Jump to content


Photo

TV vlaanderen

Tv Vlaanderen

  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 Paus_Paljas

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 17 February 2017 - 09:25

WSS de zoveelste keer dezelfde vraag.

 

Mutant HD51 met twee ontvangers.

 

Hoe kijken en opnemen tegelijk instellen?

 

Dank bij voorbaat;

Jan

 

 

 

 



Re: TV vlaanderen #2 Paus_Paljas

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 17 February 2017 - 09:32

met CI+ kaart uiteraard.

De multiscript functie werkt blijkbaar niet.

 

VG

Jan

 



Re: TV vlaanderen #3 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 17 February 2017 - 09:33

Voor volledig onafhankelijk kijken en opnemen tegelijk moet de ontvanger met twee kabels aan de schotel zijn aangesloten. Dan is het gewoon beide tuners juist configureren en dan werkt het.

Re: TV vlaanderen #4 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 17 February 2017 - 09:34

met CI+ kaart uiteraard.
De multiscript functie werkt blijkbaar niet.


Dat verandert de zaak. Met een CI-module, plus of niet, is het per definitie onmogelijk om tegelijk te kunnen opnemen en kijken. Je moet je kaart in de ingebouwde kaartlezer stoppen.

Re: TV vlaanderen #5 Paus_Paljas

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 17 February 2017 - 09:35

Heb ik gedaan. Alles geprobeerd tegelijk met de verkoper van de modem.

Hij beweert dat TV vlaanderen in de fout gaat en TV vlaanderen beweert dat de HD51 niet gecertifieerd is.

Ik zit tussen hamer en aambeeld en ben heen hoop centen kwijt.

Jan



Re: TV vlaanderen #6 Paus_Paljas

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 17 February 2017 - 09:37

Kan het zijn dat ik verkeerde nomenclatuur gebruik?

Ik ben niet thuis in die materie.

 

Ik heb een module gekocht bij TV vlaanderen.

 

Vg

Jan



Re: TV vlaanderen #7 Paus_Paljas

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 17 February 2017 - 09:43

CI+ module CAM701 van TV vlaanderen.

 

Vg

Jan



Re: TV vlaanderen #8 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 17 February 2017 - 09:45

Ik ben bang dat je een Viaccess Orca-module zonder kaart gekocht hebt. Zoeentje:

http://www.sattv.nl/...d-tv-vlaanderen

Zoals gezegd is het met een CI-module theoretisch onmogelijk om te kijken en opnemen tegelijk.

Voor kijken en opnemen tegelijk heb je een chipkaart nodig volgens het Mediaguard-systeem, door TVV "Smartcard" genoemd, deze:

https://www.123satel...gv1EaAra98P8HAQ

Afbeelding van de kaart zelf:

http://www.digisatel...aart600x118.png

Deze chipkaart kun je in een Mediaguard CI-module stoppen, maar ook rechtstreeks in de interne kaartlezer van je Mutant. Dat laatste is wat je moet doen om tegelijk te kunnen opnemen en kijken.

Edited by Zuppelan, 17 February 2017 - 09:46.


Re: TV vlaanderen #9 Paus_Paljas

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 17 February 2017 - 09:48

dat is hem.

 

Pech voor mij?

 



Re: TV vlaanderen #10 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 17 February 2017 - 09:54

Ik ben er bang voor. Je kunt proberen met TV Vlaanderen contact opnemen over de mogelijkheden naar Mediaguard over te stappen. Dat zal geen makkelijk telefoontje worden en of ze daartoe bereid zijn is op voorhand niet te zeggen. Ze gaan namelijk het balletje gooien op dat je geen goedgekeurde apparatuur hebt. Maak ze heel duidelijk dat het voor jou heel belangrijk is om een goede degelijke ontvanger te hebben en hun eigen goedgekeurde ontvangers daarom geen optie voor je zijn. Een situatie dat je niet kunt opnemen en kijken tegelijk is onaanvaardbaar en maak duidelijk dat de toekomst van je abonnement er vanaf hangt.

Als ze niet bereid zijn je een Mediaguard te verstrekken kun je proberen er eentje in het tweedehandscircuit te bemachtigen. Op 2ehandse.be en Marktplaats worden ze nog wel eens aangeboden. Er bestaat een procedure om zo'n kaart op jouw naam te zetten en dan kun je alsnog kijken. Ook dat moet je echter met TV Vlaanderen bespreken, want daar zijn aan hun zijde administratieve handelingen voor nodig.

Re: TV vlaanderen #11 Paus_Paljas

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 17 February 2017 - 10:10

Jij bent blijkbaar geen belg. :)

 

Voor die idioten kun je gewoon de pot op.

 

Ik ben reeds een aantal dagen met hen in gesprek met hen over die officiele TV vlaanderen dealer die mij opgelicht heeft.

 

In het mooi antwerps: Dat pakt geen verf.

 

"Wij vinden het heel erg dat je je centjes kwijt bent."

 

Als ik naar de rechtbank stap ben ik nog meer geld kwijt.

 

Vandaar mijn frustratie.

 

wens mij geluk en brandt een kaars aub.

 

Jan



Re: TV vlaanderen #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 17 February 2017 - 10:38

Wij zijn geen Belgen, maar ook in Nederland heb je met M7 te maken (de eigenaar van zowel TVV als CDS) en daar gaat het exact hetzelfde. Ontvanger van de provider en anders kun je de pot op.

 

Ik ben bang dat inderdaad alleen helpt wat Zuppelan zegt, met een CI gaat wat jij wilt niet lukken. Misschien met twee CI's, maar dat kan niet in een hd51 volgens mij.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: TV vlaanderen #13 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 17 February 2017 - 10:47

Klopt, ik ben geen Belg, maar kom er vrij regelmatig en heb dan reden gevonden om zelf een TVV-kaartje in mijn ontvanger steken. Zoals vaak bij dit soort ondernemingen is het lastig flexibiliteit te vinden.

Ik denk echter dat het wel een verschil kan maken of je ongeïnformeerd contact met ze opneemt ("ik heb een niet-goedgekeurde ontvanger en kan niet opnemen en kijken tegelijk"), of dat je een heel concreet verzoek hebt ("ik wil overstappen naar Mediaguard en heb daar gegronde redenen voor"). Dan is het nog onduidelijk of je slaagt, want TVV wil liefst zoveel mogelijk mensen op Viaccess Orca, dat is namelijk beter beveiligd en hoe meer beveiliging hoe beter denkt men natuurlijk.

Wat ik regelmatig hoor is dat je aanvankelijk een belbedrijf aan de lijn krijgt. Die houden zich strikt aan de regels en je kunt niets met ze regelen. Soms lukt het mensen echter doorverbonden te worden met iemand van TVV zelf en die mensen zijn dan een stuk flexibeler. Wellicht kun je bij degene aan de lijn bedelen of ze het intern na willen vragen om daar subtiel op aan te sturen.

Ook een brutale truuk die nog wel eens werkt: Langsgaan en aanbellen. TVV houdt kantoor in Nossegem.

Edited by Zuppelan, 17 February 2017 - 10:49.


Re: TV vlaanderen #14 Paus_Paljas

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 17 February 2017 - 10:51

De economische inpectie in belgie is redelijk agressief.

 

Ik ga ffe voor deze optie en dan zien we wel.

 

groetjes jan en bedankt voor de steun.



Re: TV vlaanderen #15 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 17 February 2017 - 10:58

De economische inpectie in belgie is redelijk agressief.

Uiteindelijk mogen die ook alleen maar bestaande regels afdwingen. In Nederland is het voor een provider expliciet niet verboden om de aansluiting inclusief ontvanger te leveren, danwel ontsteutelend apparaat. Dus zolang M7 CI modules óf kaartjes levert, kan, bij ons, de ACM niet optreden tegen dit soort praktijken. De provider hoeft geen vrije ontvangerkeuze te faciliteren. Wat qua internet-aansluiting recent juist wèl is opgelegd vanuit de EU...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: TV vlaanderen #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 17 February 2017 - 14:11

De HD51 kan volgens mij wel offline decoding doen, dus dan kun je encrypted opnemen, en achteraf decoderen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: TV vlaanderen #17 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 17 February 2017 - 14:28

En ook via CI? Want dat is errrug zeldzaam.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: TV vlaanderen #18 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 17 February 2017 - 14:31

Bij Orca wisselen de sleutels te snel om achteraf te decoderen, dus daar zou hij ook Mediaguard voor moeten hebben, maar dan kan de kaart net zo goed in de interne lezer. Dus nee, dat is geen oplossing.

Re: TV vlaanderen #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 17 February 2017 - 14:48

En ook via CI? Want dat is errrug zeldzaam.

 

Geen idee, ik heb geen CI om te testen (en ook geen HD51 ;)).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: TV vlaanderen #20 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 17 February 2017 - 17:21

Ik denk dat het vooralsnog veilig is om aan te nemen dat het niet kan.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users