←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

Afspelen 4K media

oudie's Photo oudie 11 Feb 2017

Heb nu een paar maal geprobeerd een 4k film c.q. media af te spelen op mijn VU+ solo 4k.

Helaas nog steeds niet gelukt. Wel heb ik geluid maar geen beeld. Heeft iemand een idee

hoe dat kan. Moet ik iets anders instellen.

 

vr.gr. Andre

Quote

Stefan's Photo Stefan 11 Feb 2017

Welke bestand is het misschien kan ik hier dan even testen?
Edited by Stefan, 11 February 2017 - 14:50.
Quote

Benfra's Photo Benfra 11 Feb 2017

Denk niet hij vb *.mkv en *.mp4 kan afspelen. Welke plugin gebruik je als mediaspeler?
Quote

Bram55's Photo Bram55 11 Feb 2017

Box speelt alleen H.264 af en geen H.265. Kijk maar eens bij de eigenschappen van de af te spelen file.

Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 12 Feb 2017

Yep, dat is 'm. Heeft niks met de ontvanger te maken, die kan dat wel, alleen de gstreamer (0.10) van OpenPLi-4 heeft daar geen support voor. De huidige development-versies kunnen het wel.

Quote

oudie's Photo oudie 12 Feb 2017

Oke het uploaden van het bestand is wel enorm. Ik zie dat het een Hx265 bestand is .mkv. Het bestand staat op de box. Dus een steam kan wel. Of verder in de toekomst wel?

Ik gebruik de standaard media player van PLI. Doet het haast altijd. Maar is er een mediaplugin die beter is?

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 12 Feb 2017

H.265 komt in OpenPLi 5, dus nog even geduld hebben.

Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 12 Feb 2017

Oke het uploaden van het bestand is wel enorm. Ik zie dat het een Hx265 bestand is .mkv. Het bestand staat op de box. Dus een steam kan wel. Of verder in de toekomst wel?

Ik gebruik de standaard media player van PLI. Doet het haast altijd. Maar is er een mediaplugin die beter is?

Heeft daar niks mee te maken. Zit een niveau lager.

 

Hoe bedoel je "een st\(r\)eam kan wel"?


Edited by Erik Slagter, 12 February 2017 - 14:43.
Quote

Benfra's Photo Benfra 12 Feb 2017

Fijn dat te horen. We wachten met veel spanning af!! Is er al een release datum ????
Quote

oudie's Photo oudie 12 Feb 2017

Dan toch de vraag is het mogelijk op PLI4 te update met een losse plugin zodat gstream wel werkt?

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 12 Feb 2017

Nee.

 

Nog even geduld dus, er wordt druk aan gewerkt.

Quote

oudie's Photo oudie 15 Feb 2017

Openpli5 geïnstalleerd . Daarin zit een hogere versie van gstream 1.8. Echter nope geen beeld.

Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 15 Feb 2017

1) er is geen OpenPLi 5

2) wat probeer je te doen dan? kan best zijn dat "jouw" stream een unsupported codec gebruikt, of misschien is het wel versleuteld...

Quote