Jump to content


Photo

Dvd uitwerpen

DVD schijf uitwerpen eje

  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 knud66

  • Senior Member
  • 423 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2016 - 15:13

Is er een mogelijkheid om een dvd uit te werpen. Heb een gemotoriseerde dvd speler in mijn dm8000 gebouwd. Kan prima dvd spelen enkel uitwerpen kan ik nergens vinden.
Verwijderen van media map knooppunt reageert de speler niet op.

Kleine tip van wat ik over het hoofd zie.

Dvd speler model: GA10N (Hitachi)
Dreambox 8000 met openpli 4 ; enigma 2016-10-29 ; updates 11/11/2016

Re: Dvd uitwerpen #2 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 11 November 2016 - 15:51

Eject mischien iets?

Re: Dvd uitwerpen #3 knud66

  • Senior Member
  • 423 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2016 - 15:58

Waar vind ik dit commando gewoon op de afstandsbediening. Speler heeft geen knop.
Zal foto van speler bijvoegen.

Attached Files



Re: Dvd uitwerpen #4 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 11 November 2016 - 16:00

Omruilen tegen speler met eject knop.


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Dvd uitwerpen #5 knud66

  • Senior Member
  • 423 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2016 - 16:22

Even voor de duidelijkheid:

Via console werkt commando eject uitstekend, in zoverre was eerste antwoord correct.

Andere speler is leuk maar niet de hobbyisten optie, moet toch ergens te vinden zijn om de schijf uit de speler te krijgen zonder een console te moeten starten?

Re: Dvd uitwerpen #6 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 11 November 2016 - 16:25

Speler is gemaakt voor I-mac en Macbook laptops,  daar zit geen eject op maar dat doe je door op het dvd icoon te klikken

en te kiezen voor uitwerpen,  E2 heeft deze optie niet..


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Dvd uitwerpen #7 knud66

  • Senior Member
  • 423 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2016 - 16:55

Speler is inderdaad uit mijn iMac waarvan moederbord verder overleden was (allerlei vervelende spikes in bus-paden), nu doet dat er niet veel toe. Speler is verder perfect.

Ik weet niet of E2 er veel mee te maken heeft, ik denk het niet, de DVD-speler is een onafhankelijk programma wat standaard in image meegenomen is. De kernel kan de speler uitstekend aansturen dus een driver probleem is het ook niet. Echter om via een afstandsbediening een commando te geven kan ik niet vinden.


Helaas begint het antwoord te lijken op:

Programmeurs zijn de eject-functie vergeten in de DVD-speler applicatie en dus is het onmogelijk via afstandsbediening de schijf uit te werpen.

Re: Dvd uitwerpen #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 11 November 2016 - 18:45

Ik denk niet per se "vergeten", meer "niet nodig". Klinkt als dat iemand die daar zin in heeft daar even een plugin voor gaat maken, die dan eject aanroept.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Dvd uitwerpen #9 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 11 November 2016 - 20:02

Maak eens de directory /etc/enigma2/ppanels aan en stop de file eject.xml in, met als inhoud:

<directory name="Eject DVD">
      <execute name="Eject DVD"
               target="eject"
               helptext="Gooi DVD eruit"/>
</directory>

Druk op blauw, kies PPanels, "Eject DVD" en daarna nog eens "Eject DVD".

Meer over PPanels, zie: http://wiki.openpli.org/PPanel


Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: Dvd uitwerpen #10 knud66

  • Senior Member
  • 423 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2016 - 23:45

Top oplossing, veels te lang gebruiker geweest, dit had ik inderdaad zelf kunnen verzinnen.

Verschrikkelijk veel dank!

Edit: typo

Edited by knud66, 11 November 2016 - 23:46.


Re: Dvd uitwerpen #11 stro11

  • Senior Member
  • 192 posts

+9
Neutral

Posted 12 November 2016 - 21:47

je kunt ook een shell script gebruiken. dit kan dan mbv Hotkey of Multi Quick Button toegevoegd worden aan een toets.

ik heb een usb DVD brander aan één van mijn ontvangers hangen, en gebruik een aantal handige scrips:

 

burn_dvd.iso.sh

dvdbackup_to_dvd_complete.sh

dvdbackup_to_iso_complete.sh

eject_dvd.sh

ts2dvd.sh

 

zelf heb ik ze aan de rewind toets toegevoegd (screenshot). ik heb ze voor je gebundeld in een ipk pakketje

de meeste scrips zijn geschreven door @Biki3, en de shell script om de dvd te openen heb ik zelf gemaakt.

 

 

Attached Files




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users