Jump to content


Photo

Betere permanent timeshift


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 7 February 2017 - 22:34

Na aanleiding van de eerder gemaakte opmerking hier mijn wishlist voor Permanent Timeshift.

Indien gewenst kan een moderator dit ook verplaatsen naar een eigen topic.

 

Stap 1: informatie-analyse. Laat even helemaal los wat er nu is aan functionaliteit, plugins, restricties enz. Wat is het _precies_ wat je wilt

 

  • Een continue lopende timeshift van de huidige zender.
  • Na programma wisseling dan wel een nieuwe buffer starten, of de tijd opslaan om de 3 hieronder genoemde acties te faciliteren
  • Mogelijke opslag acties in het record menu plaatsen, optiepunt 1 is het voor mij gewenste, de andere zijn min of meer nice to have.
  1. De mogelijkheid om de buffer van lopende uitzending te bewaren  (save current until now) De buffer van deze huidige uitzending na opslag of -opnieuw starten- of -als er met timecodes gewerkt wordt deze als timecode op te slaan. Dit om deze optie verderop in de uitzending vanaf dit punt op te kunnen slaan.
  2. De buffer van de lopende uitzending opslaan na afloop uitzending (uiteraard wordt dit automatisch geannuleerd als je van zender wisselt)
  3. Eventueel voorgaande uitzendingen aan te kunnen geven om op te slaan, mogelijk met een move, is sneller als het op dezelfde hdd is! (dit kan dus alleen als de box al langer op dezelfde zender staat en er al meerdere programma's zijn geweest !)
  • Bij voorinstelling aan kunnen geven waar de permanent gemaakte buffers worden opgeslagen.
  • Bij voorinstelling aan kunnen geven na hoeveel seconden de timeshift buffer moet worden gestart, bij snel zappen hoeft hoeft de timeshift niet gelijk na de zap  te starten.
  • Bij voorinstelling aan kunnen geven hoeveel minuten de timeshift buffers maximaal mogen zijn.
  • Bij voorinstelling aankunnen geven wat de maximale tijd van een buffer is bij uitzendingen zonder epg
  • Bij de instelling van Permanent Timeshift duidelijk aangeven dat buffers van timeshift worden verwijderd en opnieuw gestart na een zenderzap, dit om teleurstelling bij gebruikers te voorkomen. ;)

Ik hoef eigenlijk niet te vermelden dat dit eigenlijk een aantal van de mogelijkheden van de huidige Permanent Timeshift Plugin zijn.

 

En ik hoef ook niet te vermelden dat dit verder niets van doen heeft met het wel of niet goed functioneren van de Timeshift functie voor wat betreft het heen en weer spoelen door de buffer.

 


 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: Betere permanent timeshift #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 7 February 2017 - 23:47

Afgesplitst naar een nieuw topic.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Betere permanent timeshift #3 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 8 February 2017 - 07:47

Het is echt heel heel veel werk om dit echt fatsoenlijk te maken. Het begint eigenlijk met de volledige implementatie volledig te slopen, ,want die gaat nergens over... En knippen precies op een programma is onmogelijk, daar programma's feitelijk nooit precies op het epg moment beginnen, dan zal je altijd twee opnames mogen maken bij een overgang met dubbel opnemen, wat eigenlijk ook weer onzin is. Als je een timeshift opneemt, bewaard dan worden er nu al epg markers gezet, zodat je toch programma's kunt vinden, zonder dubbele opnames...

We weten dat andere images een lelijke patch hebben geaccepteerd voor timeshift met een losse binary, die van een pts plugin afkomen, zodat e.e.a. op een niet gestructureerde manier werkt. Jaren geleden hebben we degene die dit geprobeerd heeft te integreren in e2 proberen uit te leggen dat dit beter kon en degene heeft destijds dat in zijn eigen image ingebouwd... Zo is dat elders terecht gekomen. Maar de code die eruit kwam is eigenlijk not done... En daar zit dan ook dat dubbel opnemen in bij overgangen.

Echt timeshift zou eigenlijk de laatste x uur moeten timeshiften en als je zapt, dan zou dat mee moeten gaan.... Will je echt programma's blijven opnemen daar heb je opnames/timers voor...i

Ik weet niet of jezelf een beetje kan koderen. Onze sources zijn open source... Kijk daar eens in en kom eventueel met een voorstel... ;) mijn punt is dat bij permanent timeshift constant een hdd moet draaien of een usb stick of wat dan ook beschreven moet worden... Dat vind ik not done... Ik zou dit eigenlijk nooit gebruiken. En wil ik echt voor een sport uitzending timeshiften dan draai ik een instant recording en speel deze af... (Misschien zouden we zo timeshift wel moeten maken)...

Edited by littlesat, 8 February 2017 - 07:50.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Betere permanent timeshift #4 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 8 February 2017 - 09:38

We weten dat andere images een lelijke patch hebben geaccepteerd voor timeshift met een losse binary, die van een pts plugin afkomen, zodat e.e.a. op een niet gestructureerde manier werkt. Jaren geleden hebben we degene die dit geprobeerd heeft te integreren in e2 proberen uit te leggen dat dit beter kon en degene heeft destijds dat in zijn eigen image ingebouwd... Zo is dat elders terecht gekomen. Maar de code die eruit kwam is eigenlijk not done... En daar zit dan ook dat dubbel opnemen in bij overgangen.

Echt timeshift zou eigenlijk de laatste x uur moeten timeshiften en als je zapt, dan zou dat mee moeten gaan.... Will je echt programma's blijven opnemen daar heb je opnames/timers voor...i

Ik weet niet of jezelf een beetje kan koderen. Onze sources zijn open source... Kijk daar eens in en kom eventueel met een voorstel... ;) mijn punt is dat bij permanent timeshift constant een hdd moet draaien of een usb stick of wat dan ook beschreven moet worden... Dat vind ik not done... Ik zou dit eigenlijk nooit gebruiken. En wil ik echt voor een sport uitzending timeshiften dan draai ik een instant recording en speel deze af... (Misschien zouden we zo timeshift wel moeten maken)...

 

  1. Van die losse binaries zijn cpp files, of ze lelijk zijn valt nog te bezien, misschien is het wel een stukje code om een functionaliteit die niet in Python zit te creëren..
  2. Hoe het vroeger is gegaan weet ik niet, doet er nou ook niet meer zo toe
  3. Dubbel opnemen bij overgangen ken ik niet, probleem is er niet bij het gebruik van de plugin, had er ook nog nooit van gehoord.
  4. Je hebt volledig gelijk over het doorlopend opnemen bij timeshift, de plugin maakt hier ook handig gebruik van.
  5. Ik kan bij verre niet het vereiste niveau halen wat coderen betreft, ik weet dat Dimitri dat wel kan, en hij heeft de laatste versies van de plugin geoptimaliseerd.
  6. HDD constant draaien, ik neem aan dat je hier een grapje maakt. HDD zijn gemaakt om te draaien, net zoals servers altijd aanstaan. Of gebruik een SSD. Dit is weer zo'n echte omtrekkende beweging bewering.
  7. Als ik van te voren weet dat iets opgenomen moet worden... tsja
  8. Als ik alles van te voren wist kon ik met een kwartje de wereld rond zeiden ze vroeger

pff, we zijn weer terug bij af.

Ik weet dat alles in vrije tijd gebeurd, mijn post werd ge-triggerd door een opmerking van Eric Slagter in een andere post.

Ik begrijp dat als je het zelf niet gebruikt, er niet zo veel lol aan is om het toch te maken.

Maar je punt dat er altijd een HDD moet draaien bij timeshift, is ongelooflijk.

 

Ik blijf gewoon de plugin gebruiken en zoek een manier om de cpp files te compileren voor ARM in de toekomst.


 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: Betere permanent timeshift #5 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 8 February 2017 - 15:34

  1. Van die losse binaries zijn cpp files, of ze lelijk zijn valt nog te bezien, misschien is het wel een stukje code om een functionaliteit die niet in Python zit te creëren..-> Je hebt al een losse enigma2 binary... en daar hoort het dan ook in... Als losse plugin met binary is dat anders. Maar er zijn images die PTS geintegreerd hebben en als je integreerd dan zal je eigenlijk ook netjes de binary (C++) code van E2 horen aan te passen en dat is iets wat daar nooit fatsoenlijk gedaan is... dus het blijft daar "prutswerk"... (iets wat gebruikers helaas neits interesseert).
     
  2. Dubbel opnemen bij overgangen ken ik niet, probleem is er niet bij het gebruik van de plugin, had er ook nog nooit van gehoord.-> Dat is logisch... bij de overgangen moet je het huidige programma langer door laten gaan en het nieuwe programma eerder starten. In die overlap MOET je met deze methode 2 opnames tegelijkertijd doen.
  1. HDD constant draaien, ik neem aan dat je hier een grapje maakt. HDD zijn gemaakt om te draaien, net zoals servers altijd aanstaan. Of gebruik een SSD. Dit is weer zo'n echte omtrekkende beweging bewering. -> Blijkbaar begrijp je niet dat Permanent timeshift ook permanent resources vraagt en dus ook energie enz...  Het kan handig zijn maar het permenente aspect in vergelijking met dat je het echt gebruikt zit denk is "scheef"... 
  1. Als ik van te voren weet dat iets opgenomen moet worden... tsja -> Dan heb je weer HbbTV, het internet, uitzending gemist dingen voor :) Ook zonder permanent timeshift weet je niet wat je wilt opnemen. Met Permanent timeshift neem je eigenlijk per "toeval" op...

Maar wanneer gebruik je het nu ECHT...? Ik denk dat je meestal resources, energie, verslijten van je SSD groter is, dan dat je het ook ECHT ECHT gebruikt.... Maar dat neemt uiteraard niet weg dat E2's (permanent) timeshift beter kan... want zoals het ooit lang geleden door iemand van niet OpenPLu gemaakt is, is eigenlijk van begin af aan niet (laat ik het voorzichtig zeggen) optimaal gemaakt... En de PTS plugin maakt het eigenlijk structureel (lees niet functioneel) gezien nog erger....

 

Het issue hier voor mij is simpelweg de balans in tijd t.o.v. mijn objectieve gedachtes van "gebruik ik het" en als het gemaakt wordt dan moet het ook GOED gebeuren, met structuur....... Door deze balans is er eigenlijk weinig animo om dit echt goed en structureel te maken...

Uiteraard kunnen we PTS integreren maar dan is de structuur helemaal niet goed....! 


Edited by littlesat, 8 February 2017 - 15:39.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Betere permanent timeshift #6 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 8 February 2017 - 15:52

Ik vind het op zich een prima lijst van eisen, duidelijk. Niks is "gek" of "raar" uiteraard, alleen tsja, we moeten wel de afweging maken hoeveel moeite het is, en hoeveel gebruikers er plezier van hebben.

 

Ik zit met name even met die opsplitsing in programma's. Dat gaat een probleem worden, inderdaad, omdat de EPG vaak voor geen kant klopt. Daar zou een slim idee welkom zijn ;)

 

Of we de hele timeshifting overnieuw moeten schrijven, ik weet het niet. Ik weet nog wel een paar delen van enigma die dringend opnieuw geschreven moeten worden, maar we moeten ergens een streep trekken.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Betere permanent timeshift #7 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 8 February 2017 - 15:55

Dat gaat een probleem worden, inderdaad, omdat de EPG vaak voor geen kant klopt. Daar zou een slim idee welkom zijn  ;)

Daarom maken we momenteel 1 opname... en zetten er EPG markers neer zodat je in die ene opname naar het volgende programma kunt gaan (en dan vervolgens met de step skip het begin verder kan gaan zoeken).... Daarmee kan je toch tussen programma's in een TS opname "zappen" zonder dubbele opnames en moeilijk software matig gedoe en je bent minder afhankelijk van afwijkend EPG spul...

 

Je kunt dat als een "verschraling"  zien tov PTS... maar dit is dan ook zover ik weet momenteel de enige.... En wie weet kan je dit ook weer zien als "verbetering".... (misschien kan je dan beter gaan naar een additionele functionaliteit... 'autocut' of zo iets... die een opname kan splitsen op EPG markers een dan meteen automatisch een 'overlap' regelt... x min voor een knip starten met de split, en een einde van een split x min door laten lopen...)..

 

-of-

 

Iets wat een speciale file op de harddisk zet die een pointer zet naar de lange opname met een step skip point (text file met naam van de hoofdfile en een PTS punt) die x min voor een EPG punt step skipt.... (hoef je niet te knippen en splitsen kan sneller zijn).... Zo zou je een hele lijst met opnames kunnen "expanden"... moet je wel iets opvangen als je een opname verwijderd... (waarschuwing dat er meer meegaat)... En alleen dat 'splitten' waar je volgens de EPG het hele 'ding' van hebt.

 

>>> dan heb je meteen een feature wat werkt met alle andere opnames <<<
 

Wat betreft het step skippen of spoelen (per abuis) naar Live TV mode dat je dan niet meteen terug kunt stappen... daar komt een oplossing voor... Ik weet alleen (nog) niet hoe ik dat technisch aan moet pakken... Daar ben ik nog na aan het zoeken....


Edited by littlesat, 8 February 2017 - 16:07.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Betere permanent timeshift #8 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 8 February 2017 - 17:14

Ik vind het op zich een prima lijst van eisen, duidelijk. Niks is "gek" of "raar" uiteraard, alleen tsja, we moeten wel de afweging maken hoeveel moeite het is, en hoeveel gebruikers er plezier van hebben.

Dank Erik

Uiteraard noem je nu een goede afweging.

 

Maar alstublieft!!, laat iedereen zijn waarde houden, en met argumenten komen om iets niet te doen.

Geen tijd, te lage prio, geen zin,  noem maar op.

Dat is eerlijk, en iedereen weet wat de motieven zijn.

 

Geen pruts verhaaltjes over slijtende ssd's en hdd's of energieverbruik.

Mensen die zich daar zorgen overmaken moeten of gaan dit allemaal niet gebruiken.

Ook niet aankomen met hoe fout het allemaal nu wel is, dat weten we, en we hebben er veel verdriet van.

Of dat iemand het zelf niet gebruikt en daarmee eigenlijk wil zeggen, jij zou dit ook niet moeten gebruiken

 

Laten we maar afspreken dat ik verder geen moeite doe, dan kan littlesat zijn vrije tijd beter gaan gebruiken, no hard feelings.

Misschien dat iemand mij nog even kan helpen met een verwijzing naar, of uitleg over het (cross)compilen van 2 cpp files naar .so files voor ARM processoren

 

Ik blijf gewoon verder de plugin gebruiken die naar mijn bescheiden mening wel werkt, en iedereen is gelukkig.


 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: Betere permanent timeshift #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 8 February 2017 - 17:28

Misschien dat iemand mij nog even kan helpen met een verwijzing naar, of uitleg over het (cross)compilen van 2 cpp files naar .so files voor ARM processoren

Misschien kan je die binary uit openATV of openVIX "slopen"...? Daar die PTS alleen op python level geintegreerd hebben zover ik weet moeten die de losse binary hebben...

 

en wat vond je van mijn voorstel met splitten... dan heb je denk ik die PTS plugin helemaal niet nodig.... want de rest doet zover ik weet de huidige implementatie al...


Edited by littlesat, 8 February 2017 - 17:35.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Betere permanent timeshift #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 8 February 2017 - 17:48

@nietgiftig. Het lijkt er op dat je Littlesat inderdaad niet enthousiast gaat krijgen. Maar misschien een andere developer wel, wellicht één van onze buitenlandse leden. Wat ook zou schelen is als we nu een hele rij met "metoo's" van andere gebruikers zouden krijgen en dan misschien niet op alle onderdelen. Dan wordt het ook al weer eenvoudiger.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Betere permanent timeshift #11 Jochem

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 16 September 2019 - 11:53

Na aanleiding van de eerder gemaakte opmerking hier mijn wishlist voor Permanent Timeshift.

Indien gewenst kan een moderator dit ook verplaatsen naar een eigen topic.

 

Stap 1: informatie-analyse. Laat even helemaal los wat er nu is aan functionaliteit, plugins, restricties enz. Wat is het _precies_ wat je wilt

 

  • Een continue lopende timeshift van de huidige zender.
  • Na programma wisseling dan wel een nieuwe buffer starten, of de tijd opslaan om de 3 hieronder genoemde acties te faciliteren
  • Mogelijke opslag acties in het record menu plaatsen, optiepunt 1 is het voor mij gewenste, de andere zijn min of meer nice to have.
  1. De mogelijkheid om de buffer van lopende uitzending te bewaren  (save current until now) De buffer van deze huidige uitzending na opslag of -opnieuw starten- of -als er met timecodes gewerkt wordt deze als timecode op te slaan. Dit om deze optie verderop in de uitzending vanaf dit punt op te kunnen slaan.
  2. De buffer van de lopende uitzending opslaan na afloop uitzending (uiteraard wordt dit automatisch geannuleerd als je van zender wisselt)
  3. Eventueel voorgaande uitzendingen aan te kunnen geven om op te slaan, mogelijk met een move, is sneller als het op dezelfde hdd is! (dit kan dus alleen als de box al langer op dezelfde zender staat en er al meerdere programma's zijn geweest !)
  • Bij voorinstelling aan kunnen geven waar de permanent gemaakte buffers worden opgeslagen.
  • Bij voorinstelling aan kunnen geven na hoeveel seconden de timeshift buffer moet worden gestart, bij snel zappen hoeft hoeft de timeshift niet gelijk na de zap  te starten.
  • Bij voorinstelling aan kunnen geven hoeveel minuten de timeshift buffers maximaal mogen zijn.
  • Bij voorinstelling aankunnen geven wat de maximale tijd van een buffer is bij uitzendingen zonder epg
  • Bij de instelling van Permanent Timeshift duidelijk aangeven dat buffers van timeshift worden verwijderd en opnieuw gestart na een zenderzap, dit om teleurstelling bij gebruikers te voorkomen. ;)

Ik hoef eigenlijk niet te vermelden dat dit eigenlijk een aantal van de mogelijkheden van de huidige Permanent Timeshift Plugin zijn.

 

En ik hoef ook niet te vermelden dat dit verder niets van doen heeft met het wel of niet goed functioneren van de Timeshift functie voor wat betreft het heen en weer spoelen door de buffer.



Re: Betere permanent timeshift #12 Jochem

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 16 September 2019 - 11:55

Wie kan me helpen waar ik de permanent timeshift kan vinden

Ben nieuw hier ben alweer wat ouder dus mijn Engels is niet optimaal

 

Heb een vu ultimo openpli laatse versie



Re: Betere permanent timeshift #13 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 16 September 2019 - 13:10

Allereerst welkom op het OpenPLi supportboard.

 

Ik heb weliswaar heen (oude) Ultimo maar ik ga er gemakshalve toch maar vanuit dat dit ook op de Ultimo goed werkt.

Ga eerst via menu - instellingen - systeem expert instellingen naar gebruikersinstellingen en zet deze op expert en sla dat op.

Ga dan met exit één stapje terug en kies GUI instellingen.

Kies vervolgens gebruikersinterface.

Ga naar de tweede pagina en wijzig de waarde achter 'Timeshift automatisch starten na ... seconden. Klaar


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users