Springen naar inhoud


Foto

Vu+ Duo - VPN verbinding werkt niet meer na update firmware

Netgear r7000 Nighthawk Vu+ Duo OpenVPN Vu+ PlayerHD VPN

  • Please log in to reply
Er zijn 7 reacties in dit onderwerp

#1 Boskabouter

  • Senior Member
  • 30 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 27 december 2016 - 21:18

Beste,

 

Ben al een paar dagen aan het testen en aan het uitzoeken op dit forum maar ik kom er nu echt niet meer uit.....

 

Sinds een week heb ik het probleem dat ik mijn Vu+ Duo niet meer kan vinden / bereiken via een VPN verbinding.

 

De VPN verbinding loopt via een Netgear r7000 Nighthawk router i.s.m. een OpenVPN client.

Op mijn Ipad gebuik ik de app. Vu+ PlayerHD om mijn beeld te streamen vanaf de Vu+ Duo naar mijn Ipad.

 

Het gekke is dat ik de Vu+ Duo wel kan vinden als ik thuis in mijn eigen netwerk ingelogd ben.

Je zou dan denken dat mijn VPN verbinding het probleem is......

 

Echter heb ik thuis in mijn netwerk ook nog een Vu+ Zero, die de Vu+ Duo als fallback tuner gebruikt, en deze kan ik dus zowel in mijn thuis netwerk als via een VPN verbinding bereiken. De VPN instellingen lijken dus niet het probleem te zijn.

 

 

Het probleem is ontstaan nadat ik mijn oude OpenPli firmware (20160312) heb vervangen door de versie van vorige week (20161220).

Inmiddels al een clean setup gedaan verschillende menu's doorgelopen en wat instellingen geprobeerd aan te passen en nog steeds lukt het me niet om mijn Vu+ Duo te zien via de VPN verbinding.

 

 

Het lijkt wel dat de Vu+ Duo de verbinding vanuit de VPN client blokkeerd....

 

PS. Deze Vu+ Zero draait ook op de oudere software van +- maart 2016.

 

 

Wie kan mij helpen of in ieder geval meedenken hoe ik dit zou kunnen oplossen?

 

 

Voor mijn werk zit ik regelmatig in het buitenland en het streamen heeft altijd goed gewerkt.

 

Alvast bedankt voor jullie moeite.


Veranderd door Boskabouter, 27 december 2016 - 21:20


Re: Vu+ Duo - VPN verbinding werkt niet meer na update firmware #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68306 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 27 december 2016 - 21:25

Dat suggereert dat je VU Duo de default gateway mist. Heb je op de box al eens een netwerk check gedraaid? Kun je wel een software update op de box doen?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Duo - VPN verbinding werkt niet meer na update firmware #3 teo1966

  • Senior Member
  • 1104 berichten

+10
Neutral

Geplaatst op 27 december 2016 - 21:30

kijk eens bij de webinterface instellingen daar kun je de vpn aan en uit zetten


VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Vu+ Duo - VPN verbinding werkt niet meer na update firmware #4 Boskabouter

  • Senior Member
  • 30 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 27 december 2016 - 21:43

Dat suggereert dat je VU Duo de default gateway mist. Heb je op de box al eens een netwerk check gedraaid? Kun je wel een software update op de box doen?

De netwerk check geeft allemaal groene vinkjes.

 

waar moet je de default gateway op instellen? (192.168.1.1?)



Re: Vu+ Duo - VPN verbinding werkt niet meer na update firmware #5 Boskabouter

  • Senior Member
  • 30 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 27 december 2016 - 21:46

kijk eens bij de webinterface instellingen daar kun je de vpn aan en uit zetten

Ik meende dat deze VPN verbinding niet ingesteld hoeft te worden omdat mijn VPN via de Netgear router loopt....

 

Als ik via de VPN verbinding van mijn Netgear router op het netwerk zit dan zou ik theoretisch direct op mijn eigen netwerk zitten zonder dat de OpenPli software het veschil zou moeten kunnen zien.

 

Of zit ik er nu naast?



Re: Vu+ Duo - VPN verbinding werkt niet meer na update firmware #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68306 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 27 december 2016 - 21:46

Normaal krijg je die mee het DHCP. Als je geen DHCP gebruikt, is dat het IP adres van je router.

 

Maar let ook op wat @teo1966 scrhijft: de laatste versies van de OpenWebIf hebben misbruik protectie, en standaard blokkeren deze alle toegang van buiten de LAN. Het toestaan van VPN connecties is een optie die je expliciet aan moet zetten. Het gaat dus niet om de VPN zelf, maar om het IP adres dat je eind-toestel via die VPN heeft.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Duo - VPN verbinding werkt niet meer na update firmware #7 Boskabouter

  • Senior Member
  • 30 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 27 december 2016 - 21:51

Normaal krijg je die mee het DHCP. Als je geen DHCP gebruikt, is dat het IP adres van je router.

 

Maar let ook op wat @teo1966 scrhijft: de laatste versies van de OpenWebIf hebben misbruik protectie, en standaard blokkeren deze alle toegang van buiten de LAN. Het toestaan van VPN connecties is een optie die je expliciet aan moet zetten. Het gaat dus niet om de VPN zelf, maar om het IP adres dat je eind-toestel via die VPN heeft.

Yesssss.

 

 

Ik had hier al mee zitten spelen...... maar nu opnieuw en ook meteen de Enigma herstart en het werkt weer.

 

 

Mijn dank is groot.

 

Bedankt voor jullie snelle hulp.



Re: Vu+ Duo - VPN verbinding werkt niet meer na update firmware #8 teo1966

  • Senior Member
  • 1104 berichten

+10
Neutral

Geplaatst op 27 december 2016 - 21:52

hier op een mutant een paar uur kwijt geweest met openvpn op een rt-ac68u ( merlin 380.64 ) deze optie aangezet en alles werkte weer

ik kwam er achter omdat een hd1200 met openpli 2016-10-16 het wel werkte ( waar de vpn optie niet in zit )


VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0




Also tagged with one or more of these keywords: Netgear r7000 Nighthawk, Vu+ Duo, OpenVPN, Vu+ PlayerHD, VPN

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers