Springen naar inhoud


Foto

Vu+Uno4K geweldig met OpenPli


  • Please log in to reply
Er zijn 23 reacties in dit onderwerp

#1 HPPli

  • Senior Member
  • 1882 berichten

+36
Good

Geplaatst op 23 december 2016 - 12:02

Allereerst wil ik alle ontwikkelaars van OpenPli bedanken voor de prachtige image/firmware/software welke voor de Vu+Uno4K geschikt is gemaakt !

In vergelijking met de "stroeve" originele software is het na installeren van OpenPli een verademing maar vooral een genot om deze STB te gebruiken.

Nogmaals, mijn complimenten !!!!!

 

Klein aandachtpuntje welke nog even naar moet worden gekeken is de fallback remote receiver functie, met geen mogelijkheid is hier via het menu een URL in te geven,

Via /etc/enigma2/settings is de regel "config.usage.remote_fallback=http:/202:8001 ook niet te veranderen naar een correct IP"



Re: Vu+Uno4K geweldig met OpenPli #2 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 berichten

+4
Neutral

Geplaatst op 23 december 2016 - 12:18

Ik ben er ook erg blij mee! Als je ziet dat het VTi image 200mb is en het PLi image 50mb vraag ik me af wat voor rotzooi je allemaal mee krijgt. Het feit dat er in de setup wizard van VTi een mogelijkheid wordt aangeboden om alvast geïnstalleerde rotzooi toch te verwijderen zegt toch al genoeg.

 

Ik wacht dan ook met smart op het ultimo 4k image!

 

V.w.b. de fallbacktuner optie, dit heb ik zelf nog niet geprobeerd, zal het eens bekijken...


Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Vu+Uno4K geweldig met OpenPli #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 23 december 2016 - 12:50

Allereerst wil ik alle ontwikkelaars van OpenPli bedanken voor de prachtige image/firmware/software welke voor de Vu+Uno4K geschikt is gemaakt !
In vergelijking met de "stroeve" originele software is het na installeren van OpenPli een verademing maar vooral een genot om deze STB te gebruiken.
Nogmaals, mijn complimenten !!!!!
 
Klein aandachtpuntje welke nog even naar moet worden gekeken is de fallback remote receiver functie, met geen mogelijkheid is hier via het menu een URL in te geven,
Via /etc/enigma2/settings is de regel "config.usage.remote_fallback=http:/202:8001 ook niet te veranderen naar een correct IP"

Voordat je de settings file aanpast moet je enigma even stilleggen, de settingsfile wordt namelijk elke keer als je enigma2 stopt, opnieuw weggeschreven waardoor eventuele aanpassingen dus gewoon worden overschreven.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vu+Uno4K geweldig met OpenPli #4 dolphs

  • Senior Member
  • 980 berichten

+8
Neutral

Geplaatst op 23 december 2016 - 16:28

kijk in dit topic voor vergelijkbaar update " probleem " ( init 4 etc ) van de settings.

Maar idd dat AB probleem om een URL te zetten constateerde ik ook.

Echter via de webinterface kun je wel de juiste URL zetten, als work around :-)


Veranderd door dolphs, 23 december 2016 - 16:29


Re: Vu+Uno4K geweldig met OpenPli #5 HPPli

  • Senior Member
  • 1882 berichten

+36
Good

Geplaatst op 23 december 2016 - 22:23

 

Voordat je de settings file aanpast moet je enigma even stilleggen, de settingsfile wordt namelijk elke keer als je enigma2 stopt, opnieuw weggeschreven waardoor eventuele aanpassingen dus gewoon worden overschreven.

 

Dank je, dat "gedeelte" was ik eigenlijk weer vergeten. Maar het werkt nu inmiddels.

 

Toch nog twee puntjes hierover;

* Het url ingeven voor de fallbacktuner via het menu is onmogelijk en dus (nog) een klein bugje cq schoonheidsfoutje.

* Kennelijk kun je meerdere fallbacktuners opgeven, wat is de schrijfwijze precies voor een tweede url ?



Re: Vu+Uno4K geweldig met OpenPli #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 23 december 2016 - 22:46

Ik kan hier het ip gewoon invullen in het ui... Gewoon de vier cijfers met punten er tussen... Dacht via de teletext toets... http:// en :8001 hoef je er niet bij te zetten, die vogt hij vanzelf toe...

Vu heeft nog een probleem met de input. Een ab ziet hij ala toetsenbord...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+Uno4K geweldig met OpenPli #7 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7766 berichten

+184
Excellent

Geplaatst op 23 december 2016 - 22:51

Vu heeft nog een probleem met de input. Een ab ziet hij ala toetsenbord...

LOL.... stel je voor dat VU na al die jaren de problemen met de AB's eens opgelost zou hebben...... Dan zou het toch geen VU meer zijn......

Re: Vu+Uno4K geweldig met OpenPli #8 HPPli

  • Senior Member
  • 1882 berichten

+36
Good

Geplaatst op 23 december 2016 - 23:12

Ik kan hier het ip gewoon invullen in het ui... Gewoon de vier cijfers met punten er tussen... Dacht via de teletext toets... http:// en :8001 hoef je er niet bij te zetten, die vogt hij vanzelf toe...

Vu heeft nog een probleem met de input. Een ab ziet hij ala toetsenbord...

Inderdaad, dat invullen van een IP met punten ertussen is wel duidelijk. Alleen het sequentieel invoeren vanuit het toetsenbord werkt niet ! Beginnend met het getal 192 kom je niet verder dan 111111111111111

 

Vraag twee was ook een belangrijke, hoe wordt de regel indien je meer dan 1 fallbacktuners URL's wilt ingeven ??????



Re: Vu+Uno4K geweldig met OpenPli #9 HPPli

  • Senior Member
  • 1882 berichten

+36
Good

Geplaatst op 23 december 2016 - 23:16

 

Vu heeft nog een probleem met de input. Een ab ziet hij ala toetsenbord...

LOL.... stel je voor dat VU na al die jaren de problemen met de AB's eens opgelost zou hebben...... Dan zou het toch geen VU meer zijn......

 

Wij zitten hier nog steeds op een gezellige wijze te schuddebuiken van het lachen betreffende die VU LOL-grap die we nu maar naar de zoveelste "Helder(e)" Does-LOL grap hebben vernoemd. :wub:


Veranderd door HPPli, 23 december 2016 - 23:18


Re: Vu+Uno4K geweldig met OpenPli #10 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 24 december 2016 - 08:34

Vreemd net geprobeerd. Hier kan ik met mijn solo4k gewoon een ip adres invullen met mijn solo 4k....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+Uno4K geweldig met OpenPli #11 HPPli

  • Senior Member
  • 1882 berichten

+36
Good

Geplaatst op 24 december 2016 - 13:01

Vreemd net geprobeerd. Hier kan ik met mijn solo4k gewoon een ip adres invullen met mijn solo 4k....

Jammer genoeg lopen er nu binnen dit draadje inmiddels 2 bugs van de Vu+Uno4K door elkaar. (autodiseqc werkt niet en fallback url is niet in te vullen via menu)

Voor het invullen fallbacktuner is nu nog een workaround nodig, bijv middels init en sleep enigma2 stoppen en in ....... /etc/enigma2/settings de fallbackregels aanpassen. (hierna opstarten of reboot)

Veranderd door Frenske, 24 december 2016 - 13:19
Het andere probleem heb ik maar uitgesplitst. Maar nog steeds gaat het nu over twee dingen. Hoe geweldig PLi is én een probleem met de Fallback tuner. ????????


Re: Vu+Uno4K geweldig met OpenPli #12 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 24 december 2016 - 13:15

Was VU gisteren niet toevallig met een nieuwe driver gekomen waar DiseqC zaken in waren opgelost.... alleen zat dit (nog) niet in de bsp layer.... :(


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+Uno4K geweldig met OpenPli #13 Edgar

  • Senior Member
  • 292 berichten

+7
Neutral

Geplaatst op 24 december 2016 - 20:50

Met de Solo2 hadden ze ook al een probleem met de afstandsbediening, en daar is sinds de Duo heel veel aan veranderd, haha. Het op 'sms methode' invoeren om letters te krijgen (twee keer 2 = a), dat pakt hij niet. Wifi wachtwoord invoeren wordt even lastig bij de Uno 4k ;)


VU+ Duo 4K DVB-S2X en DVB-C met Open PLi 7.0


Re: Vu+Uno4K geweldig met OpenPli #14 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4631 berichten

+225
Excellent

Geplaatst op 25 december 2016 - 08:11

Kan een van de Uno 4K bezitters eens proberen of de BackupSuite goed loopt en hoe lang de backup ongeveer duurt?

 

Dan graag een tweede backup maken omdat de eerste keer er nog geen juiste snelheid bekend is om de backuptijd te berekenen.

Komt de berekende tijd dan een beetje overeen met de werkelijk benodigde tijd?



Re: Vu+Uno4K geweldig met OpenPli #15 HPPli

  • Senior Member
  • 1882 berichten

+36
Good

Geplaatst op 25 december 2016 - 15:48

Met de komst van mijn nieuwe VU+uno4K en na installatie van OpenPli heb ik gelijk ook jouw BackupSuite in gebruik genomen, derhalve heb ik geen 1e backup gegevens voor je.

Vanmiddag een 3-tal keren een backup gemaakt. De 1e keer naar HDD/USB, 2e keer naar USB en ditzelfde ook de 3e keer. 

 

1) Prognose opgave 1.06 minuut, uiteindelijk 1,52 minuut en snelheid 581 kb/sec

2) Prognose opgave 1.29 minuut, uiteindelijk 1,57 minuut en snelheid 551 kb/sec

3) Prognose opgave 1.33 minuut, uiteindelijk 2,07 minuut en snelheid 581 kb/sec



Re: Vu+Uno4K geweldig met OpenPli #16 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4631 berichten

+225
Excellent

Geplaatst op 25 december 2016 - 19:35

Dank je wel voor de testjes, de berekening voor de Uno 4K klopt dus niet helemaal maar dat is verder niet van invloed, ik zal er nog eens naar kijken of ik het voor de Uno kan fine tunen.

 

Hoe groot is je backup, dus de kernel en de rootfs per stuk?



Re: Vu+Uno4K geweldig met OpenPli #17 HPPli

  • Senior Member
  • 1882 berichten

+36
Good

Geplaatst op 26 december 2016 - 13:39

Dank je wel voor de testjes, de berekening voor de Uno 4K klopt dus niet helemaal maar dat is verder niet van invloed, ik zal er nog eens naar kijken of ik het voor de Uno kan fine tunen.

 

Hoe groot is je backup, dus de kernel en de rootfs per stuk?

De image-backup(s) zijn groot;

rootfs.tar.bz2      48.743 KiB

kernel_auto.bin  16.384 KiB



Re: Vu+Uno4K geweldig met OpenPli #18 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4631 berichten

+225
Excellent

Geplaatst op 26 december 2016 - 14:29

Dank je wel!

Re: Vu+Uno4K geweldig met OpenPli #19 Werner_56

  • Member
  • 21 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 27 december 2016 - 15:18

Backupsuite:

 

1e keer duurde het 1.27 min

2e keer 1.19 min (806 kb/sec) 148 MB

Kernel  8192

Rootfs  143908



Re: Vu+Uno4K geweldig met OpenPli #20 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4631 berichten

+225
Excellent

Geplaatst op 27 december 2016 - 15:23

Dank je Werner_56, maar met welke ontvanger was dat?


1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers