Jump to content


Photo

Netwerk valt weg


  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 Marinus

  • Senior Member
  • 35 posts

0
Neutral

Posted 15 March 2017 - 11:59

Goede morgen,

 

Ik draai openpli 4 op een xtrend 6500.

Na opstarten draait alles prima, maar na enkele minuten heb ik geen internet connectie meer.

Via menu systeem herstart netwerk, weer het groen vinkje en het draait weer maar na enkele minuten weer hetzelfde.

Dit probleem doet zich nu twee dagen voor.

 

iemand enig idee waar  ik moet zoeken?

 



Re: Netwerk valt weg #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 15 March 2017 - 12:30

In vele gevallen de kabel of de connectoren. Zou zeggen vervang de kabel eens en controleer nog eens.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Netwerk valt weg #3 Marinus

  • Senior Member
  • 35 posts

0
Neutral

Posted 15 March 2017 - 13:52

Heb ik al geprobeerd.
Als ik het netwerk opnieuw opstart dan is er weer even verbinding en dan valt die weer weg.

Re: Netwerk valt weg #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 15 March 2017 - 13:54

Netwerk via een kabel, of via e.o.a. wifi stick?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Netwerk valt weg #5 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 15 March 2017 - 14:08

Hij schrijft toch dat hij de KABEL reeds heeft vervangen.



Re: Netwerk valt weg #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 15 March 2017 - 14:13

Dat zegt op zich niks over of er wel of niet iets wifi in de ketting zit, alleen maar dat er ergens een kabel is vervangen. 

Het gebeurt vaak genoeg dat er halve informatie gegeven wordt, dus ik wilde het even zeker weten.

 

Helemaal niet nodig om zo'n reactie te posten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Netwerk valt weg #7 Marinus

  • Senior Member
  • 35 posts

0
Neutral

Posted 15 March 2017 - 14:56

Ja gewoon via een kabel vanaf de router.

Het is een raar fenomeen. Dan wel verbinding dan weer niet. Ook als ik niet handmatig weer het netwerk opstart dan komt de verbinding weer terug om daarna weer te stoppen.

Kan het warmte zijn? Bovenkant receiver is erg warm.
Of kan een nieuwe openpli flash een oplossing zijn?

Re: Netwerk valt weg #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 15 March 2017 - 14:58

Kijk eens wat er in de dmesg log staat als er een dip geweest is (dus een disconnect gevolgd door een connect)? Dat gaat via menu - info - about - geel (of het NL equivalent daarvan).

 

Ik weet dat de ethernet interface van de ET4000 brak is, maar van de 6500 heb ik nog weinig klachten gezien.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Netwerk valt weg #9 Marinus

  • Senior Member
  • 35 posts

0
Neutral

Posted 15 March 2017 - 15:36

Niets van netwerk te vinden.
Wel een aantal bad blocks table 2x
En Nand read bad blocks 6x

Re: Netwerk valt weg #10 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 15 March 2017 - 16:33

Toevallig, per ongeluk twee apparaten met hetzelfde IP adres? Zet de box eens op DHCP en herstart het netwerk van je box.



Re: Netwerk valt weg #11 Marinus

  • Senior Member
  • 35 posts

0
Neutral

Posted 15 March 2017 - 18:10

Eureka
Bedankt Bram.
Nadat er van de week stroomuitval was blijkt mijn tablet hetzelfde is te hebben.

Rekeningnummer bedankt voor het meedenken. Ik kreeg nergens een melding.
Opgelost werkt weer als het hoort.

Re: Netwerk valt weg #12 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 15 March 2017 - 18:22

Ik hoop dat je IP bedoelt en niet IS, dan ben ik ervan tussen. Grapje.



Re: Netwerk valt weg #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 15 March 2017 - 18:32

Dan is vervolgens de vraag: hoe komt het dat twee devices hetzelfde ip adres hebben. Dan moet er is mis zijn met je DHCP server.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Netwerk valt weg #14 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 15 March 2017 - 18:51

of een device static ingesteld hebben staan in de dhcp scope.

Van cisco weet ik dat de dhcp server eerst checked of ip adres al static in gebruik is maar in de regel wordt gewoon blind the next number uitgegeven.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Netwerk valt weg #15 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 15 March 2017 - 19:29

Een DHCP server die geen database bijhoudt van de leases die hij uitgeeft mag niet de naam DHCP server hebben. Of het moet stiekem geen DHCP maar een BOOTP server zijn. Maar dat is al best lang geleden, dat dat actueel was.

 

Even vooraf pingen doen ze meestal wel, maar zou niet nodig moeten zijn. Of je moet stiekem twee DHCP servers in je netwerk hebben (wat eeeerug slecht is).

 

Een client zal sowieso altijd eerst proberen z'n eerder verkregen adres wederom te verkrijgen. Meestal (en als het kan) stemt de DHCP daarin toe. Daardoor is de kans op duplicate ip adresses sowieso al minimaal, zelfs als de hele database van de DHCP server om zeep is.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Netwerk valt weg #16 Marinus

  • Senior Member
  • 35 posts

0
Neutral

Posted 15 March 2017 - 19:59

Na onderhoud aan de stroom voorziening in het dorp werd de stroom er weer opgezet.

Mijn xtrend heeft standaard een ip adres. Mijn router, speedport, zal eerder het adres uitgegeven hebben aan mijn tablet alvorens de xtrend was opgestart.

Voor de rest geen andere dhcp servers in het netwerk.

Voor mij en samenloop van ipstandigheden.

 

Het draait weer als een zonnetje.



Re: Netwerk valt weg #17 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 15 March 2017 - 20:00

Als zijn box een static IP heeft en zijn tablet niet en de stroom valt uit en wordt opnieuw ingeschakeld dan wordt dus ook zijn router opnieuw gestart. Als die dan eerst de tablet een IP geeft en daarna de box "ziet" die datzelfde IP heeft, zou toch kunnen.

Ik denk dat hij zijn box wel static heeft gemaakt maar dit verder niet in zijn router heeft staan.

 

 

Ikzelf heb twee Linux boxen, 4 IP camera's en twee NAS schijven voorzien van een static IP nummer maar heb deze ook in de router als dusdanig vastgezet, allemaal op het eind boven de 100, dus xxx.xxx.xxx.1xx

De rest van de apparaten krijgen een vrij nummer bij opstarten, allemaal op het eind onder de 100, dus xxx.xxx.xxx.x

 

Dit houdt in dat wanneer ik bv mijn Ul4k voorzie van een schone flash, zonder ook maar iets over te zetten, deze box tijdens de flash het IP nummer krijgt wat ik in de router voor die box heb vastgezet.

Is bij mij voor deze box altijd 109 op het eind en voor de ET6k 108 op het eind.

 

 

Je was me dus net voor, mooi dat het weer werkt


Edited by Bram55, 15 March 2017 - 20:01.


Re: Netwerk valt weg #18 mv1wou

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 15 March 2017 - 22:23

Simpel op te lossen.
Of adressen die je handmatig insteld in devices, buiten de dhcp pool houden.

Of alle devices op dhcp zetten en in de router opgeven welk ip er aan welk device gegeven mag worden.
Heeft je box toch altijd hetzelfde ip en een ander device kan dat ip nooit krijgen.

Box:
VU+ solo 4k woonkamer
VU+ solo 2 keuken
VU+ solo 2 slaapkamer
VU+ solo terras stream only
Triax dish 110cm, 4 quad lnb's + 4 diseqc switches.


Re: Netwerk valt weg #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 15 March 2017 - 23:34

Hoe dan ook, goed gevonden Bram55, mag ook wel eens gezegd worden. ;)  +1 wat mij betreft.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Netwerk valt weg #20 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 16 March 2017 - 06:53

@WW, sportief, dank je.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users