Jump to content


Photo

geen sid limit meer?


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 7 February 2017 - 10:02

Ik heb gisteravond per ongeluk 5 gelijktijdige opnames ingepland op gecodeerde NL kanalen. Tot mijn verbazing blijken ze allemaal probleemloos te zijn opgenomen... 

 



Re: geen sid limit meer? #2 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 16,974 posts

+635
Excellent

Posted 7 February 2017 - 10:35

Als dat waar is, zal dat wel in de korste keren verholpen worden.

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: geen sid limit meer? #3 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 7 February 2017 - 10:40

Als dat waar is, zal dat wel in de korste keren verholpen worden.

Misschien wordt het dan wel in de korste keren verholpen door binnenkort volledig over naar 'CWOE'.... dan is die hele SID limiet overbodig - je kaart werkt immers helemaal niet meer in CCcam, Oscam of welke emu dan ook....

Dan mag de kaart in de CI+ om met je box te kunnen blijven kijken...


Edited by littlesat, 7 February 2017 - 10:42.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: geen sid limit meer? #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 7 February 2017 - 14:00

SID limiet is een broodje aap, daar is al veel tijd aan gespendeerd.

 

Er zit geen SID limiet in de kaart (in de vorm "4 is ok", "5 is zwart"). Er zit een complex algortime in de kaart, welke een counter ophoogt als er meer sid's simultaan gevraagd worden, en verlaagd als er minder sid's simultaan gevraagd worden. En komt die counter boven een bepaalde waarde, dan gaat de kaart valse CW's teruggeven, ook weer volgens een bepaald partoon.

 

Het kan dus prima zijn dat als de counter laag staat, het ook met 5 sid's een tijd duurt voordat de eerste gevolgen merkbaar zijn.  En als je daarna een tijd lang maar 1 sid meer opvraagt, dan gaat die counter ook weer naar beneden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: geen sid limit meer? #5 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 7 February 2017 - 14:58

Pakweg een half jaar geleden lukte het me niet eens om meer dan twee zenders tegelijk op te nemen. Dat was op een gegeven moment ineens 'opgelost' zonder ingreep aan mijn kant en sindsdien lukt 4 weer. Vijf heb ik om voor de hand liggende redenen nooit getest. Wellicht heeft het te maken met de overgang van i4A naar i4G.



Re: geen sid limit meer? #6 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 7 February 2017 - 18:09

Dat probleem met vastlopen op twee zenders was niet de schuld van het kaartje, maar van bepaalde transponders waar vanalles niet goed stond. Op een MTV transponder of een van de regionale omroep kon je er op wachten. Ik neem aan dat dat intussen is opgelost.

 

En ik kan me zo voorstellen dat ze met de nieuwe firmware meer letten op zapgedrag dan op aantal gelijktijdige (wat op zich natuurlijk ook relatief is) services. Misschien kun je tegenwoordig wel bonuspunten verdienen met weinig zappen ofzo.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: geen sid limit meer? #7 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 8 February 2017 - 11:07

Ik had het juist in combinatie met NPO1 en ook op die transponder zijn enkele maanden geleden geleden werkzaamheden verricht. Ik zit overigens nog op i4A.


Edited by zeeteefje, 8 February 2017 - 11:08.


Re: geen sid limit meer? #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 8 February 2017 - 11:23

Ik had het juist in combinatie met NPO1 en ook op die transponder zijn enkele maanden geleden geleden werkzaamheden verricht. Ik zit overigens nog op i4A.

Ook nadat je de kaart hebt getrokken en weer terug hebt geplaatst?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: geen sid limit meer? #9 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 9 February 2017 - 13:44

Jaja, ik blok al jaren de global-emm's, dus nog steeds i4A en er komen nog s-emm's aan, dus hij wordt nog keurig geupdated.



Re: geen sid limit meer? #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 9 February 2017 - 14:37

Tja, als je de globals tegenhoudt, kan de kaart geen update krijgen, die loopt via de global emm's. De 'gewone' reguliere update loopt (nog) via de shared emm.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: geen sid limit meer? #11 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 9 February 2017 - 15:49

Anders weten we nooit wat er gebeurt als de kaart op i4A blijft staan. Ik kan altijd nog door naar i4G, maar nooit meer terug. ;)



Re: geen sid limit meer? #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 9 February 2017 - 17:16

Daar heb je wel een punt ;) Ben ook wel benieuwd en of het de moeite waard is om naar G te gaan, of beter om op A te blijven. Ik zelf ben al te laat, sowieso.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: geen sid limit meer? #13 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 9 February 2017 - 17:17

Ik hier ook ben ook erg benieuwd laat het maar weten tzt.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: geen sid limit meer? #14 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 9 February 2017 - 17:32

Anders weten we nooit wat er gebeurt als de kaart op i4A blijft staan. Ik kan altijd nog door naar i4G, maar nooit meer terug. ;)

Ondanks mijn kaart nog op iA4 is blijven en een abbo voor oa Mezzo en MotorsTV geen beeld meer op mijn Ultimo4K of Uno4K (kaartlezer)

Zelfde kaart (kortstondig) in de CI van mijn Vu+Duo2 gewoon beeld op betreffende kanalen.

 

Kan er geen touw aan vast knopen en heeft het (ook) te maken met de verandering van i4A naar i4G ??


Edited by HPPli, 9 February 2017 - 17:33.


Re: geen sid limit meer? #15 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 9 February 2017 - 17:59

Moeilijk te zeggen.. Ik heb mijn hoofdkaart nu op l4G en de reserve kaarten (uit oude abo) laat ik lekker op l4A. Sterker nog: ze hebben al jaren géén ontvanger gezien :)
Er wordt i.g.v. Mezzo, Motors TV, France 2 een Nagra layer gestart via INS38 gestart. Dit werkt in de witte CI met de kaart op l4A én l4G waardoor ik concludeer dat dit dus geen reden is voor de upgrade naar l4G.. Wat de echte reden is zal de tijd wellicht leren..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: geen sid limit meer? #16 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 9 February 2017 - 18:00

In de CI+ zal de kaart gegarandeerd binnen beperkte tijd naar G gaan...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: geen sid limit meer? #17 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 9 February 2017 - 19:43

Daarom ook gauw er weer uitgehaald en inOScam herstart. Kaart is nog l4A gelukkig..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: geen sid limit meer? #18 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 9 February 2017 - 20:05

In de CI+ zal de kaart gegarandeerd binnen beperkte tijd naar G gaan...

Daarom zei ik in post 14 van dit draadje ook ; Zelfde kaart (kortstondig) in de CI van mijn Vu+Duo2 gewoon beeld op betreffende kanalen.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users