Springen naar inhoud


Foto

ET8000 tergend traag in EPG icm Favorieten

et8000; EPG favorieten langzaam

  • Please log in to reply
Er zijn 28 reacties in dit onderwerp

#1 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 berichten

+4
Neutral

Geplaatst op 10 februari 2017 - 14:43

Hallo,

 

Dit heb ik al eens gepost, alleen is het probleem nu beter gelokaliseerd.

Als ik op ch + of - druk kom ik in de zenderkeuze (TV) Alles. Alfabetische volgorde, dus niet handig.

Druk ik op EPG  dan verschijnt vrijwel direct de Electronic Program Guide.  Hier in bladeren op en neer en naar volgende pagina's en weer terug gaat perfect en snel.

 

Terug naar het zenderkeuze (TV) Alles   menu.

Door op  de blauwe knop -Favorieten- te drukken krijg ik de zenders in mijn gewenste volgorde. Dat is anders geweest. Toen kwam ik direct in het Favorieten menu na ch + of - drukken.

Druk ik op EPG  dan verschijnt na 5 seconden dat rondje met stippen, de animatie van bezig zijn, en na 35 seconden pas de Electronic Program Guide.

In de tijd bladeren naar een nieuwe pagina naar rechts of links, dan moet ik nu 30 sec wachten. Zonder Favorieten is er zoals boven aangegeven geen probleem.

 

Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen om dit wachten te repareren en dat ik steeds weer direct in de favorieten lijst kom?

 

Alvast bedankt.

 

 


Xtrend 10000


Re: ET8000 tergend traag in EPG icm Favorieten #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 10 februari 2017 - 15:26

De box onthoud de laatste selectie. En de box laten op laten starten op een zender in je favorieten (in de zenderlijst op de menu knop drukken).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ET8000 tergend traag in EPG icm Favorieten #3 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 10 februari 2017 - 15:27

Harddisk of NAS traag?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: ET8000 tergend traag in EPG icm Favorieten #4 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 berichten

+4
Neutral

Geplaatst op 10 februari 2017 - 16:12

NAS lijkt me sterk, ik heb er geen.....

Harddisk? Dan is het de HDD in de et8000. Zou die traag (geworden) zijn? Ik durf het te betwijfelen.

 

Maar nu ik er over nadenk, zou ik die favorieten kunnen wissen? Al dan niet via FTP.

Misschien staat daar ergens wat fout.

Dan maak ik een nieuwe van scratch.

Heeft dat invloed op de in de timer opgeslagen opnamen?


Xtrend 10000


Re: ET8000 tergend traag in EPG icm Favorieten #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 11 februari 2017 - 13:43

Heb je picons op die harde schijf staan, en picons aan staan in je zenderlijst? Dan moet bij elke zap eerst de disk opstarten om die picon te kunnen lezen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ET8000 tergend traag in EPG icm Favorieten #6 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 berichten

+4
Neutral

Geplaatst op 11 februari 2017 - 15:07

Nee, er zijn geen picons geïnstalleerd. Overigens duurt het opstarten van de schijf niet zo lang als dat ik op de EPG in favorieten modus moet wachten.


Xtrend 10000


Re: ET8000 tergend traag in EPG icm Favorieten #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 11 februari 2017 - 19:38

Ik kan me er niets bij voorstellen. Zowel de zenderlijst als alle EPG data staat in het geheugen van de box, daar kan dus niks vertragends op zitten.

 

Of heb je toevallig een swap space gedefinieerd, richting je schijf? Zo ja, dan heb je grote kans dat een deel van de data in memory is uitgeswapt, en deze eerst teruggelezen moet worden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ET8000 tergend traag in EPG icm Favorieten #8 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 berichten

+4
Neutral

Geplaatst op 12 februari 2017 - 10:35

Nee, een swap space heb ik niet aangemaakt. Schijnt voor een beginner moeilijk te zijn om die aan te maken.

Frappant is dat in de "ALLES" mode alles naar behoren werkt.

Daarom denk ik aan een fout in de userbouquet.favourites.tv (MAP structuur).

fout_epg.jpg

 

Alsof hij in een loop zit.

 

Bij windows zou ik chkdsk /f proberen om dit te herstellen. Enig idee hoe ik dat hier moet/kan doen?


Veranderd door kostenzer, 12 februari 2017 - 10:39

Xtrend 10000


Re: ET8000 tergend traag in EPG icm Favorieten #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14597 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 12 februari 2017 - 12:33

Waar doe je dat dan mee? Dit ziet er wel heel raar uit...waar komen als die proc entries dan vandaan?

 

Ik neem aan dat de O:/ een mapping is naar de root van de box?

 

Als ik een zoekopdracht doe voor userbouquet.favorites kom ik op een behoorlijk minder aantal uit, heb jij na het flashen soms een backup terug gezet?

root@vuultimo4k:/# find . -name userbouquet.favourites*
./etc/enigma2/userbouquet.favourites.tv
./etc/enigma2/userbouquet.favourites.radio
./etc/enigma2/userbouquet.favourites__radio_.radio
./etc/enigma2/userbouquet.favourites__tv_.tv

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: ET8000 tergend traag in EPG icm Favorieten #10 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4631 berichten

+225
Excellent

Geplaatst op 12 februari 2017 - 13:42

Dat komt omdat hij in windows zit te bladeren, als ik dat doe kan ik ook oneindig diep in /proc/1/cwd bladeren want cwd is een symlink naar /



Re: ET8000 tergend traag in EPG icm Favorieten #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 12 februari 2017 - 13:43

Hahaha, ja dan is het einde zoek.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: ET8000 tergend traag in EPG icm Favorieten #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14597 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 12 februari 2017 - 14:44

Tja, windows ;) dat ben ik gelukkig volledig ontwend.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: ET8000 tergend traag in EPG icm Favorieten #13 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 berichten

+4
Neutral

Geplaatst op 13 februari 2017 - 09:03

Tja, Windows.

Ik heb niet genoeg kennis van Linux dus ga ik vanaf mijn windowsmachine met totalcomander naar de ET8000

Dan krijg ik dat dus.  Gelukkig niets vreemds volgens Pedro_Newbie.

Alleen waar komt dat trage in favourites dan vandaan?

 

Ik heb

./etc/enigma2/userbouquet.favourites.tv
./etc/enigma2/userbouquet.favourites.radio
Gevonden.

 

./etc/enigma2/userbouquet.favourites__radio_.radio
./etc/enigma2/userbouquet.favourites__tv_.tv

zijn er niet.

 

Mag ik die twee van mij wissen? Worden er dan nieuwe gemaakt door het systeem? Mijn hoop is dan dat het probleem dan opgelost zou kunnen zijn.


Xtrend 10000


Re: ET8000 tergend traag in EPG icm Favorieten #14 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14597 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 13 februari 2017 - 12:40

./etc/enigma2/userbouquet.favourites__radio_.radio
./etc/enigma2/userbouquet.favourites__tv_.tv

Die heb je niet echt nodig, ik heb backups voor alle receivers op mijn pc staan en sluis die na het flashen direct naar de desbetreffende receiver, het kan zijn dat die 'rommel' per ongeluk is meegekomen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: ET8000 tergend traag in EPG icm Favorieten #15 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 berichten

+4
Neutral

Geplaatst op 13 februari 2017 - 23:27

Ik heb mij et8000 ondertussen 2x geflashed.

Een keer met een oude openpli-4-20151114  en nu de laatste nieuwe. Van te voren had ik een backup gemaakt. Wat mij in die korte tijd opvalt is dat er zo goed als niets veranderd is. Favorieten, timer en instellingen zijn onveranderd gebleven.

Van een kant gelukkig want het zou me zeer veel tijd kosten om hem weer in orde te brengen, anderzijds het probleem is nog steeds niet opgelost.

Er is wel een workaround . Eerst zendermenu op alles zetten. Dan EPG, dat dan goed en snel werkt, instellen en dan weer de favorieten selecteren.

Voor mij te doen, voor de dames niet echt.

 

Is er iemand die mij wil helpen. :( Ik woon in zuid-Limburg en kan de et-8000 onder arm nemen en naar je toe komen. (je mag ook naar mij komen) Ik had al eens een aanbod van iemand uit de buurt van Eindhoven, maar die wilde niet aan andermans spullen zitten. De kans dat hij het niet meer in orde kreeg was hem te groot. (Is tenminste eerlijk) :)


Xtrend 10000


Re: ET8000 tergend traag in EPG icm Favorieten #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 13 februari 2017 - 23:32

Het blijft een bizar probleem. Technisch is er in de code niets anders aan de EPG lezen en tonen voor een zender in de "all" lijst versus een zender in een bouquet file. 

 

Je hebt ook geen aparte skin geinstalleerd, die allerlei flauwekul heeft geintroduceerd? Ik zit 600km van je vandaan, dus dat gaat 'm niet worden. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ET8000 tergend traag in EPG icm Favorieten #17 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 berichten

+4
Neutral

Geplaatst op 13 februari 2017 - 23:38

Nee niets geïnstalleerd. Hij heeft het goed gedaan tot na een update de problemen begonnen. Vraag me alleen niet meer welke update.

600km van mij vandaan? Dat is lang / ver (water)fietsen.


Veranderd door kostenzer, 13 februari 2017 - 23:39

Xtrend 10000


Re: ET8000 tergend traag in EPG icm Favorieten #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 13 februari 2017 - 23:46

Ja. Beide (ver en water). ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ET8000 tergend traag in EPG icm Favorieten #19 Bram55

  • Senior Member
  • 910 berichten

+13
Neutral

Geplaatst op 14 februari 2017 - 08:17

;)  That's me, eerlijk en fijn dat jij dit opmerkt. Ik wil je best alsnog helpen mocht je dit willen. Ik kan niet garanderen dat je probleem daarna is opgelost maar niet geschoten is altijd mis.

Mocht je op mijn aanbod in willen gaan stuur even een PM of als je mijn email nog hebt is dat ook goed. Je bent welkom.

 

 

kostenzer, on 13 Feb 2017 - 23:27, said:

Ik heb mij et8000 ondertussen 2x geflashed.

Een keer met een oude openpli-4-20151114  en nu de laatste nieuwe. Van te voren had ik een backup gemaakt. Wat mij in die korte tijd opvalt is dat er zo goed als niets veranderd is. Favorieten, timer en instellingen zijn onveranderd gebleven.

Van een kant gelukkig want het zou me zeer veel tijd kosten om hem weer in orde te brengen, anderzijds het probleem is nog steeds niet opgelost.

Er is wel een workaround . Eerst zendermenu op alles zetten. Dan EPG, dat dan goed en snel werkt, instellen en dan weer de favorieten selecteren.

Voor mij te doen, voor de dames niet echt.

 

Is er iemand die mij wil helpen. :( Ik woon in zuid-Limburg en kan de et-8000 onder arm nemen en naar je toe komen. (je mag ook naar mij komen) Ik had al eens een aanbod van iemand uit de buurt van Eindhoven, maar die wilde niet aan andermans spullen zitten. De kans dat hij het niet meer in orde kreeg was hem te groot. (Is tenminste eerlijk) :)

 

 

 



Re: ET8000 tergend traag in EPG icm Favorieten #20 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 14 februari 2017 - 19:55

Plugin EPGRefresh geinstalleerd en actief toevallig? Ik heb daar laatst een interessant bugje in gevonden.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




Also tagged with one or more of these keywords: et8000;, EPG, favorieten, langzaam

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers