Jump to content


Photo

Snelle manier om mappen te kopiëren?

hdd kopiëren externe hd mappen usb 3.0

  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#1 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 26 December 2016 - 12:04

Wie weet een manier om met een redelijke snelheid de inhoud van een interne HD te kopiëren naar een externe HD aangesloten op ene USB 3.0 port van de STB.

 

Ik wil mijn interne HD van 1TB vervangen door 1 van 2 TB en wil de inhoud (nu zo'n 700 GB aan opnames en films in mkv formaat) overzetten op de nieuwe.

 

Nu kan ik wel losse files kopiëren maar geen complete mappen in de standaard filelist van Openpli.

Is er een of andere plugin waar ik op een WIn/Totalcommander-achtige manier snel files kan kopiëren, in ieder geval sneller dan de ~6500 KB/s die ik nu zo'n beetje haal via mijn PC

 

Vanaf mijn PC gaat het wel met b.v. Totalcommander maar dit is tergend langzaam.

 

Er moet toch wel een maniertje zijn om eerst een backup op een externe schijf te zetten en deze dan later weer terug te kopiëren met een behoorlijke snelheid?



Re: Snelle manier om mappen te kopiëren? #2 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 26 December 2016 - 12:09

Vanuit telnet:

cp -a /media/hdd /media/usb

Die "/media/usb" is maar een voorbeeld. Typ eerst "df -h" en dan zie je 'em er wel ergens tussen staan.


Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: Snelle manier om mappen te kopiëren? #3 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 26 December 2016 - 12:15

Wie weet een manier om met een redelijke snelheid de inhoud van een interne HD te kopiëren naar een externe HD aangesloten op ene USB 3.0 port van de STB.

 

Ik wil mijn interne HD van 1TB vervangen door 1 van 2 TB en wil de inhoud (nu zo'n 700 GB aan opnames en films in mkv formaat) overzetten op de nieuwe.

 

Nu kan ik wel losse files kopiëren maar geen complete mappen in de standaard filelist van Openpli.

Is er een of andere plugin waar ik op een WIn/Totalcommander-achtige manier snel files kan kopiëren, in ieder geval sneller dan de ~6500 KB/s die ik nu zo'n beetje haal via mijn PC

 

Vanaf mijn PC gaat het wel met b.v. Totalcommander maar dit is tergend langzaam.

 

Er moet toch wel een maniertje zijn om eerst een backup op een externe schijf te zetten en deze dan later weer terug te kopiëren met een behoorlijke snelheid?

Of met enigzins een gui.

 

opkg install mc (norton commander)


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Snelle manier om mappen te kopiëren? #4 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 26 December 2016 - 12:25

het zou inderdaad handig zijn om op de box zelf,  volledige mappen te kunnen selecteren voor verplaatsen/kopiëren en

niet enkel losse bestanden, zonder tussenkomst van telnet/ftp. ;)

 

en als we dan toch bezig zijn :D, misschien ineens ook de mogelijkheid om losse srt files mee te verplaatsen.

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: Snelle manier om mappen te kopiëren? #5 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 26 December 2016 - 13:08

Vanuit telnet:

cp -a /media/hdd /media/usb

Die "/media/usb" is maar een voorbeeld. Typ eerst "df -h" en dan zie je 'em er wel ergens tussen staan.

Zo simpel kan het (ook) zijn, ik kan natuurlijk alles gewoon zo kopiëren en de ongewenste mappen weer weg gooien, sommige mappen hoeven namelijk niet mee.

Maar op deze manier is het starten, wachten en later wat mappen weggooien



Re: Snelle manier om mappen te kopiëren? #6 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 26 December 2016 - 13:09

Of met enigzins een gui.
 
opkg install mc (norton commander)


Ik wist dat er iest moest zijn maar kon het zo gauw niet vinden, ik zal daar ook eens naar kijken

Re: Snelle manier om mappen te kopiëren? #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 26 December 2016 - 15:41

Voor de opa's onder ons die in het DOS tijdperk zijn opgegroeid een onmisbaar tool. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Snelle manier om mappen te kopiëren? #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 26 December 2016 - 15:44

Dank u, ik voel me direct 'aangesproken' ;) ik gebruik die 'antieke' mc bijna dagelijks.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Snelle manier om mappen te kopiëren? #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 26 December 2016 - 15:45

Ik ook. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Snelle manier om mappen te kopiëren? #10 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 26 December 2016 - 15:57

Daar kan ik mij onder scharen vrees ik, vanaf DOS 2.0 van de partij (geweest)
En inderdaad Norton Commander was DE tool to have maar ook PCTools was ook erg handig, daarna ging het snel bergafwaarts met PCTools.

Wat mij opviel bij het uitzoeken van een 2.5" schijf is dat het veel goedkoper is om een externe 2.5" USB 3.0 schijf te kopen en deze uit de behuizing te slopen dan een losse schijf te kopen.
Er is nu een 2TB onderweg via Amazon voor € 77 (minus €10 welkomstkorting van Amazon) dus €67. Voor een losse Seagate van 2TB ben ik zo'n € 107 kwijt.

Zojuist nog bij de MM een externe Seagate 4TB schijf gekocht voor € 129, wil je hem los kopen dan zit je rond de € 220.

Dus mocht iemand een grote schijf nodig hebben voor € 129 heb je een 4TB schijf (met daarna nog een reserve USB 3.0 behuizing)
 



Re: Snelle manier om mappen te kopiëren? #11 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 26 December 2016 - 15:58

Dat waren nog eens tijden. Maar zijn we niet allemaal begonnen met de Commodore 64 en daarna de Amiga? Of ben ik nu overgrootvader?



Re: Snelle manier om mappen te kopiëren? #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 26 December 2016 - 16:00

Ik was van de "tegenpartij": Sinclair ;) 


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Snelle manier om mappen te kopiëren? #13 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 26 December 2016 - 16:01

Hier een Sir Clive Sinclair klant, de ZX Spectrum met een wopping 48Kb geheugen!



Re: Snelle manier om mappen te kopiëren? #14 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,784 posts

+186
Excellent

Posted 26 December 2016 - 16:14

Het mooie van midnight commander (mc) is dat hij in heel veel omgevingen (Unix/Linux) is te installeren (...zelfs Synology) (nutteloze informatie, maar Ik had destijds meer de voorkeur voor XTree ;))


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Snelle manier om mappen te kopiëren? #15 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 26 December 2016 - 17:00

Alles beter dan windoof verkenner ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Snelle manier om mappen te kopiëren? #16 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 26 December 2016 - 17:24

De oudjes zijn op dreef, haha



Re: Snelle manier om mappen te kopiëren? #17 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 26 December 2016 - 17:32

Straks gaat er nog iemand beginnen over het boren van een gaatje in de 3,5 inch Single Density floppy disks om er Double Density floppies van te maken (van 720KB naar 1,44 MB)

(een perforator werkte ook uitstekend :rolleyes: )

En floppies waren er zat op het werk want voor iedere PC was er een complete installatie set DOS/WIndows aangeleverd die nooit uit de doos kwamen. Kartonen dozen vol met floppies stonden er om te gebruiken



Re: Snelle manier om mappen te kopiëren? #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 26 December 2016 - 17:36

Dat waren nog eens tijden. Maar zijn we niet allemaal begonnen met de Commodore 64 en daarna de Amiga? Of ben ik nu overgrootvader?

 

Mijn eerste (buiten school waar een Pr1me mini stond) was een Apple II+, gevolgd door een VIC-20, een C-64 en een Philips P2000. Daarna een XT (met NEC V20, twee keer sneller dan een 8088) en een Laser 386SX (met serienummer 106 ;)).

 

En die floppies, ik heb er hier nog liggen, gat erbij gebrand met een soldeerbout.

 

Opa's zat hier... :)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Snelle manier om mappen te kopiëren? #19 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 26 December 2016 - 18:05

Hier heb ik ook gewerkt op Philips apparaten, een P3100 (PC) en een P7000 (mainframe, nam een halve kamer in beslag :P )



Re: Snelle manier om mappen te kopiëren? #20 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 26 December 2016 - 18:32

Leuk he? En dan van die Amiga 500, een 3000 maken met HDD eraan. De C64 met speeddos uitbreiden. Zo'n Philips heb ik ook nog een gehad. Of het die was die jij noemt weet ik niet, maar het was met cassettebandjes.

Nu terug naar de oorspronkelijk vraag, sorry liet me even gaan.





Also tagged with one or more of these keywords: hdd, kopiëren, externe hd, mappen, usb 3.0

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users