Jump to content


Photo

Userinterface te groot voor het scherm na update.


  • Please log in to reply
56 replies to this topic

#1 Vaako

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 18 December 2016 - 19:31

Na de update van 18-12-2016 past het user interface niet meer volledig op mijn TV.

Echter zijn de TV zenders wel compleet lijkt mij.

 

Het probleem situeert zich Links, Rechts en Onder.

De UI tekst verdwijnt aan de zijkant van de TV, bijvb. Zenderkeuze ziet men enkel staan "enderkeuze" de klok rechts boven bijvb. 19:20 ziet men enkel 19:2 etc etc...

 

Ik heb een foto gemaakt van de TV waarop u het probleem kan zien.

 

Heeft nog iemand anders dit probleem?

Attached Files


Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 18 December 2016 - 19:33

TV instellen op volledig beeld. Staat nu waarschijnlijk in overacan mode...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #3 Vaako

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 18 December 2016 - 19:45

TV instellen op volledig beeld. Staat nu waarschijnlijk in overacan mode...

 

Ik heb daar al zitten naar zoeken ;-)

Op mij Sony TV kan ik enkel de instelling wijzigen SMART / WIDE / ZOOM

Enkel WIDE geeft het beste resultaat.


Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #4 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 18 December 2016 - 20:41

Op de meeste TV's zit wel een instelling waar je dit kunt wijzigen, wat is het typenummer van die Sony.

 

Een workaround kan je uitvoeren op je box via:

Menu -> Instellingen -> Systeem -> Overscan wizard

 

Maar op je TV goed instellen is altijd beter dan bovengenoemde oplossing want daar wordt de beeldkwaliteit ook beter van



Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #5 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 18 December 2016 - 21:59

 

TV instellen op volledig beeld. Staat nu waarschijnlijk in overacan mode...

 

Ik heb daar al zitten naar zoeken ;-)

Op mij Sony TV kan ik enkel de instelling wijzigen SMART / WIDE / ZOOM

Enkel WIDE geeft het beste resultaat.

 

In het menu van de tv moet dit in te stellen zijn, mijn Sony heeft Normaal (overscan) +1, +2 of hoge resolutie (fullscreen (geen overscan))..


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #6 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 19 December 2016 - 00:43

Niet om negatief te doen maar als je tv in volledig beeld instellen is bij kabel echt niet leuk. Je krijgt dan bij bijvoorbeeld de filmkanalen van die witte streepjes bovenaan het beeld.

 

Is er misschien andere workaround is om toch die skin te kunnen draaien maar dan met een normaal beeld zonder die streepjes bovenaan ? 

 

Ik draai dus om die reden gewoon nog de voorgaande skin.


Edited by Dimmie, 19 December 2016 - 00:44.


Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #7 Vaako

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 19 December 2016 - 10:49

Via de TV instellingen is het niet op te lossen, is wat oudere tv trouwens.

Via Menu -> Instellingen -> Systeem -> Overscan wizard   (deze instelling heb ik niet op mijn ontvanger)

Kom er nu pas achter dat het waarschijnlijk komt omdat mijn ontvanger niet meer ondersteunt word DM500HD.

 

Hier gaat het wel over de DM800HD maar de hardware zal waarschijnlijk vergelijkbaar zijn:

https://forums.openp...verscan-wizard/


Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #8 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 19 December 2016 - 12:01

Niet om negatief te doen maar als je tv in volledig beeld instellen is bij kabel echt niet leuk. Je krijgt dan bij bijvoorbeeld de filmkanalen van die witte streepjes bovenaan het beeld.

 

Is er misschien andere workaround is om toch die skin te kunnen draaien maar dan met een normaal beeld zonder die streepjes bovenaan ? 

 

Ik draai dus om die reden gewoon nog de voorgaande skin.

 

Dat kan, in de zenderlijst druk je op Menu en vervolgens kies je het item: "Verberg voor dit kanaal de flikkerende lijn bovenin het beeld."

Dit zou dus het probleem op kunnen lossen.



Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #9 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 19 December 2016 - 14:25

Wat voor type Sony tv is het ?


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #10 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 19 December 2016 - 17:28

 

Niet om negatief te doen maar als je tv in volledig beeld instellen is bij kabel echt niet leuk. Je krijgt dan bij bijvoorbeeld de filmkanalen van die witte streepjes bovenaan het beeld.

 

Is er misschien andere workaround is om toch die skin te kunnen draaien maar dan met een normaal beeld zonder die streepjes bovenaan ? 

 

Ik draai dus om die reden gewoon nog de voorgaande skin.

 

Dat kan, in de zenderlijst druk je op Menu en vervolgens kies je het item: "Verberg voor dit kanaal de flikkerende lijn bovenin het beeld."

Dit zou dus het probleem op kunnen lossen.

 

 

Nooit geweten dat die optie bestond maar dat lost het inderdaad op voor wat betreft het normale beeld. :)

 

Helaas is dit niet van invloed bij het beeld dat je krijgt als je in de zaplijst zit. In dat kader zie je dan nog steeds die streepjes.



Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,736
Excellent

Posted 19 December 2016 - 18:01

Klopt. De vraag is of je daar van wakker moet liggen. En als dat wel zo is, wellicht klagen bij de provider, want in het digitale tijdperk zijn die dingen nergens meer voor nodig, het is gewoon slordigheid.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #12 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 19 December 2016 - 20:27

Lig er ook niet wakker van maar het viel me op. Als je de voorgaande skin gebruikt dan zie je het overigens niet als je in de zaplijst zit.



Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #13 Vaako

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 21 December 2016 - 01:24

Kan ik ook een andere skin installeren om mijn probleem op de DM500hd op te lossen,

Welke skin moet ik dan downloaden, ik heb dit nog nooit moeten veranderen.

Of hoe kan ik de oude skin terug zetten?


Edited by Vaako, 21 December 2016 - 01:26.

Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #14 bril

  • Senior Member
  • 204 posts

+2
Neutral

Posted 21 December 2016 - 08:55

Bij mijn Sony TV 48W585B1  is het, zie foto's tv scherm.

 

Zit bij de doel ingangen, dus je kan het per ingang regelen.

 

Beeldregeling / Autodisplay omgeving uit zetten.

 

Je kan je dood zoeken.

Attached Files


Edited by bril, 21 December 2016 - 08:59.

Mut@ntHD51 STB 4K 2x,  Openpli 7.1 release  , 60 cm schotel 2x duo-lnb, 19.2/23.5 vaste opstelling, Panasonic TXL55DT50E


Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #15 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 21 December 2016 - 09:54

Volgens mij kan je het beste alles op normaal zetten, indien mogelijk kan je het beste de invoer op PC zetten
Probeer eens deze instellingen:
Totaal.png

Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #16 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 21 December 2016 - 10:15

Instellingen van bril zijn juist, pc mode heeft geen zin werkt niet op de HDMI ingangen..

 

Attached File  20161221_100801.jpg   197.31KB   6 downloads Attached File  20161221_100812.jpg   192.74KB   6 downloads Attached File  20161221_100829.jpg   184.26KB   6 downloads


Edited by DeBeek, 21 December 2016 - 10:18.

Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #17 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 21 December 2016 - 10:21

Ik had het even verkeerd begrepen, ik dacht dat Bril bedoelde dat het bij hem ook niet goed stond en dat hij zich dood zocht maar de juiste instelling nog niet had gevonden.

Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #18 satjunk

  • Senior Member
  • 239 posts

+1
Neutral

Posted 21 December 2016 - 11:13

Heb je al een andere HDMI ingang geprobeerd ?

Ik had hetzelfde toen bleek dat ik een andere HDMI ingang moest gebruiken..


Edited by satjunk, 21 December 2016 - 11:14.

VU+ Duo4K SE


Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #19 bril

  • Senior Member
  • 204 posts

+2
Neutral

Posted 21 December 2016 - 11:29

Ja het is vervelend zoeken als ze overscan een eigen woord gaan geven bij de tv makers.

Bij mij is het inderdaad goed.


Mut@ntHD51 STB 4K 2x,  Openpli 7.1 release  , 60 cm schotel 2x duo-lnb, 19.2/23.5 vaste opstelling, Panasonic TXL55DT50E


Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #20 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,258 posts

+691
Excellent

Posted 21 December 2016 - 11:42

Ja het is vervelend zoeken als ze overscan een eigen woord gaan geven bij de tv makers.

->

Het meest vervelende is dat deze fabrikanten FULL-HD en 4K schermen verkopen en de standaard setting zo zetten dat je standaard naar ingezoomd FULL-HD of 4K kijkt..... Zodat waar het voor bedoeld is standaard nooit zo wordt weergegeven... En waardoor bijna iedereen dit standaard fout heeft staan... :(

 

Overscan moet gewoon altijd zichtbaar zijn bij aangeboden resoluties die groter zijn dan 576 lijnen....  Vanaf 720 beeldlijnen is er eigenlijk geen overscan gebied meer...

 

Maar het voorkomt denk ik veel klachten als mensen gaan bellen dat er rare streperige dingen boven in beeld zitten en rare randen links rechts en beneden in beeld bij sommige zenders... zodat de fabrikanten voor dit tenenkrommend ding kiezen...


Edited by littlesat, 21 December 2016 - 11:44.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users