32 usb stick in map et8000.

XT8000 uitzetten

USB er in en weer aanzetten en menu volgen?

Backup van timer terug zetten.

Op http://wiki.openpli.org/installation  staat de XT8000 er namelijk niet bij, maar bij etxxxx staat wel steeds ongeveer deze procedure.

 

Is hij daarna weer gebruiksklaar? Of zijn er meer dingen waar ik rekening mee moet houden? Van meer dingen een backup maken?


Edited by kostenzer, 6 November 2016 - 15:02.

Xtrend 10000


Re: Zeer langzaam scrollen in EPG #8 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 6 November 2016 - 15:47

Zo zou je jou zenderlijst eerst kunnen backuppen met dreamboxedit, timers en automount uit ect/enigma2 kunnen kopieeren naar PC.

Als je oscam gebruikt, heel die map in etc/tuxbox/config kopieeren naar PC.

Nadat een nieuwe flash is gedaan alles weer terugzetten, scheelt een hoop werk.



Re: Zeer langzaam scrollen in EPG #9 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 6 November 2016 - 16:01

Kopie is gemaakt. Zeker is zeker.

Kan ik toch ook eerst klungen (leer je van) en als het niet lukt de map etc/tuxbox/config er weer in kopiëren?

Kan het langzaam scrollen niet door een fout in deze gegevens veroorzaakt worden? Ik gis maar wat.


Xtrend 10000


Re: Zeer langzaam scrollen in EPG #10 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 6 November 2016 - 17:18

Kopie is gemaakt. Zeker is zeker.

Kan ik toch ook eerst klungen (leer je van) en als het niet lukt de map etc/tuxbox/config er weer in kopiëren?

Kan het langzaam scrollen niet door een fout in deze gegevens veroorzaakt worden? Ik gis maar wat.

 

mmm, ik heb niet geschreven dat je de map "etc/tuxbox/config " moet kopieeren maar de map oscam die staat in "etc/tuxbox/config "

 

Als je in de buurt Tilburg Eindhoven woont, en je wilt, mag je mij wel een PM sturen, dan kan ik je wel een en ander leren.



Re: Zeer langzaam scrollen in EPG #11 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 6 November 2016 - 18:50

Ah, verkeerd begrepen. Ik heb nu meer gesaved als dat de bedoeling was.

Bij terugzetten dus alleen de map oscam terug zetten.

 

Nee, ik woon in Zuid-Limburg. Dat ligt net buiten Eindhoven........ :lol:


Xtrend 10000




Also tagged with one or more of these keywords: et8000, epg, scrollen

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users